PDA

View Full Version : Bagagesituationen på OSL

Savipix
20-07-2006, 13:11
Hur ser situationen ut på OSL nu vad gäller leverans av väskor efter arrival? Skall vidare med annat färdmedel efter landning på lördag morgon.

jb1
20-07-2006, 13:17
Regn med at det tar en stund å få bagasjen. Utleveringer er normal treeeeg.

Thomas
20-07-2006, 13:18
Du må nok fort regne en 25-30min fra du ankommer båndet.

mafiaboy
20-07-2006, 13:52
Var der på Tirsdag kveld klokka 2100 og da hadde vi gooooooooooooood tid i taxfreen før bagasjen kom, var forøvrig flyet fra København.

Og har de noen problemer med bagasjen på OSL? Når vi var der så var det veldig kaotisk ut der, masse bagasje lå på båndene fra tideligere flygninger og det lå egentlig masse bagasje rundt omkring.Noen som veit?

The Ticketor
20-07-2006, 14:05
They don´t call it Galemoen for nothing!

Hurum
20-07-2006, 14:26
Originally posted by mafiaboy

Var der på Tirsdag kveld klokka 2100 og da hadde vi gooooooooooooood tid i taxfreen før bagasjen kom, var forøvrig flyet fra København.

Og har de noen problemer med bagasjen på OSL? Når vi var der så var det veldig kaotisk ut der, masse bagasje lå på båndene fra tideligere flygninger og det lå egentlig masse bagasje rundt omkring.Noen som veit?

Du har tydeligvis ikke lest norske aviser, sett dagsrevyen eller søkt på forumet her....

mafiaboy
20-07-2006, 15:56
Originally posted by Hurum

Du har tydeligvis ikke lest norske aviser, sett dagsrevyen eller søkt på forumet her....

Har ikke gjort det når jeg har vært i Kina i to ukers tid, nei........

Hurum
20-07-2006, 18:56

Originally posted by Hurum

Har ikke gjort det når jeg har vært i Kina i to ukers tid, nei........
Velkommen hjem.....^_^

LN-BRK
20-07-2006, 19:25

....så det er din skyld at bagasjen tar så langt tid! Det er jo folk som stikker på taxefree før de henter bagasjen som får mye av skylden :)

mafiaboy
20-07-2006, 22:40
Originally posted by LN-BRK

....så det er din skyld at bagasjen tar så langt tid! Det er jo folk som stikker på taxefree før de henter bagasjen som får mye av skylden :)

:) Jeg gikk i taxfreen mens pappa stod å ventet på bagasjen;) Kanske det kommer en trip report snart...

laurenz
21-07-2006, 23:44
Lett å legge skylden på Tax-Free men det finnes nok andre årsaker også. I noen tilfeller er det et bemanningsproblem også. Jeg har sett at ved enkelte turarounds så har stuerne måttet vente med å kjøre inn bagasjen til ankomst til de hadde lastet ferdig det utgående flyet. Rett og slett fordi det ikke har vært andre til å ta seg av det.
Situasjonen med lost luggage er fremdeles vanskelig, det er vel et par ukers etterslep som følge av den vanvittige mengden som ble liggende etter at bagasjebåndet sto stille et døgn.

Hilsen,
Laurenz

GFL
22-07-2006, 00:14
Ventet 10 minutter på bagen min, når jeg ankom fra Wien. Fornøyd med det. Dessuten sjekket jeg inn baggasjen min i downtown Wien, snakk om service fra Austrian og CAT (City airport train) Snakk om service, selv om jeg var på økonomi...