PDA

View Full Version : Erfaringer med SAS/Jet time ATR?

Reidar Fredrik
15-02-2016, 12:27
Skal ut å fly med ATR denne uken.

Noen som har erfaringer de vil dele? Ser at disse støtt og stadig er forsinket? Noen som vet hvorfor?

Noen som har sittet klapp på de? Er det marginale sjanser for å få sitte klapp?

darkcho
15-02-2016, 12:45
ATR er en helt kurrant maskin. Inngang bak, SAS PLUS er de bakerste radene.

Bråker litt og minner om en Dash8.

Rland
15-02-2016, 15:42

Noen som har erfaringer de vil dele? Ser at disse støtt og stadig er forsinket? Noen som vet hvorfor?

Reiste OSL - BLL for et par uker siden i SAS Plus

nesten fullt fly en tirsdag morgen. Standard frokost. I rute. Helt greit
(Dagen før var det 1 time forsinket - men da var mange fly til/fra OSL forsinket på grunn av været)

LN-CMN
15-02-2016, 17:24
Fløyet med de fra CPH til GOT, helt kurant, ny og fresh cabin, ok seter - service som SAS.

ToreD
15-02-2016, 17:36
Fløy t/r CPH-BLL i plus forrige uke. Helt greit, trangt, men nye og fine maskiner som støyer mindre enn jeg trodde.

kimbo
15-02-2016, 18:06
Fløy med den fra Bodø til Tromsø sommeren 2014, merket ikke noe spesielt med den, den vibrerer mindre enn f.eks. Dash-8 100/200, helt grei å fly med.

Reidar Fredrik
15-02-2016, 19:12
Turen går ut fra Ålesund, og dessverre ser jeg at denne maskinen som frekventerer Trondheim-Ålesund-Bergen-Stavanger så og si aldri er i rute. Er det tekniske problemer det går i eller er det andre årsaker?

Takk for gode svar :)

roger
15-02-2016, 20:35
Turen går ut fra Ålesund, og dessverre ser jeg at denne maskinen som frekventerer Trondheim-Ålesund-Bergen-Stavanger så og si aldri er i rute. Er det tekniske problemer det går i eller er det andre årsaker?

Takk for gode svar :)

Har reist TRD-AES og tilbake ein gang (kort tid etter oppstarten). Nedover var det gammal skranglekasse, heimover var det nytt og fint.

Eg trur det berre er ei maskin som går fram og tilbake på ganske stramt program, så det skal vel veldig lite til for at dei hamnar litt bakpå tidsmessig. I alle fall no på vinteren.

77W
15-02-2016, 20:47

Kan ikke si noe om komfort, men ifølge mine kamerater som flyr i selskapet skal man være i full pilotuniform for klappsete.

RedLine
15-02-2016, 20:55
Det er samme individ som flyr opp og ned vestlandskysten hele dagen, så det er svært lite rom for forsinkelser. Tracked en dags rute for tid til bake:

Stemmer det. Det hopper opp og ned langs kysten hele dagen. Står over natten i Stavanger.

Samme individ som flyr følgende ruter i løpet av en dag:

SK4144 - Avgang 06.35 - SVG-BGO-AES-TRD - Ankomst 09.50
SK4147 - Avgang 10.10 - TRD-AES-BGO - Ankomst 12.20
SK4148 - Avgang 13.50 - BGO-AES - Ankomst 14.50
SK4173 - Avgang 15.10 - AES-BGO - Ankomst 16.05
SK4146 - Avgang 16.30 - BGO-AES-TRD -Ankomst 18.40
SK4193 - Avgang 19.05 - TRD-AES-BGO-SVG - Ankomst 22.15

http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=978546&postcount=135

Bengt
17-02-2016, 21:04
Reste LPI-CPH-OSL-CPH-LPI för tre veckor sedan. Linköping till Köpenhamn (och tillbaka) var med Jettime ATR72.
Helt OK flygning. Allt gick och kom i tid. I Sas Go serverades kaffe. Trevlig besättning.

Scandinavian
18-02-2016, 04:41
Har kun en ting jeg misliker med Jettime og det er at de er de eneste jeg har opplevd som krever at man tar av hodetelefoner under takeoff og landing.

Upsaker
18-02-2016, 10:20
Det gjør de i SAS også hvis de har stått opp på feil bein, men de nevner det alltid over høyttaleranlegget.

Sundet81
18-02-2016, 10:40
Fløy CPH-AAR med ATR-72 tidligere denne uka. Helt greit egentlig, men ca. 35-40 minutter forsinket ut fra CPH, hvorav ca. 15 minutter ble fløyet inn på den korte strekningen over til AAR (neste gang tar jeg tog - med venting og buss fra AAR til Aarhus sentrum tar det omtrent like lang tid med tog som fly). Veldig simpel servering i form av en liten juice til alle passasjerer, antakeligvis pga. kort flytid.

ATR-72 er en helt grei maskin; vet ikke om den bråket så mye, for jeg hadde på meg mine Bose. Inngang bak, men forsøk å unngå den aller bakerste raden dersom du reiser i Plus. Virket ikke som det var noe recline der. En fordel er også om man slipper å ha noen i nabosetet, for det er trangt nok i utgangspunktet og muligheter for kamp om benplassen.

Reidar Fredrik
18-02-2016, 11:31
ATR er en helt kurrant maskin. Inngang bak, SAS PLUS er de bakerste radene.

Bråker litt og minner om en Dash8.

Var inne nå og valgte sete. Der kunne jeg velge mellom seter fra rad 5 og helt akter. Rad 4 og forut var ikke mulig å velge.

Er det en bug i systemet? Ser på Flightradar at det er OY-JZF som flyr her oppe i disse dager, og det blir vel sannsynligvis den også. Kan den har Pluss forut? Eller...?

WF-380
18-02-2016, 11:50
Jeg hadde flybytte i Trondheim, kom inn med Dash 8-400 og reiste videre med ATR. ATR-en var ihvertfall et hakk mer komfortabel enn Dash-en til Widerøe, både på setekomfort og støynivå. Trip-rapport her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=126455

Sundet81
18-02-2016, 12:35
Var inne nå og valgte sete. Der kunne jeg velge mellom seter fra rad 5 og helt akter. Rad 4 og forut var ikke mulig å velge.

Er det en bug i systemet? Ser på Flightradar at det er OY-JZF som flyr her oppe i disse dager, og det blir vel sannsynligvis den også. Kan den har Pluss forut? Eller...?

De første radene pleier å være blokkerte, antakeligvis av vekthensyn (bagasjen fraktes fremst). Inngang på ATR-72 er bak, så jeg ville ha valgt sete så langt bak jeg kan (men ikke helt bakerste rad). Det er plass til håndbagasje av normal størrelse i bagasjehyllene; jeg trodde jeg måtte droppe samsonite'n ved ombordstigning, men den gikk fint med inn.

Scandinavian
18-02-2016, 12:43
Det gjør de i SAS også hvis de har stått opp på feil bein, men de nevner det alltid over høyttaleranlegget.

Under sikkerhetsdemonstrasjonen ja, men aldri under takeoff og landing.

Upsaker
18-02-2016, 14:03
Under sikkerhetsdemonstrasjonen ja, men aldri under takeoff og landing.

Beklager, min feil. Det har de heldigvis sluttet med.

ToreD
18-02-2016, 16:43

Plus er som regel fra 15-19

Reidar Fredrik
20-02-2016, 07:01
Avgangen ble kansellert. Hotell i Ålesund. Da ble det dessverre ikke noe ATR på meg, men LN-RPL tar meg hjem nå..