View Full Version : Samletråd for ordre fra Farnborough
Lim inn alle ordre som kommer inn videre i tråden, det kommer til å bli en del av dem :)
Første, til Aviation Capital Group (ACG) på 738:
http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2003131287_webboeingairshow16.html
Så, LoadAir for 747ERF:
http://www.boeing.com/commercial/news/2006/q3/060717c_nr.html
Ikke glem Lion Air ... (http://www.boeing.com/commercial/news/2006/q3/060717b_nr.html)
Originally posted by LN-MOW
Ikke glem Lion Air ... (http://www.boeing.com/commercial/news/2006/q3/060717b_nr.html)
Dette er ikke noen ny ordre. Den har stått som UFO i en uke på Boeing.com. Det samme med QR sine 77L/77W, de ble lagt inn som UFO 30.mai IIRC.
La oss holde "UFOer" som allerede er bokført i ordrebøkene utenfor!
Selv om ordren i seg selv ble lagt inn tidligere, har hverken Qatar eller Lion villet røpe dette før Farnborough, så dermed hører vel disse med på hva som blir offentliggjort på messen?
Originally posted by Blubird
Selv om ordren i seg selv ble lagt inn tidligere, har hverken Qatar eller Lion villet røpe dette før Farnborough, så dermed hører vel disse med på hva som blir offentliggjort på messen?
Sett fra flyselskapenes ståsted: JA, Sett fra Airbus/Boeing side: Nei.
Kanskje vi skal se det fra vår side? Alt av nyheter fra Farnborough er interessant... ;)
Identifisering av UFO'er er da i hoeyeste grad relevant..?? At de var UFO var jo fordi at de ville vente med identifisering av kunden til Farnborough..
Originally posted by Blubird
Kanskje vi skal se det fra vår side? Alt av nyheter fra Farnborough er interessant... ;)
Samme for meg, men min egentlige tanke var nå å poste nye ordre.
Originally posted by LN-MOW
Identifisering av UFO'er er da i hoeyeste grad relevant..??
Som sagt, samme for meg.
Originally posted by LN-MOW
At de var UFO var jo fordi at de ville vente med identifisering av kunden til Farnborough..
Boeing lanserer ordre når kunden ønsker det, ikke når Boeing ønsker det. Airbus derimot.... der er det PR all the way..
OT:
Selv om disse ordrene var listet som UFO var det nå uoffisielt kjent hvem både de 20 77NG og de 30 739ER'ne gikk til, derfor ville jeg ikke ha de med:p
Da er vel dette status:
Nye ordre
Boeing:
737-800: 14 (ACG)
737-900ER: 30 (Lion Air)
747-400ERF: 2 (Load Air)
"UFOer" som har blitt røpet:
Airbus:
32x: 50 (China Southern)
Boeing:
777-200LR: 6 (Qatar Airways)
777-300ER: 14 (Qatar Airways)
Noe jeg har glemt nå:huh:
Info: De 10 747-800F fra Emirates er vel ikke bekreftet ennå så har holdt dem utenfor. Har også skillt mellom nye ordre og ufo ordre, men begge er med så alle bør være fornøyde
Liten korreksjon if I may :)
Originally posted by Someone
Da er vel dette status:
Nye ordre
Boeing:
737-800: 14 (ACG)
747-400ERF: 2 (Load Air)
"UFOer" som har blitt røpet:
Boeing:
737-900ER: 30 (Lion Air)
777-200LR: 6 (Qatar Airways)
777-300ER: 14 (Qatar Airways)
Airbus:
32x: 50 (China Southern)
Airbus førte opp 150 A32X for fjoråret, og etter hvert som de tildeles selskaper trekkes denne summen fra disse 150. Mao har de ikke vært oppført som UFO :)
GoAir bestiller 10x A320 + 10 options (http://www.airbus.com/en/presscentre/pressreleases/pressreleases_items/07_17_06_goair_a320.html)
