PDA

View Full Version : delvis ot: VINTIPS - Ukens sommerposting


LN-GBM
07-07-2006, 23:10
Jeg har hatt et par dager ved Sea West feriesenter ved Esbjerg. Det kommer bilder fra Billund, Legoland, Esbjerg og Stauning (med flygende KZ's) etter hvert.

Så til vintipset, tenkte at i sommerheten kunne jeg ha det litt gøy her, og komme med det fjerneste vintipset som noensinne har vært presentert på Scanair.no, og venter reaksjoner fra vår faste vinspaltist. :spin:

Var innom en Spar-butikk, og fant en kartong til 29,95. Grand Vin de Pinard, årgang best før oktober 2007.

Som dere ser så tiltrekkes oppmerksomheten av en stor hvit etikett, og en stor skrukork som matcher kartongens eplejuicekartong-grønne farge. I anledning varme og luftfuktighet preges kartongen for øyeblikket med dertil passende kondens.

Selve vinen stammer visstnok fra et område rundt Bordeaux, ved Girondefloden.

Bougeten hadde et tydelig friskt preg av vin. :cool2 Smaken likeså. Det viktigste er vel at smaken var god og frisk. Jeg må innrømme at jeg har ikke tatt vinsmaker-kurs, så jeg kan ikke si hvorvidt vinen smakte humus eller ikke. Kanskje en liten eim av kartong? Har ikke for vane å putte selve kartongen i munnen for å smake, så jeg kan ikke si om denne har vært med å sette en spiss på det hele. Det er sannsynlig at "vinbonden" har kjørt forbi med en gammel traktor med både diesel-, og oljelekkasje, og at måkene fløy høyt på innhøstingsdagen. Plukkeren veide nok rundt 90 kg, og hadde vondt i høyre bein. Smakte litt sånn...

Historisk øyeblikk
For anledningen utstyrt med en Airbus A321 kan jeg nå ta meg tittelen som deltaker på Nørre Nebels første Fly og Vin. Helt alene...

Oppsummering: En helt brukbar vin, til en fint brukbar pris. Behagelig...
Man må jo drikke noe i varmen...

Glenn Bøhn Melhus
-useriøs