PDA

View Full Version : BGO-CPH-FRA-SFO-OGG-ORD-FRA-CPH-BGO


737-405
12-09-2015, 11:58
Velkommen til ny rapport fra meg! Reiseruten denne gangen ser slik ut:

10. juli 2015: SAS SK2873 Bergen (BGO)–København (CPH), Airbus 320-232
11. juli 2015: LH LH823 København (CPH)–Frankfurt (FRA), Airbus 321
11. juli 2015: UA UA902 Frankfurt (FRA)–San Francisco (SFO), Boeing 747-422
11. juli 2015: UA UA1581 San Francisco (SFO)–Maui (OGG), Boeing 737-800
23. juli 2015: UA UA348 Maui (OGG)–Chicago (ORD), Boeing 777-222
24. juli 2015: UA UA944 Chicago (ORD)-Frankfurt (FRA), Boeing 777-222 ER
25. juli 2015: LH LH822 Frankfurt (FRA)–København (CPH), Airbus 319
25. juli 2015: SAS SK2868 København (CPH)–Bergen (BGO), CRJ 900

En aldri liten retrorapport med andre ord. Billetter ble bestilt ut fra CPH da det ga en skikkelig gunstig pris, selv når man inkluderte overnatting ene veien og tilslutning med SK. Jeg setter pris på alle kommentarer og innspill, så bare fyr løs.

BGO-CPH Airbus 320 OY-KAY "Runar Viking"

Avgang en fredags ettermiddag fra Flesland. Rundt klokken 14:30 triller vi inn i avgangshallen. En hyggelig dame fra SAS deler ut oransje prioritetslapper ved automatene. Pappa har gull hos SK, mens jeg selv har diamant. Dermed gjester han inn mamma i Fast Track, mens jeg selv biiper inn min søster. Heldigvis er det ingen andre foran oss.

Vi peiser inn i utenlandsavdelingen og finner litt drikke :drink

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4010_zps1otn1a3i.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4010_zps1otn1a3i.jpg.html)

OY-KAY er en av de få 320-ene jeg ikke har logget hos SK. Den kommer noe sent inn fra København denne ettermiddagen.

Ombordstigning omtrentlig 15:55 fra gate 23A med et skikkelig kaos foran gaten.

Allerede klokken 15:20 begynner folk å stille seg opp foran gaten. Hvordan er det mulig å være så utålmodig når flyet ikke engang har kommet inn til gate? Jeg blir oppgitt over nordmenn på tur.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4011_zpsnpoz0g6p.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4011_zpsnpoz0g6p.jpg.html)

Reisefølget og meg inntar plassene 6ABCD. Maskinen blir helt fullpakket i GO denne ettermiddagen, mens det er noen ledige midtseter i Plus.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4013_zpspxmu0uqs.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4013_zpspxmu0uqs.jpg.html)

Fremme i styrehuset sitter det to svensker. Kapteinen lover en flytid pålydende 1 time og 5 minutter ned mot den danske hovedstaden i dag.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4029_zpsneagrx5f.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4029_zpsneagrx5f.jpg.html)

I dag blir det avgang mot nord fra rullebane 35 i det nydelige været, klar for 681 kilometer ned mot den danske hovedstaden.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4030_zpsaxjk1lum.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4030_zpsaxjk1lum.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4031_zpsjmyzzlwi.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4031_zpsjmyzzlwi.jpg.html)

Det sedvanlige plinget kommer og gjengen i kabinen triller ut vognene sine.
Besetningen består av tre kvinner og en ung mann.
Den unge mannen serverer reisefølget og meg. Med fremvisning av Diamantkortet blir det en gratis Mikkeller på hver av oss.

Skål, det er tross alt fredag.


http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4032_zpsulf2g7h4.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4032_zpsulf2g7h4.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4034_zpsn5qs1fqg.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4034_zpsn5qs1fqg.jpg.html)


Resten av flyturen forløper uten de større hendelsene og Runar Viking takser inn til gate B10. Som en kuriositet skal maskinen videre til Nice denne ettermiddagen. Selv om vi kommer avgårde sent fra BGO er vi kun et par minutter sene ved gate.

Jammen er denne fredagen et unntak på flere områder. Bagasjen med prioritetslapper kommet FØRST!! Da kommer selvsagt det evige spørsmålet om hvorfor noen klarer dette, mens andre ikke gjør det? Uansett en meget fornøyd gjeng som setter kursen for Hilton Kastrup.

Siden klokken ikke er altfor meget tar vi turen inn til sentrum av København for middag. Nyhavn skinner i solskinnet.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4044_zps8431xroq.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4044_zps8431xroq.jpg.html)

Hotell D'Angleterre tar seg også bra ut i den danske sommersolen.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4047_zps3mk34vlu.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4047_zps3mk34vlu.jpg.html)

Etter hvert blir det Metroen ut igjen til Kastrup og en påfølgende natts søvn.

Oppsummering:

1 X Boarding fra helvette (SAS-spesial)

2 X Meget god service (purser og flyvert)

4 X Fungerende Priority tags

4 X Gratis pils type Mikkeller

737-405
12-09-2015, 12:03
LH823 CPH-FRA D-AIDJ

Morgenen etter tusler vi bort i terminalen til innsjekkingsområdet for EuroBonus Gold/Business. Her er det ingen i kø og den hyggelige danske damen sjekker oss inn helt frem til Maui/OGG.

Med Business og gullkort på papsen/Diamantkort på meg peiser vi gjennom en folketom Fast Track. Dragene i loungen er skikkelig uhøflige, til og med mine foreldre kommenterer dette. De ler godt når jeg kommer med kallenavnet "dragene", men kan ikke annet enn å si seg enige.
Sitat min far: "Dette ser ut til å være siste stoppested før de pensjoneres i SAS". Han har kanskje et poeng eller to der...

Frokost for TRAVELLERS del 1:

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4052_zpsr5xlotv7.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4052_zpsr5xlotv7.jpg.html)

Jeg fyrer opp iPaden for å sjekke om maskinen er i luften fra Frankfurt. Tydeligvis er den ikke det, noe som gjør meg noe stresset.

Heldigvis dukker den opp til slutt.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4055_zpsg4vl7dgr.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4055_zpsg4vl7dgr.jpg.html)

Dagens LH 823 står oppsatt fra gate B5, og får ny oppsatt avgangstid klokken 10:10.

Omtrentlig 09:55 fyrer danskene i gang ombordstigning. De forsøker seg på prioritert ombordstigning, men før jeg har nådd skranken annonseres generell ombordstigning. Fail til SGH og Lufthansa.

Vel ombord ønsker fru purser velkommen.

