PDA

View Full Version : Sas Plus og andre oppgraderte billetter


Chr1st1an
04-05-2016, 22:10
I mangel av andre steder å poste dette lager jeg en ny tråd. -->Mod må gjerne flytte til et mer egnet sted.

Jeg ser til stadighet på prisforskjellene på SAS go, Go Flex, Plus Saver, Plus, Business Saver og Business opp mot hvor mange EB poeng man får før jeg bestiller tur.

Nå er det jo helt klart en kvalitetsforskjell å fly business mot Go, så den forskjellen i pris er enklere å "måle" samt at man får en del ekstra EB poengene i biz.
SAS Plus har jeg derimot mer vanskeligheter med å vurdere opp mot Go.

Hva er tankene rundt hvor mye mer man kan/burde betale for en oppgradert billett på longhaul og lange Europa flights? (Norden og innenriks er sjeldent verdt mer enn Go syntes nå jeg)

Er det f eks verdt;
- 2.800,- ekstra for å fly Plus Saver fremfor Go OSL-NRT?
- 1200,- ekstra for å fly Plus Saver fremfor Go OSL-LAX? (denne er vel kanskje åpenlys)

Fint om folk kommer med noen gode for eksempler på flights som har en rimelig og verdifull oppgradering. :68:

Norge Rundt På 14 Dager
04-05-2016, 22:12
I mangel av andre steder å poste dette lager jeg en ny tråd. -->Mod må gjerne flytte til et mer egnet sted.

Jeg ser til stadighet på prisforskjellene på SAS go, Go Flex, Plus Saver, Plus, Business Saver og Business opp mot hvor mange EB poeng man får før jeg bestiller tur.

Nå er det jo helt klart en kvalitetsforskjell å fly business mot Go, så den forskjellen i pris er enklere å "måle" samt at man får en del ekstra EB poengene i biz.
SAS Plus har jeg derimot mer vanskeligheter med å vurdere opp mot Go.

Hva er tankene rundt hvor mye mer man kan/burde betale for en oppgradert billett på longhaul og lange Europa flights? (Norden og innenriks er sjeldent verdt mer enn Go syntes nå jeg)

Er det f eks verdt;
- 2.800,- for å fly Plus Saver fremfor Go OSL-NRT?
- 1200,- for å fly Plus Saver fremfor Go OSL-LAX? (denne er vel kanskje åpenlys)

Fint om folk kommer med noen gode for eksempler på flights som har en rimelig og verdifull oppgradering. :68:

Intraeuropeisk er vel pluss bare bortkasta penger selv på de lengste rutene. Da plassen er akkurat den samme som i go.

peterfox
04-05-2016, 23:59
Eneste grunn til å velge SK+ på siste leg må vel være "limmo" service?
Nei, tuller ganske hardt nå.
Jeg lander fra US på UA-Plat,
Har sikkert 3 stk innsjekket baggasje.
Da er det greit med SK+ og Diamond,og slippe bagasje styret?
Hva tror dere ?

TOS
05-05-2016, 00:41
Er det f eks verdt;
- 2.800,- ekstra for å fly Plus Saver fremfor Go OSL-NRT?
- 1200,- ekstra for å fly Plus Saver fremfor Go OSL-LAX? (denne er vel kanskje åpenlys)


Snakker du her om (ekstra) priser en vei? Vanskelig å gi noe klart svar, men for begge disse strekningene så er det vel snakk om 2000 poeng ekstra hver vei for Plus Saver kontra Go (+25% hvis du er EBG). Eksempelet til LAX ville jeg tenkt var en no brainer; dvs. Ja, helt klart. Til NRT ville jeg nok også vurdert denne oppgraderingen - både av komforthensyn og av hensyn til evt statuskvalifisering.

Chr1st1an
05-05-2016, 11:48
Eneste grunn til å velge SK+ på siste leg må vel være "limmo" service?
Nei, tuller ganske hardt nå.
Jeg lander fra US på UA-Plat,
Har sikkert 3 stk innsjekket baggasje.
Da er det greit med SK+ og Diamond,og slippe bagasje styret?
Hva tror dere ?

En faktor som burde veie inn er selvsagt EB status. For min del er som regel enten jeg eller fruen alltid gull, så da har vi fast track og ekstra bagasje uansett. Da er det plutselig ikke så mye mer man får med Plus...?

Chr1st1an
05-05-2016, 11:49
Snakker du her om (ekstra) priser en vei? Vanskelig å gi noe klart svar, men for begge disse strekningene så er det vel snakk om 2000 poeng ekstra hver vei for Plus Saver kontra Go (+25% hvis du er EBG). Eksempelet til LAX ville jeg tenkt var en no brainer; dvs. Ja, helt klart. Til NRT ville jeg nok også vurdert denne oppgraderingen - både av komforthensyn og av hensyn til evt statuskvalifisering.

Jeg snakker om ekstra t/r. Det er på noen strekninger meget liten forskjell for plus saver.

TOS
05-05-2016, 12:34
Jeg snakker om ekstra t/r. Det er på noen strekninger meget liten forskjell for plus saver.

Da hadde i alle fall jeg sagt ja til å betale meg opp.