Flyprat >
Småprat > British Airways flytter en rekke longhaul flights fra T5 til T3 på LHR
View Full Version : British Airways flytter en rekke longhaul flights fra T5 til T3 på LHR
Etter det nå har blitt bedre plass på T3, så gjør British Airways nå noe med den til tider sprengte kapasiteten på T3 og flytter en rekke longhaulavganger over til gamle T3 denne uken
http://www.britishairways.com/travel/flightops/public/en_us?p_faqid=4649
Flight switches on 14 October 2015
Terminal 5 to Terminal 3
From 14 October 2015, British Airways operated flights between London Heathrow and Accra, Cape Town, Denver, Las Vegas, Miami, Nairobi, Phoenix and Vancouver will move to London Heathrow Terminal 3.
KristianSk
13-10-2015, 19:53
Hvordan er BA og OW loungene i T3 sammenlignet med T5?
Hvordan er BA og OW loungene i T3 sammenlignet med T5?
Same same. De er mindre, men klin like.
Faktisk kan det være en fordel om man skal fra T5 til T3, da koblingen er smud og køene er svært mye mindre (etter min erfaring) på connection security i T3.
Ser de flytter Nairobi også. Det er faktisk litt underlig. Ville trodd at de fra Sentral-Afrika ville følt seg mye mer hjemme hos BAA (security) folkene i T5.
Jeg lurer på hva som er lagt til grunn for valg av ruter som flyttes. Lavest andel transfer, vil jeg kanskje tro?
For øvrig skal jeg innom T3 på vei til JFK med AA i romjula og kan rapportere fra F-loungen der (om jeg ikke får så dårlig tid med 1:45 at jeg må drite i hele greia).
petter380
13-10-2015, 21:56
Jeg lurer på hva som er lagt til grunn for valg av ruter som flyttes. Lavest andel transfer, vil jeg kanskje tro?
For øvrig skal jeg innom T3 på vei til JFK med AA i romjula og kan rapportere fra F-loungen der (om jeg ikke får så dårlig tid med 1:45 at jeg må drite i hele greia).
Sannsynligvis også noe med flytidene.
Ja, antaglig noe med transfer-andel å gjøre, men også samme type fly. CPT, DEN, PHX går alle med "low J" 747 så vidt jeg husker. Har ikke sjekket de andre destinasjonene.