Beinplassen er slik:

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4059_zpsh1bziosw.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4059_zpsh1bziosw.jpg.html)

Været i København er det ingenting å si på.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4060_zps9dj2sp8g.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4060_zps9dj2sp8g.jpg.html)

Morsomt nok er det første gang jeg flyr med Lufthansa. NEK-setene gjør jobben for en times flytur.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4062_zpsjlkrgg9z.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4062_zpsjlkrgg9z.jpg.html)

Det gjør seg også med et bord i midten. Dette gir meg assosiasjoner til gode gamle SK Business i Europa.


http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4063_zpswm7quye7.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4063_zpswm7quye7.jpg.html)

Kapteinen beklager forsinkelsen som skyldes bytte av hjul på morgenkvisten nede i Frankfurt, men lover at vi parkerer kun et par minutter etter oppsatt rutetid.

Ikke det beste bildet, men det er ikke hver dag en 787 fra Air Canada kan dokumenteres.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4064_zpsc0o4b6sp.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4064_zpsc0o4b6sp.jpg.html)

Ingen maskiner er foran oss i klem og vi skyter fart fra bane 22R ved CPH.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4065_zpspfpxwbjm.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4065_zpspfpxwbjm.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4067_zpshsaer3ua.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4067_zpshsaer3ua.jpg.html)

I besetningen i tillegg til den stramme purseren er det to kvinner og en mannlig flyvert. Purser og den yngste av de to andre kvinnene serverer oss i Business.

Frokost for TRAVELLERS volume 2.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4068_zpsvwdbfkfj.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4068_zpsvwdbfkfj.jpg.html)

Lufthansa har defintivt øyne for detaljer. Her har jeg fanget et par.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4069_zpszunko5oh.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4069_zpszunko5oh.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4070_zpskwdve8sq.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4070_zpskwdve8sq.jpg.html)

Purseren kommer deretter rundt med baren. Papsen er i det gode slaget og tvinger meg (u)frivillig med på hvitvinsdansen. En Riesling kommer på bordet.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4073_zpsjyzynz26.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4073_zpsjyzynz26.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4074_zpsstrdcqff.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4074_zpsstrdcqff.jpg.html)

Deretter begynner vi å komme over Tyskland.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4077_zpssywtskbu.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4077_zpssywtskbu.jpg.html)


Akkurat som kapteinen har lovet triller vi inn på gate A34 kun et par minutter etter oppsatt rutetid.

Byebye Lufthansa for denne gangen.

Oppsummering:

1 X Boarding fra helvette (Lufthansa spesial)

1 X Stram purser

2 X Riesling

0 X Toalettrekkere (eksklusiv Business-passasjerer, hurra!)

737-405
12-09-2015, 12:09
UA 902 FRA-SFO Boeing 747-422

Etter at vi ankommer på gate A34 er det bare å sette kursen mot Z-gatene der USA-flyene har sine avganger fra.
En gåtur først og deretter heis opp i andre etasje for å peise gjennom passkontrollen.

Med norske pass kommer vi oss greit gjennom her og tar fatt på gåturen til loungen. Uten noen form for krangel kommer vi oss inn i Senator-loungen.

Ingenting er som godteri i lounge.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4094_zpsfuztem6e.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4094_zpsfuztem6e.jpg.html)

Selvsagt må det kombineres med en Cola, bare sånn at usunnheten er gjennomgående.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4086_zpsva1cgqqw.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4086_zpsva1cgqqw.jpg.html)

Utsikten er helt i særklasse fra loungen. Tenk å kunne studere slike damer som dette hver dag.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4084_zpsmin8uvjl.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4084_zpsmin8uvjl.jpg.html)

Med lovlig mange avganger både til USA og Asia de nærmeste timene er det godt belegg i loungen.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4087_zps23avbtxj.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4087_zps23avbtxj.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4088_zps0kxwu5vt.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4088_zps0kxwu5vt.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4091_zpsue59z8jo.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4091_zpsue59z8jo.jpg.html)
Bilde - lounge FRA

Når klokken nærmer seg 13:00 tasser vi bortover mot gate Z19 og avgang mot San Francisco.

Ombordstigningskortet fra SK må byttes ut med United sine egne versjoner. Greit nok når man har 11 timer i 15K foran seg.

Dagens fugl for de 9148 kilometerne mot San Francisco er N120UA. Dette er Uniteds fjerde nyeste 747-422 i flåten, og ble levert til selskapet i mars 1999.

United sine 747 har 374 seter totalt. 12 av disse setene går til First, 52 seter til BusinessFirst og 310 seter i Economy.

Komboen BusinessFirst og Star Alliance Gold bringer oss inn i ombordstigningsgruppe 1. I motsetning til SAS og Lufthansen kan United sakene sine her.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4096_zps7sugyrci.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4096_zps7sugyrci.jpg.html)

Rett etter at jeg kommer gjennom portene i gaten avbrytes ombordstigning. Crewet ombord er ikke klare, og det tar nærmere 20 minutter før de fortsetter.

Vel ombord på Upper Deck kan man konstatere at overfarten blir komfortabel.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4097_zpsfttrrqn9.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4097_zpsfttrrqn9.jpg.html)

Grei plass til håndbagasjen er det også.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4099_zpsguyxwzcn.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4099_zpsguyxwzcn.jpg.html)

Den ene flyvertinnen kommer bort med tilbud om drikke. Papsen og meg kjører videre med sprudlevann.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4101_zpspewzg76r.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4101_zpspewzg76r.jpg.html)

Skjermen er definitivt på høyde med nye SAS Business. Den føles skarp og god gjennom hele flyturen.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4103_zpsc5gt4smw.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4103_zpsc5gt4smw.jpg.html)

Den sprudlende flyvertinnen kommer rundt med menyen for dagens overfart. For de som lurer ser den slik ut:

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4105_zpsonnniehr.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4105_zpsonnniehr.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4106_zpsmikpxzwm.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4106_zpsmikpxzwm.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4108_zpsm3bn91ms.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4108_zpsm3bn91ms.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4111_zpsvpuh41ur.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4111_zpsvpuh41ur.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4125_zpscm4fgg67.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4125_zpscm4fgg67.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4127_zpsqfyecnbf.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4127_zpsqfyecnbf.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4133_zpspvtoykeh.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4133_zpspvtoykeh.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4135_zpsbrgksbmf.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4135_zpsbrgksbmf.jpg.html)

jb1
12-09-2015, 12:17
Spennende reiserute. Jeg ser frem til resten.

