Flyprat >
Flyforum > Flyprats Julebord 2015 - BAR Vulkan, Oslo 10 des 18:00
View Full Version : Flyprats Julebord 2015 - BAR Vulkan, Oslo 10 des 18:00
Da har vi nok en gang gleden av og invitere til julebord. Årets julebord går av stabelen torsdag 10. desember og stedet for anledningen bli BAR Vulkan. Maridalsveien 17, rett ovenfor Mathallen. Festlighetene begynner 18:00
Vi kommer til og gå for deres "All in social" meny, som varierer fra dag til deg, men som består av en rekke ulike retter, så alle bør finne noe de liker. Allergier kan meldes inn per PM til undertegnede (paprika er allerede notert)
Prisen er kr 400 og betaling og endelig påmelding gjøres via deltager.no på denne linken
https://www.deltager.no/julebord_flyprat_2015_10122015
Itillegg så finner vi som vanlig en passende nisse, pleier være mange og ta av, og tar man en liten flyrelatert gave
Fint om alle kan få betalt innen søndag 6 desember
Bekreftet:
Someone
Zico77
Fnate
learjet
fluxie
Henshaw
Cecilie
Ruby1968l
LCH
Concorde98
nordic1
storg
Fellowship
gustavf
Yeager
LN-KEH
Bizflyer
Hickok
Petter380
Jeg er med
Jeg har allergier mot ting som lukter dritvondt og som smaker forferdelig
jcnorway
22-10-2015, 14:48
Jeg er med!
I'm in
Ser ut som mine allergier er ganske samsvarende med Fnat....
S
Tentativ......Avklaring med jobb og hjemme , samt booke fly og hotell....:D
Så vent med å glede dere til karsk.... :p
Fly+ overnatting i Oslo er boks. Jeg kommer :)
Concorde98
24-10-2015, 18:39
Jeg regner med å komme. :-) Har booket hotell og skal bare avklare med jobben. Tror det går greit, men før meg opp på tentativ foreløpig. Gir endelig beskjed snart! :-)
(Veldig) tentativt! Men med en torsdag så kan det meget vel hende at jeg får dette til... :)
Concorde98
26-10-2015, 10:58
Jeg er med! ☺
Da kan jeg strykes fra lista....får heller bli neste år. :(
robertaas
29-10-2015, 19:44
Det er en uting å sette slike datoer uten å sjekke med mine reiseplaner først. :old
Det er en uting å sette slike datoer uten å sjekke med mine reiseplaner først. :old
Det er en ukedag. Reiser ikke du mest i helgene?
robertaas
29-10-2015, 20:21
Det er en ukedag. Reiser ikke du mest i helgene?
Jo, men en sjelden gang har jeg for mye feriedager til gode og kronglete reiser.
petter380
29-10-2015, 22:12
(Veldig) tentativt! Men med en torsdag så kan det meget vel hende at jeg får dette til... :)
Me2, tentativt p.t.
Dette hadde det nesten vært morsomt å være med på, men så var det dette med anonymiteten da..
Tentativt på meg foreløpig.
Dette hadde det nesten vært morsomt å være med på, men så var det dette med anonymiteten da..
Bare bruk en slik en ... :up:
http://rlv.zcache.com/im_invisible_trucker_hat-r8a746961352d477facfa4c10ccbac53e_v9wfy_8byvr_324. jpg
Bare bruk en slik en ... :up:
http://rlv.zcache.com/im_invisible_trucker_hat-r8a746961352d477facfa4c10ccbac53e_v9wfy_8byvr_324. jpg
På den andre siden er det neppe noen som husker noe uansett... derfor vi gjør dette igjen og igjen.
Fellowship
30-10-2015, 14:14
Nå har jeg fått reservert dagen, så Count me in :)
Datoen er satt av i kalenderen. Skal prøve å huske på å møte opp.
Argh... Kræsj med jobbjulebord for 3. året på rad:(
Glean EBG
03-11-2015, 00:31
Regner med å få det til jeg og om ikke det blir forandring i planene
Det passer faktisk for meg også. Det kan være fint å for en gangs skyld prate med noen som ikke synes jeg er gær'n når jeg tar en weekendtur til Hongkong...
Samtidig øker det kvinnelige innslaget på juleebordet dramatisk. Stor fare for at aldersgjennomsnittet øker dramatisk også, dessverre ;-)
Count me in!
Bizflyer
03-11-2015, 20:19
Jammen det kan jo sannelig se ut til at jeg kan glede dere med mitt nærvær. Ikke helt fastsatt enda, men sett meg på "Tæntativ sjø"...
Tentativ! Spørs litt om jeg er i landet da :)
Tentativ - må være sikker på at jeg kommer meg hjem fra Myanmar først.
