PDA

View Full Version : Lenge siden sist, Lufthansa F


Dag Viking
26-12-2015, 22:57
Da var det på tide med en liten luftetur igjen. Det fristet ikke med flere turer i kvasi-first, så da får man gå tilbake til noe som er litt traust og kjedelig, men som man vet duger.

Og som vanlig, det blir en god del bilder, mye av mat osv. Ikke så mye utfyllende og morsomme kommentarer dessverre.


Dagen startet rimelig tidlig, for å rekke første avgang til Frankfurt (jeg vet, galskap, tror ikke det blir det neste gang).
Lenge siden jeg har vært i gullstuen nå, men der hadde det jammen blitt romslig siden sist. Helt kurant frokost også, det er jo begrenset hvor eksotisk man er gira på å være kl 0600.


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2005.37.41.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2005.37.41.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2005.37.47.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2005.37.47.jpg.html)



http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2005.52.11.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2005.52.11.jpg.html)



LH 865 A320
OSL-FRA
06:25-08:40

Ombord var det som vanlig ganske dårlig benplass og harde seter, men ikke akkurat overfylt.


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2006.18.03.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2006.18.03.jpg.html)


Litt mat ombord, men må si at jeg foretrekker maten i SAS Plus. Selv på en kort tur over fjellet i Sør-Norge er den like bra som dette. Hvem skulle trodd det? Uansett så var det helt greit. Litt mat i loungen, og mye mer mat som ventet både på bakken og i lufta.


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2009.02.11.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2009.02.11.jpg.html)



Landing på 25R i FRA en mørk vintermorgen



https://youtu.be/4kvg3TQsu4M

Deretter bar det til FCL i pir A for litt frokost

Ganske så tomt i restaurantdelen

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2009.15.18.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2009.15.18.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2009.16.37.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2009.16.37.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2009.16.43.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2009.16.43.jpg.html)



Dagens meny

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2008.57.03.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2008.57.03.jpg.html)

Ventemat

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2009.00.13.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2009.00.13.jpg.html)


Fikk en omelett av kokken

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-05%2009.33.58_1.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-05%2009.33.58_1.jpg.html)





Fin utsikt i loungen i A, mye bedre enn i FCL. Det var heller ikke mye folk denne morgenen.


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2009.15.11.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2009.15.11.jpg.html)


Deretter ble det tid for en liten kvil

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2750.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2750.jpg.html)


Vet jo godt at FCT ikke er bedre enn FCL, men man må jo bare bort dit uansett. Litt frisk luft funka også greit.


Bare se, ikke røre. En lang dag med mye godt i vente gjør det greit å holde seg borte fra spriten.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2011.30.56.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2011.30.56.jpg.html)


Dette er mer passende, Roederer Rose 2010

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2011.34.42.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2011.34.42.jpg.html)


Måtte sjekke ut badet også, tror ikke de har pusset opp på en stund

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2011.41.46.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2011.41.46.jpg.html)

Dag Viking
26-12-2015, 23:02
Tålig sen avgang fra FRA betyr at man rekker lunsj også. Hvis man har mulighet, så spiser man i restauranten i stedet for (tillegg til) ombord.


Den vanlige lunsjmenyen


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2011.58.26.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2011.58.26.jpg.html)


Ukens tema:

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2011.58.09.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2011.58.09.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2011.58.14.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2011.58.14.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2011.58.45.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2011.58.45.jpg.html)


Forrett ble suppe (samme som jeg hadde i en tidligere TR fant jeg ut, fra høsten 2013) Champagnen Perrier-Jouet Grand Brut som skyllemiddel

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2012.04.59.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2012.04.59.jpg.html)


Hummer som hovedrett. Godt. Ikke fantastisk, ikke middels. Helt sikkert mye bedre enn hovedretten ombord. Ble anbefalt en italiensk hvit som het Greco Di Tufo 2013, og den var også god til maten.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2012.19.48.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2012.19.48.jpg.html)


Desserten var topp, rakk akkurat å spise opp før assistenten kom og annonserte at bilen var klar i kjelleren.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2012.37.54.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2012.37.54.jpg.html)


Alt i alt så leverer FCL og FCT. Ikke overveldende og luksuriøst, men god mat. Tror jeg vil holde en knapp på The Wing eller La Premiere hvis jeg skal velge den med best mat. Servicen er meget hyggelig, og på et helt annet nivå enn The Concorde Room.


Ble S-klasse denne gangen
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2012.55.27.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2012.55.27.jpg.html)


FRA-MUC
LH106 A320
13:15-14:15

Kort hopp. Ingen mat, hadde nettopp spist og ville spare resterende plass til senere.


MUC er en herlig flyplass. Lett å finne frem, korte avstander og ikke overfylt med folk. Loungen var som ventet ganske full, 1-2 timer før den store ettermiddagsbanken setter kursen mot sine mål.

