View Full Version : God lørdag morgen...
... fra Rotana Towers i Dubai. Frokost med egg og juksebacon nettopp fortært. Beachparty på Barasti i går, vanvittig trøkk... Men lange køer i barene, men det bidrar i alle fall til at man er fri for tømmermenn i dag[emoji3] Nå er det avgang til Abu Dhabi for en snartur innom Ferrari World før kvalifiseringen til morgendagens F1-race. Ha en fartsfylt weekend!
ENGM 911
28-11-2015, 08:05
Da er første nattvakt unnagjort, to igjen så er mye gjort. En uke til langfri så lyset skimtes laaaangt der borte. Prekæs :)
Mornings fra Sandaker. Da var frokosten ferdig uten at jeg har store planer for resten av dagen. Annet enn og ta en tur til Strøm-Larsen i ettermiddag for noe godt mørnet kadaver. Kona må en tur ned til "Gullkysten" så da får arvingen og jeg styre hjemme alene frem til i morgen. Ha en fin dag
God morgen alle sammen. Ser ut som været skal bli bedre en det grå teppet som er her nå så satser på en tur ut. Ellers ingen store planer for dagen annet enn å ikke gjøre så mye.
ForeverSAS
28-11-2015, 09:51
God morgen fra Snillfjord. :)
Åpnet med skyer, men de trakk seg unna og avduket en flott klar himmel, og med sola på vei opp så kan det bli en grei dag i dag. Her sitter en med den obligatoriske såre halsen etter en ukelang forkjølelse, så bare bli bra i halsen nå så er man skikkelig back in business. Fikk trålet Tronheim Torg for harde livet i går, men alt i alt slapp jeg godt unna den handlerunden rent økonomisk, i alle fall bedre enn ventet.
Dagens planer er litt ymse sport på TV og huset må ryddes/ordnes litt før advent, og kanskje kan en få spottet litt IC-ruter som passerer, UA82 passerte flott fobi på vei til DEL, forøvrig flydd av N77022.
Ha en flott lørdag forumister! :)
God formiddag fra Anchorage Pointe-Noire. Dagen man har ventet på i fire uker er her. Crew change seinere i dag, så en natt på hotell før ferden med ET via ADD til BKK starter i morgen formiddag. Mulig det blir en GT på hotellet seinere i kveld.
LIG
God lørdag fra litt sørvest for Walvis Bayi. Skuta er på tur nordover i økonomifart til Duala hvor vi etter planen skal reise hjem halvannen uke. I ettermiddag blir det grilling på dekk hvor Nasse Nøff får det noe hett rundt ørene, ut over det ingen andre store planer enn å jobbe og nyte dagene i varmen fremover.
Ha en finfin lørdag folkens :)
God morgen/natt fra Santa Barbara. Bra gåen etter å ha stanget i helgetrafikk gjennom LA opp fra Orange County + en alvorlig Black Friday-maraton. Glemte riktignok at det var fullstendig tomt for mat hjemme, så nå sitter jeg å håper at pizza-duden kan komme på døren litt brennkvikt mens jeg jobber med å få opp varmen i huset. 6 grader på stokken er jo kriminelt! :cry:
God lørdag til alle!
"God" lørdag fra Oslo. Dvs lørdagen startet bra inntil at man oppdager at lommeboka er vekke, søkk vekke når man skulle dra ned fra hyttetur i Nordmarka. Leita rundt - ingen spor. Håper de finner den når de vasker ut derifra i morgen. Heldigvis så har jeg en reserve i USD og EUR og da er gode råd dyre - veksle inn til NOK på Forex så man har til man får nye kort og sånt. Verre er det jo at studentkortet også lå der - til å komme inn ytterdøra på SiO boligen min, men da får men heller ringe på hos naboer og si at man har glemt kortet for et par dager. SiO tar nemlig 1000 kroner pr opplåsning. Det er mer penger enn jeg er villig til å betale ihvertfall. Men ellers koselig hyttetur, så får man bruke morgendagen på lesing til eksamen på mandag. Heldigvis er ikke mobilen mistet. Jeg var selvfølgelig dum nok også til å ha Mastercard i lommeboka også...
