PDA

View Full Version : Britisk Airways med Gatwick-Cape Town


Someone
25-03-2016, 13:28
Ser ut som BA forsøker komme den ryktende LGW-Cape Town til Norwegian i forkjøpet når de nå lanserer en 3x ukentlig LGW-CPT med 777-200ER.

BA har jo etter flere års relativt passivitet fra longhaul fra LGW nå begynt og være langt mer frempå etter Nowegian dukket opp. Lima, Costa Rica og et comeback på JFK starter i våres, og nå Cape Town fra høsten av

http://mediacentre.britishairways.com/pressrelease/details/86/News-1/6118
From November 24 the airline’s customers will be able to soak up Table Mountain’s stunning views, explore the Cape Peninsular or meander up the beautiful Garden Route with three direct flights a week from Gatwick.

BA har fra før 2 daglige LHR-CPT i høysesongen i vinterhalvåret, og Thomas Cook lanserte jo nylig også 3x ukentlig LGW-CPT

Herlov
25-03-2016, 15:21
Bra! Da mangler vi bare et ekspresstog direkte mellom LGW og LHR.

petter380
28-03-2016, 11:42
Sommeren 2012 leste jeg ombord SAA hvorfor de kuttet London-CPT, tipper de angrer litt. Mener jeg tok bilde og la det i trip reporten "sommerferie fra vinterferie" for de interesserte :)

Someone
28-03-2016, 13:28
Sommeren 2012 leste jeg ombord SAA hvorfor de kuttet London-CPT, tipper de angrer litt. Mener jeg tok bilde og la det i trip reporten "sommerferie fra vinterferie" for de interesserte :)

Nå er SAA her et dårlig eksempel, med mindre det skal være et eksempel på et "dårlig eksempel"

SAA taper og har tapt penger på stort sett alt de driver etter de ble underlagt en gjeng "demokratisk valgte" folk som mener de vet alt om kombinasjonen hvordan drive flyselskap og sysselsette sin familie og venner

BA har jo fløyet 2x daglig i høysesongen, og flere av de andre europeiske selskapene har enten helårlige eller sesongbaserte ruter til CPT.

petter380
28-03-2016, 14:12
Eksempel på et dårlig eksempel er riktig, som synliggjøres spesielt ved artikkelen jeg referer til.

peterfox
28-03-2016, 15:41
Bra! Da mangler vi bare et ekspresstog direkte mellom LGW og LHR.

God ide, men det tror er like sannsynlig som at FBU åpner igjen