PDA

View Full Version : Emirates med 9 daglige til London fra S16 -> Nå 10x daglig


Someone
12-02-2016, 10:44
Kanskje imponerende frekvens etterhvert, fra før så opererer Emirates med 8x daglige til London, 5x til LHR og 3x til LGW. Alle med A380. Nå har de fått tak i en ekstra LHR slot, så øker her til 6x daglig fra slutten av mars. De første månedene med 77W, før også denne blir A380 fra juni. Legg til Qantas sine 2x daglig DXB-LHR hvor de har codeshare/joint-venture så snakker vi 11x daglig med A380 Dubai-London for Emirates (itillegg kommer VS med 1x daglig og BA med 2-3x daglig)

Nye avgangen
EK 31 DXB LHR 1130 1610
EK 32 LHR DXB 1950 0550+1

petter380
12-02-2016, 18:20
Helt sprøtt! Mon tro hvem de fikk den slotten fra?

EB
12-02-2016, 20:28
Fikk...eller kjøpte? Er selv litt fan av Dubai - men skjønner ikke bæret av den mengden seter som tilbys til denne destinasjonen.

LN-MOW
12-02-2016, 20:32
................ til denne destinasjonen.

Det er nok ikke så mange, selv om Dubai er populær. Folk skal til India, Pakistan, Australia, Thailand, Afrika, Japan ... You name it. Det er de som står for volumet.

eriwe737
13-02-2016, 16:01
Hva blir daglig setekapasitet på London - Dubai nå da? Snakker vi 6-7000 pr vei eller har jeg regna veldig feil?

Boeingflyer
13-02-2016, 16:37
Tvilsomme greier ...... At europeiske politikere gir blanke f..... i "egne" arbeidsplasser er en gåte.

Scandinavien_Airlines
13-02-2016, 20:56
Synes at godt samlet 13 daglige afgange er passende, men KUN lige 13, 14 og opad vil være for meget kap.

Someone
14-02-2016, 19:18
Helt sprøtt! Mon tro hvem de fikk den slotten fra?


Trolig kjøpt fra Air France

Tvilsomme greier ...... At europeiske politikere gir blanke f..... i "egne" arbeidsplasser er en gåte.


Eventuelt det motsatte. Frihandel og turisme bidrar til økonomisk vekst, selv om det alltid vil gå ut over noen.
Men med all denne pilotmangelen man hører om så bør ikke det være noe problem?

Synes at godt samlet 13 daglige afgange er passende, men KUN lige 13, 14 og opad vil være for meget kap.


Hvorfor det? Er det noen spesiell grunn til absolutt 13 er passende eller er det den kjente øvelsen: Tenk på et tall?

toftos
14-02-2016, 20:10
[QUOTE=Someone;1036581]Trolig kjøpt fra Air France

Selger Air france seg ut da eller ? Ser ut som de har solgt til Oman Air og. Dette ble publisert på facebook i dag. Oman air have brought slots from air France costing 75million dollars to launch double daily

Someone
14-02-2016, 20:20
Selger Air france seg ut da eller ?


Air France (og KLM) har jo såpass mange slots at de enkelt kan selge noen og heller fly færre avganger med litt større fly.
Nå er bare prisen på sloten til Oman kjent, men får de summene så er det langt mer lønnsomt og selge slots, enn og opprettholde frekvens

toftos
14-02-2016, 20:38
SAS solgte vel og noen slots her for et par år siden, så det ser ut som de små maskinene viker plass for de store.
http://www.thesundaytimes.co.uk/sto/business/Companies/article1668028.ece?CMP=OTH-gnws-standard-2016_02_13

barca
14-02-2016, 23:35
[QUOTE=Someone;1036581]Trolig kjøpt fra Air France

Selger Air france seg ut da eller ? Ser ut som de har solgt til Oman Air og. Dette ble publisert på facebook i dag. Oman air have brought slots from air France costing 75million dollars to launch double daily

Hvor står det hen på Facebook? Link?

Selv fant jeg ingenting hos verken Oman Air eller Air France sine sider på Facebook.


Fant noe her forresten: http://www.arabianbusiness.com/gulf-carriers-cement-grip-at-london-s-heathrow-airport-621634.html

barca
14-02-2016, 23:57
SAS solgte vel og noen slots her for et par år siden, så det ser ut som de små maskinene viker plass for de store.
http://www.thesundaytimes.co.uk/sto/business/Companies/article1668028.ece?CMP=OTH-gnws-standard-2016_02_13

http://www.arabianbusiness.com/gulf-carriers-cement-grip-at-london-s-heathrow-airport-621634.html

Oman’s bid broke the previous record paid by American Airlines for a slot at Heathrow. Last year, the US carrier paid $60 million for the rights from Scandinavia’s largest airline, SAS.

