PDA

View Full Version : Reise og opphold på Bali


SudCaravelle
06-01-2016, 10:27
Grunnet mengden med unger vi har dratt på oss nå så ser det ut som årets Bali-tur blir i leie-villa. Er det noen som har noen erfaringer tips på dette? Vi trenger en meget bra villa i Seminyak og at det er trygt å betale.

Takker.

Cecilie
06-01-2016, 11:19
Hei!

Sjekk ut Space at Bali (http://www.spaceatbali.com/)

Har ikke bodd der selv, men har vært på besøk der, og jeg sitter igjen med et godt inntrykk.

Hvis ikke en villa er nok, så går det an å "slå sammen" villaene, ved at man åpner en port i hagen til nabovillaen, slik at man kan bevege seg fritt og privat mellom villaene.

Hypern
06-01-2016, 11:20
Jeg vil jo tro at det som er på AIRBNB skal være trygt om man da tar de som har fått gode anmeldelser. Fordelen med AirBNB er jo da at de useriøse fort blir luket vekk.

sexten
06-01-2016, 11:24
Eg og ein kompis leigde villa, i nettopp Seminyak, via AirBnB. Har leigd via AirBnB over heile verda, og har framleis til gode å møte på eit problem.

Er berre å leggje inn Seminyak som område, antall ønska soverom (nokon har ein noko vid betegnelse av kva soverom er, så sjekk bileta grundig) og søke i veg.

SudCaravelle
06-01-2016, 11:32
Takk alle sammen..

Tjab
06-01-2016, 12:22
Har du sjekket homeaway?

Noen eksempler med filter.
https://www.homeaway.no/search/refined/indonesia/bali/region:889/bekvemmeligheter:basseng/boligtype:villa/stedtype:strand/stedtype:ved+havet/arrival:2016-07-02/departure:2016-07-16/minSleeps/6?view=l

GT007
06-01-2016, 16:15
Har en kollega som leier ut på Bali. Villa med 5 ansatte, inkl bla egen kokk og sjåfør, kan anbefales :)

www.facebook.com/villaziba
http://www.villaziba.com/

tdb
17-02-2016, 11:32
Hei!

Er det noen som har erfarringer fra Bali og hinduistisk nyttår, Nyepi? Er virkelig ALT stengt?
Jeg leser at man kun får "lov" til å være på hotellområdet og at noen steder blir man anbefalt å kjøpe mat og drikke på forhånd.... Jeg har også lest at flyplassen stenger denne dagen..

krs-per
14-04-2017, 14:53
Planlegger årets sommertur som går til Singapore, Australia og Bali. Hoteller er reservert i Singapore og Australia, men er foreløpig ikke helt i mål med Bali.

Den foreløpige planen ser sånn ut (vi har 1 uke totalt på Bali):

4 dager i Seminyak. Vi lander sent på kvelden i DPS og Seminyak virker å være ok avstand

3 dager på Nusa Lembongan. Ble overbevist om denne lille nabo øya til Bali etter å lest denne fortreffelige Bali Guiden (https://medium.com/travelbox/bali-v%C3%A5re-opplevelser-og-anbefalinger-1012a7331b18)

Så til spørsmålene:

1. I Seminyak ser vi på et hotell som heter IZE Seminyak (https://no.hotels.com/ho415999/ize-seminyak-seminyak-indonesia/). Såvidt vi kan forstå så ligger dette i et bra område til mtp, restauranter, cafeer og shopping. Stemmer dette, eller er det andre områder / hoteller som er bedre ? Budsjett er ca 2000,- / natt.

2. Tilsvarende på Nusa Lembongan, ser på Lembongan Beach club and resort (https://no.hotels.com/ho440719/lembongan-beach-club-and-resort-lembongan-y-indonesia/). Tar gjerne imot feedback på området / hotell også her. Samme budsjett.

3. Vi har kveldsflight hjemmover og tenker at det hadde vært fint å tatt noen timer på en beach club eller lignende i grei avstand til flyplassen etter utsjekk og båttur tilbake til Bali. Ideelt sett kan vi sette fra oss bagasjen, ligge på stranda og ta en dusj før vi tar taxi til flyplassen. Noen tips ?

robertaas
16-04-2017, 01:51
Har bodd på strandhoteller både på Kuta og Nusa Dua og begge områdene skuffet stort og søppel og skrot fløt på strendene. Man kunne ikke gå rundt på Kuta om kvelden uten å bli tilbudt narkotika og småjenter.

På båttur over til Gili-øyene stopper båten ved Lembongan og fra vannet så det ut som et skikkelig fuglefjell. Gili og spesielt Lombok likte jeg mye bedre, men folk er forskjellige.

Chriscross
25-05-2019, 01:43
Blir litt forvirret her. Finner mange steder på nett at det fineste været på Bali er juni-aug. Likevel er hotellprisene latterlig lave, Conrad koster 1400 kr (3000 kr for suite). Det er jo billigere å fly i premium economy og bo i suite Conrad Bali enn et kjipt rom langs middelhavet. Da blir jeg skeptisk. Hva er det jeg overser?

