PDA

View Full Version : Finne historisk pris på flybilett

Sykkelthor
14-02-2016, 10:42
Dagens sære spørsmål: Kan man finne historisk pris på flybiletter?

Jeg booket en håndfull biletter i Plus da sas hadda 1.000.000-salg kombiner med "fly plus for 200kr mer" tidligere i januar. BGO - OSL lå på 499 i Go og 699 i Plus (A). Problemet mitt er at jeg ikke får kvittering fra SAS TPC før etter at reisen er fullført og bookingen fra reisebyrået sier ingenting om prisen, kun dato, strekning og klasse(A). Jeg vet at prisen jeg fikk opp da jeg booket ikke samsvarer med prisen på kvitteringen jeg nettopp fikk på e-post fra SAS TPC, men jeg har ingen mulighet til å se hva prisen faktisk skulle vært.

Potensielt sitter jeg med en haug bookinger som av en eller annen grunn er dobbelt så dyre som da jeg booket dem, og det er ikke spesielt artig.

Sykkelthor
17-02-2016, 16:18
Kan jo følge opp denne selv i tilfelle noen andre skulle ha glede av det. SAS hadde ikke helt tungen i riktig munn da de programmerte salget tidligre i januar så hvis man gjorde en booking i Plus på salg og så gjorde en endring ble hele sulamitten oppdatert med dagens pris i Plus. For meg betød det et hopp fra 699ish til 1600ish pr billett og endringen ble ikke synlig før TPCkvitteringen dalte ned i innboksen min.

Feilen kan helt sikkert rettes, så jeg er mest glad for at jeg 1: ikke er helt tullerusk og faktisk klarer å huske hva jeg har bestilt og 2: slipper å stå skolerett forran sjefen og fortelle at joda, jeg hadde 15stk 3200kr turer mellom Bergen og Oslo booket 2 måneder i forveien - det blir billig sånn vettu!