View Full Version : God fredag skalleknarper!!!
Eller scullknarps, som de nok ville sagt her i Halifax.
Downside: - delays ut fra Boston, og håpløst gate betjening som bare ville ha oss vekk. "Det går nok bra når dere er oppe i lufta".
- "ok... but please redirect me to anywhere but Halifax. If I get to Halifax I'm stuck".
- "Noooo, I am sure it will be ok once you're in the air"
- "Both you and I know it isn't. I am only asking you to send me somewhere with more potential flights out."
- "No, we'll keep it as is".
- "ok, can I have the Swiss or Lufthansa flights from BOS to ZRH/FRA then? They have availability".
Jeg visste egentlig svaret. Det var i og for seg fair nok. De har vel regler. Men å sende meg til føkkings Halifax bare for å få meg ut av fjeset var teit. Jeg blir så sint når "maktpersoner" bak skranker tvangsbøller meg inn i noe som alle vet at alle taper på, og som bare er teit.
Seff rakk jeg ikke connection og ble stablet på flyplasshotell. Så jeg skal ikke hjem til helgen. 10k ekstra i flybill sparket i dass.
Oppside:
Fikk en flight hjem imorgen kveld som A: ikke går via London, B: ikke involverer SAS Plus og C: Jeg får se Halifax.
Men sett i lys av at jeg blåste 10.000-ish ekstra på fly for å rekke hjem til en fest med venner jeg nesten aldri ser, på fredag. Så er det ganske tustete. Jeg er faktisk litt lei meg.
Selv om jeg fikk matvoucher på CAD7 og sitter på et hotellrom uten kjøleskap, kaffetrakter eller noe å spise/drikke. Og... det koster CAD 60 hver vei inn til byen.
Ha en hårfint bedre dag enn meg.
Eller scullknarps, som de nok ville sagt her i Halifax.
Downside: - delays ut fra Boston, og håpløst gate betjening som bare ville ha oss vekk. "Det går nok bra når dere er oppe i lufta".
- "ok... but please redirect me to anywhere but Halifax. If I get to Halifax I'm stuck".
- "Noooo, I am sure it will be ok once you're in the air"
- "Both you and I know it isn't. I am only asking you to send me somewhere with more potential flights out."
- "No, we'll keep it as is".
- "ok, can I have the Swiss or Lufthansa flights from BOS to ZRH/FRA then? They have availability".
Jeg visste egentlig svaret. Det var i og for seg fair nok. De har vel regler. Men å sende meg til føkkings Halifax bare for å få meg ut av fjeset var teit. Jeg blir så sint når "maktpersoner" bak skranker tvangsbøller meg inn i noe som alle vet at alle taper på, og som bare er teit.
Seff rakk jeg ikke connection og ble stablet på flyplasshotell. Så jeg skal ikke hjem til helgen. 10k ekstra i flybill sparket i dass.
Oppside:
Fikk en flight hjem imorgen kveld som A: ikke går via London, B: ikke involverer SAS Plus og C: Jeg får se Halifax.
Men sett i lys av at jeg blåste 10.000-ish ekstra på fly for å rekke hjem til en fest med venner jeg nesten aldri ser, på fredag. Så er det ganske tustete. Jeg er faktisk litt lei meg.
Selv om jeg fikk matvoucher på CAD7 og sitter på et hotellrom uten kjøleskap, kaffetrakter eller noe å spise/drikke. Og... det koster CAD 60 hver vei inn til byen.
Ha en hårfint bedre dag enn meg.
Det skal ikke være lett for en stakkars elefnat sånn rett i førjulstiden. Jeg regner med at det er Air Canada vi snakker om? Det er vel ingen andre som har noe motiv for å sende deg til Halifax?
Mornings fra Sandaker. Her våknet jeg som vanlig i min egen seng og ikke et sted i Halifax. Typisk resultat når man omtrent ikke reiser nå om dagen. Dog så fikk ikke en forkjølelse akkurat arvingen til sove lenger enn vanlig. Relativt tåkete ute, men skal vel klare finne veien ut til Prærien for det. Selv om jeg helst kunne tenkte meg og sitte drikke juleøl og spise muggen ost istedet. Ha en fin dag
.