Ingen sitteplasser i restauranten, men hva gjør det når man har en ypperlig buffet, og det er god plass ved baren??


Nam nam
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2014.19.58.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2014.19.58.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2014.20.03.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2014.20.03.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2014.27.47.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2014.27.47.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2014.27.52.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2014.27.52.jpg.html)


AKKURAT det man ønsker en time før avgang, sammen med litt Pommery Brut Cuvee Louise 2002. Fikk også smakt på Duval-Leroy Premier Cru.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2014.28.49.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2014.28.49.jpg.html)





Utvalget litt mindre enn I FRA

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2014.26.31.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2014.26.31.jpg.html)



Surt i MUC også
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2752.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2752.jpg.html)

Dag Viking
27-12-2015, 21:38
MUC-ORD
LH434 15:45-18:55 (16:30-19:10)
A340-600 Sete 2K og 2E


Endelig ombord, boarding raskt og smertefritt 25 minutter før avgang.
Veldig sansen for denne kabinen, den er classy og luksuriøs, uten harry bling bling.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2753.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2753.jpg.html)


Rimowa og Van Laak delt ut før avgang
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2755.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2755.jpg.html)


Flotte glass Lufthansa har fått, vet ikke helt når denne forandringen skjedde. Tidligere var det champagne i vanlige vinglass med Lufthansa-logo på. Det som var i glasset var topp, en av de beste champagner jeg har smakt. Må si at Lufthansa har øket kvaliteten på champagnen de siste årene, for dette er på høyde med de beste (f.eks. Krug som noen serverer)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2756.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2756.jpg.html)


Lite folk i F på denne flighten. Den var helt tom når jeg booket, ca en uke før avreise.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2757.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2757.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2759.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2759.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2762.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2762.jpg.html)



Vi ble ca 45 minutter sende fra MUC, men hvem bryr seg vel om det? Det var jo ikke akkurat slik at de var tomme for champagne!

Må ha bra overshoot med denne lange pennen. Fra rad 2 ser man ikke motor 2 og 3, og bortsett fra under avgang så hører man de heller ikke. Ikke overraskende er det stor forskjell til en 330 når det gjelder støynivå, siden man sitter såpass langt foran vingen. Nå mistenker jeg at Lufthansa har lagt litt ekstra vekt på støyisolering på rad 1 og 2 også.


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2768.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2768.jpg.html)



Dagens vinmeny


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2819.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2819.jpg.html)


Høydepunktet

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2821.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2821.jpg.html)


Hvitvin.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2822.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2822.jpg.html)


Rødvin

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2823.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2823.jpg.html)

En vin som erstatta Bordeauxen i lista

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2824.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2824.jpg.html)


Dessertvin

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2825.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2825.jpg.html)



http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2826.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2826.jpg.html)



Diverse drikke

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2827.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2827.jpg.html)



Diverse drikke

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2828.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2828.jpg.html)


MAT


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2829.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2829.jpg.html)



Dagens kokk

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2830.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2830.jpg.html)



http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2831.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2831.jpg.html)



Overraskelse til senere

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2832.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2832.jpg.html)

Dag Viking
27-12-2015, 21:43
Merket med en gang at det kom til å bli en bra flight. Lufthansa har som regel vennlig, personlig og varm service. Man har på følelsen av crewet er gamle venner som jobber med lave skuldre. Ikke noe er kunstig eller stivt, bare hyggelig og korrekt. Kan egentlig sammenligne servicen med Palace Grill, mens en del andre flyselskap ligner mer på nå nedlagte Restaurant Oscarsgate. Jeg vet hvor jeg føler meg mest hjemme!

En liten amuse bouche etter avgang, kamskjell som var helt innenfor.


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2777.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2777.jpg.html)


Setet i 2E ble oppredd like etter avgang, så man kunne rulle seg bort ved behov
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2778.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2778.jpg.html)


Kaviaren startet ca 40 minutter etter avgang. Fikk ikke noe tilbud om kald vodka, men samme kan det være når det er fri flyt av topp champagne. Glasset rakk sjelden nærme seg tomt.


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2780.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2780.jpg.html)



Trippelforrett, må si at presentasjonen i etasjefat var litt kulere, men dette er kanskje mer praktisk.
Laks på agurk var godt, osten var et litt annerledes innslag, og anden lett kan bli litt tørr. Alt i alt variert og godt.


