View Full Version : Hvordan kan jeg booke lenger transfertid med Lufthansa?
Norge Rundt På 14 Dager
26-07-2016, 14:18
Hei skal til vinteren til Sveits og mest sannsynlig blir det til at jeg reiser med Lufthansa. Men LH gir meg kun mulighet til å velge det alternativet med kortest mulig transfertid ved mellomlanding. Finnes det noen mulighet for å overkjøre det systemet uten å velge multistops alternativet?
sabergum
26-07-2016, 14:36
Hei skal til vinteren til Sveits og mest sannsynlig blir det til at jeg reiser med Lufthansa. Men LH gir meg kun mulighet til å velge det alternativet med kortest mulig transfertid ved mellomlanding. Finnes det noen mulighet for å overkjøre det systemet uten å velge multistops alternativet?
Det er vel bare å booke på telefon eller via reisebyrå.
Norge Rundt På 14 Dager
26-07-2016, 15:40
Det er vel bare å booke på telefon eller via reisebyrå.
Man må såpass, hvis man velger multistops via net. Kan man da sjekke inn bagasjen hele veien frem?
Man må såpass, hvis man velger multistops via net. Kan man da sjekke inn bagasjen hele veien frem?
Mest sannsynlig uproblematisk, hvor lang transfertid snakker vi om?
Norge Rundt På 14 Dager
26-07-2016, 17:01
Mest sannsynlig uproblematisk, hvor lang transfertid snakker vi om?
Med dirketekjøp får jeg 1.20 i Munchen og rundt 1.30 hvis jeg velger Frankfurt. Velger jeg multistop kan jeg få et opphold i Frankfurt på mellom 4 og 5 timer.
Vil nesten tro at 1.30 er i snaueste laget i Frankfurt, men hvordan er 1.20 i Munchen egentlig? Det er januar vi snakker om og da er det jo gjerne deicing på Gardermoen ihvertfall så kan vel fort være forsinket avgårde.
Med dirketekjøp får jeg 1.20 i Munchen og rundt 1.30 hvis jeg velger Frankfurt. Velger jeg multistop kan jeg få et opphold i Frankfurt på mellom 4 og 5 timer.
Vil nesten tro at 1.30 er i snaueste laget i Frankfurt, men hvordan er 1.20 i Munchen egentlig? Det er januar vi snakker om og da er det jo gjerne deicing på Gardermoen ihvertfall så kan vel fort være forsinket avgårde.
Det er sjeldent deice på OSL skaper så mye forsinkelser. Ellers bør begge disse transfertidene holde bra, så hadde ikke giddet stresse med og ha lenger tid enn dette
Har du sjekket avansert søk på wideroe.no?
Der ser det ut som du får opp flere valg, men vet ikke om prisen blir den samme.
jameson82
26-07-2016, 19:05
Hva med å bruke Expedia eller noen av de andre ota selskapene? Så lenge man betaler med ett kredittkort bør man være dekket for det samme som direktekjøp
Millemor
26-07-2016, 19:50
Jeg har hatt transfer på under en time på FRA på vei fra OSL til JNB på vinteren to ganger og det har gått fint, dog var det ikke med noe margin. Skal innrømme at jeg ble stressa den gangen de-ice tok litt tid og vi tok av ca 15 minutter forsinka. Det tok vi igjen på vei sørover, men det ble bussgate på FRA og en joggetur gjennom terminalen. Og bagasjen var med! 1 time og 20 minutter bør ikke være noe problem.
FamilyGuy
26-07-2016, 23:34
Ser ikke helt problemet? Hvis LH selger deg denne billetten, så mener de at transfertiden skal være god nok.. Dersom noe skulle skje vil du jo bli sendt med neste ledige avgang uansett.
Ser ikke helt problemet? Hvis LH selger deg denne billetten, så mener de at transfertiden skal være god nok.. Dersom noe skulle skje vil du jo bli sendt med neste ledige avgang uansett.
