PDA

View Full Version : Alex Cruz blir ny CEO for British Airways


LN-AFG
08-11-2015, 17:16
Interessant å se hva han endrer på hos BA når han tar over roret neste år.

http://atwonline.com/people/vueling-chief-named-next-british-airways-ceo

Vueling chief named as next British Airways CEO
International Airlines Group (IAG) has named Vueling CEO Alex Cruz as the next chairman and CEO of British Airways (BA), succeeding Keith Williams who will retire April 2016.

Cruz started his career with American Airlines and remained with the US carrier for 10 years, before moving into management consultancy. In 2006, he founded the Spanish airline Clickair, which merged with Vueling in 2009. Cruz took leadership of the combined airline and Vueling was subsequently acquired by IAG in 2013.

MountainDew
08-11-2015, 17:31
Han kan f.eks få American og BA sine datasystemer til å "snakke" sammen... :rolleyes:

Discus
08-11-2015, 17:42
Han kan f.eks få American og BA sine datasystemer til å "snakke" sammen... :rolleyes:
De "snakker" jo rimelig greit sammen i dag, sett ifht. en del andre carriers :drunk:. AA har noen urgamle saker i kjelleren. BA bruker så vidt jeg vet Altea/Amadeus

Blir spennende å se om det blir noen kursendring eller "enahncements"

LN-MOW
08-11-2015, 18:21
AA bruker SABRE, men ja, noe av det som står i kjelleren er gamle mainframes. Men det har jo alle de 'store' ..

Fnate
08-11-2015, 18:54
Mye hos AA er jo faktisk ikke så verst, så det behøver ikke gå helt galt med mindre han mener at USA har svaret på hvordan short-haul catering skal være...

Til og med Amerikanere har jo nå fått øynene opp for at man kan begynne å selge Premium billetter istedenfor å gi bort alle til folk med status

Han kan f.eks få American og BA sine datasystemer til å "snakke" sammen... :rolleyes:

Synes faktisk de prater svært bra sammen. Faktisk noe av det bedre.

storg
08-11-2015, 19:04
Nå er det vel over 10 år siden han var i AA. Ville nok heller sett på Vueling tiden hans.

MountainDew
09-11-2015, 00:06
Synes faktisk de prater svært bra sammen. Faktisk noe av det bedre.

Tydeligvis ikke om man booker gjennom AA og flyr en miks av AA og BA.

Fløy MCO-ORD-LHR-OSL nå på Torsdag (kun AA på første legg, men alt på AA rutenummer)

Ikke mulig å sjekke inn på nett på BA.COM med BA sitt ref.nr
Ikke mulig å gjøre det på AA.COM heller med AA sitt ref.nr
Måtte ringe til London for å sørge for å sikre meg et midtgangsete. (Tok ca 20min å ordne det, men hjelpsom dame)

På vei til USA var det ikke mulig å få opp pris for ugrade til WT+ for da reiste jeg på BA med AA rutenummer.

OttoL
27-08-2019, 09:10
Spekuleres på flyertalk om han kommer til å trekke seg ila dagen.