PDA

View Full Version : Rykte: Ryanair med feed til Norwegian Longhaul?


SQ321
11-08-2015, 14:38
Nytt PR løp rundt feed til IAG:

Lavprisselskabet forhandler med Iberia, British Airways og Aer LIngus om at etablere transfer-forbindelser til selskabernes langdistanceflyvninger, oplyser Ryanairs topchef Michael O’Leary.

http://www.takeoff.dk/ryanair-forhandler-transferaftale-med-iag/

SQ321
11-08-2015, 14:48
Og mer på DN.no:

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2015/08/11/1333/Luftfart/ryanair-og-norwegian-i-partnersamtaler

SQ321
11-08-2015, 17:19
...og så kommer det en avvisning/korreksjon fra DY:

Det vi har sagt til Ryanair og Easyjet og andre selskaper som flyr til og fra Gatwick er at vi gjerne ser et utvidet samarbeid om Gatwick Connect, sier Sandaker-Nielsen til TDN Finans.

http://www.dn.no/nyheter/finans/2015/08/11/1534/Norwegian/norwegian-avviser-partnersamtaler-med-ryanair

roger
12-08-2015, 22:06
...og så kommer det en avvisning/korreksjon fra DY:



http://www.dn.no/nyheter/finans/2015/08/11/1534/Norwegian/norwegian-avviser-partnersamtaler-med-ryanair

Gatwick Connect, er det ein form for interline-samarbeid som kun gjeld om ein reiser via Gatwick?

LN-MOW
12-08-2015, 22:21
Nja, ikke helt - men en klar forenkling.

Once you land at Gatwick, collect your bags from the baggage reclaim hall and go to the Gatwick Connects desk, where our friendly team will assist in connecting you to your next flight, allowing you to go straight to security without having to take your bags with you.

http://www.gatwickairport.com/at-the-airport/Flight-Connections/gatwick-connect/

jb1
25-09-2015, 14:56
Rykter om avtale mellom Ryanair og Norwegian på Gatwick.

http://www.dn.no/nyheter/2015/09/25/1249/bloomberg-norwegian-nr-en-feederavtale-med-ryanair

Someone
25-09-2015, 15:04
Dette er vel gjennom Gatwick Connect hvor det vel er flyplassen som lager opplegget her

jb1
25-09-2015, 17:44
Dette er vel gjennom Gatwick Connect hvor det vel er flyplassen som lager opplegget her



Ja. Det avvises nå fra DY at det er en formell avtale på gang.

LN-KGL
25-09-2015, 22:08
Ryanair fly bare inn fra fem destinasjoner til LGW og tre av dem er i Irland. Ikke mye feed der vil jeg si.

EvakCPH
28-09-2015, 14:57
http://www.check-in.dk/norwegian-og-ryanair-taet-paa-feeder-aftale#.Vgkqo8m_PqA

Norwegian er tæt på at indgå en aftale med Ryanair om, at det irske lavprisselskab skal feede passagerer ind til Norwegians langruter fra blandt andet CPH.

Chriscross
28-09-2015, 17:03
Begynner å lure på om det er noe i disse ryktene. De har vel dukket opp (og blitt dementert) ett par ganger nå?

EvakCPH
28-09-2015, 20:58
"Norwegians topchef, Bjørn Kjos, fortæller til nyhedsbureauet Bloomberg, at Ryanair skal feede passagerer ind til Norwegians langruter "fra alle hjørner af Europa".

Kjos fortæller, at en aftale sandsynligvis er på plads om ganske kort tid."

Basse-HAU
28-09-2015, 21:54
FR har jo snakket om LH trafikk i lange tider, men en ting er å snakke om det, en annen ting er jo gjøre det. DY har vel litt mer som Nike sitt slagord, Just do it!
Så kan man vel begynne å tenke på ett annet slagord om FR, If U can't beat em, join em.
Kan bli spennende å følge utviklingen av dette om det finnes sannhet i ryktene. Blir det interline, JV, eller noe helt annet? Ikke helt low cost strategi, men man må vel tenke i andre baner om veksten ikke skal stagnere.

imm
29-09-2015, 09:50
Betyr det at Ryanair da skal etablere seg både på Gardermoen og Arlanda?

