View Full Version : Overskudd for Norwegian
-Selskapets driftsinntekter for kvartalet ble MNOK 764,6 (531,3). Dette er en økning på 44 % fra fjordåret.
-Driftsresultat før avskrivninger og leasingkostnader (EBITDAR) ble MNOK 78,0 (61,5)
for kvartalet.
-Driftsresultat før avskrivninger (EBITDA) for kvartalet ble MNOK 34,6 (30,8).
-Selskapet hadde et overskudd før skatt (EBT) i andre kvartal på MNOK 24,8 (20,6).
-Resultat etter skatt for kvartalet ble MNOK 17,8 (14,8).
-Selskapet fraktet 1 289 047 passasjerer i andre kvartal, dette er en økning i passasjertrafikken (RPK) på 43 %.
-Kabinfaktoren i kvartalet var 79 % (78 %).
-Produksjonen (ASK) har i kvartalet økt med 41 % til 1 324 millioner.
-Selskapet hadde en beholdning av kontanter og - ekvivalenter på MNOK 535,5 ved utgangen av 2. kvartal og en egenkapitalandel på 24,1 %.
-Totale enhetskostnader for kvartalet ble NOK 0,55 (0,53).
Kvartalsrapporten (http://www.newsweb.no/cdco/atmnt/NAS2Kvartal2006.pdf?id=46705)
Da får jeg innrømme nederlag og si jeg tok feil for jag hadde ventet ett 0 resultat:D
Ser også at de selv med relativt store investeringer (flykjøp) også har en positiv kontantstrøm, hvilket er langt viktigere enn det finansielle resultatet
Da blir det ett stk HATT til lunsj i dag CK?
Da er vi to.
Interessant at omtrent halvparten av dette (12,2 mill) kommer fra "annen frakt, gebyrer og tredjepartsprudukter" som DY har omtrent ingen kostnader med.
og aksjen får juling (http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article831767.ece)
Aksjen er ned nesten 5% i åpningsminuttene siden siden resultatet ble levere enn analytikerenes forventninger.
Veldig bra av Norwegian.
Synes CK's sine forhåndsvarsler om Norwegian allltid er mer pessimistiske enn virkeligheten - heldigvis ;)
ikke alltid, Hurum. Ved Q1 spådde jeg 25-35 millioner (http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=11208) i overskudd, mens fasiten var 59,8 millioner i minus. Denne gangen bommet jeg ikke fullt så styngt, Hurum... Men, så er jeg ikke analytiker heller
Ellers beløp bakke og motorskader seg til 17mill i andre kvartal
Originally posted by CK
ikke alltid, Hurum. Ved Q1 spådde jeg 25-35 millioner (http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=11208) i overskudd, mens fasiten var 59,8 millioner i minus. Denne gangen bommet jeg ikke fullt så styngt, Hurum... Men, så er jeg ikke analytiker heller
Nei du har rett, en gang var du positiv. Kan jo nesten virke som det alltid er motsatt av det du tror...ikke vondt ment - ikke misforstå. :)
Og Kjos skylder på OSL at resultatet ikke ble bedre:
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=223398&cat=66
Ja Gardermoen har vel neppe gjort tingene noe lettere for flyselskapene - heller ikke Norwegian.
Du skal se Rygge blir høyaktuell for Norwegian :p
Norwegian selger av artikkelen 84 prosent av billettene online, hva er de respektive tallene for SAS Braathens og Widerøe?
Originally posted by BU662
CK sombreroren kommer. Trenger du en dip-sauce????:D
Dermed blir dette en maned gratis-reklame til Norwegian. Jeg er sikkert at Anne Grete Ellingsen har noen reklame-banners ferdige...
Var det ikke snakk om et Fly&Vin møte i august (sjøflyhavna e.l.)...? Det vil vel i såfall være en passende anledning for konsum av en stk hatt...:D
Edit: Forøvrig veldig kjekt at DY går med overskudd.
Originally posted by LN-AFG
Norwegian selger av artikkelen 84 prosent av billettene online, hva er de respektive tallene for SAS Braathens og Widerøe?
for SK-selskapenes del var internettsalget 30,7% i mai. Dette henger delvis sammen med en mye høyere andel forretningsreisende som bruker byråer hos SK enn DY, samt at SK er i en rekke forskjellige markeder. Jeg vet (uten at jeg vil si noen tall) at SAS Braathens har mey høyere andel enn de 30% som SK totalt har, og på en del ruter har internettandeler som nærmer seg DY - men, nettandelen til DY er imponerende høy, særlig med tanke på at de har full distribusjon i alle kanaler (det hjelper selvsagt at billetter kjøpt på nett ikke har servicegebyr, mens de solgt hos agenter og på telefon har)
Jeg synes disse tallenr er fine jeg....:up:
Fine tallene :nor :nor :nor
Originally posted by CK
for SK-selskapenes del var internettsalget 30,7% i mai. Dette henger delvis sammen med en mye høyere andel forretningsreisende som bruker byråer hos SK enn DY, samt at SK er i en rekke forskjellige markeder.
Dette er en svaert tynn forklaring. Hvis de sammenligner seg med US Majors, saa ligger internettsalget paa minst det dobbelte hos disse. De forretningsreisende samt deres reisekontorer bruker i stoerre og stoerre grad onlinebooking og det er skammelig av SAS at de i 2006 ikke selger mer billetter vie nettsidene.
Originally posted by LN-MOW
Originally posted by CK
for SK-selskapenes del var internettsalget 30,7% i mai. Dette henger delvis sammen med en mye høyere andel forretningsreisende som bruker byråer hos SK enn DY, samt at SK er i en rekke forskjellige markeder.
Dette er en svaert tynn forklaring. Hvis de sammenligner seg med US Majors, saa ligger internettsalget paa minst det dobbelte hos disse. De forretningsreisende samt deres reisekontorer bruker i stoerre og stoerre grad onlinebooking og det er skammelig av SAS at de i 2006 ikke selger mer billetter vie nettsidene.
Bookinger gjort online, men gjennom reisebyrået sitt system teller vel ikke som online-booking i statistikken.
Hvis DY oppgir 84% regner jeg med at det er med der og at de 16% er telefon og GDS-bookinger.
DnB NOR Markets går bort i fra kjøpsanbefaling på flyselskapet Norwegian
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=228514&cat=66
...og 1. oktober kommer ny nettløsning for bedriftskunder hos SAS Braathens!
Originally posted by EB
...og 1. oktober kommer ny nettløsning for bedriftskunder hos SAS Braathens!
Håper det blir noe annet og bedre enn den store lanseringen som SAS Braathens gjorde da dem lanserte at nå kunne en se hvor mange billige billetter dem til enhver tid hadde lagt ut.....snakk om PR-triks :lol:
Dette er en enkel bestillingside...ser bra ut!
Originally posted by Someone
Og Kjos skylder på OSL at resultatet ikke ble bedre:
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=223398&cat=66
Det kan jo hende konkurranse fra Rygge får OSL til å forbedre seg.