737-405
12-09-2015, 12:18
På grunn av den avbrutte ombordstigningsprosessen kommer vi ikke fra gate før rundt 14:15.
For et majestetisk syn å se ned på disse to motorene.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4112_zpsvkva2ivt.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4112_zpsvkva2ivt.jpg.html)

Overraskende nok er det bare en Airbus 340 fra Lufthansa foran oss i køen før vi liner opp.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4115_zpsdnhvacc8.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4115_zpsdnhvacc8.jpg.html)

Opp i luften kommer vi oss med Queens of the Skies. For en mektig take off!

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4117_zpswxhexds4.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4117_zpswxhexds4.jpg.html)

Kontrollen til setet er oversiktlig og grei.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4120_zpsbui6gv2l.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4120_zpsbui6gv2l.jpg.html)

Besetningen fyrer i gang serveringen med de varme klutene.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4138_zpsjmoryjfh.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4138_zpsjmoryjfh.jpg.html)

United skal ikke være noe dårligere enn SAS. Den hvite duken kommer på bordet.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4140_zpsffjfaepi.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4140_zpsffjfaepi.jpg.html)

Jeg synes setet er behagelig. Stoffet kler både kabinen og stolen.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4141_zpshybosycz.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4141_zpshybosycz.jpg.html)

United har en vri som jeg ikke har sett hos andre selskaper. Blader plasseres i en hylle mellom setene.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4142_zpsoa0pmsme.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4142_zpsoa0pmsme.jpg.html)

Siden vi først har startet dagen med Riesling, forsetter man i samme sporet som tidligere.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4145_zpslx7mukpj.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4145_zpslx7mukpj.jpg.html)

Nøttene til UA er gode. Jeg synes likevel SAS sine nøtter er enda bedre, hvis jeg sammenligner opplevelsen til/fra IAH med denne turen. Uansett er det en godkjent start på måltidet.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4146_zps3vnplrth.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4146_zps3vnplrth.jpg.html)

I etterkant av nøttene er det klart for forrett. Til salaten velger jeg en "balsamic" dressing, et godt valg i ettertid. Tunfisken smaker meget bra og det samme gjør wasabien som hører til.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4150_zps4rrwqh44.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4150_zps4rrwqh44.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4151_zpsenfhwtuw.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4151_zpsenfhwtuw.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4153_zpsgnlootgo.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4153_zpsgnlootgo.jpg.html)

Rett i etterkant kommer de to damene på Upper Deck rundt med hovedrettene. Mens jeg får førstevalget, ender min far opp med andrevalget som er kylling.

Biffen ser slik ut.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4157_zpsgal4c421.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4157_zpsgal4c421.jpg.html)

Kyllingretten er på sin side slik.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4158_zpsrwkhyklg.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4158_zpsrwkhyklg.jpg.html)

Papsen melder at kyllingen er i tørreste laget, mens mamsen som spiser scampi og er meget godt fornøyd.

Min søster og jeg har begge biffen. Den er defintivt OK, men ikke noe mer enn det. Til neste gang håper jeg den er enda mer saftig og mør.

MEN...... Den beste delen av måltidet hos UA er desserten! Hva er vel bedre enn å bygge kropp (les: kalorier) med iskremen til UA?

Jeg kjører selvsagt både jordbær og varm sjokolade på toppen. Mmmmmmmmmm. Sa du sommerkroppen 2015??

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4162_zpslxm8kdhq.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4162_zpslxm8kdhq.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4163_zpsv4l47pew.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4163_zpsv4l47pew.jpg.html)

Flyvertinnen rydder og jeg kjører setet ned i flat posisjon. Livet er hardt i BusinessFirst.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4165_zpsrfxiijze.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4165_zpsrfxiijze.jpg.html)

Siden inntaket av kalorier er høyt passer det med litt trim opp og ned trappen.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4168_zpsgeyfulv3.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4168_zpsgeyfulv3.jpg.html)

737-405
12-09-2015, 12:28
Litt informasjon om flighten er på sin plass, særlig når United byr på samtlige detaljer.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4172_zpsoqt724dv.png (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4172_zpsoqt724dv.png.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4173_zpsksvvr6ls.png (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4173_zpsksvvr6ls.png.html)

De to flyvertinnene fortsetter å gjøre en god jobb. Før lyset slukkes i kabinen går de rundt med vannflasken slik at ikke tørsten melder seg.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4175_zpsqbpeujvw.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4175_zpsqbpeujvw.jpg.html)

Ironisk nok har UA en laaaang artikkel om Oslo i den siste utgaven av Hemispheres. Her har dere bildebeviset.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4179_zpsnvb7bb7h.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4179_zpsnvb7bb7h.jpg.html)

Over Grønland er det endelig mulig å se hva som befinner seg under oss. Været er upåklagelig her.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4182_zps2pc5ljlu.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4182_zps2pc5ljlu.jpg.html)

United har i likhet med sin skandinaviske venn SAS en snacksbar som settes opp bak setene 16A og 16B. Et utvalg av diverse sandwich, chips, ostefat, kjeks og sjokolade er tilgjengelig.
For å fortsette kalorifesten hiver jeg nedpå chips.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4188_zpshybqbxum.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4188_zpshybqbxum.jpg.html)

Når den strålende flyvertinnen kommer med tilbud om drikke, er det vanskelig å si nei. Flyvertinnen kommenterer at det er godt jeg støtter oppunder amerikansk industri ved å velge Cola.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/IMG_4189_zpsrr4brznc.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/IMG_4189_zpsrr4brznc.jpg.html)

Selv om det er greit at de demper belysningen, er det øyeblikket før jeg tror det er en nattflight.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4196_zpsmgnirpol.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4196_zpsmgnirpol.jpg.html)

Jeg fyrer opp American Sniper på skjermen, nyter chips og Cola og tenker at livet er helt OK ++.

Når flyvertinnene kommer med denne varme godbiten øker livskvaliteten ytterligere.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4193_zpsapyrejp4.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4193_zpsapyrejp4.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4194_zpsqu7h92ve.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4194_zpsqu7h92ve.jpg.html)

Etter film og litt musikk på øret er det tid for andre servering. Andre servering starter nøyaktig én time og førtifem minutter fra landing i San Francisco.

