PDA

View Full Version : SAS og baggasje...


Utflyttet
04-07-2006, 16:21
Jeg har opplevd dette noen ganger før, men ikke så dårlig som denne gang. På vei hjem fra USA ble baggasjen min tagget via SEA og CPH til Bergen og det var det, skulle man tro.

Greitt nok er den blitt borte på veien, men og på Flesland var de hyggelig og tok i mot detaljer og jeg fikk en referanse til mine to savnde koli, og fikk beskjed om at det var et telefonnummer på lappen om jeg lurte på noe mer.

I dag har ikke en sjel tatt telefonen hos SAS sin ankomstservice på Flesland, og ved henvendelse til sentralbordet får jeg beskjed om at det var som forventet, de har gitt beskjed om at de tar ikke i mot telefoner før de har orden på baggasjen og dette kunne ta fra et par timer for hver passasjer til noen dager. I mellomtiden fikk jeg bare vente.

Skarp kundeservice! :baeh

-A

Thomas
04-07-2006, 16:26
Håper ikke alt kamerastasjet er pakka dit da..? ;)

LN-MOW
04-07-2006, 16:38
Sjekk selv?

http://www.worldtracer.aero/filedsp/sk.htm

Utflyttet
04-07-2006, 16:41
Originally posted by Thomas

Håper ikke alt kamerastasjet er pakka dit da..? ;)

Nei, men er ting i der som ikke ville blitt akseptert som håndbaggasje, men som likevel er viktig for meg. Når det gjelder godsaken, så er den her. ;)

http://friends.grandiosa.net/~alexh/dingsen.jpg

-A :)

Utflyttet
04-07-2006, 16:45
Originally posted by LN-MOW

Sjekk selv?

http://www.worldtracer.aero/filedsp/sk.htm



Intet.

-A

FBU
04-07-2006, 20:10
Jeg tipper at de har en enorm arbeidsmengde og utføre pga bagasje probleme i København, og det er sikkert heller ikke mulig å få inn ekstrapersonal nå pga ferieavvikling.
Bagasjen din vil bli sendt til deg når den ankommer Flesland. Hverken før eller etter..

LN-MOW
04-07-2006, 20:47
Leste jeg ikke et eller annet sted at SAS maa bruke truck for aa faa all bagasjen opp til Oslo?

Someone
04-07-2006, 20:48
Originally posted by LN-MOW


Leste jeg ikke et eller annet sted at SAS maa bruke truck for aa faa all bagasjen opp til Oslo?



Jo det gjorde du nok

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=11808

Superhai
05-07-2006, 09:09
Det har vært et h... med baggasje som har måttet ettersende pga cph, ikke bare SK bagg, men vi har fått baggasje fra CPH som egentlig skulle vært sendt med fly derfra men har måttet blitt routet om OSL for å få de ned til hovedsaklig charterdestinasjoner. Vi må bruke alle ressurser på å få baggasjen ut, og da må vi ofre tilgjengeligheten som vi uansett kun kan svare at det ikke er noe nytt. Dessverre.

Bizflyer
05-07-2006, 09:12
Hvor mye koster en slik potensforlenger av en linse??

BF:hi2

Utflyttet
05-07-2006, 09:19
Nikon 200mm f/2 AF-S VR IF-ED A-B-C-ETC-OSV for skarve 4000,- USD.

TV-14EII (1.4x telekoverter) for rundt 400 amerikanske pesos.

Legg til en OK tripod og et bra hode og litt mer dill og regninge nblir fort 6.000,-

-A :)

Utflyttet
05-07-2006, 09:26
Originally posted by Superhai
Det har vært et h... med baggasje som har måttet ettersende pga cph, ikke bare SK bagg, men vi har fått baggasje fra CPH som egentlig skulle vært sendt med fly derfra men har måttet blitt routet om OSL for å få de ned til hovedsaklig charterdestinasjoner. Vi må bruke alle ressurser på å få baggasjen ut, og da må vi ofre tilgjengeligheten som vi uansett kun kan svare at det ikke er noe nytt. Dessverre.



