View Full Version : 1000 flights og 2.000.000 kilometer...
Artig statistikk som jeg oppdaget i dag da jeg la inn tall i Flightmemory. Riktignok er ikke alle flightene mine der. Jeg orket ikke legge inn hundrevis av SAS flighter fra de årene med årskort. Men ellers er det nokså komplett fra og med 2004. Og i forrige uke rundet jeg to kule tall, nemlig
1000 flighter (1003 pr. i dag)
2.000.000 kilometer (2.041 i dag)
Digger disse verktøyene.
- 165 av dem er long haul
- Den lengste er London - Buenos Aires
- Den korteste er Vadsø - Kirkenes
- Har fløyet 302 stk privat og 701 i jobb
Gøye ting.
Moro!
Jeg startet ikke å føre opp før i 2014 og angrer som en hund på det i dag. Ikke det at jeg fløy så enormt mye før det, men det hadde vært gøy å ha tallene. :)
Er det noen av disse løsningene (Flightmemory o.l) som lar deg importere info fra for eksempel Excel?
T
Er det noen av disse løsningene (Flightmemory o.l) som lar deg importere info fra for eksempel Excel?
T
Tror det er litt klønete, selv om jeg mente at Flightmemory teoretisk sett tillater det.
Flightdiary lar deg eksportere tallene til Excel vet jeg.
Tror det er litt klønete, selv om jeg mente at Flightmemory teoretisk sett tillater det.
Blir klønete i hodet av å taste inn i html felt og :-)
SeatBelt
21-12-2015, 09:25
Men har de ikke en sånn betalingsgreie for de som husker flights, men ikke gidder å legge det inn selv? Eller for de som har andre typer registrering (egen eller annen løsning)? Mener jeg har sett noe om det en gang..
Enig i at dette er gøy. Er det noe som vet om det er mulig å legge inn "ekstra flyplasser" i Flightdiary som på Flightmemory, med geografiske koordinater?
Jeg har 831 flyvninger/1 376 836 km og på Flightdiary, 841 flyvninger/1,378,959 km på Flightmemory.
Lengste flyvning er Wien-Sydney (med stopp i KUL men samme fly hele veien. 9931 miles/15983 km). Korteste er mellom to flyplasser i New York med helikopter: La Guardia - JFK 11 miles/17km)
Flightdiary lar deg eksportere tallene til Excel vet jeg.
Flightdiary har også fått tilbake funksjonen som henter info etter du har fyllt inn flightnr...nå kommer regnr på flyet opp også :)
Flightdiary har også fått tilbake funksjonen som henter info etter du har fyllt inn flightnr...nå kommer regnr på flyet opp også :)
Kult! Ikke overraskende dog, samme gutta som står bak Flightradar24 og FlightDiary trur æ?
Finnes det en lett måte å bytte fra Flightmemory til Flightdiary mon tro? Uten å måtte skrive inn alt på nytt.
http://www.jetitup.com/ lar deg i alle fall importere data fra Tripit, Open Flights og Flightdiary.
Scandinavian
21-12-2015, 20:15
Finnes det en lett måte å bytte fra Flightmemory til Flightdiary mon tro? Uten å måtte skrive inn alt på nytt.
Ikke nå lengre, det gikk an før, men det har forsvunnet.
Can I import flights from Flightmemory?
Theoretically, yes. Practically, no. We actually have a ready feature to import from Flightmemory, but we are not allowed to use it. You are welcome to ask them why.
Concorde98
29-08-2018, 18:29
Litt artig denne tråden. Så på flightmemory at jeg nå er oppe i 718 flighter totalt.
714 er private og 4 er jobbturer, to turer til Stavanger.
42 private longhaul flighter, og 718000 kilometer fløyet totalt. Noen få av disse er i supersonisk hastighet.
Regner med at mange her har flere, men privat er det vel greit nok?
Artig å se statistikk i hvertfall. :)
Noen få av disse er i supersonisk hastighet.
Den trumfer ganske mye altså
robertaas
29-08-2018, 20:59
Har ikke importert haugevis av flighter til Flightmemory, men har plottet endel av stedene jeg har besøkt på "Travel map" hos Tripadvisor. Det spennende som kommer ut av dette er at de påstår at jeg har reist halvannen million miles og har "85% of the world travelled". Hvordan i alle dager er det de beregner noe slikt?