MVH
Knut Erik
Da er det åpnet for betaling og endeling påmelding. Gjøres som vanlig vi deltager.no. Drikke kjøper man selv, mens vi tar 400kr for maten
https://www.deltager.no/julebord_flyprat_2015_10122015
Da satser jeg på oppgradering til sikker og har betalt.
MVH
Knut Erik
Jeg er nå litt usikker, fikk en innkalling til sykehus og må se om det går å flytte den.
Jeg må dessverre melde meg av tentativlisten. Litt for mye å gjøre... Da går den flybilletten i vasken. ;-)
En uke igjen :)
Bare minner om betaling/påmelding. Har fått inn cash fra endel, men noen mangler fremdeles.
Og vi er selvsagt fleksible for eventuelle etteranmeldte. Men send da PM. Også for de som ønsker være anonyme.....
petter380
03-12-2015, 13:18
Bare minner om betaling/påmelding. Har fått inn cash fra endel, men noen mangler fremdeles.
Og vi er selvsagt fleksible for eventuelle etteranmeldte. Men send da PM. Også for de som ønsker være anonyme.....
Woooohooooo, klarte å lure meg på et fly tidligere fra Bodø slik at jeg rekker å bli med! :D Hurra! Lander 1625 (istedenfor 1900) og er på julebordet til avtalt tid, betaling kommer om få strakser :)
Gleder meg :) :) :)
Var litt usikker på om jeg likevel kunne bli med. Men det har ordnet seg, og betaling er utført! :-)
Ha det gøy på julebord da folkens! Passet dårlig for meg i år så jeg får heller kaste meg med ved en annen anledning.
Bizflyer
04-12-2015, 17:21
Jeg rykker opp til sikker deltaker!
Glær mæ!
Glær mæ!
Ka Farsken! De e panzer.
Da gjør en lurt i å fikse seg sen utsjekk fra hotellet.....
Jeg har noen feriedager som må brukes opp før jul... Kanskje den fredagen utpeker seg.
Da kom det brått en "i-siste-liten-booking". Betalt og klar!
Bizflyer
07-12-2015, 14:50
På tide å oppdatere post 1 kanskje? ;-)
På tide å oppdatere post 1 kanskje? ;-)
Jada masa....ser uansett ut som vi blir 19 stykker til middagen.
Men skulle man ønske komme etteranmeldt, så ta kontakt også fikser vi det også
Jada masa....ser uansett ut som vi blir 19 stykker til middagen.
Elefanten vil bare ha dessert.
Elefanten vil bare ha dessert.
Han vil vel helst ha en laksetartar for å avslutte en helaften?
Da har jeg fått fri fra jobben, og jeg kommer til Oslo!
Kan overføre pengene etter jobb i dag, eller så kan jeg også ta med en IOU på julebordet. Det er så godt som penger https://www.youtube.com/watch?v=7GSXbgfKFWg
Selv om jeg er mye nærmere Oslo enn på mange å kan jeg ikke komme iår heller.
På flere av de tidligere julebordene har jeg enten hatt auksjon eller utloddning av flyrelaterte gjenstander. Jeg håper å få lov å gjøre dette (diskret) denne gangen også.
Inntektene går til barnehjemmet My Home, som kona og jeg driver i Sierra Leone.
Jeg tar med meg noen fine premier: Bøkene "Hvorfor fly flyr" og "F35 Lightning ll", Flymodeller, en svært eksklusiv matboks, med tilhørende porselen (flyrelatert), og sist men ikke minst: Boka til Bjørn Kjos "Høyt og lavt", signert av forfatteren!
Jeg tar med en loddblokk og sender rundt bordet i løpet av kvelden, så de som vil kjøpe lodd kan gjøre det. Håper det er ok.
jcnorway
08-12-2015, 10:23
På flere av de tidligere julebordene har jeg enten hatt auksjon eller utloddning av flyrelaterte gjenstander. Jeg håper å få lov å gjøre dette (diskret) denne gangen også.
Inntektene går til barnehjemmet My Home, som kona og jeg driver i Sierra Leone.
Jeg tar med meg noen fine premier: Bøkene "Hvorfor fly flyr" og "F35 Lightning ll", Flymodeller, en svært eksklusiv matboks, med tilhørende porselen (flyrelatert), og sist men ikke minst: Boka til Bjørn Kjos "Høyt og lavt", signert av forfatteren!
Jeg tar med en loddblokk og sender rundt bordet i løpet av kvelden, så de som vil kjøpe lodd kan gjøre det. Håper det er ok.
Hvis du klargjør MobilePay og Vipps på telefonen din så trenger ikke folk å ha cash heller for å delta ;)
Blir det noe organisering av sanghefter?