De varme klutene stiller like sterkt som alltid.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4205_zpstx58noiu.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4205_zpstx58noiu.jpg.html)

Maten som kommer på bordet er mer enn godkjent for å være måltid nummer to. Selv om kanskje brødet er noe hardt for de med dårlige tenner, smaker det absolutt godkjent.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4206_zpswb6ayifz.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4206_zpswb6ayifz.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4212_zpsulzizivs.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4212_zpsulzizivs.jpg.html)

Jeg orker ikke frukten selv, men resten av familien skryter uhemmet av den.
For å opprettholde inntaket av kalorier (jamfør sommerkroppen 2015) kommer desserten godt ut.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4213_zpsngi96rvj.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4213_zpsngi96rvj.jpg.html)

Etter hvert nærmer vi oss California med stormskritt. Kabinen prepareres for landing.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4217_zpsowmkqm71.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4217_zpsowmkqm71.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4220_zpsee2vtlxi.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4220_zpsee2vtlxi.jpg.html)

Maskinen tar bakken omtrentlig 20 minutter før oppsatt rutetid. En strålende tur over Atlanterhavet er over for denne gang.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4227_zps0xzdpaup.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4227_zps0xzdpaup.jpg.html)

Når vi takser inn til gate G94 treffer vi på vår venn LN-RKG som har funnet veien fra København.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4229_zpsmewgrlxg.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4229_zpsmewgrlxg.jpg.html)

Et siste bilde av setet blir det tid til. Takker for turen, kamerat 15K! Å fly baklengs inn i Amerika går uten problemer kan vi fastslå.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4231_zpssk1ayjaf.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4231_zpssk1ayjaf.jpg.html)

I immigration er det ikke den verste køen og vi er gjennom på vel 20 minutter. Bagasjen vår med prioritetslapper er blant de første på båndet og vi kan finne veien mot Terminal 3 for neste flight.

Oppsummering:

4 X glade bergensere på Upper Deck

4 X fungerende Priority tags

1 X kaloritung iskrem

1 X banan i håndbagasjen til CBP og Agriculture Control (min mor den skyldige) :headbang

737-405
12-09-2015, 12:35
UA 1581 SFO-OGG:

Med BusinessFirst hele veien frem til Maui glir vi enkelt gjennom Premier Access uten den store ventetiden.

Vi finner nærmeste United Club og får et par hyggelige tips om
Maui fra vertinnen i loungen. En helt annerledes opplevelse enn dragene ved CPH!

Toalettfasilitetene er gode.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4233_zpshpksipcx.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4233_zpshpksipcx.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4234_zpstmro0ymj.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4234_zpstmro0ymj.jpg.html)

Etter noen timers ventetid tusler vi utover mot dagens gate som er 85 i terminal 3 her ved SFO.

Omtrentlig 30 minutter før oppsatt rutetid er det tid for ombordstigning i N77525, en 737-824.

Flott dame.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4235_zpslqi1ft9w.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4235_zpslqi1ft9w.jpg.html)

For de som har synet med seg har ikke maskinen vanlige winglets, men spilt schimitar winglets.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4237_zpsext1p6vk.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4237_zpsext1p6vk.jpg.html)

Reisefølget og undertegnede okkuperer rad 1 på dagens flygning. Selv om ikke beinplassen er som på Upper Deck, får den likevel godkjent.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4239_zps6pbo6pza.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4239_zps6pbo6pza.jpg.html)

Den ene flyvertinnen kommer raskt med forespørsel om hva vi ønsker å drikke før take-off. Siden vi er såpass på felgen søvnmessig blir det vann.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4241_zpsjkle6868.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4241_zpsjkle6868.jpg.html)

Vi kom oss ut fra gate og venter på at en 737 fra samme selskap skal komme seg i luften før oss.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4243_zpsvldoubeo.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4243_zpsvldoubeo.jpg.html)

Så er det straks klart for at N77525 skal komme seg i luften.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4247_zpsdnbdge3z.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4247_zpsdnbdge3z.jpg.html)

Plinget kommer tidlig for å være er amerikansk selskap og den mannlige flyverten tar bestillinger på drikke. Han er langt ifra nivået til sine kollegaer på UA 902, til og med reisefølget slakter han.

Papsen og jeg starter med nøttene. Drikke blir Cola for å pumpe inn koffein i kroppen.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4250_zpsiktixkim.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4250_zpsiktixkim.jpg.html)

Deretter kommer flyverten med forretten. Den består av en helt OK salat med noe couscous oppi. Salaten kan vel karakteriseres som middels +, men brødet er for en gangs skyld bra.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4252_zpsv7euk1mf.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4252_zpsv7euk1mf.jpg.html)

Ingen av hovedrettene høres fristende ut, så vi går for noe vegetar-ravioli. Tror jeg anbefaler alle andre her inne å styre unna denne her.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4255_zpsds2m24ky.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4255_zpsds2m24ky.jpg.html)

Nå begynner jeg å bli lovlig sliten. Jeg knipser et bilde ut av vinduet, men det er skyet stort sett hele veien utover til Maui.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4257_zps8ly8xssl.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4257_zps8ly8xssl.jpg.html)

Etter hvert overtar heldigvis en av de andre flyvertinnene ansvaret for oss i First, og serverer de varme cookisene en halvtimes tid før landing.

Endelig er vi fremme.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4259_zpsb8w9vpsl.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4259_zpsb8w9vpsl.jpg.html)


Oppsummering:

1 X kjip service

0 X Kaloritung iskrem (forbannet...)

1 X Kaloritung cookie

0 X fungerende Priority tags

737-405
12-09-2015, 12:40
Bilder fra oppholdet på Maui:

Her kommer litt bilder for de som ønsker å ta en titt på dette fra destinasjonen. Flott natur på Maui, og definitivt en plass jeg vil anbefale!

Stranden.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4264_zpsp2luauva.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4264_zpsp2luauva.jpg.html)

Solnedgang fra restauranten på hotellet.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4267_zps6tzyvqxj.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4267_zps6tzyvqxj.jpg.html)

Fortsetter å bygge sommerkroppen i stor stil gjennom frokosten.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4271_zps4qajgexi.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4271_zps4qajgexi.jpg.html)

Solnedgang fra Lahaina.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4276_zps0nslvrye.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4276_zps0nslvrye.jpg.html)

Palmesus i solnedgang.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4282_zps23bghdwe.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4282_zps23bghdwe.jpg.html)

Ut på kjøretur til Hana med XXX antall hårnålssvinger.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4301_zpsxvsmqazd.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4301_zpsxvsmqazd.jpg.html)

Sol og skyer i fin harmoni.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4304_zpskoccwhra.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4304_zpskoccwhra.jpg.html)

Tilbake i Lahaina igjen.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4328_zps2ajofoye.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4328_zps2ajofoye.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4329_zpsuqfroyij.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4329_zpsuqfroyij.jpg.html)

Det ble et par av disse på turen.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4331_zpsrjok8mjv.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4331_zpsrjok8mjv.jpg.html)

Kan ikke bare være nede ved havet. Viktig å kjenne litt på de høyere luftlag også.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4353_zpsbb1w7s24.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4353_zpsbb1w7s24.jpg.html)

Resten av rapporten kommer i morgen eller mandag, så stay tuned :colgate:

737-405
12-09-2015, 13:01
Spennende reiserute. Jeg ser frem til resten.