Mekum
29-09-2015, 11:53
Jeg synes dette virker rart, FR og DY er jo direkte konkurrenter.

Klarer ikke Norwegian å feede sine egne langruter?

Og på hvilke flyplasser hvor Norwegian flyr longhaul, har Ryanair en bedre tilstedeværelse enn Norwegian?

BraathensSafe1985
29-09-2015, 13:23
Norwegian avviser konkrete samtaler om «feeder»-avtale med Ryanair

Det melder nyhetsbyrået TDN Finans.



Norwegian skal være nær en såkalt «feeder»-avtale med Ryanair, melder TDN Finans og viser til en melding på nyhetstjenesten Bloomberg News.
Nyhetstjenesten viser til et intervju med konsernsjef Bjørn Kjos i Norwegian.
Norwegian opplyser imidlertid til TDN Finans fredag at det ikke er noen konkrete samtaler mellom Norwegian og Ryanair om en feeder-avtale.

- Det vi har sagt til Ryanair og Easyjet og andre selskaper som flyr til og fra Gatwick er at vi gjerne ser et utvidet samarbeid om Gatwick Connect, sa kommunikasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til TDN Finans i august.


http://www.dn.no/nyheter/2015/09/25/1249/norwegian-avviser-konkrete-samtaler-om-feederavtale-med-ryanair

Glean EBG
29-09-2015, 13:53
Måtte vel være viktigere å få på plass feed i andre enden f.eks med jet blue fra JFK, BOS og FLL. Da de er store på alle de lufthavnene.

SQ321
29-09-2015, 14:49
At DY og FR snakker sammen er det vel liten tvil om og garantert mye mer enn pressen og de selv gir uttrykk for. At disse ryktene stadig dukker opp etterfulgt av at Kjos benekter det trenger ikke å bety noe verken den ene eller den andre veien.

Når det er sagt så er jeg spent på realiteten av disse ryktene. Ja, at et slik samarbeid kan gi et meget slagkraftig produkt på sikt er det liten tvil om men som andre påpeker her så har DY pr dags dato et ok utgangspunkt for feed og de fremstår mer som konkurrenter enn noe annet. Et scenario der det er mulig å booke DY IC på FR sine sider er helt klart interessant men det er vel muligens relativt komplekst å få til med det første(?).

At DY heller burde sett på samarbeidspartnere i USA, noe de har gjort, er nok vel så viktig men mulig amerikanske selskaper er avventende mtp DOT-avklaringen.

raider66
29-09-2015, 18:31
Kanskje vi nå ser starten på slutten for Norwegians Europaruter? Jeg bare spør....

Beste hilsen Espen

SQ321
29-09-2015, 19:20
Kanskje vi nå ser starten på slutten for Norwegians Europaruter? Jeg bare spør....

Beste hilsen Espen

Men den 737 flåten de besitter og nye maskiner i bestiller så er det lite trolig at Europas 10 største flyselskap skal slutte å fly Europaruter.

I tillegg er DY helt klare på at de skal ha en bred operasjon med stor spredning for sikre mer stabil revene og være mindre sårbar for eksempelvis markeder og regioner som har vanskelige tider økonomisk, sesongvariasjoner osv.

