View Full Version : Deltas nordiske ruter - status
Næste sommer vil Delta benytte et større fly til CPH. Ruten til Island starter også op tidligere end planlagt.
http://www.standby.dk/delta-faar-atter-stoerre-fly-paa-koebenhavn/
CPH-ruten øger fra cirka 14.000 sæder til 23.000 sæder næste sommer.
http://cphtraveller.dk/notitser/delta-airlines-indsatter-storre-fly-mellem-kobenhavn-og-new-york
Næste sommer sætter Delta igen større materiel ind på København:
...Her er det nemlig planen at Boeing 767-300ER erstattes med en Boeing 767-400ER som er 6,5 meter længere end sin lillebror. http://cphtraveller.dk/notitser/delta-opgradere-igen-fly-pa-ruten-til-kobenhavn
Det ser ut til Delta nedjusterer på ARN og CPH. Det blir primært 757 på CPH og kun 4u 757 på ARN.
Når komer Delta tilbake til Oslo? Atlanta hadde vært frekt fra Oslo:-)
Når komer Delta tilbake til Oslo? Atlanta hadde vært frekt fra Oslo:-)
Iflg Jasper; en gang mellom 2021 og 2025 da arbeidet til ruteutviklingsavdelingen begynner å generere resultater;).
Det ser ut til Delta nedjusterer på ARN og CPH. Det blir primært 757 på CPH og kun 4u 757 på ARN.
Ser ut som de har endret igjen på CPH. 4x ukentlig 767-300ER og 3x ukentlig 757-200. 757en blir en morgenavgang, mens 767en går ved lunsjtider
http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/270125/delta-s17-copenhagen-operation-changes/
DL218 JFK1640 – 0700+1CPH 75W 245
DL218 JFK2104 – 1100+1CPH 76W x245
DL219 CPH0830 – 1108JFK 75W 356
DL219 CPH1255 – 1536JFK 76W x356
MountainDew
29-11-2016, 12:03
Rart det er samme flight nummer på to forskjellige avganger på samme dag.
Rart det er samme flight nummer på to forskjellige avganger på samme dag.
Avgangene er da på forskjellige dager. 757 er tirsdag, torsdag og fredag, 767 på alle de andre
Rart det er samme flight nummer på to forskjellige avganger på samme dag.
Mangler nok dag 7 i quoten fra routes online ;)
Jeg sjekket Amadeus og riktig er
DL219 356 CPH 2 JFK 4 0830 1111 0 02JUN17 30JUN17 75W 8:41
DL218 245 JFK 2 CPH 2 1636 0700+1 0 09JUN17 20JUN17 75W 8:24
DL219 1247 CPH 2 JFK 4 1255 1529 0 08JUN17 20JUN17 76W 8:34
DL218 1367 JFK 2 CPH 2 2100 1110+1 0 10JUN17 19JUN17 76W 8:10
Ser ut som Delta legger ned JFK-ARN neste sommer
http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=12289
Sommaren 2017 kan ha varit sista gången som Arlanda haft två amerikanska flygbolag i trafik. Av allt att döma har Delta bestämt sig för att inte återvända nästa sommar
Delta ligger i hvert fall i Amadeus daglig for neste sommer, fra 25MAY til 17AUG.
** AMADEUS TIMETABLE - TN ** NYC NEW YORK.USNY 18JUN18 25JUN18
1 DL 203 D ARN 2 JFK 4 0830 1110 0 25MAY18 75W 8:40
Mulig de ikke har oppdatert alt for neste sommer, men bør i så fall forte seg, for det er nok mange som har begynt å booke sommerferien 2018.
Delta ligger i hvert fall i Amadeus daglig for neste sommer, fra 25MAY til 17AUG.
** AMADEUS TIMETABLE - TN ** NYC NEW YORK.USNY 18JUN18 25JUN18
1 DL 203 D ARN 2 JFK 4 0830 1110 0 25MAY18 75W 8:40
Mulig de ikke har oppdatert alt for neste sommer, men bør i så fall forte seg, for det er nok mange som har begynt å booke sommerferien 2018.
Trolig for å holde slot'en på JFK frem til de får stokket om på programmet. Hvis ikke risikerer de at noen tar den. Har vært det samme ved tidligere rutenedleggelser for de amerikanske selskapene
Det ryktes også at CPH og noen andre også kanskje ryker
Scandinavien_Airlines
20-09-2017, 21:23
Trolig for å holde slot'en på JFK frem til de får stokket om på programmet. Hvis ikke risikerer de at noen tar den. Har vært det samme ved tidligere rutenedleggelser for de amerikanske selskapene
Det ryktes også at CPH og noen andre også kanskje ryker
Mener du at det rygtes at de også lægger CPH ned?
Delta ligger i hvert fall i Amadeus daglig for neste sommer, fra 25MAY til 17AUG.
.
Kun tidtabellen. Borte fra tilgjengelighetsdisplayet. Heller ikke å finne på delta.com. CPH ligger fortsatt inne, men de søker ikke lenger etter dansktalende crew. Den annonsen har ligget mer eller mindre permanent på Deltajobs de siste årene.