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2781.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2781.jpg.html)


Mener jeg leste noe på siden til Lufthansa om at man kunne be om vinsmaking. Det hørtes ikke ut som en dum ide:

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2784.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2784.jpg.html)


Flyvertinna syntes i alle fall det var en god ide, hun svarte meget overbevisende "Ja gjerne, jeg elsker når passasjerene spør om det"


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2786.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2786.jpg.html)


Heldigvis ble det nettopp vinSMAKING, der det var nok i glasset til å smake på vinen, uten at man følte man måtte tylle i seg den 2., 3. og 4. beste vinen. Rieslingen og rieslingmiksen var for tørre til maten, italieneren var ganske bra, men best var "stikkelsbærvinen" Cloudy Bay. Den taklet alle de ulike smakene i forrettene. Ikke uventet passet også Champagnen bra, gode champagner gjør gjerne det I tillegg ble jeg anbefalt Beerenauslese til oste-retten, og den var den beste vinen akkurat til den retten. Dette ville selvsagt flyvertinna høre alt om, men veldig utfyllende smaksnotater klarte jeg nok ikke å produsere.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2787.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2787.jpg.html)


Ønsker man champagne tømt over sorbeten? Det hørtes jo også ut som en meget god ide, spesielt når det var snakk om en såpass habil champagne!

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2788.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2788.jpg.html)


Hadde man hatt vinsmaking på hvitvin, så måtte man vel gjøre det samme med rødvin? Følte nesten det som en forpliktelse, når de kom og stilte opp 4 viner og trakk opp korken etter tur. Flyvertinna kunne meddele at karen på 1A anbefalte den chilenske, for den var prøvesmakt i loungen.


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2789.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2789.jpg.html)


Maten var god, minnet egentlig litt om norsk julemat. Ikke noe fancy, eksotisk eller eksklusivt, bare god mat og god drikke. Vinsmaking til mat er egentlig ganske så moro, og det er utrolig mye lettere å avgjøre hva som egentlig passer til denne maten og ikke. Her må jeg si meg enig med den tyske herren. Den italienske luktet bedre enn den smakte, den australske virket litt gammel og daff, mens den franske var et sikkert valg. Den klart beste var likevel den chilenske, den passet godt til maten og var også meget god alene.


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2790.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2790.jpg.html)



http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2791.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2791.jpg.html)


Dessertvin og ost

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2793.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2793.jpg.html)


Ble anbefalt Amaretto til desserten, og det var jo en god kombinasjon. Sikkert ikke noe jeg hadde funnet på helt av meg selv, så det er greit å få litt tips i ny og ne.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2797.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2797.jpg.html)


Lufthansa var i det gavmilde hjørnet, og det ble derfor utdelt en julekalender med konfekt

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-01%2018.59.46.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-01%2018.59.46.jpg.html)

Dette var vel 1. desember, og da måtte man få litt julestemning i kabinen. Crewet var i toppslag i alle fall, og passasjerene koste seg også skikkelig.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2799.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2799.jpg.html)


En god avslutning på et godt og langt måltid. Da hadde det gått ca 2:30 fra kaviaren ble servert. Akkurat passe tempo.
Droppet Johnny Walker denne gangen, har man blitt klok av skade??


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2800.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2800.jpg.html)

Egentlig ville jeg sitte og drikke champis frem til landing, men det begynte å nærme seg 18 timer siden jeg sto opp, og fornuften sa at den burde brukes i tre timer.


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2801.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2801.jpg.html)

Dag Viking
27-12-2015, 21:44
Avtalen var vekking 1:30 før landing, men våknet litt før det. Da var det jo klart for mer mat og champis.


Menyen for måltid nr 2

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2805.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2805.jpg.html)


En noe merkelig kveite med appelsin, rosepepper og selleri

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2806.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2806.jpg.html)


Mett som jeg var, ble det faktisk bare bisque
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2807.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2807.jpg.html)


Lett og frisk dessert, som avsluttes med en sjokoladenisse

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2808.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2808.jpg.html)


Alle gode ting har en ende

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2812.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2812.jpg.html)


Alt i alt, en super flight. Få passasjerer i F gjør at det blir mindre støy, ingen toalettkø og crewet er alltid der før man rekker å tenke at man trenger noe.
God vin og god mat, uten at man helt tar steget opp i verdenstoppen.

Ingen kø i immigrasjon, valgte en bås som var merket med crew/APC, og det funket fint.
Bagasjen var derimot ikke kjapp, alle i F måtte vente lenge på bagasjen sin. Uansett god tid til neste flight, og både bagdrop og ny sikkerhetskontroll var uten kø.

LN-FHU
27-12-2015, 23:10
Alltid strålende fra denne kanten :D :D

KristianSk
28-12-2015, 01:28
Fantastiske greier! Takk for nok en flott rapport!

hlorange
28-12-2015, 01:37
Kjemperapport, takker!

sirpjalle
28-12-2015, 07:26
Takk takk! :)

view
28-12-2015, 07:58
Fin romjulslektyre dette!

Someone
28-12-2015, 08:18
Takk for rapporten [emoji2]

Hypern
28-12-2015, 10:03
Ah Lufthansa F - savn. :)
Finnes ingen lett måte å komme dit nå uten å en masse poeng eller penger nå som US Airways dagene er talte for lengst.

hifiman
28-12-2015, 10:18
Ah Lufthansa F - savn. :)
Finnes ingen lett måte å komme dit nå uten å en masse poeng eller penger nå som US Airways dagene er talte for lengst.
Tja sjekket for en stund tilbake t/r NYC i first kosta rund 26 000 kr , som er litt billigere enn for eks t/r med SQ i biz.
Men 26 000 kr er jo 26 000 kr :P

BTW Dag Viking: Flott rapport og takk for du delte.

