PDA

View Full Version : Widerøeavganger til Kirkenes fra EVE på Lørdag

Tarzan
02-11-2015, 19:37
Så på Avinor sin nettside på Lørdag 31.10.2015

At EVE hadde 3 ankomster/avganger til Kirkenes.
Det gikk en ankomst/avgang fra EVE.
Mens di to andre ble innstilt.

Stemmer alt sammen????, eller var det nok en feil på Avinor`s Nettside og NRK tekst-tv.
Vanligvis så må man opp til TOS for å reise til Kirkenes.
Eller hadde Widerøe et ekstra ærend på EVE???

Min første tanke at det kunne være sammenheng med SK fra Narita.

wf145
02-11-2015, 19:50
Om du ser så startar alle desse rutenummera med WF7xxx. Det betyr at det er charteravganger.

Basse-HAU
02-11-2015, 20:18
Mulig det er noen UDI charter, med flyktninger som skal sørover, da kapasiteten i Kirkenes er vel sprengt langt over grensa.
Nå har vel problemet vært å finne husly som er dugende, så dette kan vel forandre seg fort om det skal flys eller ikke. Det er vel ikke alle fly som kan lande i KKN vintersti? Det er vel restriksjoner på rullebane VS motorkraft (eller noe slikt) så mulig de må bruke WF til EVE for å få alle til en større flyplass.

Ser det varsles om kødannelser på KKN, avinor.no, pga MYE charter iforbindelse med flyktningkrisen

Ser det er varslet en charter via lokalavisa til HAU i kveld/morgen ifra KRK, men ikke noe jeg finner på Avinor ennå. Mulig de bruker rutefly ifra OSL?

Tarzan
02-11-2015, 21:28
Ok.

Men det stod bare WF og rutenr.

LN-MOW
02-11-2015, 22:00
Ser ut som at Enter Air har fått seg en god kontrakt. De fløy til Bergen i går og skal til Haugesund i natt. Går fint a å fly både 737-800 og Q400 til Kirkenes, men man får litt begrensninger på startvekta. Men slike flighter er aldri fulle likevel.

THS
02-11-2015, 22:48
Det var to WF-chartere fra Kirkenes til Narvik lufthavn, Framnes i dag også og jeg har observert liknende flyvninger til flere andre steder så det er vel nærliggende å tro at det er flyktninger som flys rundt om til der hvor man har funnet tak over hodet til dem.