PDA

View Full Version : Starquest Expeditions på Årø


enml
14-07-2006, 18:22
Det står en ATR 42 på Årø fra Starquest Expeditions. Noen som har info om hvor den kom i fra og hvor den skal? Står ingenting på ankomst og avg info på avinor.no.

På forhånd takk!

enml
14-07-2006, 19:03
Her er'n ihvertfall. Klissendes våt i et ufyselig vær!

LN-SSL
14-07-2006, 20:07
Får man lov å spørre hvor du stod da du knipset den der...? :)

enml
14-07-2006, 21:04
Ja da, det er bare du å spørre det!;)

enml
14-07-2006, 23:43
Jeg tok bilde fra der jeg har markert med rødt.

Savipix
15-07-2006, 00:08
Google is your friend:

http://www.starquestexpeditions.com/trip_itins/white_nights_viking_gods_itinerary_06.htm

Saturday, July 15

Molde & Bergen, Norway

This morning we visit the medieval Kvernes stave church in Molde, one of few to have survived the centuries. We then board our aircraft and go flightseeing to explore the country’s longest and deepest fjord, Sognefjord. We land in Bergen, a city of kings and the historic base for the German Hanseatic League in the north. Visit the medieval Fantoft Stave Church and the historic wharf, before reboarding the aircraft and flying to Copenhagen. In the evening, we gather for a sumptuous farewell dinner. Copenhagen Airport Hilton (or similar)

LN-SSL
15-07-2006, 01:11
Tenkte på den plassen der, Wiggo. Men fikk ikke ting til å stemme helt, da det så ut som du hadde god "overhøyde" i forhold til ATR'n.....

enml
15-07-2006, 01:57
Ja det blir bra høyde der om man legger kameraet på toppen av gjerdet, ca 12 - 13 meter over tarmac tenker jeg.

Når jeg først la ut et "top down" bilde, så kan jeg jo legge ut et med hvordan det blir seende ut etter at utbyggingen er ferdig sånn ca (rullebane forlengelse ikke inkludert).

Lys grønt er allerde ferdigstillt.
Gult er det påbegynte driftsbygget.
Blått er hangaren som West Air Sweden AB skal sette opp.
Brunt er nye fasiliteter til flyklubben.
Svart er nye ferdigstillte parkeringsplasser,
Grått er utvidet tarmac med gule streker som indikerer oppstillingsplasser.

Jens W
15-07-2006, 02:32
"billi" var det jo vel kanskje da altså ikke...


Jul 1-16, 2006 (16 days) $22,950 (per person double occupancy)

sk931
15-07-2006, 09:21
Originally posted by enml


Det står en ATR 42 på Årø fra Starquest Expeditions. Noen som har info om hvor den kom i fra og hvor den skal? Står ingenting på ankomst og avg info på avinor.no.

På forhånd takk!
Dette fly er i en bamailing fra Farnair
Hilsen
Ole

LN-SSL
15-07-2006, 13:46
Rart i grunnen at flyklubben får bygge nytt så nær senterlinje....
Men kanskje det er andre regler med hensyn til avstander, byggelinjer m.m. på Årø?

Joda, jeg ser at Shell's fuelanlegg står nærmere rullebanen, men når det gjelder flyklubben's nye fasiliteter, snakker vi jo om nybygg.