Discus
28-12-2015, 16:29
Takk for fin julelesing

Dag Viking
29-12-2015, 14:02
Takk for kommentarer, alle sammen.
Det kommer rapport fra returen også, selv om den blir noe kortere. Må bare få sortert litt bilder først.

Bergern
29-12-2015, 18:43
Herlig rapport!
Må bli first på meg engang snart også, men som FB-junkie blir vel det med AF.

Dag Viking
29-12-2015, 19:31
Herlig rapport!
Må bli first på meg engang snart også, men som FB-junkie blir vel det med AF.

Da kan du glede deg, for de har vel Europas beste F.

Fnate
29-12-2015, 22:42
Takk for FENOMENAL rapport!!!

Jeg booket nettopp en LH F t/r New York i slutten av Februar og ser at jeg begynner å sikle av matbildene og vinsmakingen. Jeg skal faste en uke i forveien.

Klar for min første Lufthansa First.

flugger
29-12-2015, 23:08
Kongerapport. Begynner å bli lengre og lengre mellom godturene her på forumet etter at DM er historie, så dette tas imot med en stor takk.

Som Fnate er jeg også LH-F-jomfru, så hvilke routinger gir mest bang for the buck (Eurobonuspoeng) for en førstereisgutt?

Dag Viking
29-12-2015, 23:09
Takk for FENOMENAL rapport!!!

Jeg booket nettopp en LH F t/r New York i slutten av Februar og ser at jeg begynner å sikle av matbildene og vinsmakingen. Jeg skal faste en uke i forveien.

Klar for min første Lufthansa First.


Det blir nok bra. Partyflighten (340-600) til JFK eller? Hadde nok valgt den begge veier, for mest mulig glede av FCL/FCT og minst mulig jetlag. Lunsj og middag er bra i FRA, men frokost er frokost på en måte. Evt er 748 til EWR et bra alternativ.

Dag Viking
29-12-2015, 23:16
Kongerapport. Begynner å bli lengre og lengre mellom godturene her på forumet etter at DM er historie, så dette tas imot med en stor takk.

Som Fnate er jeg også LH-F-jomfru, så hvilke routinger gir mest bang for the buck (Eurobonuspoeng) for en førstereisgutt?

Nord-Amerika vil jeg si. Mange avganger, lett å finne seter og lett å finne avgangstidspunkt som passer. United innenriks er ikke all verden, litt begrensa seter i F i siste liten, men det er ikke fuel surcharge på UA innenriks.

Ville kanskje satset på en sen avgang fra MUC, flere flighter går mellom kl 15 og 16. 346 er å foretrekke foran 333.

Egentlig var denne utreisen perfekt, men kunne tatt SAS til FRA et par timer senere. Andre gode alternativer er FRA-ORD om sommeren med den sene avgangen, den sene FRA-JFK eller evt FRA-EWR/ FRA-IAD som også går halvsent og mange gode forbindelser.

Fnate
29-12-2015, 23:23
Det blir nok bra. Partyflighten (340-600) til JFK eller? Hadde nok valgt den begge veier, for mest mulig glede av FCL/FCT og minst mulig jetlag. Lunsj og middag er bra i FRA, men frokost er frokost på en måte. Evt er 748 til EWR et bra alternativ.

748 til EWR bortover og 330 fra JFK tilbake. Returen der er ikke ideel men det var for å unngå en SK flight på siste leg.

Klette
29-12-2015, 23:26
Kongerapport. Begynner å bli lengre og lengre mellom godturene her på forumet etter at DM er historie, så dette tas imot med en stor takk.

Som Fnate er jeg også LH-F-jomfru, så hvilke routinger gir mest bang for the buck (Eurobonuspoeng) for en førstereisgutt?

Jeg ville vurdert Dubai gjennom Munchen, hvor det er natt-flight ut av Munchen. Det kostet 125K for en person.

Da fløy vi fra SVG tidlig om morgonen, gjennom FRA. 6 timer i FRA med porsche-pakken i fjellene og både FCL og FCT.
Deretter ned til Munchen og 5 timer der før vi fløy ut til Dubai. Jeg satt selv i C og puttet kompisen i F siden han hadde aldri prøvd det før. Jeg kom inn på alle loungene som hans gjest.

Det kommer an på hva en er ute etter. Jeg var mer fokusert på ground service, siden LH er så gode på det. Det er kun 6.5 timer med fly midt på natten. Jeg sov, mens kompisen satt fremme og koste seg med kaviar og diverse…

Turen opp igjen er på morgonen, så da blir det jo en bedre dag-flight og en kan gå gjennom den harde ruten gjennom loungene igjen :P

Også lite jet-lag, kontra USA, som også er 25K mer...