Uff, skikkelig kjipt - føler med deg. Forskjellen på en som flyr så mye som deg og en som flyr så lite som meg, er vel nettopp den følelsen du får når slike ting inntreffer. Jeg skjønner veldig godt frustrasjonen og sinnet (og den molefunkle følelsen) når du ikke rekker hjem til en fest med venner du ikke har sett på lenge. Skulle gjerne sagt noe bra nå som kunne hjelpe litt.
For noen år siden var jeg i motsatt situasjon. Sammen med en stor gjeng fra jobben var jeg på seminar i Roma, og vi ble sittende askefaste. Panikken brøt ut nokså umiddelbart, og alle fikk det grusomt travelt med å komme seg hjem.
Det ble rynkede øyenbryn, furer i pannen og alvorlige, mørke blikk - krisemøter ble avholdt (kun med kaffe, ikke øl og vin), krisegeneral ble utpekt med vide fullmakter, telefonering både hit og dit, knotting på pc, rask og bestemt vandring i alle retninger, og generell hurlumhei. Ellers rasjonelle kolleger bablet over seg i feberangst, men til slutt fikk vi leid en buss av den lokale mafiabossen. Alle pustet lettet ut. Bortsett fra meg.
Etter 42 timers nærmest sammenhengende busstur (uten flat bed og kun med mat innkjøpt på bensinstasjoner underveis), var vi hjemme igjen. På 6-nyhetene i taxien på vei hjem det siste stykket ble det opplyst om at nå var flytrafikken i rute igjen...
God morgen fra nordhordland, siste nattskift er over og no er det juleferie :) God fredag og helg for dere som har tatt det
ATC-flyradar
18-12-2015, 07:09
God morgen og minner om at dette r siste fredag før julaften og dette blir den siste helgen med søndagsåpent osv - så ha en flott fredag og helg.
Oslo har pluss 2 grader og tykk tåke - så regner med at OSL sliter litt denne morgen.
Jan
ENGM 911
18-12-2015, 08:29
Yoyoskiftplan med overtid og omdisponeringer er det endelig fri til natt til tirsdag. Så JÄKLARE!!!!!!!!!!
Siste arbeidsdag før juleferie her i Trondheim
Avsluttes med brask og bram her på skadeverkstedet, med julemat,øl og akkevitt.....senere karsk :D
Så får vi se an morgendagen, men fruen har sagt at jeg ikke bør ligge hele dagen.... :drunk: :drunk:
Ha en strålende fredag :drink :drink
God julefredag fra Skaun!
Siste reise før nissen kommer er unnagjort, slapp unna forinkelsene på OSL i går heldigvis, da flyet mitt til TRD var en av de få på rute. :) :) Var jækla glatt å kjøre fra Larkollen til Gardermoen, men rallyKimpe kommer alltid frem. 1 time og 10 min fasit.. :)
I dag starter nisserundene med julegaver, koseligste helga i året der man får se venner og familie med smil rundt munnen og bare hygge. Deilig det også! Neste tur i mellomjula, men da med kona på slep og nyttårsfeiring på St.Petri i København!
Nyt førjulshelga alle sammen, og Fnate: Håper virkelig du kommer deg hjem kjapt, har selv opplevd å komme hjem 4 døgn forsinket natt til Julaften og vet hvor kjipt akkurat det er! God tur!
Kim
Morn frå Trondheim.
Småforkjøla og har flytta kontoret inn på det midlertidige soverommet til mini. Det hamrast, stiftast og sprøytast gift i kjellaren. Det blir sikkert bra... Tre jobbings, så får eg i det minste manne meg opp til å møte opp på juleavslutning m. lunch og så juleølsmaking etterpå... Då blir det både juleøl og ost med hår på, kjenner eg vertskapet rett. Og Fnate... Halifax... Eg har også hatt eit døgn fast der. Det er ukult. Eg rakk likevel det eg skulle. Om du rotar deg inn til byn, er det ei sjappe som heiter Crazy Crow eller noko slikt. Den var passe snasen for sånnt humør, trur eg.
Mornings fra F3 til osl!
Meget dårlig sikt her nede, får håp det blir likar lenger opp.
Klarte to netter på rad i finfin rødvinsrus å booke hotell to ganger samme helg. Jada; very restricted :D
Får da i det minste testet kundeservicen til Hilton.