BraathensSafe1985
25-02-2016, 07:41
Mulig Norwegian / Ryanair samarbeids avtale

Hevder Ryanair og Norwegian er «detaljer» unna samarbeidsavtale
Kun de siste detaljene mangler før et formelt samarbeid mellom Ryanair og Norwegian er en realitet, skriver den velrenommerte italienske avisen Corriere della Sera (http://www.corriere.it/cronache/16_febbraio_24/ryanair-norwegian-accordo-voli-low-cost-usa-stati-uniti-canada-america-easyjet-wow-b8d3009e-d8bf-11e5-842d-faa039f37e46.shtml) onsdag.
Før jul ble det kjent at det norske selskapet var blant aktørene som var aktuelle for en såkalt «feeder»-avtale med den irske lavprisgiganten.
Planen er å sluse passasjerer fra Ryanairs kortdistansenett til Norwegians langdistanseruter.
Norwegians informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen bekrefter når E24 spør om selskapet har hatt konkrete samtaler med Ryanair:
– Ja, Norwegian har hatt samtaler med Ryanair og andre om et mulig samarbeid som går ut på at passasjerer på konkurrentenes europaruter kan fly videre med Norwegian interkontinentalt.
Han legger til:

– Det foreligger ingen håndfast avtale med Ryanair i dag, men vi har sagt at vi er interessert i å samarbeide med selskaper som kan feede trafikk inn til langrutene våre, spesielt på London Gatwick, sier Sandaker-Nielsen.

– Ryanair er et eksempel på en aktør som kan vært aktuell for dette.
Hva er forumets tanker om en mulig slik avtale ?


Personlig så er jeg skeptisk til at Norwegian skal begynne å sammarbeide med et selskap som Ryaniar. Jeg regner fremdeles Ryaniar for å ligge under Norwegian når det gjelder service.

Norwegian trenger vel heller en feeder avtale med et Amerikansk selskap ?

EB
25-02-2016, 07:46
Må jo kun være positivt for Norwegian og deres satsning på langdistanse...mulig vil de også slippe Ryanairs negative fokus og kommentarer. Hva Ryanair får ut av avtalen er jeg ikke like sikker på...men det bryr jeg meg også fint lite om;-)

RIBRO
25-02-2016, 09:08
Personlig så er jeg skeptisk til at Norwegian skal begynne å sammarbeide med et selskap som Ryaniar. Jeg regner fremdeles Ryaniar for å ligge under Norwegian når det gjelder service.

FR er jo på vei mot en "oppgradering" av seg selv, med setevalg, innsjekket bagasje, business plus etc, så man skal nok ikke se bort fra at det også er for å tilpasse seg andre selskaper (DY) for å strømlinjeforme produktene i større grad.

Chriscross
25-02-2016, 10:05
Trodde Ryanair var på Stansted. Hvor mye trafikk har de til Gatwick? De er vel heller ikke på Cdg.

SQ321
25-02-2016, 12:35
Ser ingen grunn til at dette bør være "problematisk" for de reisende da det finnes nok av eksempler på selskaper med ulik profil/image som feeder på kortdistanse. I tillegg så er produktforskjellene på kortdistanse nesten minimale uansett så og når FR i tillegg er i ferd med å tilpasse seg (flexbilletter, valg av seating, nytt interiør osv) så er jeg lite bekymret for hva 95% av pax tenker om dette, om de i det hele tatt kommer til å bry seg.

Om FR noen gang kommer til å fly IC gjenstår og se og de har flere ganger sagt at de ikke får tak i mange nok fly raskt og rimelig for å komme i gang. DY har kommet meget godt i gang og spesielt på LGW der potensialet er enormt så sånt sett så tenker jeg de er en god match på LGW der styrken til FR (og svakheten til DY) er Europa.

I Skandinavia derimot er jeg noe mer skeptisk i hvilken grad FR feed er like avgjørende da DY allerede har et godt nettverk og FR i vesentlig mindre grad er til stedet på hovedflyplassene.

pingo
25-02-2016, 13:01
Ryanair vil sikkert også gerne ind på langdistance området , nu hvor de kan konstatere at Norwegian har fået konceptet til at virke. Indkøringsproblemerne med nye og for få fly ser jo ud til at være overstået for DY , så nu kører toget og mulighederne er enorme.
Men toget er kørt uden Ryanair der er kommet årevis bagud , hvis de ville starte deres eget selskab op på langdistance. Så hvem ved - måske Ryanair på sigt kunne tænke sig at købe sig ind i DY longhaul ....

