PDA

View Full Version : Flybillett til GOT


Martin
03-07-2006, 22:44
Sitter og leter etter billetter til GOT. Avreise fra OSL 23/7, og hjemreise neste dag.

sasbraathens.no gir meg kun WFs ruter som alternativ til en ok pris, men jeg synes at ankomst 16:50 i GOT kanskje er litt sent.

Prøver så wideroe.no, som gir meg betydelig flere alternativer, med SK via CPH.
Jeg velger meg en avgang, samt retur med WF direkte dagen etter. Da får jeg opp en feilmelding: "Vi finner ikke prisen for den forespurte reiseruten".

Jeg prøver deretter å bestille to enkeltbilletter, men da forsvinner de avgangene jeg ville ha via CPH (Kan fortsatt velges som business, men det blir egentlig ikke aktuelt..)

Har også sendt mail til WF (chaten var visst nede da..), og fikk beskjed om å søke på "sortert etter avganger", istedenfor "beste pris", men det hadde jeg allerede gjort..

Noen som har noen forslag, eller må jeg dra sent den søndagen?

MountainDew
03-07-2006, 23:18
Du kan reise via LHR så får du ekstra mye flygning for pengene. 3 selskap &
3 flytyper:)

07:40 Oslo ( OSL)
09:15 London ( LHR)
British Airways (BA)
2t:35 0 stopp Økonomi med restriksjoner
A-321
519KR

10:15 London ( LHR)
13:15 Göteborg ( GOT)
Scandinavian Airlines (SK)
2t:00 0 stopp Økonomi med restriksjoner
MD-80
1.153KR

17:50 Göteborg ( GOT)
18:45 Oslo ( OSL)
Widerøe (WF)
0t:55 0 stopp Økonomi med restriksjoner
DHC-8-300
493KR (obs! SK rutenummer koster 648KR)

TOTALPRIS: 2.165KR
ALLE PRISER ER FRA WIDEROE.NO. HAR IKKE SJEKKET ANDRE STEDER!

Martin
04-07-2006, 02:59
Det ble visst WF direkte..

Hvor fant forresten tilbudet via LHR?? Hørtes jo gøy ut.

Ble også et rom på Clarion Collection Odin, som ligger like ved Trädgårdsforeningen, hvor kvelden tilbringes med Status Quo på scenen. (Og jaggumeg har de ikke med Smokie som "Special Guests/Oppvarmingsband/whatever.. ja, jeg synes ikke Smokie er så verst heller..)

Det blir en helg i flygingens og musikkens tegn, definitivt.

CK
04-07-2006, 08:04
god tur!

MountainDew
04-07-2006, 16:33
Originally posted by Martin


Det ble visst WF direkte..

Hvor fant forresten tilbudet via LHR?? Hørtes jo gøy ut.

Ble også et rom på Clarion Collection Odin, som ligger like ved Trädgårdsforeningen, hvor kvelden tilbringes med Status Quo på scenen. (Og jaggumeg har de ikke med Smokie som "Special Guests/Oppvarmingsband/whatever.. ja, jeg synes ikke Smokie er så verst heller..)

Det blir en helg i flygingens og musikkens tegn, definitivt.

Søk på en-vei reiser, punkt til punkt. Du vil ikke finne denne ved å kun søke OSL-GOT, selv om dette faktisk var billigere. Ha en fin tur! Eg var i GOT i mai :)

Martin
04-07-2006, 17:02
Prøvde den punk-til-punkt greia, men wideroe.no var tydeligvis ikke helt enig at jeg skulle videre samme dag..

Blir uansett artig å fly Dash igjen. I følge bestillingen er det en -300, og jeg har vel bare flydd -100 før, da jeg pendlet mellom hjemme og Kystvakten.

Ellers ble jeg også tildelt seter. Snedig liten sak som ikke lot meg velge, men spurte om jeg ville ha vindu eller midtgang. Fikk 09D den ene vegen, og 03D hjem igjen.


Så det blir hvertfalll en ny flyplass, samt (nesten) ny flytype i boka.

Bare ett (dumt??) spørsmål: Har WF egen innsjekking på OSL, eller har de samme som SAS? Kan jeg evt. bruke SAS sine automater?

MountainDew
04-07-2006, 17:47
Funker fint om du velger "EN VEI" og ikke "FLERE DESTINASJONER" som eg mistenker du har valgt! Søk seperat på de her strekningene: OSL-LHR, LHR-GOT og GOT-OSL.
Du får prøve det neste gang du reiser til Gøteborg :up:

Hadde satt pris på en Trip-Report (med bilder) Widerøe DCH-8-300
http://www.scanair-forum.net/forums/board.php?FID=3

Green1
04-07-2006, 21:27
WF har egen (nesten kø-fri) innsjekking på OSL. Men du kan også bruke SAS innsjekkingsautomater. Du kan sågar sjekke inn på nett. Link finnes på wideroe.no