Ha en tåkete fredda :)
God formiddag frfa prærien. Siste dag før juleferie-modus kicker inn så en del småplukk som må gjøres, bl.a. å vaske kaffekoppen, spise opp pepperkakene m.v. Ha en tåkefri dag!
AirbusTrond
18-12-2015, 09:39
God dag fra Oslo, hvor helgen skal tilbringes. Mye styr med noen som hadde spydd på trikken i dag og noen fæle kvinneskrik mens jeg var på vei til kontoret. Førjulstiden kan ta på. Merker det litt selv - kombinasjonen mørke, litt ekstra å gjøre/handle, mye ganske usunn mat og mye drikke er ikke ideel for å holde på formen(e). Men-men, snart snur det meste - have a nice one! Blir i hvert fall øl på gode gamle Cafe Sara etter jobb.
God morgen fra senga, fra hvor? Jo Thon Panorama seff :)
Hadde en uvanlig morsom kveld i går. Vi starta med mat på Latter, siden gikk det slag i slag helt fram til 03:00 ish.
Dagen skal brukes på å komme seg hjem, så blir det nok sofakveld på meg.
Ha en bedre dag :)
Eller scullknarps, som de nok ville sagt her i Halifax. Seff rakk jeg ikke connection og ble stablet på flyplasshotell. Så jeg skal ikke hjem til helgen. 10k ekstra i flybill sparket i dass.
Det er bare 'surt show', som vi siger her til lands:(!
Jeg er lidt bekymret for unge hr. Fnatesen, hvis han ellers er med! Hvad skal en elefant få tiden til at gå med i 'Hallelujafax'??
God ettermiddag fra Forus,
Mildt og grått her over i sørvest.
Siste arbeidsdag denne uken og deretter begynner juleferie over i helgen.
det skal bli godt med en ukes ferie etter nok en travel høst.
Noe jobbreising skal ikk egjøres før første uken i januar og det skal bli godt å holde seg i ro noen uker.
Siste innspurt med jule handel taes i helgen.
Ha en fin dag og god helg Forumister.
ForeverSAS
18-12-2015, 14:01
God ettermiddag fra Snillfjord! :)
Hvor denne forumisten akkurat har bestått og overlevd ytterligere en handlerunde. Fikk jaggu brent av noen lapper i dag også, så da er norsk handelstand fornøyd mens visakortet nok kunne tenkt seg å hvile ut året, fikk også bestilt nytt plast-lokk til spylerveske-tanken på bilen også, så det meste er på stell. Litt heldig nå så berger det med en siste tur inn til Orkdal før julefreden kan senke seg for alvor her i huset også, men før den tid en helg med fotball, håndball og litt julevask av huset.
Ha en fortreffelig fredag forumister, med 6 dager til julaften! :)
eriwe737
18-12-2015, 14:53
God fredag, ut i fra døgnryttmen skulle man kanskje tro jeg var borte i Amerika siden jeg våkna for 15 min siden men er bare i Norge på Melhus. Ingen spennende nyheter innen flyfronten annet enn at jeg gleder meg til den 24. desember for da får jeg endelig åpne julegaven fra meg selv som inneholder blant annet Concorde og Boeing 767 i 1:1400. Vet noen av ledige jobber uten krav om utdanning på OSL/BGO/SVG/TRD må dere gjerne si fra, jeg flytter på dagen om nødvendig.
Det er bare 'surt show', som vi siger her til lands:(!
Jeg er lidt bekymret for unge hr. Fnatesen, hvis han ellers er med! Hvad skal en elefant få tiden til at gå med i 'Hallelujafax'??
A moose gotta do what a moose gotta do...
http://i1182.photobucket.com/albums/x452/fnate/Mobile%20Uploads/20151218_015845.jpg (http://s1182.photobucket.com/user/fnate/media/Mobile%20Uploads/20151218_015845.jpg.html)
Det skal ikke være lett for en stakkars elefnat sånn rett i førjulstiden. Jeg regner med at det er Air Canada vi snakker om? Det er vel ingen andre som har noe motiv for å sende deg til Halifax?
Air Canada, ja. De burde egentlig ikke sendt meg hit de heller. De må fly meg tilbake til Toronto i biz i kveld uansett, for å få meg hjem.
