PDA

View Full Version : Historien bak Widerøe, og hvorfor selskapet eksisterer i dag

petter380
26-04-2016, 17:49
Har nettopp sett en episode laget av NRK som heter "Alltid brødre", som tar for seg Rolf og Viggo Widerøe.

Jeg ser gjerne mye dokumentarer på NRK, og vil tørre å påstå at dette er kanskje en av de aller, aller beste episodene jeg noen sinne har sett. Ekstra interessant var flyperspektivet, samtidig blir jeg mildt sagt provosert over den fjerde "statsmakt" aka pressen/media.

Jeg vil sterkt anbefale dere å bruke 55 minutter på følgende:
https://tv.nrk.no/program/OAUA13005708/alltid-broedre

Kos dere!

roger
26-04-2016, 20:41
Takk for tips ! Eit av dei mest lærerike programma eg har sett. Litt trist at mykje av det som blir formidla her ikkje kom fram for lenge sidan.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

AirbusTrond
27-04-2016, 15:02
Veldig interessant - til dels helt ukjente historier for meg. Må innrømme at jeg ikke kjente så godt til Viggo heller.

Men skjønner ikke helt kritikken mot media i første innlegg her, uten at det for så vidt trenger utdypes..

petter380
28-04-2016, 10:43
Men skjønner ikke helt kritikken mot media i første innlegg her, uten at det for så vidt trenger utdypes..

Kritikken går på at Viggo ble utstøt fordi media var helt opphengt i å henge ut alle som kunne henges ut, selv om vedkommende absolutt ikke hadde gjort noe feil/gale/nazi-lignende.

Media gir en vinkling som er feil, men pga. mangel på annen informasjon så tror/trodde folk flest på det. Med internett/sosiale medier har dette heldigvis blitt mindre av.