Klette
29-12-2015, 23:30
748 til EWR bortover og 330 fra JFK tilbake. Returen der er ikke ideel men det var for å unngå en SK flight på siste leg.

Returen virker da veldig fin siden det er JFK. Da kan du prøve F loungen der, som er vel den eneste F lounge med restaurant, som LH har utenfor Europa… Tror jeg...

Dag Viking
29-12-2015, 23:34
Returen virker da veldig fin siden det er JFK. Da kan du prøve F loungen der, som er vel den eneste F lounge med restaurant, som LH har utenfor Europa… Tror jeg...

Det stemmer nok, og siden det er en sen flight er det et annet servicekonsept som gir mer tid til soving.

Fnate
29-12-2015, 23:46
Returen virker da veldig fin siden det er JFK. Da kan du prøve F loungen der, som er vel den eneste F lounge med restaurant, som LH har utenfor Europa… Tror jeg...

Det stemmer nok, og siden det er en sen flight er det et annet servicekonsept som gir mer tid til soving.

Takk for lounge tips. Flighten er 17.35 så det er jo ikke veldig sent.

Dag Viking
29-12-2015, 23:52
Takk for lounge tips. Flighten er 17.35 så det er jo ikke veldig sent.

Misforsto, trodde du skulle til FRA, og at de hadde bytta ut 346 med 333 på den sene flighten. Da skal du vel til MUC.
Bortsett fra garantert ledig midtsete så er det vel liten forskjell på LH og SK på leggen til OSL, det blir jo uansett et stort antiklimaks.

Vede
30-12-2015, 00:00
Jeg ville vurdert Dubai gjennom Munchen, hvor det er natt-flight ut av Munchen. Det kostet 125K for en person.

Da fløy vi fra SVG tidlig om morgonen, gjennom FRA. 6 timer i FRA med porsche-pakken i fjellene og både FCL og FCT.
Deretter ned til Munchen og 5 timer der før vi fløy ut til Dubai. Jeg satt selv i C og puttet kompisen i F siden han hadde aldri prøvd det før. Jeg kom inn på alle loungene som hans gjest.


Da må han være rask. Lufthansa legger ned MUC-DXB i april.

Ellers flott rapport som gjør at first frister. Men det blir nok bare med drømmen.

flugger
30-12-2015, 08:44
Takk for FENOMENAL rapport!!!

Jeg booket nettopp en LH F t/r New York i slutten av Februar og ser at jeg begynner å sikle av matbildene og vinsmakingen. Jeg skal faste en uke i forveien.

Klar for min første Lufthansa First.

Booket du med Miles & More siden det var tilgjengelighet i slutten av februar?

Jeg ville vurdert Dubai gjennom Munchen, hvor det er natt-flight ut av Munchen. Det kostet 125K for en person.

Da fløy vi fra SVG tidlig om morgonen, gjennom FRA. 6 timer i FRA med porsche-pakken i fjellene og både FCL og FCT.
Deretter ned til Munchen og 5 timer der før vi fløy ut til Dubai. Jeg satt selv i C og puttet kompisen i F siden han hadde aldri prøvd det før. Jeg kom inn på alle loungene som hans gjest.

Det kommer an på hva en er ute etter. Jeg var mer fokusert på ground service, siden LH er så gode på det. Det er kun 6.5 timer med fly midt på natten. Jeg sov, mens kompisen satt fremme og koste seg med kaviar og diverse…

Turen opp igjen er på morgonen, så da blir det jo en bedre dag-flight og en kan gå gjennom den harde ruten gjennom loungene igjen :P

Også lite jet-lag, kontra USA, som også er 25K mer...

Takker. Porsche-experience virker absolutt som noe som hadde vært gøy å få med seg.



Gleder meg til Dag Vikings returreise som jeg håper kommer snart.

MountainDew
30-12-2015, 14:14
Fin fin rapport Dag! takk for den :)

Fnate
30-12-2015, 14:58
Misforsto, trodde du skulle til FRA, og at de hadde bytta ut 346 med 333 på den sene flighten. Da skal du vel til MUC.
Bortsett fra garantert ledig midtsete så er det vel liten forskjell på LH og SK på leggen til OSL, det blir jo uansett et stort antiklimaks.

Det stemmer med MUC. Det er en del mer digg med Connection der synes jeg. Selv om man ikke har FCT. Men etter en longhaul fra USA pleier jeg uansett føle meg som om jeg er voldtatt av en vannbøffel.

Nå ser jeg frem til returen din!!!

Booket du med Miles & More siden det var tilgjengelighet i slutten av februar?

Neida. Gode gamle kontanter.

flugger
30-12-2015, 16:09
Det stemmer med MUC. Det er en del mer digg med Connection der synes jeg. Selv om man ikke har FCT. Men etter en longhaul fra USA pleier jeg uansett føle meg som om jeg er voldtatt av en vannbøffel.