Takk for hyggelig kommentar, jb1 :) Håper rapporten innfrir!

jb1
12-09-2015, 18:32
Takk for hyggelig kommentar, jb1 :) Håper rapporten innfrir!

Det ser slik ut. United er ikke min favoritt, men det ser bra ut her. Maui er virkelig fint og kjøreturen til Hana er meget bra.

Bergern
12-09-2015, 21:48
Virkelig bra saker dette. :)

SASCC
13-09-2015, 11:34
http://www.hemispheresmagazine.com/2015/07/01/three-perfect-days-oslo/3/#1Aezj5Hr9wZZDYfS.97

Her er artikkelen btw, om noen vil lese en veldig polert reisebeskrivelse av Oslo ;)

sirpjalle
13-09-2015, 11:41
Takker og bukker så langt! :)

barca
13-09-2015, 12:32
Takk for en spennende rapport til nå.

OttoL
13-09-2015, 15:55
Flott rapport :) Synes ikke maten ser så veldig spennende ut, men resten av produktet ser bra ut.

Ser frem til fortsettelsen.

Ruby
13-09-2015, 20:10
Takk for superfin rapport så langt :)

kekker
14-09-2015, 09:34
TAkk for finfin rapport, drømmer meg tilbake til Maui.
Ser at din reise var noe mer komfortabel, enn min billigtur, men målet er så verdt det, selv om man er i kvegklassen..

737-405
19-09-2015, 19:22
Det ser slik ut. United er ikke min favoritt, men det ser bra ut her. Maui er virkelig fint og kjøreturen til Hana er meget bra.

Tusen takk for at du leser og kommenterer rapporten, jb1 :) Fortsettelsen (hjemturen) kommer i morgen. Maui er en perle med nydelig natur! Jeg liker særlig godt variasjonen mellom å være på stranden og kunne kjøre over 3.000meter over havet.

Virkelig bra saker dette. :)

Takker så meget for hyggelig kommentar, Bergern :)

http://www.hemispheresmagazine.com/2015/07/01/three-perfect-days-oslo/3/#1Aezj5Hr9wZZDYfS.97

Her er artikkelen btw, om noen vil lese en veldig polert reisebeskrivelse av Oslo ;)

Hjertelig takk for linken, SASCC! En veldig god artikkel om Oslo de hadde i bladet. Kommer en rapport om SAS snart også - tur/retur New York ;)

Takker og bukker så langt! :)

Takker hjerteligst for hyggelig kommentar sirpjalle :) Fortsettelse kommer i morgen, og krysser fingrene for at den faller i smak.

Takk for en spennende rapport til nå.

Tusen takk for at du legger inn kommentar og leser rapporten, barca :) Håper fortsettelsen faller i smak også.

Flott rapport :) Synes ikke maten ser så veldig spennende ut, men resten av produktet ser bra ut.

Ser frem til fortsettelsen.

Hjertelig takk for kommentar OttoL :) Jeg er helt enig med deg at maten ikke var veldig spennende. Dog veier desserten en del opp for inntrykket synes jeg, iskrem gjør seg på fly!

Takk for superfin rapport så langt :)

Takker for hyggelig tilbakemelding,ruby1986l :D Håper resten av rapporten svarer til forventningene også.

TAkk for finfin rapport, drømmer meg tilbake til Maui.
Ser at din reise var noe mer komfortabel, enn min billigtur, men målet er så verdt det, selv om man er i kvegklassen..

Tusen takk for hyggelig kommentar, kekker :D Maui er definitivt en plass å drømme seg tilbake til. Natur, folkene, været, strendene. Listen er lang.

737-405
20-09-2015, 19:20
Beklager at den siste delen kommer litt sent, men hadde noe problemer med å få lastet opp bilder til Photobucket. Nå skal imidlertid alt være på stell og her kommer returen :)


UA 348 Maui/OGG-Chicago/ORD:


Etter en glimrende ferie både med tanke på været og avslapping, kom dagen for å finne veien mot Norge igjen.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4360_zpshd8yyynz.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4360_zpshd8yyynz.jpg.html)

Fartøyet til Chicago denne ettermiddagen er en 777-222 med 32 seter i First og 312 seter i Economy.

Denne versjonen av United sine 777 har 2-3-2 konfigurasjon i First, mens det er torturkonfigurasjonen 2-5-2 baki Economy. Havner du i midten på femmeren tror jeg man kan garantere en følelse som dritten i midten.

Litt terminalspotting er på sin plass når man besøker flyplasser utenom det vanlige.


Det er flere smekre damer klare for avgang. Her står Hawaiian Airlines sin Airbus 330-200 straks klar for avgang, også mot San Francisco.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4364_zpsspw3j0bn.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4364_zpsspw3j0bn.jpg.html)

Men så. Kraftmaskinen. Damen med muggene. 777. N214UA.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4369_zps93fdyztr.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4369_zps93fdyztr.jpg.html)

Rundt klokken 15:30 er det ombordstigning for oss i gruppe 1. En eldre flyvertinne med blomsterkrans rundt halsen ønsker velkommen i døren. United bruker dør L2 på deres 777, noe som medfører at vi kan ta en deilig venstresving og frem til gjengen i First.

Purseren er rask på labben med drikke.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4373_zpsqx3opztw.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4373_zpsqx3opztw.jpg.html)


Beinplassen er godkjent den, selv om det dessverre ikke er lie-flat kvalitet.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4375_zpsawmj1fud.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4375_zpsawmj1fud.jpg.html)

En liten titt bort på gjengen i 1 DEF.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4379_zpslmb4wq2j.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4379_zpslmb4wq2j.jpg.html)

Vår gode 777 pusher ut et par minutter etter oppsatt rutetid. Kapteinen lover imidlertid landing i Chicago som planlagt.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4381_zpslodqcxnp.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4381_zpslodqcxnp.jpg.html)

Ikke den lengste veien å takse her på Maui/OGG.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4386_zps01vms902.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4386_zps01vms902.jpg.html)

Tårnet sier at vi kan rulle opp på rullebanen som kun måler 2.000 meter.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4389_zps0mfl0lz9.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4389_zps0mfl0lz9.jpg.html)

Jeg forventer en kraftfull take off, men det hele blir ikke like heftig som jeg tror. Vi får imidlertid luft under vingene.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4392_zpsw2w424kp.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4392_zpsw2w424kp.jpg.html)

Purseren er usedvanlig kjapp i replikkene. Heldigvis er hun like kjapp å servere i tillegg.
De varme klutekameratene med parfyme dukker opp igjen.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4394_zpsfxrve99f.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4394_zpsfxrve99f.jpg.html)

Hvit duk kommer på bordet slik det pleier å være.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4396_zpsn1pxz8gm.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4396_zpsn1pxz8gm.jpg.html)

Varme nøtter serveres i den sedvanlige skålen. Er det lov å si at jeg kjenner rutinene nå for serveringen?

