PDA

View Full Version : Ikke samsvar mellom AA og Amadeus om rutetid på en flight

cforoe
22-02-2016, 10:33
Opplever at en av mine flighter med AA på fredag (MIA-STT) har forskjellig rutetider om man sjekker AA.com eller CheckMyTrip (som jeg oppfatter henter data fra Amadeus).
På AA.com er rutetidene på flight 2379: 18:20-21:57
På CheckMyTrip er rutetiden: 18:05-21:54

Det skal riktignok bemerkes at rutetiden som CheckMyTrip oppgir var den rutetiden som var gjeldene når jeg bestilte i sommer, men dette ble endret for lenge siden.

Noen som vet om årsaken til avviket?

Jeg går uansett ut fra at AA sin tid er den riktige. Satser på at de vet når de skal sende flyene sine av sted.

Discus
22-02-2016, 18:15
Noen som vet om årsaken til avviket?

AA bruker ikke Amadeus som primærsystem så det Amadeus viser er en kopi.

Wild guess: Amadeus (checkmytrip) fikk ikke oppdatering fra AA når original-PNRen ble oppdatert med nye tider. Har du andre flighter enn AA på bookingen? Hvis det bare er AA-flighter på den så kan det være at de av en eller annen grunn ikke har sett det nødvendig å sende endring til Amadeus.

cforoe
22-02-2016, 19:04
Jeg har BA til/fra LHR men med AA flightnummer. Ser at reisebyrået/AA faktisk ikke har varslet meg på E-post om denne tidsendringen. Andre endringer av tid (det har vært flere) har både reisebyrået og CheckMyTrip varslet meg om. Merkelig [emoji848]

mcduck
22-02-2016, 19:51
Selv stoler jeg heller ikke på Checkmytrip.com etter at de mailet meg denne 6 timer før avgang:

The CheckMyTrip team informs you that some changes occurred to the schedule of your flight HX756.
Please find details below

Your new flight(s) information:
HX756 26NOV15 06:30 - 08:50
Your previous flight(s) information:
HX756 26NOV15 04:30 - 08:50

Etter telefon til Hong Kong Airlines fikk jeg bekreftet av de at avgangstiden ikke var endret. Vi tok av rett før rutetid, rundt 04:20. Flere personer møtte ikke, uvisst om det var relatert...

Fnate
22-02-2016, 20:32
AA/BA flight kombinasjoner kan være bittelitt hassle. Du må ofte sjekke inn på nytt i T3 på LHR, så ha med en utskrift av reiseruten lett tilgjengelig. Du bruker den for å komme igjennom Security airside på LHR.

Vedr. check my trip, så funker det dårlig med AA.