PDA

View Full Version : Reisetips Tyskland (Storbyer)


Tarzan
05-06-2016, 19:46
Hei

Jeg spør dere her inne om dette spørsmålet.
PS. Jeg spør for en god arbeidskollega (Ikke samme personen som sist)
Når det gjelder storby ferie i Tyskland (Alle årstider)

Frankfurt, Hamburg eller Munchen.

Hvilken by vil dere anbefale av disse tre byene???
Eller alle tre byene
Noen som har vært i disse byene???
Alle tre???

Fra alt man kan finne på å gjøre og se i disse tre byene???

Og hvilken flyselskap er billigst å reise med???

Lufthansa, SAS eller Norwegian.
Jeg så at Norwegian flyr ikke til Frankfurt da.

Edvard
05-06-2016, 20:13
München

www.google.com

Mjolnir
05-06-2016, 20:54
Tyskland er generelt deiligst i sommersesongen, hvis man ikke er ute etter julemarkeder i desember da. Til gjengeld holder finværet seg litt lenger i Tyskland enn i Norge, spesielt i sør. I München/Bayern kan jo andre årstider være å foretrekke med tanke på å slippe unna de verste turisthordene. Problemet med München på vinteren er at de fleste Biergarten'er er stengt da, så de øltørste massene må presse seg sammen på de få barene som er igjen.

Har vært i en del tyske byer, men aldri Frankfurt eller Hamburg dessverre. Hvilket selskap som er billigst kommer jo helt an på, men som aktiv flyprater går jeg ut fra at du er fullt kvalifisert til å finne ut av det. Da jeg bodde der nede var som regel KLM billigst til Norge hvis en bestilte i god tid.

robertaas
06-06-2016, 00:05
Har vært i disse og en lang rekke andre byer i Tyskland. Det er mye å se og oppleve der så om du sier litt om hva man ser etter så blir det mye lettere å gi gode tips. Frankfurt tror jeg uansett vil falle litt etter de 2 andre og den største byen i Tyskland, Berlin, burde kanksje også vurderes?

ILS2
06-06-2016, 08:22
Kultur, historie, mat, natur osv... Alt tilsier etter mitt skjønn München, all den tid Berlin ikke er på listen.

Sundet81
06-06-2016, 08:37
Definitivt München. I sommermånedene er dette en særdeles fantastisk by, hvor kronen på verket kan være en spasertur gjennom Englischer Garten og snuble over en viss ølservering ved Chinesischer Turm. Du har naturligvis også Hofbräuhaus i sentrum, hvis du føler for tak over hodet.

Frankfurt er vel ikke akkurat direkte sjarmerende, selv om det er et snev av Altstadt igjen. Jeg hadde definitivt valgt München over Frankfurt, ikke minst også pga. vesentlig billigere flybilletter.

Superhai
06-06-2016, 15:27
Munchen helt klart, og om man skal være lenger enn enn helg, så må man ikke være redd for å hoppe på toget til de ulike byene ved foten av alpene.

jb1
06-06-2016, 16:02
München eller Hamburg. Frankfurt er ok, men intet spesielt. München kalles Millionendorf (millionlandsby) da byen er usedvanlig sikker og velstelt. Byen er høyt oppe på kåringer over byers livskvalitet. Fine grøntområder og et fint sentrum med gamleby. Fine utfluktsmuligheter til andre byer og slott. Hamburg er litt mer rufsete, men en fin by som har gjennomgått en enorm forvandling. Havnene er rustet voldsomt opp, men det er mye lenger siden jeg var der enn i München. München har vel best flyforbindelser fra Oslo, med Lufthansa, SAS og Norwegian, sistnevnte dog ganske få avganger. Hamburg har Eurowings, SAS og Norwegian, men litt færre flyvninger.