Bizflyer
08-12-2015, 11:20
Blir det noe organisering av sanghefter?
Tror ikke det blir nødvendig, for jeg hørte nettopp at du hadde ytret ønske å underholde oss med solo-sang i år.
Ellers håper jeg maten blir fri for rødbeter og sylteagurker......:stir
Da var imm nr 20, og med nok en etterpåmelding er vi nå 21
Hvis du klargjør MobilePay og Vipps på telefonen din så trenger ikke folk å ha cash heller for å delta ;)
Vips er nå lastet ned. Takk for tipset!
Vips er nå lastet ned. Takk for tipset!
Jeg kommer meg dessverre ikke på julebordet i år heller (selv om jeg denne gangen hadde kjøpt & betalt flybillett - med SAS, selvsagt, for man må jo samle segmenter... :)). Kan man kjøpe lodd selv om man ikke er tilstede så send meg gjerne en PM med mobilnummeret ditt så kjøper jeg noen lodd.:)
Jeg kommer meg dessverre ikke på julebordet i år heller (selv om jeg denne gangen hadde kjøpt & betalt flybillett - med SAS, selvsagt, for man må jo samle segmenter... :)). Kan man kjøpe lodd selv om man ikke er tilstede så send meg gjerne en PM med mobilnummeret ditt så kjøper jeg noen lodd.:)
Ja, jeg synes vi får godta den. Du hadde tross alt tenkt å komme på julebordet, og det er tanken som teller ;)
Pm med mobilnummer er sendt.
Nok en etteranmeldt....da er vi oppe i 22 :)
Og vi finner alltid plass, om så de må sitte på klapp eller stå
23.............;)
Edit: 24 nå
Hvilket egentlig er maks for bordet.
Skulle noen lure så står det i midt navn
Litt praktisk info: Vi har lokalet/rommet fra 17:30 i dag. Vi begynner med årsmøtet for Foreningen Flyprat, som også er åpent for de som ikke har betalt 100kr og er medlem. Normalt tar det 10-15 minutter. Maten blir servert 18:30
petter380
10-12-2015, 16:18
Landet fra Bodø on-time. Klar for maaaaat [emoji23][emoji23][emoji23]
Landet fra Bodø on-time. Klar for maaaaat [emoji23][emoji23][emoji23]
Landet fra BGO. Ditto.
Sitter på L22 på vei mot Oslo S og er klar for å møte dere igjen
Hjelp! Hvor er det? alt heter jo både bar og Vulkan her!
Venstre ved mathallen. Rett før den svarte bussen. Så på venstre hånd. Opp trappen og til venstre.
Loddtrekning i gang
http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/10/e0f1f922f02b9e08ad4537b0ad199e0d.jpg
Hei,
Takker for hyggelig lag og spennende meny
MVH
Knut Erik
Tusen takk for en hyggelig kveld! Og tusen takk også for stor støtte til My Home.
En spurte om vi har Facebook side: ja vi har en enkel liten gruppe som heter My Home - Freetown, Sierra Leone.
Hilsen
Leif Arild
www.maao.no
Takk for i kveld. Veldig hyggelig.
Tusen takk for en hyggelig kveld :)
jcnorway
11-12-2015, 00:19
Takk for hyggelig selskap. Skikkelig bra folk og god stemning!
Tusen takk for innmari hyggelig selskap med dere alle.
Det var kongebra! !!
Glean EBG
11-12-2015, 03:47
Synd jeg ikke kunne komme måtte ut med noen utlendinger med jobben, det ble bratt nok!
Håper dere hadde et fint julebord selv uten meg.
Takk for en hyggelig kveld [emoji4]
Bizflyer
11-12-2015, 10:10
Takk for en sabla hyggelig kveld i går.
Hyggelig å møte flere av dere man bare kjenner fra et nick.
Fantastisk bra innsats fra alle på å bidra til IMM's lotteri som går til et supert formål. Over 6000 kroner ble det lagt i lotteriet, og det er jo ikke verst når selskapet er et parogtjue stort!
Satser på at jeg klarer å bli med på flere slike arrangementer.
Jeg kom meg jo til og med i seng i fornuftig tid, og våknet uten kuppelhue, så et der vel en viss sjanse for at jeg faktisk rekker flyet hjem i dag.....
Takk for en trivelig kveld. Merker på hodet i dag at jeg er ingen øl hund. Var litt bekymret for formen tidligere i morges. Rart hvor bra det hjelper på med litt frisk vinter eksos.
Nå er det på vei til ENGM for dagens EK flight.
