PDA

View Full Version : Walvis Bay og hjem


RJon
05-10-2015, 18:58
Etter å ha vert på verksted med skuta i Walvis Bay, Namibia var det på tide å komme seg hjem på fritur.

Hjemreisen kommer først, så følger noen bilder fra Walvis Bay by til slutt.

Ruten var som følger

SA 1702 WVB-JNB
SA 0234 JNB- LHR
BA 1476 LHR-GLA

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/05.10_zps3roxmiwd.png (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/05.10_zps3roxmiwd.png.html)

På grunn av at immigrason lokalt I Walvis Bay hadde god lunchpause fra halv 1 blei vi av en eller annen grunn sent fra skuta klokka 11 på formiddagen, nesten fire timer før avgang. Alle som skulle reise blei innklaret i løpet av 15 minutter, så det var vertfall ikke noen fare for å kommer for seint til flyplassen som er 20 minutter å kjøre.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2010.59.53-2%20Custom_zps2vwezcjr.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2010.59.53-2%20Custom_zps2vwezcjr.jpg.html)
Bagasjen blei lagt i denne tilhengeren

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2011.36.29-2%20Custom_zpso7i31ptq.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2011.36.29-2%20Custom_zpso7i31ptq.jpg.html)
Flaske/koppholder i minibussen, beinplassen var derimot ikke noe skryte av.

Det var stort sett bare sand å se etter vi kom ut av byen, så ikke så mye å ta bilde av.


Vi fikk sjekket inn i den midlertidige terminalen, en ny terminal var under bygging rett ved siden av.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2011.54.30-2%20Custom_zpsz8rhmiik.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2011.54.30-2%20Custom_zpsz8rhmiik.jpg.html)
Avgangsdelen var en murbygning.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2011.54.34-2%20Custom_zps5v9kvp0l.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2011.54.34-2%20Custom_zps5v9kvp0l.jpg.html)
Ankomstdelen var et telt

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2012.02.19-2%20Custom_zpswp0txwop.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2012.02.19-2%20Custom_zpswp0txwop.jpg.html)

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2011.54.45-2%20Custom_zpsgr3qeyzt.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2011.54.45-2%20Custom_zpsgr3qeyzt.jpg.html)

https://farm6.staticflickr.com/5828/21348469373_3dfbdb88ea_b.jpg (https://flic.kr/p/ywuuba)
ZS-NMK CRJ-200 Malutisky Walvis Bay airport FYWB 23.09-15 (https://flic.kr/p/ywuuba) by Rolf Jonsen (https://www.flickr.com/photos/rjonsen/), on Flickr

Fasilitetene landside:

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2012.01.39-2%20Custom_zps9rycxwn1.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2012.01.39-2%20Custom_zps9rycxwn1.jpg.html)

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2012.15.44-2%20Custom_zpsaczwjpzs.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2012.15.44-2%20Custom_zpsaczwjpzs.jpg.html)

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2012.20.43-2%20Custom_zps5xs94rl2.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2012.20.43-2%20Custom_zps5xs94rl2.jpg.html)
Denne kunne bli din for en neve med namibiadollar

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2012.43.44-2%20Custom_zps77whdzgh.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2012.43.44-2%20Custom_zps77whdzgh.jpg.html)


Etter langt om lenge og lengre enn langt, en bratwurst og noe og drikke, blei det ropt opp at vi måtte komme oss igjennom sikkerhetskontrollen og immigrasjon, noe som to-tre minutter.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2013.55.36-2%20Custom_zps2uuz0h3q.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2013.55.36-2%20Custom_zps2uuz0h3q.jpg.html)
Begge fasilitetene airside, brosjyrer og toalett.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2013.54.14-2%20Custom_zps1vjqmtar.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2013.54.14-2%20Custom_zps1vjqmtar.jpg.html)

RJon
05-10-2015, 18:58
Da det blei tid for boarding.