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=45551&stc=1&d=1535568812
Twin Otter
29-08-2018, 22:49
Elsker Fligjtmemory! Jeg flyr ikke så mye nå for tiden, men det er fint å ha en skikkelig oversikt over flighter og flyindivider man har fløyet.
Skulle ønske jeg hadde bedre oversikt over gammel historikk ja.
Synd at EuroBonus har tatt vekk en god del av gamle flighter.
Virker litt rart at min topp en flyplass er BKK, topp en rute er BKK-CNX, topp en flyselskap er Thai Airways (men SAS tar innpå) og at FBU fortsatt er topp 6 flyplass...
Concorde98
30-08-2018, 05:17
Statistikk er jo gøy å se. Har vært på 93 forskjellige flyplasser, 498 ganger på OSL og faktisk 40 ganger i VIE som ikke er blant de øverste på lista. :)
Ja, her kan det bli morsomme tall. Pr. 1.1.2018 4.343.750 km . Ikke bokført inntil i dag. Men passerer 4.400.000 , dvs 110 ganger jorden rundt.
For meg 1.5 ganger jorda rundt hvert år siden jeg ble født. Første flight 1967.
Brukt manuelle bøker.
Merk: Alt privat. Aldri i jobb.
Ja, her kan det bli morsomme tall. Pr. 1.1.2018 4.343.750 km . Ikke bokført inntil i dag. Men passerer 4.400.000 , dvs 110 ganger jorden rundt.
For meg 1.5 ganger jorda rundt hvert år siden jeg ble født. Første flight 1967.
Brukt manuelle bøker.
Merk: Alt privat. Aldri i jobb.
Her slår du meg med god margin, men jeg mangler dokumentajon av hundrevis av flighter på 80 og 90 tallet.
Pr i går kveld 3988 registrerte og dokumenterte flighter, derav 2536 med SAS.
Totalt 2.280.000 km, eller godt og vel 9.5 ganger til Månen. Første flight (som også er dokumentert) i 1966 med SAS Caravelle - Trygve Viking
SudCaravelle
30-08-2018, 10:16
Noen som vet hvordan man finner gamle flighter på SAS Eurobonussidene fra før 2012?
Rland: Litt interessant dette med første flytyper en har fløyet...
Juni 1967 var det BU FBU-ARN med DC 6B. Litt spesiell omstendighet:
Hadde PA 707-320B FBU-JFK studentcharter. Den var forsinket fra ARN hvor de første studentene boardet. Den var planlagt med stopover ( Prestwick ? ) siden FBU hadde for kort rullebane.
Så ble vi som skulle være med fra FBU sendt med BU til ARN for å spare tid. Man slapp da to mellomlandinger...
Det er vanskelig å slå Rland og SQ777, men jeg startet med SAS DC-7 i 1966.
Siden vi er inne på DC 7, så hadde jeg en merkelig flyging med en også.
PMI-ALG dagstur/sightseeing i 1971 med Spantax ( !! ) DC 7C . Litt av en opplevelse.
Kjøpt på en lokalt reisebyrå i Palma.
raider66
30-08-2018, 18:32
Jeg startet med SAS CV440 og Caravelle i 1968 :-) Det var tider det.
Espen
Begynte å registrere flighter på Flightmemory i 2008 og har siden da hatt 842 flighter og drøye en million km. 125 flyplasser, 74 flyselskaper og 66 flytyper. Ganske likt fordelt mellom jobb- og privatreiser.
Nåja, man vil ikke være utafor så jeg syntes å huske jeg fløy DC-7-C som liten fjott mellom 1964 og 1966 fra Værnes til Alta (eller annen flyplass Nordpå..?)
Mine foreldre bestyrte hotel og gjestgiverier i Alta og Lakselv på den tiden og andre plasser i Norge senere.
Jeg husker vindus sete og masse motorer på hver side med mye rusing og testing av plugger og slikt. Utrolig kult for en som meg og senere eller, kanskje tidligere husker jeg Convair Metropolitan (var vel en 340?) i SAS sine farger, mye «run-up» med skjelving og hestekrefter på hver side, og når alt var godkjent ble det flytur.
Man fikk vel flydilla på den tiden og flydillaen overlevde dame dilla, motorsykkel dilla og bil dilla senere så man ofret alt for å gå på flyskole og leve drømmen.
Angret nok aldri.