Pegasus Aviation Finance Company bestiller 6x 787-800 (http://www.boeing.com/commercial/news/2006/q3/060717k_nr.html)
http://www.boeing.com/news/releases/2006/photorelease/q3/060717k_lg.jpg
Originally posted by brendas
Airbus:
32x: 50 (China Southern)
Airbus førte opp 150 A32X for fjoråret, og etter hvert som de tildeles selskaper trekkes denne summen fra disse 150. Mao har de ikke vært oppført som UFO :)
Nå vil jeg i høyeste grad disse UFO siden de alle var unidentified customers
Da vil jeg si dette er status:
Nye ordre
Aibus:
319: 3 (AFRIQIYAH AIRWAYS:3)
320: 16 (GoAir:10, AFRIQIYAH AIRWAYS:6)
330-200: 3 (AFRIQIYAH AIRWAYS:3)
330-300: 1 (Air Caraibes:1)
Boeing:
737-800: 14 (ACG)
747-400ERF: 2 (Load Air)
787-8: 6 (Pegasus: 6)
"UFOer" som har blitt røpet:
Airbus:
32x: 50 (China Southern)
Boeing:
737-900ER: 30 (Lion Air: 30)
777-200LR: 6 (Qatar Airways: 6)
777-300ER: 14 (Qatar Airways: 14)
Ser nå ut som Emirates og Boeing har bekreftet kjøp av 10 747-8F. Siden begge parter har bekreftet fører jeg dem da opp selv om kontrakten ikke er signert
Nye ordre
Aibus:
319: 3 (AFRIQIYAH AIRWAYS:3)
320: 16 (GoAir:10, AFRIQIYAH AIRWAYS:6)
330-200: 3 (AFRIQIYAH AIRWAYS:3)
330-300: 1 (Air Caraibes:1)
Boeing:
737-800: 14 (ACG)
747-400ERF: 2 (Load Air)
747-8F: 10 (Emirates: 10)
787-8: 6 (Pegasus: 6)
"UFOer" som har blitt røpet:
Airbus:
32x: 50 (China Southern)
Boeing:
737-900ER: 30 (Lion Air: 30)
777-200LR: 6 (Qatar Airways: 6)
777-300ER: 14 (Qatar Airways: 14)
Finnair opprettholder A350-bestilling (http://www.flightglobal.com/Articles/2006/07/18/Navigation/177/207931/Farnborough+Finnair+first+carrier+to+commit+to+new +Airbus+A350+XWB+twinjet.html)
Finnair has become the first airline to commit publicly to the redesigned Airbus A350 XWB twin-jet, despite the flag-carrier having to incur a year’s delay in taking delivery of the type.
Edit: Flyet heter ikke A3550 ^_^
Originally posted by Someone
Nye ordre
Boeing:
787-8: 6 (Pegasus: 6)
First Choice, som var en launch customer for 788 (med en ordre på fire) har valgt å lease maskinene fra Pegasus, men de har i tillegg valgt å lease to til.
Derfor vil det vises i Boeing sine ordre bøker som det her:
787-8: -4 (First Choice)
787-8: 6 Pegases
Mao, det er egentlig bare to ekstra ordre som kom inn her :)
Horizon konverterer 1x Q400 option til ordre
http://www.bombardier.com/en/3_0/ml/5120/2_Q400_HorizonAir_4LR.jpg
ILFC bestiller 6x A320 (http://www.airbus.com/en/presscentre/pressreleases/pressreleases_items/19_07_2006_ILFC.html)
Aegan Airlines bestiller 3x A320 (http://www.airbus.com/en/presscentre/pressreleases/pressreleases_items/07_19_06_aegean_airlines.html)
Grupo Marsans (Aerolineas Argentinas mao tipper jeg) bestiller 12x A330-200 + opsjon på 10 (http://www.airbus.com/en/presscentre/pressreleases/pressreleases_items/07_19_06_grupo_marsans.html)
Air Asia bestiller 40x A320 + 30 options (http://www.airbus.com/en/presscentre/pressreleases/pressreleases_items/07_19_06_airasia.html) http://www.airbus.com/store/photolibrary/AIRCRAFT/CUSTOMER/A320/att00006391/media_object_image_lowres_A320_AirAsia_mr.jpg
Finncomm bestiller 3x ATR72-55 (http://www.atraircraft.com/media/pr145.htm)
Det dreier seg om konverterte options på ordren fra Paris Air Show i fjor.