Oppstillingsplassen var ikke i knyttet til terminalen, så vi måtte spasere vel 250 meter utendørs for å komme oss om bord.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2014.42.38-2%20Custom_zps8xdsuurj.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2014.42.38-2%20Custom_zps8xdsuurj.jpg.html)


23. september 14.45
SA express
SA 1702 Walvis Bay – Johannesburg O.R Tambo
Economy 4D
ZS-NBF CRJ-700
Oppgitt flytid: 1 time 50 minutter

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2014.44.41-2%20Custom_zpsoinakqgv.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2014.44.41-2%20Custom_zpsoinakqgv.jpg.html)
Det var godt med beinplass, men reclinen på setet var så godt som ikkeeksisterende. Jeg var heldig og fikk ledig nabosete

Vi tok av på bane 09 og gjorde en venstresving til kursen var satt mot Johannesburg.
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2015.06.14-2%20Custom_zpsdps4jtpt.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2015.06.14-2%20Custom_zpsdps4jtpt.jpg.html)

Jeg smådøste litt og våknet av flyvertinna spurte om jeg ville ha en snack (trodde jeg), men det var mer en som så i boksen jeg fikk
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2015.16.33-2%20Custom_zpsndhvhonp.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2015.16.33-2%20Custom_zpsndhvhonp.jpg.html)

Jeg var litt skeptisk til kjøttet som hadde blitt laget til dagen før og ikke bar preg av å være kjølig oppbevart, så jeg nøyet meg med nøttene og ost og kjeks og noe å drikke.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2015.26.09-2%20Custom_zpscfsi7soq.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2015.26.09-2%20Custom_zpscfsi7soq.jpg.html)
Stort sett dette landskapet som var å se på, dermed fant kroppen min ut at det var like greit å sove.

Vi landet mot nord på østre bane i Johannesburg omtrent på tid.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2016.58.37-2%20Custom_zpsk7kqepde.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2016.58.37-2%20Custom_zpsk7kqepde.jpg.html)


Vi kom oss igjennom transfer og kom inn i avgangshallen på terminal A, hadde tre timer transitt så det var ikke noe stress.

Noen ræva bilder
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2018.23.44-2%20Custom_zpshi1grua8.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2018.23.44-2%20Custom_zpshi1grua8.jpg.html)

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2018.25.35-2%20Custom_zpsw7wrzgvp.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2018.25.35-2%20Custom_zpsw7wrzgvp.jpg.html)
Noen byggeaktivitet var der.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2018.39.59-2%20Custom_zpscnq878gg.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2018.39.59-2%20Custom_zpscnq878gg.jpg.html)
Skotske strikkegensere hadde de også.



Et kvarter før boardingtid tok jeg denne rulletrappa ned til en ansamling av bussgater da maskinen vår sto på remote stand.
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2018.50.27-2%20Custom_zps3pdo221a.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2018.50.27-2%20Custom_zps3pdo221a.jpg.html)

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2019.00.48-2%20Custom_zps5rhwmo1d.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2019.00.48-2%20Custom_zps5rhwmo1d.jpg.html)

Boardingen blei noe sein uten at noen sa noe mer om hvorfor.

RJon
05-10-2015, 19:01
23. september 19.50
South African airlines
SA 0234 Johannesburg O.R Tambo – London Heathrow T2
Economy 54G
ZS-SXC A340-300
Oppgitt flytid: 11 timer 10 minutter

Fant setet og fant pled, pute og en liten pakke på toppen med sokker, øyemaske og tannkrem/tannbørste.
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2019.48.40-2%20Custom_zpsfejju7j4.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2019.48.40-2%20Custom_zpsfejju7j4.jpg.html)

Hadde opprinnelig sete 56H, men da jeg så at det var bak i dassveggen fant jeg ut at jeg orket ikke å sitte midt i dokøa. Jeg fant ut på innsjekk på nettet at 54G var ledig, og blei belønnet med å få sitte ved siden av en breiskuldret Sør-Afrikaner.

Kaptein Cook (det var faktisk det han presenterte seg som) ønsket alle velkommen med at vi måtte belage oss på å vente da Swissport hadde streik og begrenset kapasitet, og de hadde ingen planer om å dra avgårde uten bagasjen.

Så at de prøvde å fyre i gang IFE’n men blei ikke så veldig optimistisk da jeg så noen DOS-linjer på de store skjermene fremst i kabinseksjonen. Jeg var rask og fant fram tableten og satte igang denne gjengen på skjermen.
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2020.25.21-2%20Custom_zpserqflurj.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2020.25.21-2%20Custom_zpserqflurj.jpg.html)

Vi måtte vente en god time før de fikk lastet om bord siste containeren med bagasje, så vi var klare til å legge i vei på vår ferd nordover.
På grunn av så langt ikke fungerende IFE blei det manuell sikkerhetsdemo denne kvelden.