Concorde98
11-12-2015, 10:43
Takk for en veldig hyggelig kveld i går! Virkelig gøy å møte så mange trivelige flypratere! ☺
Takk for en ikke fullt så hyggelig morgen. Burde tatt fri i dag.
Fellowship
11-12-2015, 11:48
Takk for en flott kveld i går :)
Nå i hvertfall klar til å oppdatere dagens julekalender før lunsj.. ;)
Får vel komme med en oppdatering......kremt.
Kaos ved gate pga overbooket fly med ca 40 pax.
Gikk ombord som første mann med dette.......http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/11/7e81712adbfc1de7a874e12de3cf3cb4.jpg
Gikk ombord som første mann med dette.......http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/11/7e81712adbfc1de7a874e12de3cf3cb4.jpg
Kult, men ærlig talt, får man virkelig kun en simpel Toblerone som man kan kjøpe på Nille til noen få kroner som sjokolade i First?
Nei, det var bare en liten ting i korgen. Kunne jo ikke bruke Mars, den hadde dekket First. Dessuten er den spist også.
Men, norsk pilot ombord.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/11/4623be49c4ef1c428378af7f1802c3c1.jpg
U lucky bastard ;)
Takk for hyggelig lag i går.
Nå har en kommet seg til OSL. Vell gjennom sikkerhetskontrollen og nå nettopp blitt rant på Seafood bar. Herlighet for noen priser asså.
Men de rekesmørbrødene ropte og skrek på meg. Så jeg ente selvsagt opp med to slike.
Sånn i retrospekt... Someone... neste år kan vi ikke ha grevling buffet. Trenger ikke julemat, bare ikke fritterte koljeboller og tacoskjell med nybesudlet bekkrøye.
Glemte det igår, men har akkurat lidd meg igjennom 6 retter på EIK med all slags grusomme ting. Isen var grei, da.
Utfordringen er og finne egnet lokale, spesielt når man er litt sent ute
Håper turen i first var bra! Vet du hvorfor det var overbooket med 40 pax? Hørtes mye ut såfremt de fløy med 773 som oppsatt, og som FR24 sier de gjorde..?!
Utfordringen er og finne egnet lokale, spesielt når man er litt sent ute
:) Jeg tror egentlig alle syntes maten var helt super der vi var. Det var en wine-induced kommentar etter å ha sittet igjennom 5-6 retter på EIK.
Håper turen i first var bra! Vet du hvorfor det var overbooket med 40 pax? Hørtes mye ut såfremt de fløy med 773 som oppsatt, og som FR24 sier de gjorde..?!
Tur i First er alltid bra [emoji847]
40 var nevnt av Purser ombord. Ble aldri bekreftet eller avkreftet. Var et salig kaos ved gate. En kjenning som hadde øko og sølv havnet på biz. Min First BP lå allerede og ventet på meg når jeg kom til gate.
Ved ankomst DXB spurte jeg om det var noen som var gjenstående på Gardermoen.
Hun bekreftet at alle kom med, de hadde blitt "reddet" av et par no-show.
Jeg hadde forøvrig poeng billett kjøpt over tlf på onsdag.
Tur i First er alltid bra [emoji847]
40 var nevnt av Purser ombord. Ble aldri bekreftet eller a. vkreftet. Var et salig kaos ved gate. En kjenning som hadde øko og sølv havnet på biz. Min First BP lå allerede og ventet på meg når jeg kom til gate.
Ved ankomst DXB spurte jeg om det var noen som var gjenstående på Gardermoen.
Hun bekreftet at alle kom med, de hadde blitt "reddet" av et par no-show.
Jeg hadde forøvrig poeng billett kjøpt over tlf på onsdag.
Jeg har sett fly har vært overbooket med 40, men ikke fet. 20-30 er nokså vanlig. Mye mulig at økonomi var overbooket med 40 men at det var en del ledig på biz og first.
Edit: jeg stoler lite på tall jeg hører fra ansatte. Selv fra folk som burde vite riktige tall, oppgis det mye rart.
Kult, men ærlig talt, får man virkelig kun en simpel Toblerone som man kan kjøpe på Nille til noen få kroner som sjokolade i First?
Hørt rykter om at de syns de store er litt for vulgært til loungen :D
http://i.imgur.com/vsOlgZ6.jpg?1
Hei folkens!
Loddsalget under julebord gikk over all forventning. Jeg har nettopp kommet hjem fra Sierra Leone. Besøket på My Home var en stor glede, og kort sagt så går det veldig bra med barna. Hvis noen er interessert i å se bilder eller høre litt mer om hva dere var med å bidra til, kan dere legge meg til på Facebook. Eller melde dere inn i gruppa My Home - Freetown, Sierra Leone.
Hilsen
Leif Arild Jensen