View Full Version : Norwegian til .. Westchester..? Bradley..?
Friske ord fra Kjos .. Hva med Islip?
Norwegian Air Shuttle ASA (NWC.OL) hopes to sell one-way tickets to Europe for $69 as early as 2017 by flying from U.S. airports that have low fees, Chief Executive Officer Bjørn Kjos said in an interview Tuesday.
Europe's third-largest budget airline is considering flights to Edinburgh and Bergen, Norway from U.S. airports that have little to no international service today, such as New York's Westchester County Airport and Connecticut's Bradley International Airport, just north of Hartford, Kjos said.
https://apple.news/AtaqK_77YREKua9rDDpv6RQ
Dette blir vell litt som WOW Air tenkte for noen måneder siden :)
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=1003202&postcount=17
Ellers håper jeg at de nå gjør det de har lovet, når de har løpt rundt å fortalt til alt og alle at de skal starte opp USA-ruter fra akkurat denne plassen osv.
Nå har vel heller ikke noen av flyplassene han nevnte inspeksjonsfasiliteter for toll og immigrasjon (FIS) ..... Kanskje gjort litt research der først? Ikke bare-bare å få det satt opp.
Nå har vel heller ikke noen av flyplassene han nevnte inspeksjonsfasiliteter for toll og immigrasjon (FIS) ..... Kanskje gjort litt research der først? Ikke bare-bare å få det satt opp.
Hvordan er dette med all biz-trafikken som opererer på disse to plassene til stort sett hele kloden? Kjører de egen immigrasjon?
For å håndtere rutefly kreves det separate terminalområder med tilhørende inspeksjonsfasiliteter. Privatfly klareres gjerne direkte ved flyet.
Nå har vel heller ikke noen av flyplassene han nevnte inspeksjonsfasiliteter for toll og immigrasjon (FIS) ..... Kanskje gjort litt research der først? Ikke bare-bare å få det satt opp.
Han tenkte vel at siden der stod "Connecticut's Bradley International Airport" så er vel alt klart over hele fjøla. :D
New York's Westchester County Airport med sine 1900 meter rwy er vel ikke tilstrekkelig, selv for en MAX?
Nå har vel heller ikke noen av flyplassene han nevnte inspeksjonsfasiliteter for toll og immigrasjon (FIS) ..... Kanskje gjort litt research der først? Ikke bare-bare å få det satt opp.
Bradley har i hvert fall hatt direkterute til Amsterdam tidligere, og det ser ut som noen lokale krefter har jobbet for å få ny rute på plass:
http://www.masslive.com/business-news/index.ssf/2013/07/bradley_interanational_airport_is_ripe_f.html
Ellers ser jeg vel ikke helt bort fra at det også i USA finnes lokale investorer eller myndigheter som har lyst til å tape penger på å bygge ut en flyplass.
Bradley har i hvert fall hatt direkterute til Amsterdam tidligere, og det ser ut som noen lokale krefter har jobbet for å få ny rute på plass:
http://www.masslive.com/business-news/index.ssf/2013/07/bradley_interanational_airport_is_ripe_f.html
Ellers ser jeg vel ikke helt bort fra at det også i USA finnes lokale investorer eller myndigheter som har lyst til å tape penger på å bygge ut en flyplass.
Hartford/Bradley .. ja, selvfølgelig - NW fløy en 757 derfra en kort periode.
Ellers er det riktig som du sier. Mistenker imidlertid at Kjos bare kastet ut navn som falt ham i hodet .. ;)
Hartford/Bradley funket ikke, og Norwegian legger ned BDL-EDI
http://www.wfsb.com/story/37268152/norwegian-stops-flights-from-bradley-to-scotland?autostart=true
Norwegian Air International announced that it will discontinue its nonstop service between Bradley International Airport and Edinburgh Airport in Scotland.