Vi tok av vel halvannen time seine mot nord på vestre bane.

Etter hvert fikk de fyrt i gang IFE’en, var ikke så veldig imponert over touchskjemen som man måtte trykke så hardt at man måtte holde igjen i bakkant av skjermen når den var tiltet ut. Jeg fant heller ikke noe jeg kunne tenke meg å se på, så jeg underholdt meg med tableten.
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2020.07.45-2%20Custom_zpscrcxcufi.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2020.07.45-2%20Custom_zpscrcxcufi.jpg.html)
Fjernkontrollen til IFE’en var nedi en liten luke i armlenet så man skulle være sikker på å stikke albuen langt uti midtgangen når man skulle operere denne, og dulte borti noen som gikk forbi,

Jeg har ikke nevnt setene ennå...seteputa var overkommelig på en lang tur som dette, men jeg har problemer med å sitte godt med nakken, spesielt på denne setekonstruksjonen som var der Noen som har noen gode tips? Har prøvd med pute både her og der,uten av det ser ut til å hjelpe. Heldigvis har jeg en god nakkemassør hjemme.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-23%2022.47.42-2%20Custom_zpsfk3rex1o.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-23%2022.47.42-2%20Custom_zpsfk3rex1o.jpg.html)
Valgene for middagen var biff, kylling eller vegetar. Jeg gikk for biffen med potetstappe, som var krydret godt. Pluss også for frisk salat (ikke noe særlig når denne er svett og ekkel).
Eneste som trekker litt ned var at de hadde bare en drikkeservering før middagen, så man måtte brukre opp både for tørsten og til måltidet, dette førte til at man blei sittende med bordet i fanget alt for lenge, så ryddet de heller ikke bort middagen før etter de hadde gått rundt med enda en drikkeservering etter maten.

Etter denne runden satt jeg og bannet for meg selv over at kompaniet ikke kan spandere businiessclass-seter på oss da jeg prøvde å sove. Det hjalp heller ikke på at han som satt rett bak meg sprengte descibel-skalaen med snorkingen sin. Døset av en stund og våknet opp til frokostserveringen som var eggerøre eller et kaldt alternativ som jeg ikke fikk med meg hva det var for noe.
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-24%2006.38.32-2%20Custom_zpsozp6u9vn.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-24%2006.38.32-2%20Custom_zpsozp6u9vn.jpg.html)
Frokosten smakte slik den bruker å gjøre på fly, det var vertfall frisk frukt.

Vi landet på 23L på Heathrow tilsvarende seint som vi tok av fra Johannesburg.
Fikk ikke med meg hvilken gate vi parkerte på, men på grunn av at jeg måtte skifte fra Terminal 2 til Terminal 5 med relativt stramt skjema valgte jeg å få litt morgentrim å løpe igjennom hele T2.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-24%2008.11.34-2%20Custom_zpsiincwuxd.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-24%2008.11.34-2%20Custom_zpsiincwuxd.jpg.html)
Jeg og en annen kollega (som mistet sin forbindelse) kom endelig frem til denne døra hvor bussen til T5 kom relativt kjapt etterpå.

Kom meg igjennom mølla på T5 rimelig kjapt. Jeg tenkte at siden jeg hadde bookingklasse C med BA innenriks, og at det sto business på boardingkortet måtte jeg ha adgang for å sjekke ut Galleries-sjappa på T5, men blei avvist med noen spydige fraser.

Lusket litt rundt på T5 før nummeret på gaten kom opp, boardingen kom snart igang med den langtekkelige priority-boardingen som BA har begynt med, hvor det er Business/BA gull/Onworld emerald, så BA sølv/Oneworld sapphire, BA bronse/Oneworld ruby og til slutt resten av røkla. Gadd ikke krangle med enda enda flere så jeg boardet med resten av røkla.

