View Full Version : SSP monopolet skal oppheves på OSL
Sitter og leser Dagens Næringsliv (lørdag) og ser at OSL skal fjerne monopolet til SSP og slippe inn flere konsepter og konkurrerende leverandører på flyplassen.
Franks den baguettesjappa forsvinner ut og bl.a Bølgen & Moi kommer inn.
Dette må da være veldig positivt? Kanskje prismessig, men først og fremst kvalitetsmessig.
Flere flyplasser har valgt å gjøre det slik, men det gir litt utfordringer også. Fikk en illsint kineser på døra i Seattle som slo en bunke matkuponger i bordet og forlangte kontant oppgjør. Instruksene fra flyplassen om at han måtte sette opp avtale med flyselskapene hadde gått ham hus forbi .. :)
Jamies Italian kommer også, dette blir en bra oppgradering. Har spist mye elendig mat på OSL. Ingen som kommer til å savne Franks "Deli"
Dette høres jo veldig lovende ut! Jamies Italian har mat av god kvalitet til en grei pris (i alle fall i England).
Deli & Bakery by Jamie Oliver ser ut til å erstatte Upper Crust på innland. Dermed blir det to Jamies på OSL
Den mest interessante designmessig synes jeg blir Norgesglasset
http://d20tdhwx2i89n1.cloudfront.net/image/upload/t_next_gen_article_large_767/gvhx5qf3mls9mkl0yvj5.jpg
Deli & Bakery by Jamie Oliver ser ut til å erstatte Upper Crust på innland. Dermed blir det to Jamies på OSL
Den mest interessante designmessig synes jeg blir Norgesglasset
Hvor fant du den illustrasjonen, KGL? Det ser ut som en offisiell presentasjon.
Hvor fant du den illustrasjonen, KGL? Det ser ut som en offisiell presentasjon.
De finner du på bunnen av denne siden
http://www.mynewsdesk.com/no/oslo-lufthavn-as/pressreleases/slik-blir-serverings-og-kiosktilbudet-paa-syck-mergekey-0x007f325b8d0790-nye-oslo-lufthavn-1251599
Og med Havsalt får OSL svaret på AMS' Bubbles
Jamies Italian kommer også, dette blir en bra oppgradering. Har spist mye elendig mat på OSL. Ingen som kommer til å savne Franks "Deli"
Tror også det blir bra, og samtidig sørger de for at Burger King og TGI kommer inn, så da bør de som liker den type greier være fornøyd
På en måte kan du si at uansett hva de hadde endret til, så måtte det blitt til det bedre. Jeg har forsøkt, men klarer ikke hoste opp en aktør som ville gjort det dårligere enn de som er der nå.
Nå trenger vi bare en British Airways Terraces på nye T2... Da tror jeg nesten jeg hadde dødd et lite øyeblikk.
På en måte kan du si at uansett hva de hadde endret til, så måtte det blitt til det bedre. Jeg har forsøkt, men klarer ikke hoste opp en aktør som ville gjort det dårligere enn de som er der nå.
Nå trenger vi bare en British Airways Terraces på nye T2... Da tror jeg nesten jeg hadde dødd et lite øyeblikk.
Ei kompebu hadde jo også gjort seg vel, hæ? :colgate:
Ser bra ut dette. Det kan jo som regel bare gå en vei fra rock bottom.
Støttes. Har gitt opp å kjøpe burger for lenge sidan. Hadde godt over ein time med tid og 20 meter til gate. Måtte springe. Treig service har det vore kvar gang. Lykke til, til dei nye.
AirbusTrond
14-11-2015, 23:47
Jøss, her blir jo det mange nye serveringssteder - flere med relativt skikkelig mat - ganske overraskende. Flere har vel måttet stenge tidligere, så det blir spennende å se hvem som klarer seg. Hyggelig at de har litt norsk profil også.
Enig, stort kjedeligere, dyrere og mer usunt det generelt er nå kan det ikke bli. Godt med slutt på monopolet også.
Det blir nok neppe billigere å spise. Sist jeg spiste der så kostet det nesten 200 kr for en brus og en brødskive med roastbiff.. Det var det eneste av mat siden det var sent på kvelden og alt annet var stengt. :(
Så du savner den langtidskokte pastaen, grevling tikka'en og andre britiske lounge spesialiteter? ;)
Det blir nok neppe billigere å spise.
Enig, den største kostnadsdriveren: husleien til OSL har neppe blitt noe rimeligere
Sikkert ikke billigere, men kanskje bedre. Bedre med dyrt og bra enn dyrt og kjipt.
Bra at det monopolet oppheves - men blir nok som flere har nevnt her ikke særlig billigere.Men hvilke internasjonale flyplasser har god og billig mat da? Veldig få spør du meg.
Bra at det monopolet oppheves - men blir nok som flere har nevnt her ikke særlig billigere.Men hvilke internasjonale flyplasser har god og billig mat da? Veldig få spør du meg.
For å være helt ærlig kan jeg knapt huske når jeg sist brukte penger på verken vått eller tørt på en flyplass. Som regel finnes det alltid noe "etanes" i loungene. :cool::lol:
Som regel finnes det alltid noe "etanes" i loungene. :cool::lol:
Slike finnes ikke overalt.
Slike finnes ikke overalt.
Tja innenriksloungen på OSL feks og en rekke andre amerikanske flyplasser er elendige. Selv om man har jo suppe på innenriksloungen da.
Superhai
16-11-2015, 00:14
OSL har hatt priser som er hinsidige (også sammenlignet med tilsvarende flyplasser). Det er selvfølgelig en sammenheng med null konkurranse og høye leie-utgifter. Når det reklameres for at dårlig traktekaffe for 10 kr i stedetfor 20 er den beste rabatten ved kjøp av mat, så er det et tegn at man ikke trenger å konkurrere.
Pizza Hut forsvinner også ser det ut som?! Finner ikke på listen.
jcnorway
16-11-2015, 09:55
OSL har hatt priser som er hinsidige (også sammenlignet med tilsvarende flyplasser). Det er selvfølgelig en sammenheng med null konkurranse og høye leie-utgifter. Når det reklameres for at dårlig traktekaffe for 10 kr i stedetfor 20 er den beste rabatten ved kjøp av mat, så er det et tegn at man ikke trenger å konkurrere.
Prisene på OSL vil nok ikke gå ned selv med flere aktører. Konkurransen vil nok stå på kvalitet og "value for (a lot of) money" framfor lavest mulig pris. De høye leiekostnadene og krav fra OSL om omsetning (høyere omsetning = mer penger til OSL) gjør sitt til at prisene ikke kommer til å gå ned, selv med flere aktører.
Men pris er ikke alt har jeg hørt mange her si når det gjelder flybilletter, så da tåler man vel fint å betale dugelig for en kvalitetsbaguette på OSL ;) Ellers mistenker jeg at majoriteten her på forumet vanligvis befinner seg i en eller annen lounge på OSL og unngår dermed å menge seg med de uvaskede masser på disse nye serveringsstedene :p