View Full Version : Oljeprisen truer lavprisbilletter
sail4fun
14-07-2006, 07:48
Den skyhøye oljeprisen kan tvinge lavprisselskapet Norwegian til å sette opp prisene på flyreisene sine.
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article833034.ece
Superhai
14-07-2006, 19:02
Hm, 50 kr er forskjellen mellom lavpris og ikke?
Superhai
14-07-2006, 20:00
Jeg tenkte mer på topic-overskriften.
sail4fun
14-07-2006, 20:39
Bottom line i papirutgaven er
Kjos sier at skulle oljeprisene stige voldsomt, vil ikke Norwegian greie å kutte kostnadene nok, og da må Norwegian få passasjerene til å betale mer.
Ellers så skal de nå få til en mer effektiv bilettdistribusjon, billigere it-løsninger [India ?] , og nytt selskap til drift av servicestaben på Gardermoen [Ja det har vi jo lest litt om ].
Sett opp prisene på billigeste billettene med 50,-kr og dem over med 150,-kr :)
Originally posted by Hurum
Det er ikke lov til å samarbeide om pris...;) Da kommer Konkurransetilsynet, og da snakker vi ikke bare om SAS Braathens men alle andre som er involverte.
Edit: Bare det å snakke om dette i media kan være på grensen til en overtredelse av §10 i Konkurranseloven. Her må man trå varsomt.
Originally posted by TOS
Det er ikke lov til å samarbeide om pris...;) Da kommer Konkurransetilsynet, og da snakker vi ikke bare om SAS Braathens men alle andre som er involverte.
Edit: Bare det å snakke om dette i media kan være på grensen til en overtredelse av §10 i Konkurranseloven. Her må man trå varsomt.
Hva mener du? Dette er jo ikke å samarbeide....jeg ber i min posting om at Norwegian øker sine priser med henholdsvis 50,- og 150,-kr.......
....samarbeide med hvem....seg selv?.....håper da det!
Hva mener du? Dette er jo ikke å samarbeide....jeg ber i min posting om at Norwegian øker sine priser med henholdsvis 50,- og 150,-kr.......
Det var nok ikke egentlig ment som en direkte kommentar til ditt innspill. Mange slike innspill fra selskaper er mer eller mindre skjulte innvitter til koordinert prissetting; dvs. DY signaliserer at de ønsker å sette opp sine priser, men vil se hva konkurrentene gjør.
Originally posted by TOS
Det var nok ikke egentlig ment som en direkte kommentar til ditt innspill. Mange slike innspill fra selskaper er mer eller mindre skjulte innvitter til koordinert prissetting; dvs. DY signaliserer at de ønsker å sette opp sine priser, men vil se hva konkurrentene gjør.
OK skjønner....bare antok at det var en direkte kommentar til mitt innspill siden du quoted meg i ditt innlegg ;)