View Full Version : God lørdag
God morgen fra Guangzhou, Kina.
Kom til hotellet i 13-tiden i går, etter en heller hektisk busstur fra Shenzhen. Sjåføren burde absolutt ikke hatt førerkort til noe som helst. Lå centimeter bak biler foran, sneide andre busser og kjørte i et vilt tempo. Da jeg endelig kom på hotellet med booking fra Agoda ble det på nytt problemer. Fikk utlevert nøkkelkort og gikk til rommet da telefonen ringte. Hotellet mente de ikke hadde fått nok penger av Agoda og ville kaste meg ut om jeg ikke betalte mer, noe jeg selvfølgelig nektet. Tok en rask telefon til Agoda og de ringte sporenstraks til hotellet. Hva de sa vites ikke, men jeg fikk masse unnskyldninger fra hotellet etterpå, samt av Agoda.
Temperaturen ligger på 20 grader og det passer meg utmerket. Planer for dagen er ny telefon (Meizu Pro 5 eller Oneplus Two), masse god mat og shopping.
Ha en fin dag folkens!
Norge Rundt På 14 Dager
14-11-2015, 01:30
God morgen fra Guangzhou, Kina.
Kom til hotellet i 13-tiden i går, etter en heller hektisk busstur fra Shenzhen. Sjåføren burde absolutt ikke hatt førerkort til noe som helst. Lå centimeter bak biler foran, sneide andre busser og kjørte i et vilt tempo. Da jeg endelig kom på hotellet med booking fra Agoda ble det på nytt problemer. Fikk utlevert nøkkelkort og gikk til rommet da telefonen ringte. Hotellet mente de ikke hadde fått nok penger av Agoda og ville kaste meg ut om jeg ikke betalte mer, noe jeg selvfølgelig nektet. Tok en rask telefon til Agoda og de ringte sporenstraks til hotellet. Hva de sa vites ikke, men jeg fikk masse unnskyldninger fra hotellet etterpå, samt av Agoda.
Temperaturen ligger på 20 grader og det passer meg utmerket. Planer for dagen er ny telefon (Meizu Pro 5 eller Oneplus Two), masse god mat og shopping.
Ha en fin dag folkens!
God lørdag til deg og, tips sjekk vestlige medier. Paris er under terrorangrep nå i kveld og natt.
God lørdag til deg og, tips sjekk vestlige medier. Paris er under terrorangrep nå i kveld og natt.
:( så det nettopp. Helt sykt.
Forferdelige greier ... 140 døde sier de nå ...
G'aften fra vestsørøst ... her er helgen i gang. Lørdagen byr på sammenkomst med gamle Swissair Atlanta-kolleger.
Mornings. Ikke hver dag arvingen lar meg sove til over 06. Nå 07 kam hovedstaden melde om 3,5 plussgrad. Vurderer fisk til middag, men siden arvingen og jeg tenker opprettholde tradisjonen vår med lørdagsvaffel hos Kaffegutta, så får jeg nok sneket inn en tur til Strøm-Larsen. Om så bare for og kjøpe meg en ribbebit. Kona har dessuten laget en alt for lang to-do liste, bare for og sørge for og holde meg fullt okkupert [emoji29]
Svart lørdag fra Trondheim :(
Synes ikke det er noen god morgen egentlig når man leser om terroren i Paris.....
Noen gjøremål i dag, men lite ellers...
Fredelig lørdag.....please :cry:
ATC-flyradar
14-11-2015, 08:23
God morgen fra Oslo nord - ser på Nyhetskanalen at det har vært Terrorangrep i Paris og så mange som 140 døde så langt - det er ikke bra. Ellers er været bra her i Oslo - det er tross alt helg.
God helg folkens - nyt den :)
Jan
Legge ved et bilde som vekker gode minner fra OSL.
Fryktelig å bli vekket av madammen med den beskjeden i dag tidlig...
Terror er og blir ufattelig.
Ha en fredfylt lørdag alle sammen!
AirbusTrond
14-11-2015, 09:56
God dag fra Gamle Oslo. Dessverre nok en tragisk nyhetshelg. Paris er en by som aldri er besøkt, men den står på lista for neste år, uansett. Men da ikke for fotball, spesielt ikke for å se Ungarn. Satser på biff og bearnaise (lager sjøl) i aften, sammen med en fransk rødvin. Spis godt !
ForeverSAS
14-11-2015, 10:27
''God'' formiddag fra Snillfjord.
I grunn ingenting å glede seg over denne lørdagen etter en kveld og natt som har stått i terrorens tegn, og hvor det nå kl 10.11 meldes om 128 drepte i det som meldes å være 7 angrep. I dag er man på en side glad over at man ikke har kjente i Paris, men på en annen side så er det en dyp medfølelse med både Frankrike og det franske folk denne lørdagen, og man kan ikke en gang forestille seg mareritt-natten som de involverte har gått igjennom. Nyhetene har rullet natten igjennom, og her satt en oppe til 03.00 før en måtte ha noen timer på øyet, og det eneste som vel kan sies å være ''positivt'' i den forstand er et nedjustert dødstall fra 158 til 128.
Uansett så ønskes alle forumister en god dag, i den form den kan bli god. Dagens oppfordring får være å ta godt vare på hverandre. :)
En trist start på helgen... En venninne som bor i Paris er heldigvis i god behold. Ingen store planer for helgen. Blir nok ganske stille og med litt fotball og F1 på TV-skjermen. Ha en fredfull helg og måtte alle terrorister brenne i helvete.
sirpjalle
14-11-2015, 12:52
God morgen fra Sola!
Her sitter man på jobb, og bli sittende noen timer til! Været her er sterkt varierende, øse pøse regn til delvis oveskyet og sol til øse pøse i løpet av noen minutter! Mon tro om ikke dette er den stormfronten som skulle komme fra karibien? Som om ikke det er nok, så driver ATC herk med meg. Alle spennende flybevegelser man kan få med seg i dag kommer på helt feil rullebane og "røykepauser" er da utelukket!
Nuvel, ha en fin en forumister! :)
Fy flate for noe greier i Paris. Innmari trist. Tankene går ut til dem som er berørt.
Som en personlig note er jeg litt lei av Norske toppolitikere som skal stå og gråte på TV når det skjer vonde ting i verden. Statsministeren vår skal være en trygg klippe som kan forsikre at vi har kontroll og alt går bra. Vedkommende skal ikke stå og gråte. man kan gråte når man kommer hjem. Når det er tøffe tak og folk ser mot meg og spør hva vi skal gjøre så begynner jeg jo ikke å gråte.
Uansett. Vanvittig trist. Jeg har venner der nede og håper alt er bra med deres venner og familie. :(
Ha en bedre dag