View Full Version : Noen som har erfaring med wideroe.no?
Jeg og min bedre halvdel skal til Venezia i månedskiftet august / september, og hadde tenkt å kjøpe flybilletter med fast plass da vi bl.a skal rekke et cruiseskip defra.
De beste prisene finner jeg på wideroe.no (som mange her på forumet anbefaler å bruke som søkemotor) fant bl.a tur-retur med Lufthansa til en veldig grei pris.
Men hva hjelper det når man ikke får bestilt? Etter å ha lagt inn navn og andre opplysninger og går videre, kommer det bare en feilmelding om at man må prøve på nytt. Dette skjer igjen og igjen.
Noen andre som har erfart lignende problemer?
Bruk chatten på wideroe.no 24/7 service!
Widerøe Online Helpdesk is closed for the moment
Please click here to send us an E Mail and we will answer you
as soon as possible
....og telefonsupport er bare betjent i kontortiden mandag til fredag
Joda vi har åpent.. På "Kontakt oss" siden kan du lese at vi har vakttlf 75 11 11 15 i helgene...
Men, når det er sagt, så har vi oppdaget at det er en sporadisk feil i LH sin database som kommuniserer med Amadeus som gjør at det tydeligvis er en mismatch på det som vises som tilgjengelig og hva som virkelig er bookbart. Dette er feilmeldt, og så får vi bare håpe at LH/AMA fikser dette i en fart, da dette ligger utenfor vår kontroll
MountainDew
17-07-2006, 00:09
wideroe.no er bra, men har hatt litt problemer med gammeldagse papirbilletter som de har utstedt på KLM/DELTA/CONTINENTAL/NWA når de må endres på. Har opplevd flere ganger å blitt en kasteball mellom de 4 flyselskap og Wideroe.
Til slutt er det alltid Continental som har klart å ordne opp (tommel opp, hvor er du?)
Har for ca 1 time siden bestillt en reise gjennom wideroe.no, men fikk en kjapp mail om "barn som reiser alene".
Da man har rundet 27 og er på vei mot 28, så er vel svaret her at jeg har tastet feil på fødselsåret.
Har sendt en mail og høre om det kan rettes opp i før en blir trukket for det, men det skjer ikkje så mye, noen som vet ca responstid på vakt mailen i helgene?
Eller kan en ordne dette selv på noen måte?
Har for ca 1 time siden bestillt en reise gjennom wideroe.no, men fikk en kjapp mail om "barn som reiser alene".
Da man har rundet 27 og er på vei mot 28, så er vel svaret her at jeg har tastet feil på fødselsåret.
Har sendt en mail og høre om det kan rettes opp i før en blir trukket for det, men det skjer ikkje så mye, noen som vet ca responstid på vakt mailen i helgene?
Eller kan en ordne dette selv på noen måte?
Du har uansett 24t angrefrist på kjøpet ditt, så det ordner seg nok. Så i en annen forumpost at LN-MOW har helgevakt, så han er vel bare så vidt startet dagen.
Men, når det er sagt, så har vi oppdaget at det er en sporadisk feil i LH sin database som kommuniserer med Amadeus som gjør at det tydeligvis er en mismatch på det som vises som tilgjengelig og hva som virkelig er bookbart.
Hadde samme opplevelse i dag, fikk ikke i gjennom reservasjonen på wideroe, gikk inn på lufthansa.com og fikk bestilt siste ledige sete i billigste bookingklasse der.
Ikke jeg som er på web-support, men send en email til internetbooking@wias.no med hva som er skjedd, så årner kollegaen det så fort hun ser det. Vi har folk på vakt hele helgen, men ikke kontinuerlig.
Ja, ordner seg gjør det nok. Kan selvfølgelig avbestille og bestille på nytt, men tenkte det var enklest for begge parter og rette opp i årstallet ;) får se kor vi ligger an når mailen dukker opp.
Eirik: hadde ingen problemer med min lufthansa bestilling eg, men har kanskje med diverse ruter og gjøre.
Feks -Vi var 2 stk som booket tur til Malta, ene ble kansellert av wias med grunn at flygning ble operert av Air Malta, mens den andre bestillingen gikk fint selv om det også var med Air Malta.
Men for all del stor fornøgd med wias!