Nå ser jeg frem til returen din!!!



Neida. Gode gamle kontanter.

Pleier å være bra tilgjengelighet med det der ja.

RJon
03-01-2016, 15:03
Takk for en flott rapport! :)

Dag Viking
12-01-2016, 17:32
Først, takk for kommentarer til alle :)

Vel på plass i pir F så ble UA-loungen droppet til fordel for en lokal liten bar. Ble nesten litt overrasket når jeg fant ut de skulle ha 88kr for en 0,33l Samuel Adams, det er på nivå med OSL.
Deretter fulgte en innenriksflight med United som ikke er verdt å ofre tastetrykk på.

Fikk handla litt på black Friday vel. Er man i Wisconsin så får man kjøpe Milwaukee!! Det ble brukt en del tid for å få begge bagasjene som skulle sjekkes ned på 23kg, og vi måtte til slutt gi opp. Ca 5kg måtte stå igjen til en senere anledning. Amatør på tur! I tillegg var det ca 14kg håndbagasje, så totalt 60kg ble med hjem fra denne turen

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-02%2020.10.53.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-02%2020.10.53.jpg.html)

Pga lave frekvenser på en del ruter, enda det med en overnatting i Chicago på returen. Uten å ha så mange timer tilgjengelig og litt for mye bagasje å drasse på, falt valget på Hilton O'Hare. Helt greit hotell, og svært lett å nå fra United sine gater.

Ble en middag på hotellet. Med norske priser og middels mat ble jeg ikke så imponert. Et besøk i baren som serverte Sam Adams IPA og viste nabo-oppgjøret Packers-Lions på tv var derimot svært hyggelig.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-03%2018.53.48.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-03%2018.53.48.jpg.html)

Litt kjedelig barskap?? Det hadde i det minste egen nøkkel.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-03%2021.40.22.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-03%2021.40.22.jpg.html)


Kjapp innsjekk i T2 med boardingkort hele veien. Fast-track i security hjalp litt, men etter at man ble sluset sammen med den vanlige køen ble det bom stopp et kvarter.

Tenkte å sjekke ut United loungen denne gangen, og den var overraskende fin. God utsikt, god standard og litt mat og drikke var det også. Synd jeg valgte 88kronersølen foran dette.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-04%2010.13.32.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-04%2010.13.32.jpg.html)

Utsikt
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-04%2009.31.55.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-04%2009.31.55.jpg.html)

Deretter fulgte en flight til med United, før man plutselig var i en annen tidssone.
Avgang mot vest fra ORD, som nå begynner å få mange parallelle rullebaner øst-vest. Minimalt med kø både inn og ut var det i alle fall, ikke slik som tidligere.

Sørlige delen av flyplassen
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-04%2011.01.35.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-04%2011.01.35.jpg.html)

Og de nye rullebanene lenger nord

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-04%2011.01.49.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-04%2011.01.49.jpg.html)

Dag Viking
12-01-2016, 17:33
I Detroit ble den stappfulle loungen til Lufthansa droppet til fordel for en bar som serverte burger og Alaskan Pale Ale. Becks frister liksom ikke når skikkelig øl er tilgjengelig.
Tydelig at noen ble hentet i loungen og geleidet ombord, for når oppropet ved gaten kom så var det kun business som ble oppfordret til å boarde. First ble ikke nevnt. Heldigvis var det bare å rope ut "DYKWIA??", så fikk man boarde likevel. Tror dama enda opp med å bli litt flau også.

DTW-FRA
LH 443 16:20-06:15+1
A340-600 2K + 2E


Så var man på plass igjen
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2834.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2834.jpg.html)



Også denne gangen ble det en forsinkelse. Avgangstiden ble passert, og fremdeles lastet de cargo. Like greit egentlig, større sjanse for å få sove litt ombord. 1 time sene pushet vi tilbake.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2835.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2835.jpg.html)

Den gamle terminal nord er ikke revet, men står og forfaller
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2843.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2843.jpg.html)

Dagens meny:

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2837.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2837.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2838.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2838.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2839.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2839.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2840.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2840.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2841.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2841.jpg.html)

Dagens vinmeny var den samme som på utreisen, bortsett fra at den originale Bordeauxen ble servert.