Kun tidtabellen. Borte fra tilgjengelighetsdisplayet. Heller ikke å finne på delta.com. CPH ligger fortsatt inne, men de søker ikke lenger etter dansktalende crew. Den annonsen har ligget mer eller mindre permanent på Deltajobs de siste årene.
My bad. Den ligger inne på en availability-display, men alle bookingklasser står i null.
EBGflyer
25-09-2017, 10:18
My bad. Den ligger inne på en availability-display, men alle bookingklasser står i null.
Hvordan ser du det? Den ligger da inde med en 767-400. Kan sagtens booke. Stemmer overens med info fra airlineroute:
New York JFK – Copenhagen eff 24MAY18 Summer seasonals ervice operated by 767-400ER,
replacing 757
New York JFK – Stockholm Arlanda eff 24MAY18 Seasonal summer service cancelled in 2018
Hvordan ser du det? Den ligger da inde med en 767-400. Kan sagtens booke. Stemmer overens med info fra airlineroute:
New York JFK – Copenhagen eff 24MAY18 Summer seasonals ervice operated by 767-400ER,
replacing 757
New York JFK – Stockholm Arlanda eff 24MAY18 Seasonal summer service cancelled in 2018
JFK-CPH ligger inne og kan bookes, men nå er JFK-ARN borte fra Amadeus, kun mulig å bokke via AMS.
https://standby.dk/delta-vi-er-stoerst-mellem-usa-og-europa/
Delta udvider betjeningen af Kastrup til næste år
I følge en artikkel bak betalingsmur planlegger ikke Delta å returene til CPH, slik at det da er slutt for Delta i Norden, i denne omgang
I følge en artikkel bak betalingsmur planlegger ikke Delta å returene til CPH, slik at det da er slutt for Delta i Norden, i denne omgang
Detaljert ruteprogram her:
https://airwaysmag.com/airlines/delta-to-add-trans-atlantic-pacific-winter-summer-2021/?fbclid=IwAR1xhA5lRidYAW3nCY9L9WP_ObJaOfQh-XLLph6Di-JpgAhQZQGyxFMJOsk
Ser ut som Delta legger ned JFK-ARN neste sommer
http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=12289
Da gjør de et nytt forsøk kommende sommer
Daglig med 767-300ER fra 1 juni
Swedeline F28
12-12-2021, 16:37
Da gjør de et nytt forsøk kommende sommer
Daglig med 767-300ER fra 1 juni
Det blir en väldans massa frekvenser på STO-NYC. SK, UA, DL och AY. Någon lär väl behöva dra sig tillbaka?
Det blir en väldans massa frekvenser på STO-NYC. SK, UA, DL och AY. Någon lär väl behöva dra sig tillbaka?
Håpløst. De skulle satset på ATL i steden. One-stop til hele USA. Men det er typisk DL å dytte seg inn i slike markeder. Og noen ganger lykkes de.
Boeing_fan
12-12-2021, 17:26
Håpløst. De skulle satset på ATL i steden. One-stop til hele USA. Men det er typisk DL å dytte seg inn i slike markeder. Og noen ganger lykkes de.
Men ATL er kanskje ikke destinasjonen med mest etterspørsel fra Skandinavia, selv om mulighetene for transfer er nærmest endeløse. Og de har vel også en liten hub i JFK, slik at det er muligheter for videreforbindelser? Selv om den er liten sammenlignet med UAs fort i EWR.
Finnair kan få litt å bryne seg på her om de fortsatt skal fly Stockholm - New York neste sommer.
Eventuelt DFW eller MSP som jo kanskje er mer riktig vei hvis folk skal videre vestover.
Scandinavien_Airlines
12-12-2021, 17:39
Men ATL er kanskje ikke destinasjonen med mest etterspørsel fra Skandinavia, selv om mulighetene for transfer er nærmest endeløse. Og de har vel også en liten hub i JFK, slik at det er muligheter for videreforbindelser? Selv om den er liten sammenlignet med UAs fort i EWR.
Finnair kan få litt å bryne seg på her om de fortsatt skal fly Stockholm - New York neste sommer.
Delta har jo afprøvet CPH-ATL og den gik ikke særlig lang tid, tilgengæld har CPH-JFK holdt stand. dog coronalukket men den vender tilbage næste år.
Men ATL er kanskje ikke destinasjonen med mest etterspørsel fra Skandinavia, selv om mulighetene for transfer er nærmest endeløse. Og de har vel også en liten hub i JFK, slik at det er muligheter for videreforbindelser? Selv om den er liten sammenlignet med UAs fort i EWR.
Finnair kan få litt å bryne seg på her om de fortsatt skal fly Stockholm - New York neste sommer.
Det er et godt poeng. Lokalmarkedet til NYC er jo et helt annet. Men med tanke på konkurransen burde det likevel kunne funke med ATL .. Med en ny destinasjon kan de kanskje få litt rutestøtte også. Driver ikke ARN med slikt?