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4397_zpsplvs4sxb.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4397_zpsplvs4sxb.jpg.html)

Hvis vi skal ta en liten sammenligning med nøttene fra IAH-turen, rangerer jeg SAS sin versjon et par hakk over.

Salaten er tilnærmet den samme som vi fikk på strekningen San Francisco - Maui.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4401_zpsnbeud2sn.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4401_zpsnbeud2sn.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4402_zps5f2nffha.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4402_zps5f2nffha.jpg.html)

Fru purser har virkelig glimt i øyet på denne flygningen. Hun omtaler oss hele veien som "the Norwegians" og "gentlemen". Når jeg er ferdig med forretten, bare bytter hun den mot hovedretten. Som alltid hos UA går førstevalget inn grunnet gullstatusen i Stjernealliansen. EBD har jo dessverre ingen ekstra fordeler hos alliansen.

Godkjent kylling, grønnsaker og ris.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4404_zpszhfmf899.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4404_zpszhfmf899.jpg.html)

Pappa kjører videre i fiskesporet. Han melder at laksen smaker slik den bør, selv om den ikke er av norsk kvalitet.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4403_zpsdgscoakx.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4403_zpsdgscoakx.jpg.html)

En av de andre flyvertinnene er også i strålende humør. Når hun rydder vekk hovedrettene kommenterer hun "No dessert without finishing the whole main course, gentlemen". Jeg fyrer tilbake at et måltid uten dessert er kunstig morro, og spør samtidig om det er is på menyen.

Etter et lite minutt kommer flyvertinnen tilbake og melder at "I am informed that we got two ice creams especially loaded for the Norwegians". Vi kan ikke annet enn å le og kose oss.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4405_zpsphkcvq4r.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4405_zpsphkcvq4r.jpg.html)

737-405
20-09-2015, 19:24
Fru purser mener jeg trenger en "After dinner drink". Vel - resultatet ser dere her. Jeg kjører Baileys.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4409_zpslmvqifyl.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4409_zpslmvqifyl.jpg.html)

Før leggetiden slår inn unner jeg meg selv litt utsikt over Stillehavet. For en utsikt også!

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4413_zpscuuyuvmb.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4413_zpscuuyuvmb.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4415_zpsxk82j0ps.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4415_zpsxk82j0ps.jpg.html)


Dessverre har ikke UA lie-flat seter i disse maskinene. For andre som skal utover til Hawaii anbefaler jeg direkteflighten fra Honolulu til New York med 767-400 ER.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4420_zpsyx7z2eyy.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4420_zpsyx7z2eyy.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4421_zpsdw3uxvo3.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4421_zpsdw3uxvo3.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4422_zpsznockg3t.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4422_zpsznockg3t.jpg.html)

Papsen og meg sover lettere enn de to kvinnelige innslagene i familien, og får en del timer på puten. Søvnkvaliteten kan imidlertid sammenlignes med søvn etter en fuktig kveld på byn, nemlig elendig.

Halvannen time før landing kommer frokosten. Den ser slik ut:

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4428_zpsg1tlqzdk.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4428_zpsg1tlqzdk.jpg.html)

Både frokostblandingen og yoghurten smaker bra. Croissanten spiller ikke helt i samme liga.

Midwest våkner opp til liv.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4431_zpsh2zuphog.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4431_zpsh2zuphog.jpg.html)

Et par minutter før oppsatt får vi tidenes innflygning til Chicago. Jeg lar bildene tale for seg selv.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4437_zpsaikazoue.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4437_zpsaikazoue.jpg.html)

N214UA når gate B16 akkurat på rutetid. Jeg takker Fru Purser for en glimrende tur og forlater maskinen gjennom L1.

737-405
20-09-2015, 19:34
UA 944 Chicago/ORD - Frankfurt/FRA:

Dagens maskin for overfarten er N229UA.

Nok en gang er det altså en 777-222 som skal stå for overfarten. Denne gangen er det heldigvis ER-versjonen, så håper jeg det er mer krutt i denne.

Distansen mellom Chicago - Frankfurt er pålydende 6972 kilometer.

Dagens maskin har imidlertid en helt annerledes konfigurasjon enn "high-density" fuglene som United benytter til Hawaii.

Maskinene har 8 seter dedikert til United Global First, 40 seter for passasjerer i United BusinessFirst og 220 seter for United Economy.

Før turen til Frankfurt hadde maskinen gjort en tur/retur Sao Paulo.

Gaten for dagens UA 944 ligger heldigvis ikke mange skrittene fra loungen, og er C10 for de lokalkjente.

Igjen havner undertegnede og reisefølget i ombordstigningsgruppe 1. Ombordstigningen starter klokken 13:30 lokal tid. Den er imidlertid av det komfortable slaget. Jeg finner meg til rette i sete 6A og skal denne gangen fly "rett" vei hjem til Europa.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4443_zpsskodppdw.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4443_zpsskodppdw.jpg.html)

Fireseter i midten før en indisk familie okkuperer denne. STYR UNNA folkens, snakk om å sitte i skvisen i Business.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4446_zps556df6oj.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4446_zps556df6oj.jpg.html)

Beinstrekketesten består så vidt her. Jeg tenker at dette setet skal hjelpe meg med å ta igjen den tapte babysøvnen fra turen over til ORD.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4447_zps76zkrjkd.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4447_zps76zkrjkd.jpg.html)

Så var det tid for å titte litt på dagens meny.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4450_zpsz2e8j0bt.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4450_zpsz2e8j0bt.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4448_zpsv7vxiqsb.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4448_zpsv7vxiqsb.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4452_zpsmuamydf5.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4452_zpsmuamydf5.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4455_zpspauv7c3x.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4455_zpspauv7c3x.jpg.html)

Mens vi på turen over til OGG fikk en spesialversjon av UA sine toalettsaker, er de nå tilbake til den vanlige standarden. Dog en grei toalettmappe å ha med på reise til senere turer.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4456_zpstnsxg9c7.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4456_zpstnsxg9c7.jpg.html)

Innholdet er type standardisert som hos de aller fleste. Øyemaske, tannkost, tannkrem, kulepenn og diverse kremer som damene kan hygge seg med.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4458_zpsfiqtqqmm.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4458_zpsfiqtqqmm.jpg.html)

OBSOBS! For de som skal reise med UA og deres 777. Sete 6B brukes som hvilesete for pilotene. Så hvis man velger dette setet kommer man til å bli splittet dersom man reiser sammen. Siden hele gjengen i familien var så sliten nå, holdt jeg fast ved dette setet. Turen skulle brukes til soving og spising.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4460_zpsvga47kgj.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4460_zpsvga47kgj.jpg.html)