En stund etter avgang var solen på vei ned, mens vi klatret østover langs Lake Erie.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2852.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2852.jpg.html)

En liten apetittvekker mens besetningen klargjorde måltidene:
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2859.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2859.jpg.html)

Kaviar, Champagne og Cloudy Bay. Kald vodka ble ikke pushet på oss, og jeg var likeglad.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2861.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2861.jpg.html)


Dagens 3 x forrett. Hver og en ikke særlig stor og imponerende, men en fin miks med smaker når man velger alle tre.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2865.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2865.jpg.html)

Forholdsvis sørlig track denne kvelden
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2869.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2869.jpg.html)


Overraskende god hovedrett, Osso Bucco. Svært saftig og smakfullt, og i motsetning til filet så blir ikke denne overstekt eller seig. En svært vellykket rett ombord et fly, noe jeg skal legge meg på minne til senere flyturer der dette dukker opp på menyen.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2871.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2871.jpg.html)


Følget til denne ble både Bordeauxen og den Chilenske som vant testen på utreisen.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2873.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2873.jpg.html)

Enkel og god dessert, bread pudding med is.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2874.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2874.jpg.html)

Litt ost og søt vin ble det også plass til
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2876.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2876.jpg.html)

Avsluttet med kaffe, Johnny Blå og litt sjokolade (dvs avsluttet vel ikke, ble mer Taittinger etterpå, men det var ikke en del av måltidet) Da hadde det gått 2,5t siden avgang fra DTW, dvs ikke så mange timene igjen å sove på.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2879.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2879.jpg.html)

Dag Viking
12-01-2016, 17:35
Frokost ombord ble lett skippet til fordel for soving og mat på bakken. Crewet på denne flighten var like bra som på turen vestover, med både lave skuldre, varme og entusiasme. Man føler seg rett og slett veldig velkommen ombord hos Lufthansa.

Det var rimelig grått og trist når vi ankom Frankfurt en halv time etter rutetid.

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2888.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2888.jpg.html)


Storestyggebror
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/IMG_2889.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/IMG_2889.jpg.html)


Deretter ble det en ganske lang gåtur til FCL A, men det er greit å riste litt på bena etter en flytur.
Først ble det forsøk på litt soving i en cabbana, deretter en helt ok frokost:
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-05%2009.16.22.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-05%2009.16.22.jpg.html)

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-05%2009.16.26.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-05%2009.16.26.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-05%2009.16.33.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-05%2009.16.33.jpg.html)

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-05%2009.20.48.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-05%2009.20.48.jpg.html)


http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/USA%202015/2015-12-05%2009.33.58_1.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/USA%202015/2015-12-05%2009.33.58_1.jpg.html)

Til slutt ble det en flight jeg hverken har bilder av eller husker noe fra, FRA-OSL. Tror ikke jeg hverken spiste eller drakk, europeisk biz blir et så stort antiklimaks at jeg rett og slett ikke gidder. Slik sett spiller det ingen rolle om det står SAS Plus eller Lufthansa Biz når man flyr hjem fra FRA eller MUC.

Oppsummert så må jeg si at Lufthansa leverer. Meget flott kabin uten bling bling, meget hyggelig crew som har den flotte kombinasjonen av kammeratskap og korrekthet som man ikke finner hos selskap fra (Midt) Østen.
Vinen var bra på alle områder, med hvitvin som den svakeste. Maten var god og variert, uten å være spektakulær. Det var mer vekt på gode smaker enn fancy presentasjon og eksklusive råvarer.

Jeg gleder meg allerede til neste tur med Lufthansa, vet bare ikke hvor og når enda.

Ruby
12-01-2016, 23:52
Fantastisk bra sengelektyre nå før en lukker øynene og går inn i drømmeverden. Forhåpentligvis om LH F.
Takk skarru jaggu ha for kjempemessig rapport :)

tdb
13-01-2016, 10:09
Om 14 dager er det min tur!!

LN-FHU
13-01-2016, 12:35
Helt suverent igjen :D:D:D
Takk for deling :drink

YawDamper
13-01-2016, 13:01
Kjemperapport. Gleder meg til egen tur i LH F denne våren... et spørsmål i den anledning: flyr OSL-MUC-SFO og SFO-FRA-OSL, alt på LH-metall. Hvordan ordner man seg dette bil-opplegget for å komme fra fly til terminal/lounge og ut igjen? Eller må man (o, skrekk) finne seg i å bruke beina?

Fnate
13-01-2016, 20:54
Fenomenal rapport, Dag. Helt fenomenal.

Jeg kan ikke egentlig si at jeg ser særlig frem til maten. Den er så klart veldig bra, men det meste faller nok i grevling-kategorien min. Jeg tar nok med en baguett for å være sikker ;)

Ser frem til neste rapport fra deg.

Cecilie
13-01-2016, 21:50
Aj aj aj

Nå fikk jeg endelig tid til å lese denne rapporten. Som alltid, framifrå levert!
Håper jeg kan få tatt en tur i LH F i løpet av året, når EB-kontoen får karret seg opp mot 150K-merket.

Dag Viking
14-01-2016, 22:48
Fenomenal rapport, Dag. Helt fenomenal.

Jeg kan ikke egentlig si at jeg ser særlig frem til maten. Den er så klart veldig bra, men det meste faller nok i grevling-kategorien min. Jeg tar nok med en baguett for å være sikker ;)

Ser frem til neste rapport fra deg.

