PDA

View Full Version : 26 år siden LN-BRC ble levert til BU


Fellowship
18-03-2016, 18:16
Heisann

I anledning at dagens bilde på fb er dette flotte bildet fra Jim Vold da LN-BRC ankom Sola på leveringsflighten fra BFI 18.mars 1990, så tenkte jeg at jeg ville spørre om noen vet hvilken Routing som var vanlig på leveringsflighter når B737-400 og B737-500 var nye?

I 1989 fikk BU de to første B737-405 ( LN-BRA og -BRB)
Våren 1990 fikk de de to første B737-505 (LN-BRC og -BRD)

Dagens nyleveringer fra BFI med 738 til både SK og DY går jo stort sett nonstop om ikke det er uvanlig mye motvind, men de gjorde vel ikke det den gang med 734 og 735?


Her er i hvertfall LN-BRC fanget på lowpass før første landing på Sola:

125496

Stone
18-03-2016, 18:38
Gudbevaremegvel som tiden går.....

Men alle classics måtte jo ha en mellomlanding mellom BFI og SVG. Såvidt jeg husker ble YFB (Iqaluit) brukt mye, men noen gikk også via YYR (Goose Bay).

ln-bre
18-03-2016, 21:54
Faren min var med på leveringsflighten av den første 737-400 (LN-BRA) til Braathens SAFE. Da mellomlandet de i Iqaluit.

LN-MOW
06-12-2019, 22:46
Og slik ser LN-BRC ut i dag, der den sitter i Admore i Oklahoma ... Foto David Jaffray.

https://scontent.fsvg1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/78544812_10221242111912294_4905753860724752384_o.j pg?_nc_cat=111&_nc_eui2=AeG1-2e4b2Kgsj8KFp01FLpcGPMNBKxTuzEE6P4C5icfctzCOI_6YJ_ fohp5UNBaX74LCm0WIBoYyOuXU_sycG-MJ3BoVIZ3odknYK08Sr5WqA&_nc_ohc=xtK4LxboQkUAQlLFkZw67PInOBL_TzwI6mo22LK6Tm 9ck1aDdn-lHbYpw&_nc_ht=scontent.fsvg1-1.fna&oh=548f1badc898362d4a4defb3f62587e7&oe=5E82C592

LN-TIB
07-12-2019, 08:22
Påbegynt konvertering til frakter?

Someone
07-12-2019, 08:49
Påbegynt konvertering til frakter?



Det er vel ikke et konverteringsprogram for -500 serien? Så er vel heller påbegynt konvertering til ølbokser?