PDA

View Full Version : Ny direkterute fra Evenes?

Tarzan
25-02-2016, 19:38
Jeg leser på fremover.no nå i kveld at det blir en ny direkterute fra Evenes.

Denne nye ruten har oppstart den 14 april 2016

Så jeg lurer på hvilken rute er dette man tro???
Og hvilken flyselskap???

Jeg kom ikke inn på artikkelen på fremover.no.

Noen som vet noe???

Martin
25-02-2016, 20:03
En kjapp titt på Evenes Lufthavn sine Facebooksider sier Amsterdam.

Ser ut til å dreie seg om en charter arrangert av Travelmore direktereiser og skreddersøm

https://www.facebook.com/TravelMore-direktereiser-og-skredders%C3%B8m-910295912374882/

Tarzan
25-02-2016, 20:15
Takk,

Tro om det er flyselskapet KLM som har fått denne flyruten???

LN-MOW
25-02-2016, 20:23
Sannsynligvis Transavia.

Bergern
25-02-2016, 21:17
Sannsynligvis Transavia.

Ikke umulig. Evenes har så vidt jeg vet jobbet for å få KLM i rutetrafikk, så kanskje dette er første test fra motsatt ende i forhandlingene.

Beechdriver
25-02-2016, 23:28
Krabi airlines kanskje?

Bergern
25-02-2016, 23:34
Krabi airlines kanskje?

Fra Evenes til Amsterdam?

Beechdriver
25-02-2016, 23:38
Fra Evenes til Amsterdam?

Just kidding;)

Tror nok at Transavia er realistisk men hvorfor ikke KLM Cityhopper (som også er inne på chartermarkedet), Norwegian, SAS eller et eller annet svensk/dansk eller øst-Europeisk flyselskap?

Slik jeg har forstått det snuser KLM på Bodø og Tromsø men har de enda ikke tatt noen avgjørelse.

Vi får se....

Trdfly
26-02-2016, 00:07
Tar man utgangspunkt fra det TravelMore skriver på facebook, så er det bare en avgang... 14.-17. April. Skal jeg gjette på flyselskap så er det nok, Enter Air. De er overlegne på pris de fleste gangene, så det blir nok Enter Air om de har ledig kapasitet, eller så gjetter jeg på Small Planet Airlines. Om KLM eller Transavia skulle fly denne charteravgangen blir jeg overrasket...
NYHET!
AMSTERDAM direkte fra Harstad/Narvik lufthavn, Evenes 14. - 17. April✈
Hurra vi har vunnet et stort anbud, noe som betyr at vi nå setter opp direktefly til Amsterdam! Vi har kun få seter igjen på flyet, og kan tilby pakker inkl hoteller midt i byen.
Ønsker du mer info/ tilbud så kontakt oss idag på �� 761 61 000
Kilde: TravelMore sin facebook-side.

Bergern
26-02-2016, 00:09
Just kidding

Tror nok at Transavia er realistisk men hvorfor ikke KLM Cityhopper (som også er inne på chartermarkedet), Norwegian, SAS eller et eller annet svensk/dansk eller øst-Europeisk flyselskap?

Slik jeg har forstått det snuser KLM på Bodø og Tromsø men har de enda ikke tatt noen avgjørelse.

Vi får se....

Skikkelig morsomt ;)
KLM selv kjører neppe sånne stunt i eget navn og for cityhopper er vel dette noe langt.

Bergern
26-02-2016, 00:25
KLM har nok luktet på noe der oppe, men de kan nok neppe hente inn utgiftene til feed på inntektene på viderereiser.
Dere får flytte sydover. Bedre vær får dere også :)

LN-TIB
26-02-2016, 01:57
Travelmore arrangerer turer fra Evenes titt og ofte, så dette er ikke noe spesielt. De som står bak arbeidet tidligere med dette i Via Travel og har hold på med slike turer i en årrekke. Dyktige og hyggelige folk!

Forøvrig går det tur til Liverpool og Pisa også nå på vårparten.

Våte drømmer om KLM må vi nok vente ennå en stund med å få realisert ;)

Cockpitview
26-02-2016, 03:19
Mener også at Austrian flyr nordover om sommeren med en ukentlig. Mulig det er Finnmark, husker ikke flyplass.

LN-TIB
26-02-2016, 03:30
Kan jo legge til, selv om det er på siden av tråden, at det er opprettet et charterfond som skal gjøre det mer lukrativt å sette opp turer til Nord-Norge. Vil tro vi vil se noen uvanlige destinasjoner dukke opp som følge av dette.

Mer om fondet her Nordnorsk charterfond (http://nordnorge.com/bransje/no/?Bransje=533)

Trdfly
26-02-2016, 04:00
Mener også at Austrian flyr nordover om sommeren med en ukentlig. Mulig det er Finnmark, husker ikke flyplass.

Det er charter TIL Norge, Austrian fra Wien til Bodø. Samt at man har blant annet Condor som flyr til Tromsø og Evenes fra München(?) om sommeren.

Beechdriver
26-02-2016, 07:31
Transavia har en vinterrute fra Amsterdam til Evenes, via Ivalo. Ruten går hver søndag mellom 31. januar og 13. mars. Flytid til Amsterdam er ca. 3 timer og 5 minutter.

http://www.voigt-travel.nl/noord-noorwegen/informatie/over-voigt-travel/rechtstreekse-vluchten/?utm_source=rechtstreeksevluchtenvisitnorway&utm_medium=campaignvisitnorway&utm_campaign=visitnorway

Jeg tror bare at utgiftene for å ta flyet tomt oppover den 14. og ledig nedover den 17. gjør det dyrt for Transavia. Men, det finnes kanskje en løsning på det. Det nederlandske forsvaret bruker jo Transavia iblant når de har øvelser i nord. Så om det er slik at turen kombineres med en militærcharter (nederlandske militære nordover, nordlændinger til Amsterdam, nordlændinger tilbake til Evenes og militærene hjem igjen til Amsterdam) da blir det et annet regnestykke for selskapet.

Utover det så er jeg enig med -myhrair at Small Planet og Enter Air er aktuelle kandidater.