Nå vet jeg ikke helt hva som er ikke-grevling for deg, men for den beste maten så ville jeg satt en knapp på å proppe meg i loungen (fra lunsj-menyen) før avgang. Flere som ikke synes noe om hovedrettene til LH, og selv synes jeg forrettene kan være litt "rare".


Kjemperapport. Gleder meg til egen tur i LH F denne våren... et spørsmål i den anledning: flyr OSL-MUC-SFO og SFO-FRA-OSL, alt på LH-metall. Hvordan ordner man seg dette bil-opplegget for å komme fra fly til terminal/lounge og ut igjen? Eller må man (o, skrekk) finne seg i å bruke beina?

Bil = Remote parking i MUC, FCT eller FCL B med ikke-B-avgang i FRA.
Ut fra den reiseruten så er kanskje en rusletur til FCT på vei tilbake det sikreste kortet. Uansett, det er bare en biltur på 4-5 minutter i 20-30km/t, så det er ikke så kult som det høres ut. FRA har store avstander uansett om du har bil eller ikke, for du MÅ gå til FCT. Skal du slippe å gå i fra må du komme til remote parking og be om å bli sluppet av ved FCL B (hvis jeg husker riktig).

Du slipper å ordne noe som helst selv, de ordner det for deg hvis du er på remote parking eller skal ut fra FCT / FCL B.


Ellers takk for kommentarer.

Glemte kanskje å skrive at 346 har kommet inn i klubben av flere favorittfly. Den har faktisk sjarm og særpreg, i motsetning til 330 og 343. Selvsagt under forutsetning av at man sitter helt foran og at kabinen er nesten tom. Er kabinen fullere enn halvfull lider man av det samme som 330 og andre 340, kabinen er smal og man kommer for nært nabosetet sammenlignet med f.eks. 777. 346 er i alle fall veldig mye stillere enn 330, så jeg skal gjøre mye for at neste LH-tur blir med enten 346 eller selve dronningen, 748.

Eirik
23-01-2016, 08:31
Faen, nå fikk jeg lyst til å fly First igjen ! :)
Takk for knall rapport !
Hvordan er det nå igjen; frigjøres det i det hele tatt LH First hos Lifemiles ?

Fnate
23-01-2016, 11:44
Hvordan er det nå igjen; frigjøres det i det hele tatt LH First hos Lifemiles ?

Ryktene sier så. kort tid i forveien

Edin
13-03-2016, 18:50
[/QUOTE]Glemte kanskje å skrive at 346 har kommet inn i klubben av flere favorittfly. Den har faktisk sjarm og særpreg, i motsetning til 330 og 343. Selvsagt under forutsetning av at man sitter helt foran og at kabinen er nesten tom. Er kabinen fullere enn halvfull lider man av det samme som 330 og andre 340, kabinen er smal og man kommer for nært nabosetet sammenlignet med f.eks. 777. 346 er i alle fall veldig mye stillere enn 330, så jeg skal gjøre mye for at neste LH-tur blir med enten 346 eller selve dronningen, 748.[/QUOTE]

Takker for flott rapport. F-tur med LH står veldig høyt på "to do" lista, og er kanskje nært forestående. Jeg har en bonustur til Beijing nå i april, og ser på muligheten for å oppgradere en av strekningene til LH-F.

På mine reisedager går det A340 for LH. Jeg lurer derfor på hvordan du vurderer LH-F på A346 mot SAS C på A343 med ny kabin? Jeg tar det for gitt at du har prøvd SAS C med ny kabin!?!

Dag Viking
17-03-2016, 11:08
Takker for flott rapport. F-tur med LH står veldig høyt på "to do" lista, og er kanskje nært forestående. Jeg har en bonustur til Beijing nå i april, og ser på muligheten for å oppgradere en av strekningene til LH-F.

På mine reisedager går det A340 for LH. Jeg lurer derfor på hvordan du vurderer LH-F på A346 mot SAS C på A343 med ny kabin? Jeg tar det for gitt at du har prøvd SAS C med ny kabin!?!

Hei
Nei, har dessverre ikke fløyet SAS IC på lenge. Men burde kanskje ta meg sammen og få til en tur. Men så var det det at F frister mer da...:D


Fnate, har du vært på tur nå??

Fnate
17-03-2016, 12:51
Fnate, har du vært på tur nå??

Jeppsi pepsi...

https://insideflyer.no/forums/threads/andy-pantz-og-fnate-skal-til-amerika-i-m-c-og-f.5027/

Det var veldig bra!!!

Dag Viking
17-03-2016, 20:48
Jeppsi pepsi...

https://insideflyer.no/forums/threads/andy-pantz-og-fnate-skal-til-amerika-i-m-c-og-f.5027/

Det var veldig bra!!!


Hoho genialt.. Men må si meg enig med Tommy i hans kommentarer :D

reiseportalen
25-03-2016, 09:00
Takk for flott rapport!

.......................
http://www.reiseportalen.blogspot.no