Men nå som skuffelsen har lagt seg, og jeg har fått i meg en brødskive og litt kaffe, så er jeg glad det er her. Det er tross alt bedre i Halifax enn å sitte å sture i en forbaska storby. Jeg skal rett og slett ta på utforskertøflene og ta lokalbussen avgårde til sjøen en tur.
Uff, skikkelig kjipt - føler med deg. Forskjellen på en som flyr så mye som deg og en som flyr så lite som meg, er vel nettopp den følelsen du får når slike ting inntreffer. Jeg skjønner veldig godt frustrasjonen og sinnet (og den molefunkle følelsen) når du ikke rekker hjem til en fest med venner du ikke har sett på lenge. Skulle gjerne sagt noe bra nå som kunne hjelpe litt.
For noen år siden var jeg i motsatt situasjon. Sammen med en stor gjeng fra jobben var jeg på seminar i Roma, og vi ble sittende askefaste. Panikken brøt ut nokså umiddelbart, og alle fikk det grusomt travelt med å komme seg hjem.
Det ble rynkede øyenbryn, furer i pannen og alvorlige, mørke blikk - krisemøter ble avholdt (kun med kaffe, ikke øl og vin), krisegeneral ble utpekt med vide fullmakter, telefonering både hit og dit, knotting på pc, rask og bestemt vandring i alle retninger, og generell hurlumhei. Ellers rasjonelle kolleger bablet over seg i feberangst, men til slutt fikk vi leid en buss av den lokale mafiabossen. Alle pustet lettet ut. Bortsett fra meg.
Etter 42 timers nærmest sammenhengende busstur (uten flat bed og kun med mat innkjøpt på bensinstasjoner underveis), var vi hjemme igjen. På 6-nyhetene i taxien på vei hjem det siste stykket ble det opplyst om at nå var flytrafikken i rute igjen...
Sånn panikk kjenner jeg igjen. Det er så teit, men umulig å unngå når man er i en gruppe. Det beste er jo alltid å dope ned reisefølget, sette seg på dass, låse døra og tenke litt i fred og ro :)
Deilig fin utsikt mot... ehmmmm... fly som ikke tar av.
http://i1182.photobucket.com/albums/x452/fnate/Mobile%20Uploads/20151218_090357.jpg (http://s1182.photobucket.com/user/fnate/media/Mobile%20Uploads/20151218_090357.jpg.html)
Air Canada, ja. De burde egentlig ikke sendt meg hit de heller. De må fly meg tilbake til Toronto i biz i kveld uansett, for å få meg hjem.
Men nå som skuffelsen har lagt seg, og jeg har fått i meg en brødskive og litt kaffe, så er jeg glad det er her. Det er tross alt bedre i Halifax enn å sitte å sture i en forbaska storby. Jeg skal rett og slett ta på utforskertøflene og ta lokalbussen avgårde til sjøen en tur.
Høres frustrerende ut. Men når du først er i Halifax, og hvis været bedrer seg, så er sentrum ganske hyggelig. man kan bl a rusle langs havnen, og det er et ganske fint lite marinemuseum, med en del minner fra Titanic (Halifax var den nærmeste byen til det stedet hvor Titanic forliste).
Mener å huske at de har en del godt øl der også.
Og fin utsikt oppe fra høyden hvor det ligger et fort.
Ser ikke ut som at været innbyr til mye utsikt ... :p But my Sypmathies for the Fnat ... Godt Helge fikk være med. Han burde være relativt gira.
G'morgen fra et stykke lenger sør .. Her skin solen og trafikken på verens travleste flyplass går uforstyrret. Litt kjølig vær før det tar seg opp igjen, og julaften er det spådd torden of 25 pluss ... Go figure.
Ha en bedre helg, alle dere som ikke har arbeidshelg.
Høres frustrerende ut. Men når du først er i Halifax, og hvis været bedrer seg, så er sentrum ganske hyggelig. man kan bl a rusle langs havnen, og det er et ganske fint lite marinemuseum, med en del minner fra Titanic (Halifax var den nærmeste byen til det stedet hvor Titanic forliste).
Mener å huske at de har en del godt øl der også.
Og fin utsikt oppe fra høyden hvor det ligger et fort.
Som MOW'er sier så er det ikke rare utsikten i dag :)
Men "hjemmekontoret" er ferdig for dagen, så da skal jeg ta bussen ned til sentrum. Det blir faktisk litt fint.