View Full Version : Radiobølge-allergi: ingen Wifi ombord
Igår var jeg ombord i en SAS maskin fra NCE direkte til OSL. Denne maskinen hadde WIFI, men kapteinen opplyste om at de hadde 1 passasjer ombord med radiobølge-allergi, slik at det ikke ville ha WIFI på dennne reisen. Er det litt merkelig ? radiobølge-allergi, - er det ikke radio-bølger ombord selv om WIFI ikke er slått på ? Det må jo være vanskelig for dette menneske ellers i samfunnet også med en slik diagnose. Utfallet ville vel neppe være det samme som f eks nøtte-allergi som gir alvorlige konsekvenser, om man hadde hatt på WIFI, bortsett fra ar denne personen ville hatt en ubehagelig flyreise.
Det som er så forbanna irriterende. Om de hadde slått på Wifi i skjul ville personen selv funnet det ut og blitt "dårlig". Det er utført flere blindtest studier på dette med "elekrisk overfølsomhet" og ingen har klart å bevise noen sammenheng.
Det verste jeg vet er når jeg ser at foreldrene gir barna diagnosen eloverfølsomhet.
El-overfølsomhet: – Jeg lurte meg selv i ti år (http://www.tu.no/kraft/2010/06/08/el-overfolsomhet--jeg-lurte-meg-selv-i-ti-ar)
Fikk vedkomne anfall ved ankomst OSL? Der er det jo opptil flere trådløse nettverk.
Jeg hadde med en dame med el-overfølsomhet som også ville at vi skulle slå av wifi. Jeg forklarte at det dessverre ikke var mulig å slå av med tanke på de andre gjestene ombord. Hun svarte med å pakke seg inn i et "aluminiums" teppe og var sur resten av den turen... Som flere her sier. Uansett hvor man er i landet så finnes det til enhver tid mange trådløse nett i umiddelbar nærhet og disse kan jo ikke slås av.....
En stor andel av befolkningen er redd for å fly. Om man da også er eloverfølsom kan nok tanken på å sitte innelukket i ett metallrør med elektromagnetisk stråling være for mye av det gode. Det kan jeg forstå.
Hvis man er el-overfølsom mon tro hva den radioaktive strålingen på en flytur skulle føre til da. Folk som jobber ombord i fy får i seg mer stråling på ett år en folk som jobber i kjernekraftverk. Cosmic Rays Sound Scary, But Radiation Risk On A Flight Is Small (http://www.npr.org/sections/health-shots/2013/11/14/245183244/cosmic-rays-sound-scary-but-radiation-risk-on-a-flight-is-small)
El-overfølsomhet, ME, Homeopati, healing, Lily Bendris, og annet kvakksalveri burde vært forbudt ved lov.
Superhai
24-10-2015, 13:49
Men, men, det er jo chemtrail-stoffer ombord som skal motvirke slike ulemper!
Det var ikke tilfeldigvis en norsk, kvinnelig ex-statsminister?
Hun er vel kjent både for å bo i Nice, og "lide av" el-overfølsomhet?
RescueMe
24-10-2015, 14:22
Minnes bare historien om da man skulle dekke Trondheim med trådløse nett for å gi alle nettilgang... Kom veldig mange klager da nettet ble offisielt åpnet, til tross for at det da allerede hadde vært skrudd på en stund for testing.
Homopater, psykologer, healere, englepratere, feminister, terapeuter, politiske broilere og sosialister.
Jauda, de har tatt beslag på offerrollen, og har intensjoner om å holde godt på denne.
Gi meg en diagnoseeeee! :rolleyes:
Flight Cancelled
24-10-2015, 14:34
El-overfølsomhet, ME, Homeopati, healing, Lily Bendris, og annet kvakksalveri burde vært forbudt ved lov.
Ja, jeg er helt sikker på at de som faktisk lider av ME skulle ønske at det var "forbudt ved lov", slik at de faktisk slapp å lide av det. Å påstå at det er i samme kategori som det Lilli Bendriss driver med, er ingenting annet enn idioti.
To pappskaller i dette flyet:
1. Vedkommende som forlangte at WiFi skulle skrus av
2. Kapteinen som faktisk gjorde det.
Chriscross
24-10-2015, 18:50
Det var ikke tilfeldigvis en norsk, kvinnelig ex-statsminister?
Hun er vel kjent både for å bo i Nice, og "lide av" el-overfølsomhet?
Det er akkurat derfor jeg tror det kanskje kan være noe i det. Hun er jo ikke akkurat du. Men hun klager vel på mobil som gir mye sterkere strålimg.
Da jeg var med i større utbyggingsprosjekter for noen år siden, det ble wifi i alle bygg etter mye frem og tilbake. Hørte aldri om noen som sluttet.
Dette er misbruk av allergikortet. Dyr og mat er faktisk ting man er allergisk mot, men det er skuffende når SAS begynner hører på imaginere plager så er det et problem. Hva blir det neste? Noen som nekter og sitte i samme fly med noen som er vaksinert?
Huff. Dette er ikkje bra. Er greit å bry seg om folk, men slikt er ikkje bra. Der vil vere nok anna i flyet som sender ut meir bylgjer enn wifi. Men det du ikkje veit, har du ikkje ilt av.
Bizflyer
24-10-2015, 23:16
Hvor bor slike folk hen?
Langt ute på vidda uten verken strøm, mobil eller andre dippdutter på batterier?
For et liv....
Er det rart jeg drikker?
henrikvd
24-10-2015, 23:34
Neste gang skal jeg si at jeg har bonusfeber, og at jeg derfor må få sitte foran gardina der hvor det er mindre støy. Alle vet jo at mye støy ikke er bra for de med feber.
Man er vel oppe i 5 micro sievert som "bakgrunnstråling" i fly uansett.... Uten at det er noe å bli redd for.
sail4fun
25-10-2015, 08:04
Man er vel oppe i 5 micro sievert som "bakgrunnstråling" i fly uansett.... Uten at det er noe å bli redd for.
Well,det er jo et tema blant de som jobber der oppe og grunnlag for endel kreft forskning
Du kan ikke nevne ME i samme åndedrag som homeopati og Lilli Bendriss?
ME er en reell fysisk diagnose, ikke kvakksalveri.