24. september 19.50
British airways
BA 1476 London Heathrow T5 – Glasgow international
Business?? 2A
G-EUYI Airbus A320
Oppgitt flytid: 55 minutter

Blei sittende sammen med to pent kledde dresskledde som på blikkene deres lurte veldig på hvordan en person som ikke var så pent kledd og som luktet «har vert lenge på reise uten å dusje» kunne finne på å sette seg ved siden av dem. Jeg tok ikke noe mer notis av dem og fokuserte heller på det som skjedde utenfor vinduet.
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-24%2009.56.19-2%20Custom_zps7dbcesje.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-24%2009.56.19-2%20Custom_zps7dbcesje.jpg.html)


Da vi takset mot 23L skulle man tro at det var bare trippelsjuer på tur ut akkurat da.
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/20150924-2015-09-24%2010.13.27%20Custom_zpshk7afi5u.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/20150924-2015-09-24%2010.13.27%20Custom_zpshk7afi5u.jpg.html)
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/20150924-2015-09-24%2010.14.35%20Custom_zpsfud9xrp4.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/20150924-2015-09-24%2010.14.35%20Custom_zpsfud9xrp4.jpg.html)
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/20150924-2015-09-24%2010.17.27%20Custom_zpsfy2jnsa2.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/20150924-2015-09-24%2010.17.27%20Custom_zpsfy2jnsa2.jpg.html)
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/20150924-2015-09-24%2010.18.19%20Custom_zpsk0iao0rz.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/20150924-2015-09-24%2010.18.19%20Custom_zpsk0iao0rz.jpg.html)
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/20150924-2015-09-24%2010.24.04%20Custom_zpswlanms3t.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/20150924-2015-09-24%2010.24.04%20Custom_zpswlanms3t.jpg.html)

Fikk også øye på denne som nå i skrivende stund er på tur til colabokshimmelen
https://farm6.staticflickr.com/5707/21138674223_0ae14654e8_b.jpg (https://flic.kr/p/ycXeop)
G-VFAB Boeing 747-400 Virgin Atlantic Heathrow EGLL 24.09-15 (https://flic.kr/p/ycXeop) by Rolf Jonsen (https://www.flickr.com/photos/rjonsen/), on Flickr

På turen opp til Glasgow skjedde det ikke å mye, stort sett overskyet.
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-24%2010.31.52-2%20Custom_zpsyedbhs7l.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-24%2010.31.52-2%20Custom_zpsyedbhs7l.jpg.html)

Da jeg fikk tilbud om noe å drikke oppdaget jeg at bordet var fullt av rødvinssøl, ikke så veldig imponert over det.

Vi landet litt etter rutetid i Glasgow til tross for at vi var litt tidlig fra gaten på Heathrow, ikke uvanlig det tror jeg.

RJon
05-10-2015, 19:02
Walvis Bay er største havnebyen i Namibia og en viktig godshavn. Det er ca 63 000 innbyggere og er faktisk vennskapsby med Kristiansand. Det er ikke så mye annet der for turister enn hvalsafari og ATV-kjøring i ørkenen.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-19%2014.46.53-2%20Custom_zpsonfbnbsl.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-19%2014.46.53-2%20Custom_zpsonfbnbsl.jpg.html)
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-12%2015.45.54-2%20Custom_zpsz4avosxs.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-12%2015.45.54-2%20Custom_zpsz4avosxs.jpg.html)
Denne bilen som hadde stått der i to uker hadde komt helt fra D.R Kongo, eieren var fortvilt da sjåføren hadde stukket av da han ikke fikk oppdrag på grunn av bilen.

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-12%2015.47.26-2%20Custom_zpslu9qd2p7.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-12%2015.47.26-2%20Custom_zpslu9qd2p7.jpg.html)
Denne bilen var godt lastet

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-12%2015.50.16-2%20Custom_zpsd6ny2uqa.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-12%2015.50.16-2%20Custom_zpsd6ny2uqa.jpg.html)
Ammosjappe hadde de også

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-12%2015.53.35-2%20Custom_zpsuornzk0g.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-12%2015.53.35-2%20Custom_zpsuornzk0g.jpg.html)
Dette er vistnok en lavprisbutikk, veit ikke hvor flyet kommer inn i bildet

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-13%2010.39.51-2%20Custom_zpso1rvq8bz.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-13%2010.39.51-2%20Custom_zpso1rvq8bz.jpg.html)
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-13%2010.39.57-2%20Custom_zpsy0zbzskt.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-13%2010.39.57-2%20Custom_zpsy0zbzskt.jpg.html)
Enkelte gateskilt hadde engelsk tekst på ene siden og hollansk på andre siden