Det som gjør meg irritert er at det er en del SK-personell på veien som har gitt helt klare ytringer at SGS i Køben ikke ser på det som noe mer enn business as usual og har tenkt å ta sin tid for man behøver ikke gjøre noe spesielt, og kombiner det med at andre deler av selskapet ikke vil i etteritd være tilgjengelig og faktisk forsøke å gi en indikasjon om vi snakker om en dag eller en uke, da kan man si hva man vil om ferieavvikling, lite folk, en feil i Køben.

Jeg vet like godt som alle andre her at skit happens og at alt kan gå gale når man reiser, men det koker ned til at dette er bare noe man ikke gjør når det gjelder kundeservice. Man går ikke ut med "ja, det er oss" og kombinerer det med "men vi vet ikke når og ingen gidder prate med deg". Det er uansett hva forklaringen er og hvordan vrir det en no-go.

-A

Thomas
05-07-2006, 16:40
Originally posted by ph-ndr


Nikon 200mm f/2 AF-S VR IF-ED A-B-C-ETC-OSV for skarve 4000,- USD.

TV-14EII (1.4x telekoverter) for rundt 400 amerikanske pesos.

Legg til en OK tripod og et bra hode og litt mer dill og regninge nblir fort 6.000,-

-A :)

6000 dollar?

Er du spinnvill?

Utflyttet
05-07-2006, 16:50
Originally posted by Thomas


Originally posted by ph-ndr


Nikon 200mm f/2 AF-S VR IF-ED A-B-C-ETC-OSV for skarve 4000,- USD.

TV-14EII (1.4x telekoverter) for rundt 400 amerikanske pesos.

Legg til en OK tripod og et bra hode og litt mer dill og regninge nblir fort 6.000,-

-A :)

6000 dollar?

Er du spinnvill?

Ja? Årets skatt og feriepenger vel anvendt. :)

Linse - 4000
CP-filter for dyret - 150
Telekonverter - 400
Tripod - 600
Hode og L-plate - 600
Smådill - 200
FedEx - 150

Hvorfor har vi ikke monospace font her?

Jeg har enda ikke et OK flybilde med linsen, men om noen lurer på om den funker til andre ting:

http://friends.grandiosa.net/~alexh/boats-in-sunset-1.jpg

-A

Thomas
05-07-2006, 16:56
6000$ her hadde kommet godt med i jakten på Canon 1Ds MK II gitt! :p

Utflyttet
05-07-2006, 16:59
Originally posted by Thomas


6000$ her hadde kommet godt med i jakten på Canon 1Ds MK II gitt! :p

Om du ser nøye på mitt kamerahus så vil du se:

1. Jeg er veldig fornøyd.
2. Jeg har meninger om ditt forslag. ;)

-A

LN-MOW
05-07-2006, 18:09
Originally posted by ph-ndr



Jeg har enda ikke et OK flybilde med linsen, men om noen lurer på om den funker til andre ting:

http://friends.grandiosa.net/~alexh/boats-in-sunset-1.jpg

-A

Nydelig bilde! Hvor sto du? Ved Ivar's?

fkrlf
05-07-2006, 18:16
Originally posted by ph-ndr


Originally posted by Superhai
Det har vært et h... med baggasje som har måttet ettersende pga cph, ikke bare SK bagg, men vi har fått baggasje fra CPH som egentlig skulle vært sendt med fly derfra men har måttet blitt routet om OSL for å få de ned til hovedsaklig charterdestinasjoner. Vi må bruke alle ressurser på å få baggasjen ut, og da må vi ofre tilgjengeligheten som vi uansett kun kan svare at det ikke er noe nytt. Dessverre.



Det som gjør meg irritert er at det er en del SK-personell på veien som har gitt helt klare ytringer at SGS i Køben ikke ser på det som noe mer enn business as usual og har tenkt å ta sin tid for man behøver ikke gjøre noe spesielt, og kombiner det med at andre deler av selskapet ikke vil i etteritd være tilgjengelig og faktisk forsøke å gi en indikasjon om vi snakker om en dag eller en uke, da kan man si hva man vil om ferieavvikling, lite folk, en feil i Køben.

