Log in

View Full Version : Reklame ombord hos SAS?

Chriscross
04-11-2015, 08:11
Virker som at truslene fra Roald en tid tilbake nå blir virkelighet. På sk249 til bgo i dag var det noe snakk om Microsoft oppgradering og at de med vindusplass på rad 14 hadde vunnet en oppgradering. Så purser gikk bakover med to konvolutter.

Det er jo mulig det var en eller annen internspøk.

Hickok
04-11-2015, 08:16
Virker som at truslene fra Roald en tid tilbake nå blir virkelighet. På sk249 til bgo i dag var det noe snakk om Microsoft oppgradering og at de med vindusplass på rad 14 hadde vunnet en oppgradering. Så purser gikk bakover med to konvolutter.

Jeg håper de ikke har tenkt å prøve å overgå Ryanair på reklamefronten nå. Da skremmer de vekk mange kunder tror jeg!

Fnate
04-11-2015, 11:35

Hva mener du, vunnet?

Har de deltatt i en loddtrekning om bord og vunnet oppgradering til W10, liksom?

EvakCPH
04-11-2015, 12:38
Jeg håper de ikke har tenkt å prøve å overgå Ryanair på reklamefronten nå. Da skremmer de vekk mange kunder tror jeg!

Flyver du med Easyjet på de korte ruter, kan turen også føles som én lang salgstale fra personalets side.

ErlA
04-11-2015, 13:07
Når man ser hva Norwegian drar inn på salg, så skjønner man jo at flyturen ligner mer og mer et kjøpesenter

darkcho
04-11-2015, 14:56
Tester med en tur i morgen, skal melde fra om det er noen ny form for reklame.

TOS
04-11-2015, 15:17
Jeg fløy tur/retur Bodø på mandag/tirsdag, og la ikke merke til noe der i alle fall.

Chriscross
04-11-2015, 16:56
Var ikke noe på returen heller, så sikkert noe morogreier for et følge fra Microsoft som kanskje var ombord.

fluxie
05-11-2015, 13:00
Tror Microsoft har noe greier med SAS gående. Denne dukket opp på min Facebook-feed i dag

Fnate
05-11-2015, 13:12
Tror Microsoft har noe greier med SAS gående. Denne dukket opp på min Facebook-feed i dag

Men er ikke W10 gratis? Min maskin gnager om gratis upgrade i hytt og pine.

Henshaw
05-11-2015, 13:21
Så lenge man har W7 eller W8 så er det gratis ja

Basse-HAU
05-11-2015, 16:30
Satser på jeg vinner i morgen da[emoji56], men har man ikke w7/8 ( og da er W10 gratis)så er man like langt, maskiner med XP/Vista takler nok ikke W10[emoji851]

darkcho
06-11-2015, 14:50
Nå også fra SAS på facebook:

SAS

48 min ·

.
Denne uken fikk 16 heldige av våre passasjerer med vindusplass på rad 10 en overraskelse av Microsoft – en oppgradering til ‪#‎Windows10‬ ‪#‎UpgradeYourWorld‬ ‪#‎ad

Discus
06-11-2015, 16:07
Denne uken fikk 16 heldige av våre passasjerer med vindusplass på rad 10 en overraskelse av Microsoft – en oppgradering til ‪#‎Windows10‬ ‪#‎UpgradeYourWorld‬ ‪#‎ad
Huff - nå fikk jeg plutselig flyskrekk :p

MountainDew
06-11-2015, 17:26
Sikkert en helt unyttig premie for 15 av de 16...

AirbusTrond
06-11-2015, 19:26
#‎Windows10‬ ‪#‎UpgradeYourWorld‬ ‪#‎ad

Hva er dette. Betyr det at man kan få noe annet enn knekkebrød??! Reklame i lufta bør de holde seg for god til. Men er stadig litt overrasket over at selskapene ikke deler ut vareprøver av spiselig eller drikkelig art - det får man jo til og med på Karl Johan av og til...

sabergum
06-11-2015, 23:46
Men er ikke W10 gratis? Min maskin gnager om gratis upgrade i hytt og pine.

Jepp, det er gratis for alle som har Windows 7 eller 8 (dvs. de fleste), og for inntil 10 PC-er per person. Så hvis det faktisk var det som ble delt ut, så ville jeg satt mere pris på et gratis glass vann.

Fnate
07-11-2015, 01:17
Så lenge man har W7 eller W8 så er det gratis ja

Mener du at elefantens KonTiki100, med 3 spill inkludert, ikke tilbys fri W10 upgrade???? SKANDALE.

Da blir det rad 10 fra nå av.

Vi kan tross alt lagre hele Norges lover på vår maskin (hvis vi sletter Pong, da)

meliiis
07-11-2015, 03:50
Synes det hele får litt sånn "sparkjøp" 1 uke i tyrkia følelse, føles sykt billig at de selger reklamespot ombord til andre...... hadde vært mye bedre om de hadde promotert egne produkter ombord, feks tur til New York, eller voucher til plus. men men, de vet vel hva de gjør... :/

Frequent Traveller
07-11-2015, 07:16
Reklame ombord identifiseres med en av Frequent Traveller's "betalende blindpassasjerer". Nár engang SAS har fätt seg installert 2 stk KabinKino 44"x25" flatscreens pä senterpartition i sine H21QR - hvorfor ikke ? - vil forvaltningen av disse bli overtatt av J.C.Decaux pr. kontrakt, som deretter vil behandle disse flatscreens som en annen MOBILIER URBAIN. Passasjerer i rutefly er en idéell folkegruppe for Media-agenter : ökonomisk velstäende, adrenalin-spente og med ualmindelig höy huskegrad vs reklame ...

Superhai
07-11-2015, 13:33
SAS har da hatt reklame ombord lenge. For ikke så lenge siden var det vel DN-reklame på setene. Og selvfølgelig i magasinene (Scanorama, Scandinavian Traveler). Men så tydelige reklame-stunts er nytt.

Frequent Traveller
07-11-2015, 16:18
Etter hvert blir "Instant Monetization" av Visa-kort etc tilgjengelig ombord i passasjerfly, som kan teames opp med Amazon-type e-butikk eller med direct delivery i Arrival Hall; lovgivningen strekkes slik at "Duty Free" holder for handel hvor kjöps-bestemmelsen treffes i internasjonalt luftrom ... derved strekkes ogsä "frills" til kjempebutikk i Carrefour-stil. Reklame via seatback flatscreens, KabinKino eller wifi-streamed PED hörer selvfölgelig med i "pakken" ... du kjöper kanskje en billig ticket, men ordentlig hjernevask inngär i den Service du fär levert mens du er ombord ...

MountainDew
09-11-2015, 19:47
Tidligere pleide Braathens å reklamere for hoteller etter landing.