Norge Rundt På 14 Dager
25-02-2016, 13:54
Trodde Ryanair var på Stansted. Hvor mye trafikk har de til Gatwick? De er vel heller ikke på Cdg.

Sist jeg var på LGW var det en ganske vesentlig trafikk av Ryanair. Ryanair oppererer jo og fra Kastrup som Norwegian og har en del langdistanse fra.

SQ321
25-02-2016, 14:13
Tror jeg må korrigere meg litt her da det ser ut til at SQ321 har tatt feil (tro det eller ei......). FR ser ikke ut til å være veldig sterke på LGW pr nå og at DY faktisk har et bedre nettverk ut/inn.

Bergern
25-02-2016, 22:33
Tror ikke DY er veldig klare for noe sånt. De etablerer baser i de store (turist)byene som London, Paris, Madrid og Barcelona. Det er ikke uten grunn. Der skal de profittere på både reisende til byen og området i seg selv og feed til langrutene. To fluer, en smekk.

SQ321
20-04-2016, 12:03
Bloomberg melder at en avtale er rett rundt hjørne:

The carrier is set to begin testing transfers between its own flights during the summer. An separate agreement to align schedules with Norwegian Air Shuttle’s long-haul operations will set up feeder traffic between the carriers at London Gatwick airport, particularly for Ryanair’s routes there serving Dublin and Belfast, as well as at Barcelona, Copenhagen and Cork, Ireland.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-04-19/ryanair-s-ceo-sees-terror-cloud-weighing-on-europe-s-airlines

TOS
20-04-2016, 12:47
Bloomberg melder at en avtale er rett rundt hjørne:

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-04-19/ryanair-s-ceo-sees-terror-cloud-weighing-on-europe-s-airlines

Men dette har vi jo hørt at aldri kom til å skje... ;)

dc-8-63
20-04-2016, 12:49
Men dette har vi jo hørt at aldri kom til å skje... ;)

Noen av oss har jo sagt at nettopp dette kommer til aa skje og har pekt paa andre Long Haul LCC som har hatt dette paa plass siden 2012:p

TOS
20-04-2016, 13:02
Noen av oss har jo sagt at nettopp dette kommer til aa skje og har pekt paa andre Long Haul LCC som har hatt dette paa plass siden 2012:p

OK. Det er sikkert bare jeg som ikke har fulgt med. Jeg var ikke klar over at Ryanair allerede hadde slike avtaler på plass med andre selskaper.

dc-8-63
20-04-2016, 13:11
OK. Det er sikkert bare jeg som ikke har fulgt med. Jeg var ikke klar over at Ryanair allerede hadde slike avtaler på plass med andre selskaper.

Naa er det kanskje noen andre Long Haul LCC og LCC enn Norwegian og Ryanair og at Full Interline mellom LCC er mulig selvom ikke Ryanair og Norwegian har fatt dette til ennaa :p Det er vel nettopp FR og DY/D8.5 ligger etter andre selskaper, selv Westjet som starter Long Haul LCC med 767-300ER i disse dager har Interline paa plass. Air Transat som har drevet Long haul LCC en del lenger enn Norwegian har Interline med flere LCC i Europa.

Men skal vi kun se paa FR og DY/D8.5 saa har du helt rett. De har sovet i klassen:p

TOS
20-04-2016, 13:15
Men skal vi kun se paa FR og DY/D8.5 saa har du helt rett. De har sovet i klassen:p

Ja, tråden dreier seg vel i utgangspunktet om at FR skal starte med noe a la interlining (i alle fall tilpassing av sin trafikk til DYs LH trafikk), noe jeg mente å indikere at "alle" mente var en "umulighet".

Det er jo også mulig at de ikke har sovet i timen, men at dette har vært et bevisst valg; dvs. at DY enn så lenge ikke har hatt det store behovet for feed i Europa, men at dette kanskje blir større etterhvert som stadig nye maskiner fases inn i trafikk. Det vet ikke jeg. Såvidt jeg forstår går long-haul satsingen til DY relativt greit.

