View Full Version : Live (og spontan) rapport fra SK984 med ny kabin
Fly med oss
13-11-2015, 03:32
Da er det ikke lenge til avgang med SK984 fra Tokyo til København. Det er Adalstein Viking (A340) som skal fly oss hjem fra ferie, og kabinen er visstnok helt ny - og har kun hatt én flyvning med passasjerer (SK983).
Hvis teknologien er med så prøver jeg på en liverapport fra sete 30G, med bilder. Hvis ikke så blir rapporten kort :p
Fly med oss
13-11-2015, 03:39
Dette har for øvrig vært min niende tur til Tokyo, og jeg er fortsatt ikke lei. Nytt denne gangen er at jeg har begynt å lære meg japansk, noe som gjør en enorm forskjell når man er på besøk i dette landet!
Fly med oss
13-11-2015, 03:55
Og her er den skinnende fuglen.
Fly med oss
13-11-2015, 03:57
Boarding blir noe forsinket grunnet "cabin preparations".
Fly med oss
13-11-2015, 04:10
Boardet! Dette ser nydelig ut! Lukter herlig også ^_^
Benplassen på rad 30 er enorm... Kan godt leve uten oppgradering denne gangen.
Fly med oss
13-11-2015, 04:11
Beskyttelsen sitter fortsatt på knappene for lys etc...
Fly med oss
13-11-2015, 04:14
Da aktiverer jeg snart flightmode, og mitt japanske sim-kort blir tatt ut... Også får vi se om det blir noe mer rapportering over wifi når vi er i luften.
Fly med oss
13-11-2015, 05:08
Da er vi i luften, og wifi fungerer, men med en veldig lav hastighet. Her er en titt inn i Plus, som på A340 består av fire rader.
Fly med oss
13-11-2015, 05:22
Ingen kommentar nødvendig :stir
Fly med oss
13-11-2015, 05:36
Bordet, som felles ut av armlenet, er for øvrig overraskende ustabilt til å være helt nytt.
Fly med oss
13-11-2015, 06:34
Setekomforten er veldig god så langt, men jeg får litt følelsen av å sitte i nedoverbakke. Jeg mener å ha lest at andre har hatt samme følelsen.
Fly med oss
13-11-2015, 07:48
På tide med en lur, ha en god morgen/formiddag alle flypratere :fly
Dette har for øvrig vært min niende tur til Tokyo, og jeg er fortsatt ikke lei. Nytt denne gangen er at jeg har begynt å lære meg japansk, noe som gjør en enorm forskjell når man er på besøk i dette landet!
Ganbatte-ne!
Fly med oss
13-11-2015, 10:55
Halvveis inn i turen må jeg dessverre si at de nye setene føles veldig harde å sitte i. Det er kanskje noe som blir bedre når de har blitt sittet i av flere hundre (evt. tusen) andre passasjerer?
Islending
13-11-2015, 11:15
Hvordan er rad 30 ifht. litt lenger bak i flyet? Ville du heller hatt lyst på muligheten til å ta opp armlenet (hvis ledig sete ved siden av), enn det ustabile bordet i armlenet og god benplass? Hva med IFE på rad 30? Er denne i setet foran eller flippes den opp fra armlenet?
Fly med oss
13-11-2015, 11:43
Hvordan er rad 30 ifht. litt lenger bak i flyet? Ville du heller hatt lyst på muligheten til å ta opp armlenet (hvis ledig sete ved siden av), enn det ustabile bordet i armlenet og god benplass? Hva med IFE på rad 30? Er denne i setet foran eller flippes den opp fra armlenet?
På radene bakover ser det ut til å omtrent være samme benplass som tidligere (kanskje en tanke bedre), dvs. på grensen til hva man orker i så mange timer. Setet på rad 30 virker ikke spesielt trangt, til tross for at armlenene ikke kan flyttes på. Det er også en god, justerbar nakkestøtte. Til tross for hardt sete og vinglete bord ville jeg i 10 av 10 tilfeller valgt rad 30. Til sammenligning er det dårligere benplass på rad 23 i gammel kabin i A340. Jeg kan også legge til at det i ny kabin er MYE bedre benplass på rad 30 enn det er i Plus.