Dersom jeg ikke overser noe, men at Bali rett og slett er billig. Hvor bor vi med jenter på 7 og 8 år? Forstår at Conrad ligger i Nusa Dusa. Er det andre steder som er mer "ekte" som egner seg med barn? Svømmebasseng er viktig.

robertaas
25-05-2019, 02:38
Hva er det jeg overser?
Det er billig og mange har ikke skjønt at sommeren er riktig tid å reise dit.

Hvor bor vi med jenter på 7 og 8 år? Forstår at Conrad ligger i Nusa Dusa. Er det andre steder som er mer "ekte" som egner seg med barn? Svømmebasseng er viktig.
Nusa Dua var helt kunstig med en rad hoteller og stygt utenfor hotellene.

Vil anbefale Sheraton Senggigi beach resort. Bassenget der er en drøm for barn i alle aldre. Man da må du altså over til Lombok som er mye bedre enn turistmaskinen som hele sørlige Bali er. Har reist over til Lombok både med båt og fly.

https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=47042&stc=1&d=1558740841

staale
25-05-2019, 16:07
Blir litt forvirret her. Finner mange steder på nett at det fineste været på Bali er juni-aug. Likevel er hotellprisene latterlig lave, Conrad koster 1400 kr (3000 kr for suite). Det er jo billigere å fly i premium economy og bo i suite Conrad Bali enn et kjipt rom langs middelhavet. Da blir jeg skeptisk. Hva er det jeg overser?

Dersom jeg ikke overser noe, men at Bali rett og slett er billig. Hvor bor vi med jenter på 7 og 8 år? Forstår at Conrad ligger i Nusa Dusa. Er det andre steder som er mer "ekte" som egner seg med barn? Svømmebasseng er viktig.

Hei.

Skal du til Bali og vurderer sørlige delen kan du likegodt droppe det. Da er det like greit å fly 1/3 av tiden til Mallorca e.l. Satt litt på spissen selvsagt, men forferdelig langt å reise for å bo på en resort ved en strand.

Vil sterkt anbefale å dra lengre ut på landet, feks Ubud, der er alt fra små homestays til luksusresorter, men du er iallefall nærmere det ekte Bali, og har et vanvittig bra utg pkt for utflukter til alt som er å oppleve der. Det som for oss skiller Bali fra alle andre plasser er folkene du treffer, naturen du kan oppleve, og kulturen deres. Og den finner du ikke i sør.

Vi leier i sommer, for tredje gang en villa i Penestanan, gjennom www.privateubudvillas.com. Kan feks få en med 3 soverom, eget basseng og stor hage for en billig penge.

Jeg har skrevet noen reisebrev fra Bali om du ønsker noen tips, du finner dem under Trip Reports her på forumet, feks https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=143164

Chriscross
02-06-2019, 22:04
Det reisebrevet gav mye inspirasjon, men siden barna mine dr noen år yngre enn dine blir nok et strandsted basen vår. Har du noen mening om Sanur eller Seminyak er best om en skal på utflukter nordover. Ser det skal ta ca 25 min Sanur Ubud om trafikken ikke er for ille.

MsMaverick
02-06-2019, 23:24
Var en del på Karang Beach Sanur nå i feb. - deilig fredelig strand med få solstoler og ikke altfor mye masete selgere. Iskremsjappe m god kaffe og lokale spisesteder v stranden. Er også en lagune så man slipper bølger/undervannsstrømmer ref. små barn. Vi bodde i en leilighet over Café Smörgås, super lokasjon når man bare er ute etter ´surre/sløve` ferie, allt av nødvendigheter som butikker, kafeer, restauranter, apotek etc var tilgjengelig innenfor en liten radius. 25 min til Ubud er dog kanskje litt optimistisk. Gi gjerne lyd om du trenger en lokal kontakt med tanke på transfer, utflukter etc.

staale
03-06-2019, 18:08
Det reisebrevet gav mye inspirasjon, men siden barna mine dr noen år yngre enn dine blir nok et strandsted basen vår. Har du noen mening om Sanur eller Seminyak er best om en skal på utflukter nordover. Ser det skal ta ca 25 min Sanur Ubud om trafikken ikke er for ille.

Ser den, men mye av det vi gjør passer fint for yngre barn, feks Mt Batur, Bali treetops, fossefall, risterrasser og rafting. Kanskje litt mindre igjen for å farte rundt til forskjellige templer og slikt, men om du skal velge ett tempelbesøk ville jeg tatt Pura Besakih eller Pura Lempuyang, begge deler er helt suverene, og definitivt verdt et besøk. Også litt fordi religionen er så innmari viktig for de lokale, og man får da opplevd litt av dette på nært hold.

Av de to stedene du nevner ville jeg nok valgt Sanur, men ikke sats på 25 minutter opp til Ubud. Trafikken der nede er veldig uberegnelig, så beregn alltid god tid.

Vi har et par venner der nede som vi bruker som sjåfører og guider. Vi kjenner dem godt og kan gå god for at de er trygge å bruke. Send meg evt en PM, så kan du få kontaktinfoen.