View Full Version : SVG Boeing 747-8 VQ-BSK
Jeg har ikke tilgang på bekreftede data men det ryktes på bruket her at denne maskinen er på vei til SVG for landing og takeoff runs nå i ettermiddag.
Ser på FR24 og Facebook at den har vært innom en tur, ja ... Nå leker den seg over Nordsjøen og ser ut til å være på vei hjem.
Ja den fløy noen runder før retur. Jeg hadde ikke tid til annet enn å se den fra kontorvinduet. Men vil tro at de som var på rampen fikk mye bra bilder. Lysforholdene vil jeg tro var meget bra.
Knallbra forhold nok en gang.
Bilder på linken under her :)
Nå er den på vei til Sola igjen :)
Glean EBG
07-03-2016, 16:20
Noen som veit hvorfor den så ofte er i SVG og ikke andre norske flyplasser?
Hvor mange ganger har den vert her? Må vel være minst 5. Gang
Det de trenger er en rolig plass å ta landingsrunder i passe avstand fra Bournemouth. Sola passer tydeligvis .. ;)
raider66
07-03-2016, 18:04
Det de trenger er en rolig plass å ta landingsrunder i passe avstand fra Bournemouth. Sola passer tydeligvis .. ;)
Er det der den er stasjonert, i Bournemouth altså? Eller drives det vedlikehold eller installasjoner der? Eieren er vel trygt plassert i sandkassa hvis jeg ikke tar feil.
Espen
Er det der den er stasjonert, i Bournemouth altså? Eller drives det vedlikehold eller installasjoner der? Eieren er vel trygt plassert i sandkassa hvis jeg ikke tar feil.
Espen
Flyet tilhører den forrige Emiren av Qatar som ble styrtet på 90-tallet av sønnen og er bestefaren til dagens emir. Fikk tydeligvis med seg litt lommepenger ut døren.
Men han har da sitt eget flyselskap i form av Worldwide Aircraft Holding og får tydeligvis ikke bruke kongefamilien i Qatar sitt eget: Qatar Amiri Flight. De har forøvrig 2 747-8, som seg hør og bør, itillegg til 2 A330-200, en av hver av A340-500, A340-300 A340-200, ACJ320, A320, A310 og 3 ACJ319. Sånn for og være på den sikre siden
Noen som veit hvorfor den så ofte er i SVG og ikke andre norske flyplasser?
Hvor mange ganger har den vert her? Må vel være minst 5. Gang
Må passe inn trafikkmessig og en flyplass må være sertifisert for størrelsen. Sola har en 60m bred rullebane som egner seg godt for denne flytypen.
sirpjalle
23-03-2016, 13:00
Og her er den igjen for N'te gang! :)
Er visst her i dag også.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160408/f2ada987665e6d5960a78dc63d46ed02.jpg
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Den er alltid velkommen til Sola
petter380
01-06-2016, 12:15
På vei igjen i dag, fra HAM