Someone
31-03-2016, 12:03
Og da øker de til 10 daglige fra 1/10, ved og sette inn på en fjerde daglig fra LGW. I motsetning til de andre avgangene blir denne "bare" med 777-300ER

EK 023 DXB LGW 0950 1430
EK 024 LGW DXB 1650 0240+1


En annen litt interessant utvikling at at Dubai nå faktisk innfører en passasjeravgift på AED35, så rundt 80kr per passasjer for og finansiere ekspansjonen av flyplassen(e)

http://www.theguardian.com/world/2016/mar/31/passengers-using-dubai-airport-to-pay-new-tax
Passengers using Dubai airports to pay new tax

view
31-03-2016, 15:53
En annen litt interessant utvikling at at Dubai nå faktisk innfører en passasjeravgift på AED35, så rundt 80kr per passasjer for og finansiere ekspansjonen av flyplassen(e)

http://www.theguardian.com/world/2016/mar/31/passengers-using-dubai-airport-to-pay-new-tax

Det er interessant, første gang det beskattes for connecting flights i Dubai. Emirates lever primært av trafikk videre, det kan vel bare være en fordel for konkurrentene.

Someone
15-08-2023, 15:01
Gammel tråd, men Emirates flyr jo nå 6x daglig (42x ukentlig) LHR-DXB, i itllegg til flightene fra LGW og STN. Men nå til vinteren vil de lease 5x ukentlig slots fra Catahay, så vil tilby 47 ukentlige avgang fra LHR

https://twitter.com/SeanM1997/status/1691035076799180800

Scandinavien_Airlines
15-08-2023, 16:48
Gammel tråd, men Emirates flyr jo nå 6x daglig (42x ukentlig) LHR-DXB, i itllegg til flightene fra LGW og STN. Men nå til vinteren vil de lease 5x ukentlig slots fra Catahay, så vil tilby 47 ukentlige avgang fra LHR

https://twitter.com/SeanM1997/status/1691035076799180800

Cathay struggler med at komme i gang i gen. Meget godt cathay kunne se en forretning i at lease de slots ud.

Someone
16-08-2023, 08:35
Av flightene til LHR er forresten alle de opprinnelig 6 daglige A380, men den nye 5x ukentlig er med 777

https://www.aeroroutes.com/eng/230816-eknw23lhr

EK007 DXB0310 – 0710LHR 388 D
EK001 DXB0745 – 1140LHR 388 D
EK029 DXB0940 – 1350LHR 388 D
EK031 DXB1210 – 1610LHR 388 D
EK041 DXB1320 – 1720LHR 77W x17
EK003 DXB1430 – 1820LHR 388 D
EK005 DXB1605 – 2000LHR 388 D

EK008 LHR0910 – 2000DXB 388 D
EK002 LHR1340 – 0040+1DXB 388 D
EK030 LHR1550 – 0240+1DXB 388 D
EK032 LHR1900 – 0550+1DXB 388 D
EK042 LHR2015 – 0715+1DXB 77W x17
EK004 LHR2020 – 0720+1DXB 388 D
EK006 LHR2200 – 0845+1DXB 388 D

Someone
31-08-2023, 13:16
Gammel tråd, men Emirates flyr jo nå 6x daglig (42x ukentlig) LHR-DXB, i itllegg til flightene fra LGW og STN. Men nå til vinteren vil de lease 5x ukentlig slots fra Catahay, så vil tilby 47 ukentlige avgang fra LHR

https://twitter.com/SeanM1997/status/1691035076799180800

Qatar kan tydeligvis ikke være noe dårligere så leaser 3 slots fra Air Mauritius så de kan tilby 49 ukentlige kommedne vinter

https://twitter.com/SeanM1997/status/1697179887528710253

Qatar Airways to increase its 🇶🇦Doha - 🇬🇧London Heathrow route from 46x to 49x weekly flights, leasing 6 weekly slots (3a, 3d) from Air Mauritius in Winter 2023

Someone
15-02-2024, 10:24
Gammel tråd, men Emirates flyr jo nå 6x daglig (42x ukentlig) LHR-DXB, i itllegg til flightene fra LGW og STN. Men nå til vinteren vil de lease 5x ukentlig slots fra Catahay, så vil tilby 47 ukentlige avgang fra LHR

https://twitter.com/SeanM1997/status/1691035076799180800

49 ukentlige i sommer, da i stedet for de 5x ukentlig slotene de leiet fra Cathay, vil de leie en daglig slot fra Virgin.

https://www.aeroroutes.com/eng/240215-ekns24lhr

Emirates this week filed operation changes on Dubai – London Heathrow route, where the airline plans to increase from 47 weekly service during Northern winter 2023/24 season to 49 in summer 2024, effective 31MAR24.