"God" lørdag fra Oslo. Dvs lørdagen startet bra inntil at man oppdager at lommeboka er vekke, søkk vekke når man skulle dra ned fra hyttetur i Nordmarka. Leita rundt - ingen spor. Håper de finner den når de vasker ut derifra i morgen. Heldigvis så har jeg en reserve i USD og EUR og da er gode råd dyre - veksle inn til NOK på Forex så man har til man får nye kort og sånt. Verre er det jo at studentkortet også lå der - til å komme inn ytterdøra på SiO boligen min, men da får men heller ringe på hos naboer og si at man har glemt kortet for et par dager. SiO tar nemlig 1000 kroner pr opplåsning. Det er mer penger enn jeg er villig til å betale ihvertfall. Men ellers koselig hyttetur, så får man bruke morgendagen på lesing til eksamen på mandag. Heldigvis er ikke mobilen mistet. Jeg var selvfølgelig dum nok også til å ha Mastercard i lommeboka også...
Uff da, men har du fysisk nøkkel inn til rommet ditt skal den virke i ytterdøra også, hadde vært verre for meg da jeg kun har nøkkelkort hele veien inn.
Også kommet fra hyttetur, så nå venter rolig kveld
Uff da, men har du fysisk nøkkel inn til rommet ditt skal den virke i ytterdøra også, hadde vært verre for meg da jeg kun har nøkkelkort hele veien inn.
Også kommet fra hyttetur, så nå venter rolig kveld
Ja. Har fysisk nøkkel til hybelen så det går fint :)
robertaas
28-11-2015, 17:23
God lørdag fra Regensburg. Her er første runde med julestemning ferdig. Har vært innom Passau med julemarked og 4 julemarkeder i Regensburg. Har prøvd lokale spesialiteter og også spist på det som muligens er verdens eldste gatekjøkken. De påstår de har holdt det gående fra 1100-tallet, men bygget der hvor de er i nå er jo bare fra 1340.
Så kommer man tilbake til hotellet for å legge fra seg dagen fangst og aner fred og ingen fare. Det står en samovar med glüwein i resepsjonen og det står ingen advarsler på den. Tar en kopp og den smaker skikkelig rart. Jeg mistenker at DET KAN VÆRE ALKOHOL i DEN!! Kunne ikke bare spytte på gulvet i resepsjonen så jeg fikk nesten en munnfull i meg. Her er det bare å komme seg rett i seng og håpe på det beste. Kommer meg vel neppe ut igjen for å få med meg mere i kveld.
Ha en god en de som er mer forsiktige med hva de får i seg.
Så kommer man tilbake til hotellet for å legge fra seg dagen fangst og aner fred og ingen fare. Det står en samovar med glüwein i resepsjonen og det står ingen advarsler på den. Tar en kopp og den smaker skikkelig rart. Jeg mistenker at DET KAN VÆRE ALKOHOL i DEN!!
At wein betyr vin var ikke hint nok?
Slapp av. Du kunne antageligvis drukket både den og en eller to kopper til uten å merke noe særlig.
AirbusTrond
28-11-2015, 19:15
Det står en samovar med glüwein i resepsjonen og det står ingen advarsler på den.
Det ville vel stått spesifisert "for barn" hvis det ikke var alkohol i glühwein?
robertaas
28-11-2015, 19:31
At wein betyr vin var ikke hint nok?
Slapp av. Du kunne antageligvis drukket både den og en eller to kopper til uten å merke noe særlig.
Det finnes vanligvis alkoholfrie varianter i alle fall når noe tilbys til alle typer folk i alle aldre og ikke bare til hardbarkede alkoholikere. Når man kun tilbyr én variant til alle burde det være en selvfølge at den er alkoholfri.
Det er faktisk ikke alle som er komfortable med å ha inntatt nervegift.
Her er det bare å komme seg rett i seng og håpe på det beste. Kommer meg vel neppe ut igjen for å få med meg mere i kveld.
Det kommer nok til å gå veldig bra, skal du se.
Det finnes vanligvis alkoholfrie varianter i alle fall når noe tilbys til alle typer folk i alle aldre og ikke bare til hardbarkede alkoholikere. Når man kun tilbyr én variant til alle burde det være en selvfølge at den er alkoholfri.
Det er faktisk ikke alle som er komfortable med å ha inntatt nervegift.
Men wein betyr jo vin. Vanligvis inneholder det alkohol med mindre det ikke står spesifisert. Er litt som Munkholm og Clausthaler hva gjelder øl. Man antar vanligvis at øl inneholder alkohol. Nå finnes jo riktignok både ingefærøl og vørterøl da, selv om ingefærøl i Norge er mer brus.
Nå finnes jo riktignok både ingefærøl og vørterøl da, selv om ingefærøl i Norge er mer brus.
Og det finnes ingerfærøl med alkohol, men da snakker jeg ikke om brusen de selger i butikkene her i Norge