Tertit54
19-07-2006, 11:56
Det har vært endel skriving omkring de tekniske problemer DY har hatt i det siste.De har tydligvis hatt endel uforusette utgifter i det siste og endel ekstraordinært vedlikehold. Hvor utfører DY sitt vedlikehold ? På gardermoen har de ingen hangar og deres teknikere må altså jobbe utendørs hele året i motsetning til SasBraathens som har to hangarer til disposisjon. Dette borger vel ikke for gode arbeidsforhold ?
Selv om 737 er en solid maskin så er det helt nødvendig med vedlikehold,vedlikehold og litt mere vedlikehold. Jeg ser at SasBraathens har hatt mye tekniske problemer det siste året, selv med en vesentlig nyere flypark. Har DY vært ekstremt heldige eller har de "enklere" rutiner ved snags ?I tillegg så virker det som om de nesten ikke har noe reserver å gå på når de ikke kan fly,og må leie inn (dyre) erstatningsfly fra diverse mindre flyselskaper i Europa.
Et annen ting jeg lurer på er hvordan tilgangen på piloter er nå om dagen.? En tommelfinger regel er visst at det trengs 4-5 komplette crew for å operere et fly. Er det så mange piloter med jet-rating der ute klare til å begynne å jobbe i både DY og andre flyselskaper??:question:
Selv om 737 er en solid maskin så er det helt nødvendig med vedlikehold,vedlikehold og litt mere vedlikehold. Jeg ser at SasBraathens har hatt mye tekniske problemer det siste året, selv med en vesentlig nyere flypark. Har DY vært ekstremt heldige eller har de "enklere" rutiner ved snags ?I tillegg så virker det som om de nesten ikke har noe reserver å gå på når de ikke kan fly,og må leie inn (dyre) erstatningsfly fra diverse mindre flyselskaper i Europa.
Et annen ting jeg lurer på er hvordan tilgangen på piloter er nå om dagen.? En tommelfinger regel er visst at det trengs 4-5 komplette crew for å operere et fly. Er det så mange piloter med jet-rating der ute klare til å begynne å jobbe i både DY og andre flyselskaper??:question: