OttoL
20-01-2016, 21:13
Hei alle sammen. Siden jeg setter veldig pris på at folk skriver rapporter, tenkte jeg at jeg av og til må gå ut av gratispassasjerrollen og bidra litt. Dermed har jeg slengt sammen noen bilder og inkludert noen kommentarer fra en tur til New York og JFK med British Airways sin nydelige 747 i begynnelsen av måneden.
Først litt om flighten ned til Heathrow. Avgang 12.05 fra BGO til LHR. Statusen min heter bronsje på østlandsk, men to dager før check-in kan vi dødelige få velge rad 1 som ellers kun er tilgjengelige for de med gullstatus.
Maskinen i dag var G-EUOE, en maskin som fikk nye seter i april i fjor.
Sete 1A
https://farm2.staticflickr.com/1587/24478896886_e344407987_c.jpg
Avgang fra nord mot sør. Bildet viser hvordan den nye terminalen på BGO kommer til å se ut.
https://farm2.staticflickr.com/1622/23876918094_45bce60c86_c.jpg
High life med et fantastisk bilde
https://farm2.staticflickr.com/1690/24478902276_4f4d23f72e_c.jpg
In-flight enterteinmant
https://farm2.staticflickr.com/1669/24478905426_89bf49ce86_c.jpg
Lunch
https://farm2.staticflickr.com/1690/24505107945_0fde87099c_c.jpg
Slapp unna strafferundene denne gangen, så durte på inn mot LHR.
https://farm2.staticflickr.com/1719/23878308243_70667928ef_c.jpg
Enkelte her inne flagger sitt hat mot Heathrow. Jeg hadde i dette tilfellet 3 timer connection, og jeg bryr meg fint lite om det tar litt tid i sikkerhetskontrollen. Har aldri opplevd noen problemer der, men grøsset litt da jeg så bildene som robertass kom med fra T3. Jaja, kø er en del av livet.
BA115 gikk fra T5B denne gangen, så det var bare å komme seg ut til en litt roligere del av LHR. Fruen ble plassert i lounge, mens jeg gikk rundt og så på fly.
https://farm2.staticflickr.com/1713/23876931474_2d7c39c780_c.jpg
I dag var det G-CIVC som skulle ta oss over pytten. Et fly som egentlig skulle ut av flåten for et par år siden (kilde: basource), men som isteden fikk nye F-seter og flere Y-seter. Opplegget i 1. Etasje er F i nasen, WT+ bak F men fremfor CW og Y helt bakerst. Y var helt full, det samme var WT+ mens det var rundt 80% i CW totalt. Ingen aning om hvordan belegget i F så ut.
Ingenting er som å ta trappen opp
https://farm2.staticflickr.com/1684/24478925076_bd56b3c42a_c.jpg
Pushet på tid, men måtte taxe til andre side av LHR.
https://farm2.staticflickr.com/1508/23878329863_67f3801993_c.jpg
Pooooweeer!
https://farm2.staticflickr.com/1563/24396854242_8e0f8f6c4a_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1510/24209581110_0ec3285eec_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1619/24209580360_844b70cdc6_c.jpg
Tok ikke så mange bilder ombord regrettably, men servicen stod til terningkast 5. Høye biffer og de herligste drinker ble fortært. Tok en liten time på øye, men var fin i fisken da et lite måltid kom på bordet litt før landing.
https://farm2.staticflickr.com/1505/24209595220_fc2b8e43eb_c.jpg
Chiiiillin
https://farm2.staticflickr.com/1627/24396865402_4da798df24_c.jpg
Tiden fløy bokstavelig talt (duuh), så ikke lenge etter var det tid for innflygning mot Jamaica og JFK.
https://farm2.staticflickr.com/1513/24478955326_9d6b95ab30_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1670/24505155605_a4a981ddfa_c.jpg
BA holder til på terminal 7 på JFK der noen av gatene er så trange at motoren må stenges av og flyet må taues inn til gate. JFK er egentlig en ekstremt kjip flyplass, og det er vel maks 2 meter mellom gulv og tak. Det hjalp heller ikke at det rett før oss hadde landet et fly som tydeligvis ikke hadde fått utdelt landingskort. I tillegg snakket ingen av de et kvekk engelsk. Tipper de skulle videre, men terningkast 1 uansett. Otto var derimot en god samaritaner og delte ut flere penner stolt sponset av staten Norge.
Fra jeg gikk av flyet til vi var gjennom immigration tok det 40 minutter, noe som er helt ok. Bagasjen stod klar da vi kom gjennom immigration, og så bar det rett i taxi. Flat rate på $52.50 eller noe slik inn til Manhatten, noe som jeg synes er ok. Slenger inn noen få bilder jeg tok fra Empire State Building, selv om leseren heeeeelt garantert sikkert har sett lignende bilder før.
https://farm2.staticflickr.com/1475/24117177459_a412c06cd8_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1528/23856744354_4183313297_c.jpg
Dett var dett. Første tur i 2. Etasje i en 747 og 15 år siden forrige gang jeg fløy en 747 (CX) gjorde turen ekstra spesiell for min del. BA har for tiden priser til NYC på lik linje med DU skal ha for premium cabin eller hva nå de kaller det, så hvis du vurderer å riste litt sparebørsen før en tur over til NYC så er det fint lite som slår en tur i 2.etasje på en 747.