Når det gjelder IFE så vippes skjermen opp. I tillegg så er det en stor Plus-skjerm i setet foran, men den gjør ikke annet enn å vise reklame for SAS egne destinasjoner. Heldigvis kan den slås av. Jeg synes IFE-systemet et responsivt og bra, med et ok utvalg av filmer. Blant filmene er Alien og Prometheus, noe som overrasker meg. Jeg kan ikke huske å ha sett film med såpass "drøyt" innhold på fly før?
Islending
13-11-2015, 13:05
På radene bakover ser det ut til å omtrent være samme benplass som tidligere (kanskje en tanke bedre), dvs. på grensen til hva man orker i så mange timer. Setet på rad 30 virker ikke spesielt trangt, til tross for at armlenene ikke kan flyttes på. Det er også en god, justerbar nakkestøtte. Til tross for hardt sete og vinglete bord ville jeg i 10 av 10 tilfeller valgt rad 30. Til sammenligning er det dårligere benplass på rad 23 i gammel kabin i A340. Jeg kan også legge til at det i ny kabin er MYE bedre benplass på rad 30 enn det er i Plus.
Når det gjelder IFE så vippes skjermen opp. I tillegg så er det en stor Plus-skjerm i setet foran, men den gjør ikke annet enn å vise reklame for SAS egne destinasjoner. Heldigvis kan den slås av. Jeg synes IFE-systemet et responsivt og bra, med et ok utvalg av filmer. Blant filmene er Alien og Prometheus, noe som overrasker meg. Jeg kan ikke huske å ha sett film med såpass "drøyt" innhold på fly før?
Takk for bra input! Har valgt 30A tur og 30H retur på turen til Beijing i mars. :-)
Fly med oss
13-11-2015, 13:19
Takk for bra input! Har valgt 30A tur og 30H retur på turen til Beijing i mars. :-)
Tror ikke du kommer til å angre :)
Fly med oss
13-11-2015, 13:57
Da er vi over Finland, og jeg merker at det skal bli godt med litt mat. Det virker som om siste servering snart starter. Gardinen mellom Go og Plus er kun trukket halvveis for over setene, og i midtgangen har den ikke vært trukket for i det hele tatt.
Fly med oss
13-11-2015, 14:46
Da er det i underkant av én time igjen av flyvningen, og jeg runder av før wifi skrus av. Basert på nesten et halvt døgn i SAS Go mener jeg den nye kabinen er en klar forbedring over den gamle. Det skulle heller ikke så mye til, vil nok de fleste si. Spesielt IFE har blitt meget bra, og utseendemessig ser den nye kabinen flott og moderne ut. Som sagt er jeg litt skuffet over vinglete bord og et noe hardt/skrånende sete.
Det har vært en flott ferie i Tokyo, og jeg gleder meg til neste gang! Takk til dere som har fulgt med på rapporten. Ha en god helg :cool:
ClassOne
13-11-2015, 16:03
Takk for turen :-)
Da er vi i luften, og wifi fungerer, men med en veldig lav hastighet. Her er en titt inn i Plus, som på A340 består av fire rader.
Takker for fin "live rapport" (flere burde smokket opp disse mer konkrete rapportene)
PS: Er det virkelig bare 4 rader med Plus i A340? Hvor mange er det i C da?
Fly med oss
13-11-2015, 18:55
Takker for fin "live rapport" (flere burde smokket opp disse mer konkrete rapportene)
PS: Er det virkelig bare 4 rader med Plus i A340? Hvor mange er det i C da?
Bare hyggelig! Ja, kun fire rader, noe som overrasker meg. I C er jeg usikker, men det er som før to rader i en egen minikabin foran Plus.
SAS-Steward
13-11-2015, 20:05
På A340 så er det 40 seter i C-klasse.
KristianSk
14-11-2015, 04:01
Takk for strålende liverapport! :)
Flott rapport! Gleder meg til å prøve ny kabin til SFO over nyttår :)
Takk for spontanrapporten!