Kan vel være flere grunner til å ønske seg en lengre stopp. En tur inn til byen eller lunch i lounchen? Spotting? Airportshopping? Kanskje passer det bedre med ankomst litt senere på endelig destinasjon? Treffe noen? Reise sammen med noen?
Hjelp til med svaret om du kan, det er en nok en grunn til at spørsmålet ble stilt...
WF.no fikser biffen med avansert søk, her har jeg bare lagt inn en vei, så prisen er nok litt på bærtur..
Må legge inn osl-fra og så fra-zrh, under avansert søk!
Lykke til!
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160727/76d0b8f0f0a8c95a7b4ecb53f7d62baa.jpg
Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
Holder med å legge inn OSL-ZRH og begrense flyselskapsøket til Lufthansa
Norge Rundt På 14 Dager
27-07-2016, 10:24
WF.no fikser biffen med avansert søk, her har jeg bare lagt inn en vei, så prisen er nok litt på bærtur..
Må legge inn osl-fra og så fra-zrh, under avansert søk!
Lykke til!
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160727/76d0b8f0f0a8c95a7b4ecb53f7d62baa.jpg
Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
Takk men er det mulig med setevalg hvis jeg bestiller gjennom Widerøe?
Norge Rundt På 14 Dager
27-07-2016, 10:25
Kan vel være flere grunner til å ønske seg en lengre stopp. En tur inn til byen eller lunch i lounchen? Spotting? Airportshopping? Kanskje passer det bedre med ankomst litt senere på endelig destinasjon? Treffe noen? Reise sammen med noen?
Hjelp til med svaret om du kan, det er en nok en grunn til at spørsmålet ble stilt...
Først og fremst at jeg er redd for ikke å rekke videreforbindelse. Særlig når jeg er på en ukjent storflyplass.
Men hadde selvsagt heller ikke vært meg imot med litt spotting i Frankfurt.
Men hva er best å velge mellom 1.20 i Munchen eller 1.35 i Frankfurt?
Først og fremst at jeg er redd for ikke å rekke videreforbindelse. Særlig når jeg er på en ukjent storflyplass.
Men hadde selvsagt heller ikke vært meg imot med litt spotting i Frankfurt.
Men hva er best å velge mellom 1.20 i Munchen eller 1.35 i Frankfurt?
Jeg ville velge Munchen og 1:20 fremfor 1:35 I Frankfurt, men begge er behagelig med tid. Reiser selv I morgen med 55 min I Frankfurt som normalt går greit, har 45 min på returen med forbindelse til siste Oslo flight og det er litt mere puls.
Norge Rundt På 14 Dager
27-07-2016, 11:16
Jeg ville velge Munchen og 1:20 fremfor 1:35 I Frankfurt, men begge er behagelig med tid. Reiser selv I morgen med 55 min I Frankfurt som normalt går greit, har 45 min på returen med forbindelse til siste Oslo flight og det er litt mere puls.
Takk, er det ofte bussgate i Munchen?
Er kanskje større sjanse for å måtte sirkle strafferunder i Frankfurt enn Munchen også?
MUC. har en del bussgate, men mindre nå etter åpningen av den nye forlengelsen av T2. Men raskere skifte der siden kortere å gå. FRA er fæl med en lang tunnel først og opp og ned med heis til denne. Har valgt MUC
Norge Rundt På 14 Dager
27-07-2016, 11:49
MUC. har en del bussgate, men mindre nå etter åpningen av den nye forlengelsen av T2. Men raskere skifte der siden kortere å gå. FRA er fæl med en lang tunnel først og opp og ned med heis til denne. Har valgt MUC
Takk velger nok Muc og til Zurich siden det er veldig mange flere flygninger til ZRH enn det er til Basel. Så formodentlig enklere å få nytt fly videre hvis det skulle skjære seg.
Munchen har spesialisert seg på korte forbindelser, så minimum er vel nede på 30 min (eller deromkring).
Forøvrig to tråder om flyplassene:
Munchen: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=129516
Frankfurt: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=67372
Generelt så funker jo stort sett de billettene man får forslag om. Leser man for mye på forumet og i VG så kan man jo lett få panikk ifht. alt som kan gå galt ;)