Jeg vet like godt som alle andre her at skit happens og at alt kan gå gale når man reiser, men det koker ned til at dette er bare noe man ikke gjør når det gjelder kundeservice. Man går ikke ut med "ja, det er oss" og kombinerer det med "men vi vet ikke når og ingen gidder prate med deg". Det er uansett hva forklaringen er og hvordan vrir det en no-go.

-A

Det står/stod vel 4000 bag der så desto mindre man irriterer seg desto fortere går ventetiden. Dessuten kan man vel ikke belaste Flesland for at Køben har problemer? Baggasje tar omveier og slik har det vært i alle tider - skal man unngå trøbbel så ta med det viktigste i håndbagasjen, eller enda bedre - kun håndbagasje :)

Utflyttet
05-07-2006, 21:22
Originally posted by fkrlf

Originally posted by ph-ndr

Originally posted by Superhai
Det har vært et h... med baggasje som har måttet ettersende pga cph, ikke bare SK bagg, men vi har fått baggasje fra CPH som egentlig skulle vært sendt med fly derfra men har måttet blitt routet om OSL for å få de ned til hovedsaklig charterdestinasjoner. Vi må bruke alle ressurser på å få baggasjen ut, og da må vi ofre tilgjengeligheten som vi uansett kun kan svare at det ikke er noe nytt. Dessverre.



Det som gjør meg irritert er at det er en del SK-personell på veien som har gitt helt klare ytringer at SGS i Køben ikke ser på det som noe mer enn business as usual og har tenkt å ta sin tid for man behøver ikke gjøre noe spesielt, og kombiner det med at andre deler av selskapet ikke vil i etteritd være tilgjengelig og faktisk forsøke å gi en indikasjon om vi snakker om en dag eller en uke, da kan man si hva man vil om ferieavvikling, lite folk, en feil i Køben.

Jeg vet like godt som alle andre her at skit happens og at alt kan gå gale når man reiser, men det koker ned til at dette er bare noe man ikke gjør når det gjelder kundeservice. Man går ikke ut med "ja, det er oss" og kombinerer det med "men vi vet ikke når og ingen gidder prate med deg". Det er uansett hva forklaringen er og hvordan vrir det en no-go.

-A

Det står/stod vel 4000 bag der så desto mindre man irriterer seg desto fortere går ventetiden. Dessuten kan man vel ikke belaste Flesland for at Køben har problemer? Baggasje tar omveier og slik har det vært i alle tider - skal man unngå trøbbel så ta med det viktigste i håndbagasjen, eller enda bedre - kun håndbagasje :)

Jeg bebreider bare Flesland for det faktum at de oppgir et kontaktnummer og later som ingenting når de vet at det er så mye baggasje på avveie at de ikke kommer til å svare. Andre får stå for resten.

Når det gjelder håndbaggasje, så er det slik at når man er på tur og er delvis på jobb, så er det allerede en del vekt som er borte i laptop, og tilhørende utstyr. Så skal man ha med seg kamera og litt utstyr, og alltid en dags ekstra sett med klær og toalett-artikler (for baggajen kommer jo ikke alltid frem), så blir det fort at man er både ved 10 kilo og mer.

Det er grenser for hva man sleper på som håndbaggasje, så derfor vil det alltids være at det er ting som må sjekkes inn som man helst skulle vært foruten å ha sjekket inn. Selvfølgelig kunne jeg ønsket å ha med mer i håndbaggasje, med det er og en risiko og å bli utsatt for en eller annen skrankenazist som plutselig skal holde deg på centimeteren og grammet innenfor grensen.

-A

Utflyttet
05-07-2006, 21:32
Originally posted by LN-MOW

Nydelig bilde! Hvor sto du? Ved Ivar's?



Sjøsiden av Stanley Park i YVR. :)

Dette er inne i havnen, md min mindre 24-120mm AF-S VR:

http://friends.grandiosa.net/~alexh/sleeping-boats.jpg

-A