PDA

View Full Version : Hvor er det best å bestille billetter?

Balle Chlorin
12-04-2016, 20:08
Sitter og skal bestille neste vinters ferie.

Er det noen som helst grunn til å betale 27000,- for 3 tur/retur TOS-OSL-BKK-HKT direkte på hjemmesiden til Thai fremfor å slippe unna med 23247,- gjennom Finn.no/Ticket?

Nøyaktig samme flyvning, eneste forskjell er 3750,- kr.

mcduck
12-04-2016, 20:22
Så lenge det er samme bookingklasser så ville jeg definitivt valgt Ticket. Merk at dersom du trenger å gjøre endringer i ettertid så må alt gå via Ticket.

MisteriX
12-04-2016, 21:44
Har selv brukt orkideekspressen. Der er det stort sett billig og man kan velge andre booking klasser ved å betale litt ekstra.

Balle Chlorin
24-05-2016, 00:01
Sitter fortsatt og kikker på billetter, og ser at billetter kjøpt gjennom Tripsta er i særklasse billigst dit vi skal. Er det noen grunn til å være skeptisk til å bestille gjennom dem? Ser de har litt blandede anmeldelser på nett, men hvor galt kan det gå når det gjelder en gjennomgående billett med samme selskap hele veien?

apeks
24-05-2016, 08:33
Jeg har alltid shoppet rundt og kjøpt hos det reiseselskapet som leveres billigst, nærmest uansett. Det er fint inntil det skjer noe uforutsett av et eller annet slag. For eksempel endring av flytider som plutselig gjør flyvningene lite spiselige.

Da er det alltid dritt å måtte forholde seg til et reiseselskap ( 3 part egentlig ), min erfaring er at alt er mye vanskeligere i forhold til å booke om osv.

Har prøvd flere varianter gjennom årene rundt dette og har alltid hatt samme erfaring. Er det endringer så er rett mot flyselskapet alltid enklere.

Så skiller det lite i pris så hadde jeg booket direkte hos flyselskapet.

Henshaw
24-05-2016, 09:03
Har brukt Tripsta, men var "kun" for LIM-CUZ, men gikk helt fint det