PDA

View Full Version : Brussels Airlines starter Toronto og øker A330 flåten


Someone
18-12-2015, 13:03
Samtidig som Jet Airways legger ned BRU-YYZ, and Brussels Airlines annonsert de selv starter opp Toronto og øker A330 flåten med to maskiner.

Den første maskinen kommer til våren, og gjør at de kan starte Toronto, samt øke på Washington, Entebbe og Kigali. Neste maskin kommer først om 12-15 og SN vurderer da flere destinasjoner i Afrika

http://press.brusselsairlines.com/brussels-airlines-invests-in-intercontinental-growth#
Brussels Airlines plans a major expansion of its long haul network. Their fleet will welcome two additional Airbus A330 aircraft. Next spring the airline launches flights to Toronto, now that Jet Airways has announced it is leaving the route. In addition, the offer to Africa and the US will be expanded

Brussels Airline har fra før 8 maskiner i longhaulflåten, 5 -300 og 3 -200. Den første maskinen som nå kommer er visstnok en som kommer fra SQ og som da vil bli den yngste maskinen i flåten. Av de 5 -300 så er det en miks av GE og PW motorer, og siden maskinen de nå får har RR motorer, vil da da operere A330-300 med samtlige tre motorprodusenter, på tross av en relativt liten flåten. Sånn apropos nerdedetaljer

Og de -300 de har i flåten er jo blant de eldste i verden og den første av de er 22,5år gammel. LN30 var den 3. A330 av samlebåndet og er fra 1993, og de har også nr. 4 og 6. som kom ut av fabrikken. Alle med tre GE motorer. Også har de 2 -300 med GE motorer, "ungfoler" levert LTU rundt årskiftet 1994/1995

De tre -200 maskinene er alle -223 maskiner, dvs med PW motorer og har alle vært innom Swiss/Swissair, to levert nye i 1998 til Swissair, og den siste levert Sabena i 2000

Fredrik Propell
18-12-2015, 13:13
Hvordan er regulaiteten til Brussels Airlines mtp. så gamle A330'ere? Har de mye tech eller er de flinke på å holde dem veldig bra vedlikeholdt?

oskarflekkefjord
18-12-2015, 13:29
Dette var gode nyheter - synes Toronto er en veldig flott by å besøke - så fint med flere muligheter. Skulle ønske SAS eller Norwegian startet direkterute fra Oslo, men det er vel ganske usannsynlig.

Someone
18-12-2015, 14:33
Hvordan er regulaiteten til Brussels Airlines mtp. så gamle A330'ere? Har de mye tech eller er de flinke på å holde dem veldig bra vedlikeholdt?

Etter hva jeg leser om det i tråden på a.net om saken så er den bra, men at de faktisk har med mekaniker ombord på flightene til Afrika og har også noen reservedeler ombord

Noe sier meg at de helst ikke vil at de lokale heltene i Kinshasa skal begynne mekke på flyet deres