OttoL
13-03-2016, 22:55
Hei hei.
Hadde egentlig ikke tenkt å skrive rapport, men ble etter hvert såpass mange bilder fra flyturen at jeg slenger sammen en liten skrablemambojambo. I tillegg er det vel et selskap som de aller fleste av oss ikke har noe stort forhold til, med visse unntak såklart. Som vanlig er det fri flyt av dårlig norsk og dårlig velplasserte sleivspark.
Alaska Airlines (AS heretter). Ja hvorfor ikke. Fløy de to ganger på et par dager, og det vil heretter bli mitt foretrukne selskap innenriks i USA. Kanskje blåhalene eller rødnasene kunne tatt en studietur neste gang de er i området for å hente et nytt fly.
24 timer før avgang kan man åpne appen og sjekke inn, betale for bagasje samt velge radene bak First (gitt at de er ledig).
https://farm2.staticflickr.com/1664/25765787425_b6f0bf7e8d_z.jpg
I dette tilfellet var det helt stappet fult, aner ikke hvem som har tilgang til å velge gode seter før det er 24 timer til avgang men alle med en slik tilgang hadde iallfall slukt alt av seter. Så da ble det 22E og F for vår del.
Terminalen AS bruker på SEA er ikke mye å skrive hjem om, men det er fortsatt mulig å kjøpe kort for den som skulle ønske det. I tillegg kan man kjøpe usunn frokost og kaffi for den som er avhengig av det.
https://farm2.staticflickr.com/1673/25765838655_276000a911_c.jpg
Kaffi må man ha:
https://farm2.staticflickr.com/1674/25765836565_37eabb542c_c.jpg
Fin utsikt til betongen utenfor, der man kunne observere fly som både skulle hit og dit:
https://farm2.staticflickr.com/1622/25465150930_0ba15d87d7_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1712/25765839505_506014299f_c.jpg
Litt over en halvtime før avgang ble flyet tauet inn til gate. Dagens maskin skulle vise seg å være N513AS og det blir mitt første møte med et fly som har såkalt split scimitar (eller hvordan det nå staves).
https://farm2.staticflickr.com/1586/25644875572_0cde23fb1d_c.jpg
I motsetning til her hjemme så står folk i en stor hestesko rundt skranken. Når klassen eller raden ropes opp så stiller de det gjelder seg opp i en kø og alt går fint for seg. Den som aller nådigst skulle forsøke seg på sniking ble bjeffet tilbake til hesteskoen.
Godkjent beinplass. Fleskenevetest bestått med glans
https://farm2.staticflickr.com/1512/25670755941_34b97fc18d_c.jpg
Pushet litt etter rutetid, uten at det skapte dårlig stemning i kabinen. Kom oss etter hvert i luften.
https://farm2.staticflickr.com/1696/25765832375_561cd1f83b_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1592/25670751951_69f3e08f23_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1486/25739765286_031e0a938d_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1493/25765826705_6193def08d_c.jpg
Her er noe man savner både hos de røde og de blå og hva man ellers får på fargeskalaen:
https://farm2.staticflickr.com/1502/25739725706_ae9dc90cea_c.jpg
Den usunne frokosten var ikke nok, så måtte dunke inn på litt mer. Kostet 6 dollar tror jeg
https://farm2.staticflickr.com/1603/25139204513_6b46e0db54_c.jpg
Ellers er det complimentary drikke. På turen ned til LAX gikk de gjennom kabinen to ganger, samt 2 ganger til med vannflasker i hånden. CA det samme som SAS klarte på turen hjem fra HKG bak i bussen før jul.
https://farm2.staticflickr.com/1675/25465108800_88d2a6b692_c.jpg
Hadde egentlig ikke tenkt å skrive rapport, men ble etter hvert såpass mange bilder fra flyturen at jeg slenger sammen en liten skrablemambojambo. I tillegg er det vel et selskap som de aller fleste av oss ikke har noe stort forhold til, med visse unntak såklart. Som vanlig er det fri flyt av dårlig norsk og dårlig velplasserte sleivspark.
Alaska Airlines (AS heretter). Ja hvorfor ikke. Fløy de to ganger på et par dager, og det vil heretter bli mitt foretrukne selskap innenriks i USA. Kanskje blåhalene eller rødnasene kunne tatt en studietur neste gang de er i området for å hente et nytt fly.
24 timer før avgang kan man åpne appen og sjekke inn, betale for bagasje samt velge radene bak First (gitt at de er ledig).
https://farm2.staticflickr.com/1664/25765787425_b6f0bf7e8d_z.jpg
I dette tilfellet var det helt stappet fult, aner ikke hvem som har tilgang til å velge gode seter før det er 24 timer til avgang men alle med en slik tilgang hadde iallfall slukt alt av seter. Så da ble det 22E og F for vår del.
Terminalen AS bruker på SEA er ikke mye å skrive hjem om, men det er fortsatt mulig å kjøpe kort for den som skulle ønske det. I tillegg kan man kjøpe usunn frokost og kaffi for den som er avhengig av det.
https://farm2.staticflickr.com/1673/25765838655_276000a911_c.jpg
Kaffi må man ha:
https://farm2.staticflickr.com/1674/25765836565_37eabb542c_c.jpg
Fin utsikt til betongen utenfor, der man kunne observere fly som både skulle hit og dit:
https://farm2.staticflickr.com/1622/25465150930_0ba15d87d7_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1712/25765839505_506014299f_c.jpg
Litt over en halvtime før avgang ble flyet tauet inn til gate. Dagens maskin skulle vise seg å være N513AS og det blir mitt første møte med et fly som har såkalt split scimitar (eller hvordan det nå staves).
https://farm2.staticflickr.com/1586/25644875572_0cde23fb1d_c.jpg
I motsetning til her hjemme så står folk i en stor hestesko rundt skranken. Når klassen eller raden ropes opp så stiller de det gjelder seg opp i en kø og alt går fint for seg. Den som aller nådigst skulle forsøke seg på sniking ble bjeffet tilbake til hesteskoen.
Godkjent beinplass. Fleskenevetest bestått med glans
https://farm2.staticflickr.com/1512/25670755941_34b97fc18d_c.jpg
Pushet litt etter rutetid, uten at det skapte dårlig stemning i kabinen. Kom oss etter hvert i luften.
https://farm2.staticflickr.com/1696/25765832375_561cd1f83b_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1592/25670751951_69f3e08f23_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1486/25739765286_031e0a938d_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1493/25765826705_6193def08d_c.jpg
Her er noe man savner både hos de røde og de blå og hva man ellers får på fargeskalaen:
https://farm2.staticflickr.com/1502/25739725706_ae9dc90cea_c.jpg
Den usunne frokosten var ikke nok, så måtte dunke inn på litt mer. Kostet 6 dollar tror jeg
https://farm2.staticflickr.com/1603/25139204513_6b46e0db54_c.jpg
Ellers er det complimentary drikke. På turen ned til LAX gikk de gjennom kabinen to ganger, samt 2 ganger til med vannflasker i hånden. CA det samme som SAS klarte på turen hjem fra HKG bak i bussen før jul.
https://farm2.staticflickr.com/1675/25465108800_88d2a6b692_c.jpg