Hva angår de andre selskapenes interline-avtaler så kjenner jeg ikke detaljene i disse, men for Air Transats del så har de kanskje begrenset short-haul trafikk selv og dermed avhengig av andre? Westjet har vel et bruktbart nettverk, så der vet jeg ikke.

dc-8-63
20-04-2016, 14:08
Jeg skjoenner ikke helt behovet for aa vise til at alle "har tatt feil" - etter aa ha vaert en del av barnsjen og fulgt bransjen som aktiv passasjer er jeg veldig forsiktig med absolutte "sannheter".

Naar det gjelder Interlining synes jeg det er interessant aa se paa dette i lyset av hva som skjer i LCC Long Haul og hvordan denne utviklingen gir meg som passasjer nye muligheter. I dag kan jeg kjoepe en Enveis Lavpris fra Oslo hjem til Seattle med innsjekket bagasje hele veen og allt i en billett til en betydelig lavere pris enn hva en Lavpris OSL - OAK eller OSL-LAX med DY/D8.5 + Southwest eller Alaska opp til Seattle koster. Legger jeg paa EUR 100 faar jeg en Premium Economy ala Lufthansa/SAS eller forrige generasjon Business Class (170Grader Lie Flat) til under USD 1000.00 envei (og i tillegg til Seattle er 58 andre Destinasjoner i USA fra Oslo).

Du var jo akkurat i Seattle, hvordan synes du at Norwegians Long haul sitt tilbud passet deg ?

LN-MOW
20-04-2016, 14:38
Bloomberg melder at en avtale er rett rundt hjørne:



http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-04-19/ryanair-s-ceo-sees-terror-cloud-weighing-on-europe-s-airlines


Er dette noe annet enn Gatwick Connect, da?

dc-8-63
20-04-2016, 14:55
Er dette noe annet enn Gatwick Connect, da?

Ut i fra Blomberg Artikkelen ser det ut som om det dreier seg om mer enn Gatwick Connect, samkjoering av reservasjons systemer antyder "noe mere paagang(tm)" )

TOS
20-04-2016, 16:46
Jeg skjoenner ikke helt behovet for aa vise til at alle "har tatt feil" - etter aa ha vaert en del av barnsjen og fulgt bransjen som aktiv passasjer er jeg veldig forsiktig med absolutte "sannheter".

Hvem sier noe om at andre tar feil? Du må tåle at argumenter presenteres i et diskusjonsforum. Jeg påpekte at dette dreier seg om FR og noe nytt fra den kanten, som de fleste her inne har gjentatte ganger hevdet ikke kommer til å skje. Jeg kan forøvrig ikke se at noe av det jeg skriver er irrelevant i forhold til ditt innlegg.

Forøvrig: Prøver ikke du å gjøre det samme som du anklager andre for...?

Naar det gjelder Interlining synes jeg det er interessant aa se paa dette i lyset av hva som skjer i LCC Long Haul og hvordan denne utviklingen gir meg som passasjer nye muligheter. I dag kan jeg kjoepe en Enveis Lavpris fra Oslo hjem til Seattle med innsjekket bagasje hele veen og allt i en billett til en betydelig lavere pris enn hva en Lavpris OSL - OAK eller OSL-LAX med DY/D8.5 + Southwest eller Alaska opp til Seattle koster. Legger jeg paa EUR 100 faar jeg en Premium Economy ala Lufthansa/SAS eller forrige generasjon Business Class (170Grader Lie Flat) til under USD 1000.00 envei (og i tillegg til Seattle er 58 andre Destinasjoner i USA fra Oslo).

Du var jo akkurat i Seattle, hvordan synes du at Norwegians Long haul sitt tilbud passet deg ?

Dette er jo en litt annen diskusjon. Det er vel ingen som tror at alle selskaper skal dekke alle behov. Hvis DY ikke flyr et sted jeg skal så gidder ikke jeg å vurdere dette som et alternativ, men det er selvsagt korrekt at med interline så øker nedslagsfeltet.