Men det var ikke helt enkelt (http://www.flightglobal.com/Articles/2006/07/20/Navigation/177/207962/Farnborough+The+tale+of+VIP+taken+to+wrong+Farnbor ough%2c+missing+two+'surprise'+ATR+press.html) for Finncommhøvdingen å komme seg dit...:D
Wizz Air bestiller 20x A320 (http://www.airbus.com/en/presscentre/pressreleases/pressreleases_items/07_20_2006_wizz.html)
http://www.airbus.com/store/photolibrary/AIRCRAFT/CUSTOMER/A320/att00005210/media_object_image_lowres_a320wizzair_mr.jpg
CIT bestiller 5x A330-200 og 4x A32X (http://www.airbus.com/en/presscentre/pressreleases/pressreleases_items/07_20_06_cit.html)
Originally posted by BU662
En ting som jeg fant meget overraskende er denne faktum:
Ser man pa de Narrow-Body Orders ser man at neste alle orders kommer fra Low-Cost Airlines. Ingen ordre fra en Major. Ingen LH, ingen AF, ingen BA eller AA eller DL. Og man kan spöre: Nar starte de store selskaper a ordre???
Godt poeng! Spesielt med tanke på at endel av de store har endel fly i flåten som ikke er helt nye lenger.
Originally posted by BU662
Futura 3 + 3 737NG
Pressemelding fra Boeing (http://www.boeing.com/commercial/news/2006/q3/060720b_nr.html)
http://www.boeing.com/news/releases/2006/photorelease/q3/060720b_lg.jpg
Det skal ogsaa vaere signert en avtale om 30 A330-200F til en ukjent kunde. Interessant. Tipper UPS ..
Originally posted by LN-MOW
Det skal ogsaa vaere signert en avtale om 30 A330-200F til en ukjent kunde. Interessant. Tipper UPS ..
I såfall blir den vel seende sånn (http://www.cardatabase.net/modifiedairlinerphotos/search/photo_search.php?id=00006772) ut.
Edit: Det ryktes at det er et leasingselskap som har bestilt dem rent formelt.
Airbus bekrefter Blue Wings (http://www.airbus.com/en/airbuslive/fo/manage/getPress.htm?id=19) og Singapore Airlines (http://www.airbus.com/en/airbuslive/fo/manage/getPress.htm?id=18). I tillegg til A380'ene og A350XWB'ene skal de lease 19 A330-300 som skal leveres i 2009/2010
SIA A380: http://www.airbus.com/store/photolibrary/AIRCRAFT/CUSTOMER/A380/att00006801/media_object_image_lowres_A380_Singapore_Air_Show_ mr.jpg
Imponerende hva Airbus har fått til av salg... Hvem hadde trodd det for noen uker siden?
Tommy777
22-07-2006, 17:31
Storeslem av Airbus på Farnborough. Hyggelig. Who would have thought... Amreikanerne på anet er rimelig stumme for tiden :-D
Dag Viking
22-07-2006, 19:18
Originally posted by EB
Imponerende hva Airbus har fått til av salg... Hvem hadde trodd det for noen uker siden?
De fleste som vet at A har for vane å vente med annonsering av mange ordrer til de store showene;)
SQ sin ordre kom vel likevel ganske overraskende på de fleste.
Hvordan er antallet ordre på årets show sammenliknet med tidligere år? Synes det har kommet utrolig mange bestillinger i år.
Edit: Grupo Marsans-ordren skal til Air Pullmantur.
Etter problemene med A380 og A350 var det vel ventet at Airbus skulle gjøre det mye dårligere... Dette er bra for likevekten mellom de to selskapene...
Den europeiske fly-produsenten Airbus sikret seg ordrer og avtaler på tilsammen 182 fly under det internasjonale flystevnet på Farnborough i England.
http://www.boarding.no/art.asp?id=22507