PDA

View Full Version : Stenging av sikkerhetssjekk lenge før avgang?

robertaas
02-06-2016, 20:03
http://thepointsguy.com/2016/06/easyjet-charges-passengers-for-arriving-30-minutes-before-flights/

A new rule put in place by the low-cost airline has security personnel at Gatwick rejecting entry to passengers whose flights are due to depart in less than 30 minutes. Late-coming travelers are being warned about the new policy right on their boarding passes, where it notes (in tiny print) that “Gatwick security control gates are automatically being timed to close 30 minutes before departure.”Er det virkelig sant at flyplasser slik som LHR Terminal 5 ikke slipper folk gjennom sikkerhetssjekken om de synes det er for liten tid igjen til avgang?

Martin
02-06-2016, 21:09
http://thepointsguy.com/2016/06/easyjet-charges-passengers-for-arriving-30-minutes-before-flights/

Er det virkelig sant at flyplasser slik som LHR Terminal 5 ikke slipper folk gjennom sikkerhetssjekken om de synes det er for liten tid igjen til avgang?

Det stemmer, ja. Det er for å få flyene av gårde på rute.

Discus
02-06-2016, 21:58
Iflg. sikre kilder her inne så var det betydelig forbedring på on-time-departure for BA når de innførte den på T5. Det hjelper også selskapet med å fylle ledige plasser ved evt. standby og irr-ops siden de vet om no-show 35 min før avgang.

robertaas
02-06-2016, 23:51
Det hjelper også selskapet med å fylle ledige plasser ved evt. standby og irr-ops siden de vet om no-show 35 min før avgang.
Hva da med de som klarer komme seg til gaten uten å gå gjennom sikkerhetskontrollen?

Martin
03-06-2016, 00:04
Hva da med de som klarer komme seg til gaten uten å gå gjennom sikkerhetskontrollen?

Hvordan klarer du det?

robertaas
03-06-2016, 00:07
Hvordan klarer du det?
Kommer av et fly, bruker et annet boadingkort i sikkerhetskontrollen, bruker vip-inngang, jobber innenfor sikkerhetskontrollen, etc...

Discus
03-06-2016, 09:07
Kommer av et fly, bruker et annet boadingkort i sikkerhetskontrollen, bruker vip-inngang, jobber innenfor sikkerhetskontrollen, etc...

Skal du med fly må du gjennom sikkerhetskontrollen og vise et BP som matcher flighten du skal med. Gjør du ikke det så blir det problemer, enkelt og greit. Om du har gått gjennom security, og kommet deg ut, så får du også problemer med å slippe inn igjen. (Om dronningen el.l. skal ut å fly regner jeg med at det er ivaretatt. De som jobber på LHR vet selvfølgelig hvordan ting virker og hva de skal gjøre om de skal ut å fly)

eql1zr
03-06-2016, 09:31
Skal du med fly må du gjennom sikkerhetskontrollen og vise et BP som matcher flighten du skal med. Gjør du ikke det så blir det problemer, enkelt og greit. Om du har gått gjennom security, og kommet deg ut, så får du også problemer med å slippe inn igjen. (Om dronningen el.l. skal ut å fly regner jeg med at det er ivaretatt. De som jobber på LHR vet selvfølgelig hvordan ting virker og hva de skal gjøre om de skal ut å fly)
Det høres merkelig ut om en ikke skal ha mulighet til å komme med fly på separat booking. Det er noe jeg selv gjør "ofte". Må en i så fall ta hele runden ut av flyplassen og inn igjen gjennom sikkerhetskontroll, kun for å registrere BP? :angry:

Fnate
03-06-2016, 09:39
Det høres merkelig ut om en ikke skal ha mulighet til å komme med fly på separat booking. Det er noe jeg selv gjør "ofte". Må en i så fall ta hele runden ut av flyplassen og inn igjen gjennom sikkerhetskontroll, kun for å registrere BP? :angry:

Det er ikke det han sier. Det jeg tror (!) Han sier er at boarding passet du scanner i security må matche det du boarder med. Har ingenting med separate billetter å gjøre. BA matcher. Noen ganger med foto i security og igjen ved boarding.

På LHR må du alltid (unntatt innenlands) igjennom security og dokumentkontroll ved connections.

eql1zr
03-06-2016, 09:53
På LHR må du alltid (unntatt innenlands) igjennom security og dokumentkontroll ved connections.
Ja, stemmer, det tenkte jeg ikke på. Da er det i alle fall enklere å innføre et sånn system på LHR enn andre flyplasser hvor en kommer rett inn i avgangshallen ved de fleste connections. BP tilhørende ankomstflyvningen vil vel uansett ikke gi tilgang til sikkerhetskontroll på ankomstflyplassen

Chriscross
03-06-2016, 11:31
Trodde dette opplegget gjaldt hele LHR, ikke bare t5. Uansett er selvfølgelig Londonflyplassene store med store avstander, men håper Avinor aldri reiser for å lære om effektiv drift i UK.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Superhai
03-06-2016, 12:45
Trodde dette opplegget gjaldt hele LHR

Ja, det gjelder hele LHR. Ihvertfall T2 og T5. Skulle fly fra T2 med et svært forsinket fly og da jeg ikke slapp igjennom i de automatiske slusene så fortalte de i kontrollen at det egentlig var forbi avgang og de måtte sjekke om flyet faktisk var forsinket.