Det er jo imidlertid opp til selskapet selv å vurdere om de mener avtaler med andre er hensiktsmessige, og jeg tror de vil inngå slike avtaler dersom de finner dem kommersielt interessante. Det at slike avtaler ikke er inngått trenger ikke bety at noen har sovet i timen.

Forøvrig så flyr jeg ikke noe særlig med DY. Jeg får jo ikke bonuspoeng der. ;)

SQ321
21-04-2016, 20:27
Kjos bekrefter i DN

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2016/04/21/1650/Luftfart/derfor-er-han-positiv-til-ryanair

BraathensSafe1985
21-04-2016, 22:24
Det er vel bare snakk om tid før Ryanair kjøper opp Norwegian tenker jeg ... :crowded

Someone
22-04-2016, 09:34
Det er vel også en nødvendighet for og ta ut longhaul potensialet på LGW? Mens London i seg selv jo har et enormt lokalt marked, både inn og ut, så er det jo en slot begrensning på LGW som trolig skaper enn utfordring på shorthaul feed'en her for Norwegian til og få nok destinasjoner og frekvens?

Someone
13-05-2016, 16:04
Selv om man har hørt det er "rett rundt hjørnet" en stund så gjenntar O'Leary dette i dag også at en avtale mellom Ryanair og Norwegian er nære, og det stort sett er litt praktiske ting som må på plass

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2016/05/13/1227/Norwegian/norwegian-nrmer-seg-avtale-med-ryanair
Konsernsjef Michael O'Leary i Ryanair sier en feeder-avtale med Norwegian nærmer seg.

Det som kanskje er mest interessant er at de flyplassene det konkret blir nevnt hvor dette vil gjelde er Barcelona, Gatwick og Dublin. I dag har jo Norwegian bare longhaul fra en av dem

Superhai
13-05-2016, 17:03
Det som kanskje er mest interessant er at de flyplassene det konkret blir nevnt hvor dette vil gjelde er Barcelona, Gatwick og Dublin. I dag har jo Norwegian bare longhaul fra en av dem

Ryanair har sagt de ønsker å lage online connections fra BCN, så mulig er det disse destinasjonene de ser for seg skal interline til Norwegian i LGW i første omgang.

Someone
04-10-2016, 11:35
Ser ut som Norwegian og Ryanair sliter med IT-systemene før en feedavtale kan være på plass

http://www.check-in.dk/it-problemer-ryanair-norwegian/
Problemer med bookingsystemer blokerer for at Ryanair kan feede passagerer ind til Norwegians langruter, sådan som selskaberne har drømt om i mere end et år.

Like denne fra O'Leary om når han tror det kan være på plass
”Hvem f….. ved det? Det kan være uger, måneder, år eller årtier, når det kommer til IT,” pointerede Michael O’Leary.

MountainDew
04-10-2016, 16:02
Dette sklir nok ut i det store intet...

Tjab
12-12-2016, 09:50
Den engelske avisen The Telegraph skrev i helgen at lavprisselskapet Ryanair er i ferd med å få på plass en avtale med flyselskapet Norwegian som vil gi nettverksselskapene et kraftig slag i kampen om kortdistansemarkedet.
Avisen siterer kilder i Londons finansmiljø som opplyser at Ryanairs konsernsjef Michael O'Leary er i ferd med å få på plass avtalen i løpet av føste kvartal 2017. Avtalen skal gå ut på at passasjerer kan ta Ryanair-fly fra forskjellige regionale flyplasser og inn til flyplassene der Nowregians langdistansefly opererer.
På den måten kan Ryanair fôre passasjerer inn til Norwegians langdistansefly, som blant annet går mellom London Gatwick, USA og Asia, mens Ryanair kan få passasjerer som har reist til Europa med Norwegian inn i sitt omfattende rutenettverk i Europa. Ryanair og Norwegian konkurrerer i dag på noen strekninger i Europa, men for det meste komplementerer de to selskapenes rutetnett hverandre.
– Diskusjonene beveger seg nå fremover med mer fart enn når vi først begynte å diskutere avtalen. Det er nytt moment bak dette nå (...) Vi ønsker å få denne avtalen på plass så raskt som mulig, sier markedsføringsdirektør Kenny Jacobs i Ryanair, til avisen.
Lavprisselskapene har tradisjonelt basert virksomheten sin på direkteruter, uten å tilby store nettverk med mulighet for mellomlandinger. Med Ryanair og Norwegians kraftige ekspansjon, vil de to lavprisselskapene kunne tilby et svært omfattende rutetilbud til passasjerer som skal til, fra eller rundt i Europa.