Finnair blir taperen. Omtrent null oneworld feed på JFK. Tippr de blir først til å gi opp.
Er ikke JFK litt sånn generelt dårlig for innenriksfeed?
Scandinavien_Airlines
12-12-2021, 19:13
Er ikke JFK litt sånn generelt dårlig for innenriksfeed?
Det der primært går fra JFK indenrigs er de største destinationer ellers må man til La Guardia hvis man skal have hver en udørk.
fjasebase
12-12-2021, 21:51
Eventuelt DFW eller MSP som jo kanskje er mer riktig vei hvis folk skal videre vestover.
Dårlig med DL feed ut fra DFW
Men ATL er kanskje ikke destinasjonen med mest etterspørsel fra Skandinavia, selv om mulighetene for transfer er nærmest endeløse. Og de har vel også en liten hub i JFK, slik at det er muligheter for videreforbindelser? Selv om den er liten sammenlignet med UAs fort i EWR.
Finnair kan få litt å bryne seg på her om de fortsatt skal fly Stockholm - New York neste sommer.
Delta flög även ATL - ARN. Nu ör jag kanske lite svensk och minnet är inte alltid det starkaste men har för mig att den höll i några år. Längre än ATL - CPH. Men jag kan ha fel.
När vi ändå pratar gamla linjer, minns också US Airways PHL - skandinavien (Har för mig att de flög till alla tre huvudstäder) förlåt, för off-topic.
Kul med fler bolag till Stockholm!
Eventuelt DFW eller MSP som jo kanskje er mer riktig vei hvis folk skal videre vestover.
Du mener formentlig DTW (Detroit), der er en DL-hub, og ikke DFW (Dallas), der er en AA-hub.
Staralliance
13-12-2021, 12:09
Undrer meg litt at 4 flyselskaper skal konkurrere på ARN-NYC fra sommeren 2022, mens det foreløpig kun er ett selskap på OSL-NYC. Norse har vel ikke startet opp med billettsalg ennå, og det er kanskje fortsatt litt usikkert på oppstart.
Skulle tro det var muligheter for mindre konkurranse fra andre flyplasser i Skandinavia enn ARN.
Dårlig med DL feed ut fra DFW
Du mener formentlig DTW (Detroit), der er en DL-hub, og ikke DFW (Dallas), der er en AA-hub.
Woops, ja, mente selvfølgelig DTW.
Jag flög Delta Air Lines JFK-ARN i början av 2010-talet, då var det Boeing 757-200W
Midtiblinken
13-12-2021, 16:04
Er ikke JFK litt sånn generelt dårlig for innenriksfeed?
Spørs hvor du skal. Store byer er okay dekt, samme med småplasser på østkysten. Ellers lite.
Ser ut som Delta planlegger JFK-CPH nå i sommer. 767-300ER forstår jeg rett?
Scandinavien_Airlines
01-04-2022, 09:33
Ser ut som Delta planlegger JFK-CPH nå i sommer. 767-300ER forstår jeg rett?
Korrekt, og det ser ud til det er på daglig basis indtil engang i Oktober.
Da hadde Delta sin comeback på CPH-JFK i går
Ser ut som ARN-JFK ligger i salg etter oktober, så blir kanskje helårs?
Ja, det är helårslinje som tidigare kommunicerat. CPH går som säsongslinje då Delta har sagt att det finns bättre underlag från ARN.
Scandinavien_Airlines
06-06-2022, 11:02
Ja, det är helårslinje som tidigare kommunicerat. CPH går som säsongslinje då Delta har sagt att det finns bättre underlag från ARN.
Dette må du gerne lige finde en kilde på :-)
Dette må du gerne lige finde en kilde på :-)
Absolut, detta är sagt av en VP på Delta i intervju.
Här är länken. https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=14773
EBGflyer
29-11-2022, 15:11
Ja, det är helårslinje som tidigare kommunicerat. CPH går som säsongslinje då Delta har sagt att det finns bättre underlag från ARN.
Ser ud som om, at CPH ikke går som säsongslinje, men kører 5x ukentligt også her i vinterhalvåret ligesom ARN.
Scandinavien_Airlines
29-11-2022, 15:14
Ser ud som om, at CPH ikke går som säsongslinje, men kører 5x ukentligt også her i vinterhalvåret ligesom ARN.
CPH slutter omkring 15 Januar og går på 4 måneders vinterpause.
Det gikk ikke mange dagene etter Icelandair annonserte en rute til Detroit, før Delta svarer
https://forum.flyprat.no/showpost.php?p=1269058&postcount=4
https://twitter.com/SeanM1997/status/1598725643767877644
Delta Airlines to launch 4x weekly flights between Detroit and Reykjavik, with flights commencing 15 May 2023
This comes just 2 weeks after Icelandair announced the route
Og både CPH og ARN droppes i vinter ….
https://thepointsguy.com/news/delta-long-haul-route-cuts/