View Full Version : Widerøeavganger til Kirkenes fra EVE på Lørdag
Så på Avinor sin nettside på Lørdag 31.10.2015
At EVE hadde 3 ankomster/avganger til Kirkenes.
Det gikk en ankomst/avgang fra EVE.
Mens di to andre ble innstilt.
Stemmer alt sammen????, eller var det nok en feil på Avinor`s Nettside og NRK tekst-tv.
Vanligvis så må man opp til TOS for å reise til Kirkenes.
Eller hadde Widerøe et ekstra ærend på EVE???
Min første tanke at det kunne være sammenheng med SK fra Narita.
Om du ser så startar alle desse rutenummera med WF7xxx. Det betyr at det er charteravganger.
Basse-HAU
02-11-2015, 20:18
Mulig det er noen UDI charter, med flyktninger som skal sørover, da kapasiteten i Kirkenes er vel sprengt langt over grensa.
Nå har vel problemet vært å finne husly som er dugende, så dette kan vel forandre seg fort om det skal flys eller ikke. Det er vel ikke alle fly som kan lande i KKN vintersti? Det er vel restriksjoner på rullebane VS motorkraft (eller noe slikt) så mulig de må bruke WF til EVE for å få alle til en større flyplass.
Ser det varsles om kødannelser på KKN, avinor.no, pga MYE charter iforbindelse med flyktningkrisen
Ser det er varslet en charter via lokalavisa til HAU i kveld/morgen ifra KRK, men ikke noe jeg finner på Avinor ennå. Mulig de bruker rutefly ifra OSL?
Ok.
Men det stod bare WF og rutenr.
Ser ut som at Enter Air har fått seg en god kontrakt. De fløy til Bergen i går og skal til Haugesund i natt. Går fint a å fly både 737-800 og Q400 til Kirkenes, men man får litt begrensninger på startvekta. Men slike flighter er aldri fulle likevel.
Det var to WF-chartere fra Kirkenes til Narvik lufthavn, Framnes i dag også og jeg har observert liknende flyvninger til flere andre steder så det er vel nærliggende å tro at det er flyktninger som flys rundt om til der hvor man har funnet tak over hodet til dem.