Byebye Chicago, vi sees.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4462_zpslsjtccf7.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4462_zpslsjtccf7.jpg.html)

737-405
20-09-2015, 19:46
Herlig å se skandinaviske venner på amerikansk jord. Dette er flotte "Erik Viking" som jeg hadde gleden av å fly mellom New York og København i mars i år. LN-RKN opererer dagens SK 946 til Stockholm.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4482_zpsqatcgeme.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4482_zpsqatcgeme.jpg.html)

En ganske hissig kø som vanlig for take-off på ORD. Maaaange American-maskiner som ville opp i luften så kjapt som mulig.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4483_zpskfwkhxoc.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4483_zpskfwkhxoc.jpg.html)

Endelig vår tur og klar for 7 timer + 50 minutter mot Frankfurt & Tyskland. FOR EN LYD av denne damen. Jeg merker stor forskjell mellom 777 og ER-utgaven. Her kom det gåsehud og full pakke!

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4484_zpss5mjnllp.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4484_zpss5mjnllp.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4490_zpsv30rboab.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4490_zpsv30rboab.jpg.html)

Blåser av gårde mot Europa og venter på at kapteinen skal slukke det fordømte skiltet med setebeltet. Glemte å gå på toalettet før man kom seg om bord, aldri om jeg gjør den tabben igjen.. :headbang

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4492_zpsm6cryfah.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4492_zpsm6cryfah.jpg.html)

Flyvertinnen er i godt humør og fyrer opp de varme klutene før serveringen. Godt å vaske seg på hendene etter mange timer på reisefot.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4496_zpsmwhn08aj.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4496_zpsmwhn08aj.jpg.html)

Siden man har tenkt å sove under overfarten, ber jeg vennligst om øl. Egentlig skulle det være en Miller Lite - men trøtt som jeg er finner jeg det først ut etterpå at det er en Heineken. En liten skandale der.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4500_zpsbl5khxzd.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4500_zpsbl5khxzd.jpg.html)

Koselig krok for meg selv. Her skal sovemodusen finnes ASAP.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4501_zpskklkc5io.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4501_zpskklkc5io.jpg.html)

Så er det tid for disse salatene hos UA igjen. Nå vil ikke jeg høres ut som en sutrekopp, men etter XX antall flygninger med dem over kort tid blir man lei. Da foretrekker jeg SAS og deres variant. Laksen er imidlertid god.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4502_zpspwayswch.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4502_zpspwayswch.jpg.html)

Damene som serverer skjønner at jeg vil ha et høyere tempo på serveringen for å sove, og ekspederer meg hurtig. Det kan vi like. Til hovedrett tar jeg kyllingen. Selve kyllingen er grei, men tilbehøret. Jeg er ingen kresen mann, men her ble en del liggende igjen på tallerkenen.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4506_zpszcvtapo5.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4506_zpszcvtapo5.jpg.html)

Endelig fikk jeg den fordømte Miller Lite.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4508_zpsxxk6nv2w.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4508_zpsxxk6nv2w.jpg.html)

Ostefatet hoppes over, da det aldri har vært en av mine favoritter. Igjen tar damene tegningen og lar meg gå rett på isen. KALORIER, mmmmmmm :old

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4510_zpsgtb0hcxr.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4510_zpsgtb0hcxr.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4511_zpsxusqv2el.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4511_zpsxusqv2el.jpg.html)

737-405
20-09-2015, 19:57
Etter at damene fikk vekk hovedretten, kjører jeg setet ned i flat posisjon, brer teppet rundt meg, QC 25 på ørene og finner drømmeland.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4515_zpskjnzfa6k.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4515_zpskjnzfa6k.jpg.html)

Damene får et lite hint om at jeg gjerne står over frokosten, noe som ikke er noe problem. Serviceinnstilt gjeng om bord på denne flygningen her, så UA skal få pluss for god service.

Det blir 4,5 gode timer på øyet og hva er vel bedre enn en frisk start på dagen med appelsinjuice?

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4517_zpsfnyjdmzb.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4517_zpsfnyjdmzb.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4520_zpsxvcyzpxz.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4520_zpsxvcyzpxz.jpg.html)

Europa ønsker meg velkommen tilbake i et nydelig lys. Vi nærmer oss Frankfurt med stormskritt.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4523_zpsn4huew9b.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4523_zpsn4huew9b.jpg.html)

På innflygning mot Frankfurt, og her klarer jeg å fange Commerzbank Arena i samme slengen.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4534_zpsdkspg2fq.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4534_zpsdkspg2fq.jpg.html)

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4536_zpsns6eqe4z.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4536_zpsns6eqe4z.jpg.html)

En god del Lufthansen-maskiner har allerede kommet inn til Frankfurt på morgenkvisten. Vi tar bakken et kvarter før oppsatt rutetid, men det tar sin tid å takse til terminalen fra rullebanen borti gokk.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4537_zps42buawkb.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4537_zps42buawkb.jpg.html)

Takk for turen United - ingen tvil om at hardproduktet deres er meget bra.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4541_zps5rtippaj.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4541_zps5rtippaj.jpg.html)

LH 822 Frankfurt/FRA - København/CPH:

Ombordstigning fra gate A25 denne lørdag morgenen. Dermed blir det bussing på oss.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4543_zpsgkt9so5a.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/IMG_4543_zpsgkt9so5a.jpg.html)

Leddbussen blir bortimot full, så der ser ut til at Lufthansa tjener penger på denne avgangen. Jeg finner setet mitt som er 2F.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4545_zpskhewwngc.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4545_zpskhewwngc.jpg.html)

Dessverre er det en baby fra h******* på rad 4 som underholder hele flyet. Det er så mye skriking at jeg får god nok prevensjon for minimum et par år til allerede før dørene lukkes. Jeg som skulle hjem igjen til Bergen for å sjekke damer i høst...

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4548_zpsakcmfylc.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4548_zpsakcmfylc.jpg.html)

Krabaten på UA 348 var sjarmerende, men det samme kan ikke sies her.

Hvalen underholder meg mens jeg venter på "boarding completed".

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4550_zpsknybxdmr.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4550_zpsknybxdmr.jpg.html)

Igjen blir det avgang fra rullebane 25 C ved Frankfurt.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4555_zpsaxhwn1ut.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4555_zpsaxhwn1ut.jpg.html)

Dagens maskin er for øvrig D-ABIG. I kabinen er det tre kvinner, der to av de har ansvaret for oss fremme i Biz. Fru Purser sender ut frokosten på brettene.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4561_zps1ys4tgpc.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4561_zps1ys4tgpc.jpg.html)

Nå er unge lovende så trøtt og kvalm at den eneste medisinen som kan hjelpe er en god, gammeldags Cola.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4563_zpsepgetlpt.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4563_zpsepgetlpt.jpg.html)

Frokosten smaker bra den, så Lufthansen gjør jobben sin på matfronten.
Så var det disse typene som har lyst til å bruke toalettet fremme. Jeg kjenner at min begeistring ikke er særlig stor...