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-13%2010.39.05-2%20Custom_zpsa3wzotiu.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-13%2010.39.05-2%20Custom_zpsa3wzotiu.jpg.html)
Streetmall

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-13%2010.17.39-2%20Custom_zpsmthe37uh.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-13%2010.17.39-2%20Custom_zpsmthe37uh.jpg.html)
Denne trekkvogna er UK-registert, håper den har blitt fraktet med båt og ikke på veien

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-13%2011.16.01-1-2%20Custom_zpsgptbozzr.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-13%2011.16.01-1-2%20Custom_zpsgptbozzr.jpg.html)
Utfordret denne gateselgeren til å løfte flodhesten som han påsto var 70 kilo

http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-19%2018.12.59-2%20Custom_zpsvymkeznp.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-19%2018.12.59-2%20Custom_zpsvymkeznp.jpg.html)
http://i1375.photobucket.com/albums/ag470/rjonsen/Walvis%20bay/2015-09-19%2019.07.38-2%20Custom_zpsp7nohets.jpg (http://s1375.photobucket.com/user/rjonsen/media/Walvis%20bay/2015-09-19%2019.07.38-2%20Custom_zpsp7nohets.jpg.html)
God bushplatter hadde de på The Raft, en restaurant som anbefales.

Hva skal man si om Walvis Bay? En ganske sivilsert by på det Afrikanske kontinentet hvor folk er hyggelige og hjelpsomme. Arbeidsfolk viker ærlige og gjør godt arbeid, det er værre lengre nord på samme siden av kontinentet...

sirpjalle
05-10-2015, 19:28
En meget grei rapport dette! Takker! :)

Bergern
05-10-2015, 23:04
Herlig!
Digger disse rapportene fra Afrika. Namibia står ikke øverst på listen, men kanskje en dag...
Tusen takk for at du deler reisene dine :)

Fredrik74
06-10-2015, 10:37
Walvis Bay! Som jag väntat på en rapport därifrån.

Jag har planerat att åka till Swakopmund nästa år och då flyger man till Walvis Bay. Det här var mycket intressant.

Tack för rapporten!

pgaa
06-10-2015, 19:18
Strålende som vanlig, fine disse Afrika-rapportene :up:

krølle
07-10-2015, 14:54
Strålende rapport med flotte bilder. Takker

Fnate
07-10-2015, 21:18
Takker for nydelig rapport. Det er supergod med Afrikarapporter. De er så anderledes enn de evinnelige LHR-XXX turene jeg har selv.

Du skriver også veldig bra og presist så man kan leve seg inn.

Fett.

Føler forøvrig med deg 11:10 i economy er lenge. Jeg sliter også med nakkegreiene. Tror det er fysisk.

RJon
09-10-2015, 13:51
En meget grei rapport dette! Takker! :)

Takker så mye! :)

Herlig!
Digger disse rapportene fra Afrika. Namibia står ikke øverst på listen, men kanskje en dag...
Tusen takk for at du deler reisene dine :)

Takker så mye! :)
Da jeg var der fikk jeg lyst til å komme tilbake til Namibia, ikke nødvendigvis Walvis Bay

Walvis Bay! Som jag väntat på en rapport därifrån.

Jag har planerat att åka till Swakopmund nästa år och då flyger man till Walvis Bay. Det här var mycket intressant.

Tack för rapporten!

Takker så mye! :)
Fikk dessverre ikke muligheten å ta turen til Swakopmund.

Strålende som vanlig, fine disse Afrika-rapportene :up:

Takker så mye! :)

Strålende rapport med flotte bilder. Takker

Takker så mye! :)

Takker for nydelig rapport. Det er supergod med Afrikarapporter. De er så anderledes enn de evinnelige LHR-XXX turene jeg har selv.

Du skriver også veldig bra og presist så man kan leve seg inn.

Fett.

Føler forøvrig med deg 11:10 i economy er lenge. Jeg sliter også med nakkegreiene. Tror det er fysisk.

Takker så mye! :)
Tror også at det er fysisk...sjansen for å få oppgradering på arbeidsgivers regning er dessverre liten. Man kan da egentlig ikke klage, kunne ha valgt å jobbe på en båt som er i Nordsjøen, men det frister ikke i det hele tatt.