Tatt fra E24
Link: http://aksjelive.e24.no/the-telegraph-ryanair-og-norwegian-svaert-naer-ny-samarbeidsavtale/1481527355654

The Telegraph:http://www.telegraph.co.uk/business/2016/12/10/ryanair-feeder-flights-deal-set-take-off-within-months/

Kursdrivende vil jeg tro.

sirpjalle
12-01-2017, 19:17
Nettavisen er ute med en artikkel om dette nå.

http://www.nettavisen.no/na24/norwegian-nr-gigantavtale-med-ryanair/3423301778.html

Kommersiell direktør David O'Brian i Ryanair sier til Bloomberg News, gjengitt av TDN Finans, at samarbeidet med Norwegian «hindres av teknikaliteter», men at de fortsatt arbeider for å inngå en avtale.

Someone
12-01-2017, 20:03
Har det ikke "stått på teknikaliteter" nå lenge?

roger
13-01-2017, 10:04
Meir rykter frå Dagbladet. http://www.dagbladet.no/nyheter/ryanair-annonserer-storavtale-med-norwegian---norwegian-sier-de-ikke-har-noe-a-melde/66632281

"Ryanair annonserer storavtale med Norwegian - Norwegian sier de ikke har noe å melde"

AirbusTrond
13-01-2017, 19:17
Norwegian er i ferd med å få til en avtale om samarbeid med Ryanair, ifølge flere medier. Det bekrefter Norwegian-sjef Bjørn Kjos. – Målet er en avtale som skal være god for begge parter, og begge ønsker å få det til, sier Kjos. Kilde: NRK.no

Discus
13-01-2017, 23:12
Men det tar litt tid å få datasystemene på plass og samkjørte:
Det står ikke på viljen, men datasystemene, for å få på plass et omfattende passasjersamarbeid mellom Norwegian og gigantiske Ryanair.
http://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/datasystemer-legger-kjepper-i-hjulene-for-norwegians-ryanair-samarbeid/23897714

Someone
14-01-2017, 11:50
Ryanair og Aer Lingus skal også være i diskusjoner om en lik/lignende avtale, så tyder på det ikke en eksklusivt for Norwegian å jobbe for Ryanairfeed

Someone
13-09-2017, 09:14
Nå er ikke dette teknisk sett interline, men Easyjet er nå gått inn i Gatwick Connect ordningen, så tilbyr blant annet transfer på LGW til både Norwegian og Westjet flighter

https://www.easyjet.com/en/worldwide

https://www.easyjet.com/ejcms/cache/medialibrary/Images/EN/landingpage/worldwide/EJ%20Worldwide%20Network%20V6-OUT-Large%20resize%20photoshop.jpg?hash=E143703E4B1B10 8A4D273A970F3DA1DBEB21C7B6&la=en

Someone
19-09-2017, 10:53
Da ser det ut som eventuelle planer med Ryanair er lagt på is

http://www.nettavisen.no/na24/ryanair-og-norwegian-kom-ikke-frem-til-en-avtale/3423373575.html
- Jeg kan bekrefte at samtalene med Ryanair er avsluttet, sier Astrid Mannion, talsperson for Norwegian, til Nettavisen.

Ryanai-sjef Michael O'Leary bekreftet på mandag at samtalene med Norwegian er avsluttet uten at det kom noen avtale.