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4564_zpspklrz5l3.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4564_zpspklrz5l3.jpg.html)

Etter en 55 minutter i luften tar man bakkene på Kastrup. Hvis noen skulle lure på om jeg er tilbake i Skandinavia eller ikke.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4568_zpssbwbtymw.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4568_zpssbwbtymw.jpg.html)

D-ABIG takser rolig inn til gate B7 og vi kan si takk for turen til personalet. Da gjenstår bare sjarmøretappen til Bergen igjen.

737-405
20-09-2015, 20:09
SK 2868 København/CPH - Bergen/BGO:

Dagens SK 2868 opereres av OY-KFM som tidligere hadde registreringen LN - RNL. Jeg har tidligere fløyet maskinen mellom Stavanger og København i august i fjor.

Boarding skjer fra gate B6 med en rigtig sød pige bak skranken. Ombordstigning starter omtrentlig klokken 13:45 og maskinen blir helt fullsatt denne lørdagen. Skribenten inntar sete 17A med min far som trofast sidemann i 17C.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4572_zpsyswp0xml.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4572_zpsyswp0xml.jpg.html)

Det er to kvinnelige kabinansatte ombord i raketten til BGO i dag. Kapteinen som er en svensk dame sitter sammen med en dansk kapteinkollega og lover flytid på 1 time og fem minutter mot Vestlandets hovedstad.
Vi pusher ut på rutetid.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4573_zpsnx21hwm7.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4573_zpsnx21hwm7.jpg.html)

Opp i luften kommer vi også etter hvert. De hyggelige damene triller ut vognen, men jeg har ikke behov for hverken fast eller flytende på denne turen her.

http://i856.photobucket.com/albums/ab124/Flygermann/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4576_zpsiry7cbbf.jpg (http://s856.photobucket.com/user/Flygermann/media/Summer2015/Summer2015%20version%202/Summer3/IMG_4576_zpsiry7cbbf.jpg.html)

Ti minutter før oppsatt rutetid parkerer "Fafner Viking" ved gate 23 på BGO, og en laaang ferd mot Bergen er over.

Konklusjon

Først og fremst vil jeg understreke at på så lange turer gjør det virkelig susen å fly Business. Dette var den første turen på Business for de tre andre i familien, og de var veldig positiv til effekten det hadde i forhold til jetlag/plass/komfort osv underveis. Biz-produktet til United er ikke det mest eksklusive når det kommer til mat og presentasjon. MEN; På de turene våre ga cabin crew glimrende service med unntak av turen fra San Francisco til Maui. Maten er gjennomsnittlig dersom man ser vekk fra desserten. Høydepunktet er nok Upper Deck på 747 - det er en opplevelse alle bør unne seg dersom man har sjansen. Kun SVG-IAH i 737 BBJ er bedre når det kommer til privat følelse om bord etter min mening. Når det kommer til bonuspoeng, endte jeg opp med vel 19.000 poeng for turen. Neste gang turen går til Hawaii - tar jeg nok heller direkteruten fra HNL til EWR med tanke på setene (en dyr lærepenge med tanke på søvn). Uansett, Hawaii og Maui anbefales på det aller sterkeste! Når det kommer til turene mellom Bergen og København, var det meget bra crew på utreisen særlig. SK er punktlige og leverer et solid produkt!

RJon
20-09-2015, 20:54
Takk for en flott rapport med mye god lesing! :)

Får lyst tilbake til Maui, men samtidig så blir jeg minnet på hvor en lang amerikareise det er å komme seg dit

MountainDew
22-09-2015, 17:38
Flott rapport! Meget lang reise, hadde nok vert godt med en pause på midten, business eller ikke. Takk for turen :up:

FlightDeck
30-09-2015, 20:51
Takk for strålende rapport! Fine bilder og gode beskrivelser.

737-405
06-10-2015, 19:26
Takk for en flott rapport med mye god lesing! :)

Får lyst tilbake til Maui, men samtidig så blir jeg minnet på hvor en lang amerikareise det er å komme seg dit

Tusen takk for hyggelig kommentar og at du leser rapporten :-) Definitivt en lang reise, men så er det verdt hvert eneste minutt spør du meg.

Flott rapport! Meget lang reise, hadde nok vert godt med en pause på midten, business eller ikke. Takk for turen :up:

Takker så meget for kommentar MountainDew ;-) En pause på veien kunne nok gjort susen. Egentlig var turen bortover den verste, selv om 9 timer i Chicago ikke er en vinner heller.

Takk for strålende rapport! Fine bilder og gode beskrivelser.

Hjertelig takk for at du kommenterer og leser rapporten FlightDeck :) Maui er definitivt en plass å anbefale.

Fnate
07-10-2015, 21:37
Dette var en fantastisk rapport. Takk skal du ha. Hovedretten er til UA er rimelig mystiske greier, men isen og setene veier jo opp.

Hva mener du med at du ville valgt EWR - HNL pga setene? Er det long haul seter der?

737-405
09-10-2015, 18:36
Dette var en fantastisk rapport. Takk skal du ha. Hovedretten er til UA er rimelig mystiske greier, men isen og setene veier jo opp.

Hva mener du med at du ville valgt EWR - HNL pga setene? Er det long haul seter der?

Tusen takk for at du leser og kommenterer rapporten, Fnate :D Hyggelig at den falt i smak! Ja, disse hovedrettene er meget mystiske saker. En god natts søvn veier dog opp for det meste.

EWR-HNL som har rutenummer UA 15/UA 14 flys med 767-400 ER med flate senger. Så for alle Hawaii-reisende; anbefaler denne, og er i tillegg en perfekt nattavgang på returen med avgang 20:10 lokal tid i sommersesongen :)

oskarflekkefjord
11-10-2015, 22:27
Tusen takk for en flott rapport! :):) Velskrevet, interessant og bra bilder.

Dag Viking
12-10-2015, 10:08
Takk for fin rapport.

Gode TR blir alltid satt pris på

LN-AFG
12-10-2015, 18:37
Takk for utfyllende rapport!

Dro også til Maui i slutten av Juni. Da med BA via LHR og SEA og Hawaiian SEA-OGG. Var meget behagelig å fly med begge. Hadde First på BA og First på HA. Hvilket hotell hadde dere på Maui? Hadde Westin Ka'anapali som kan anbefales.