Hvis du har klart å lide deg gjennom sprøytet mitt til nå, setter jeg pris på kommentarer :)
Først litt om flighten ned til Heathrow. Avgang 12.05 fra BGO til LHR. Statusen min heter bronsje på østlandsk, men to dager før check-in kan vi dødelige få velge rad 1 som ellers kun er tilgjengelige for de med gullstatus.
Maskinen i dag var G-EUOE, en maskin som fikk nye seter i april i fjor.
Sete 1A
https://farm2.staticflickr.com/1587/24478896886_e344407987_c.jpg
Avgang fra nord mot sør. Bildet viser hvordan den nye terminalen på BGO kommer til å se ut.
https://farm2.staticflickr.com/1622/23876918094_45bce60c86_c.jpg
High life med et fantastisk bilde
https://farm2.staticflickr.com/1690/24478902276_4f4d23f72e_c.jpg
In-flight enterteinmant
https://farm2.staticflickr.com/1669/24478905426_89bf49ce86_c.jpg
Lunch
https://farm2.staticflickr.com/1690/24505107945_0fde87099c_c.jpg
Slapp unna strafferundene denne gangen, så durte på inn mot LHR.
https://farm2.staticflickr.com/1719/23878308243_70667928ef_c.jpg
Enkelte her inne flagger sitt hat mot Heathrow. Jeg hadde i dette tilfellet 3 timer connection, og jeg bryr meg fint lite om det tar litt tid i sikkerhetskontrollen. Har aldri opplevd noen problemer der, men grøsset litt da jeg så bildene som robertass kom med fra T3. Jaja, kø er en del av livet.
BA115 gikk fra T5B denne gangen, så det var bare å komme seg ut til en litt roligere del av LHR. Fruen ble plassert i lounge, mens jeg gikk rundt og så på fly.
https://farm2.staticflickr.com/1713/23876931474_2d7c39c780_c.jpg
I dag var det G-CIVC som skulle ta oss over pytten. Et fly som egentlig skulle ut av flåten for et par år siden (kilde: basource), men som isteden fikk nye F-seter og flere Y-seter. Opplegget i 1. Etasje er F i nasen, WT+ bak F men fremfor CW og Y helt bakerst. Y var helt full, det samme var WT+ mens det var rundt 80% i CW totalt. Ingen aning om hvordan belegget i F så ut.
Ingenting er som å ta trappen opp
https://farm2.staticflickr.com/1684/24478925076_bd56b3c42a_c.jpg
Pushet på tid, men måtte taxe til andre side av LHR.
https://farm2.staticflickr.com/1508/23878329863_67f3801993_c.jpg
Pooooweeer!
https://farm2.staticflickr.com/1563/24396854242_8e0f8f6c4a_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1510/24209581110_0ec3285eec_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1619/24209580360_844b70cdc6_c.jpg
Tok ikke så mange bilder ombord regrettably, men servicen stod til terningkast 5. Høye biffer og de herligste drinker ble fortært. Tok en liten time på øye, men var fin i fisken da et lite måltid kom på bordet litt før landing.
https://farm2.staticflickr.com/1505/24209595220_fc2b8e43eb_c.jpg
Chiiiillin
https://farm2.staticflickr.com/1627/24396865402_4da798df24_c.jpg
Tiden fløy bokstavelig talt (duuh), så ikke lenge etter var det tid for innflygning mot Jamaica og JFK.
https://farm2.staticflickr.com/1513/24478955326_9d6b95ab30_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1670/24505155605_a4a981ddfa_c.jpg
BA holder til på terminal 7 på JFK der noen av gatene er så trange at motoren må stenges av og flyet må taues inn til gate. JFK er egentlig en ekstremt kjip flyplass, og det er vel maks 2 meter mellom gulv og tak. Det hjalp heller ikke at det rett før oss hadde landet et fly som tydeligvis ikke hadde fått utdelt landingskort. I tillegg snakket ingen av de et kvekk engelsk. Tipper de skulle videre, men terningkast 1 uansett. Otto var derimot en god samaritaner og delte ut flere penner stolt sponset av staten Norge.
Fra jeg gikk av flyet til vi var gjennom immigration tok det 40 minutter, noe som er helt ok. Bagasjen stod klar da vi kom gjennom immigration, og så bar det rett i taxi. Flat rate på $52.50 eller noe slik inn til Manhatten, noe som jeg synes er ok. Slenger inn noen få bilder jeg tok fra Empire State Building, selv om leseren heeeeelt garantert sikkert har sett lignende bilder før.
https://farm2.staticflickr.com/1475/24117177459_a412c06cd8_c.jpg
https://farm2.staticflickr.com/1528/23856744354_4183313297_c.jpg
Dett var dett. Første tur i 2. Etasje i en 747 og 15 år siden forrige gang jeg fløy en 747 (CX) gjorde turen ekstra spesiell for min del. BA har for tiden priser til NYC på lik linje med DU skal ha for premium cabin eller hva nå de kaller det, så hvis du vurderer å riste litt sparebørsen før en tur over til NYC så er det fint lite som slår en tur i 2.etasje på en 747.
Hvis du har klart å lide deg gjennom sprøytet mitt til nå, setter jeg pris på kommentarer :)