Log in

View Full Version : Ryanair spår: Vi spår «moren og faren til alle priskriger


BraathensSafe1985
04-09-2015, 20:03
<H1 class=title>Ryanair-sjefen: - Vi spår «moren og faren til alle priskriger» - for det er vi som skal starte den

...men Norwegian har et helt annet syn på prisutviklingen enn Ryanair-topp Michael O'Leary.

</H1>

Vi har bestilt over 400 fly som vil bli levert de neste åtte årene, og den årlige trafikken vår vil nesten doble seg - fra 90 millioner ifjor til nær 160 millioner passasjerer de neste åtte årene, sier O'Leary.


http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2015/09/04/1839/Luftfart/ryanairsjefen-vi-spr-moren-og-faren-til-alle-priskriger-for-det-er-vi-som-skal-starte-den


Svær i kjeften denne fyr'n

Herlov
05-09-2015, 06:45
Nei, takk. Vi trenger ikke lavere priser.

sk931
05-09-2015, 09:04
Men det er jo det der er den "storskryders" plan,,,ud konkurrere alle OG så sætte prisen
op, for så er der jo pludselig ikke noget alternativ..
Mange store lufthavne giver rabatter til selskaber som starter i netop deres lufthavn, og denne rabat skal Ryanair naturligvis også have, men har de dem først indenfor, er det pludselig Ryanair der sætter krav og truer osv osv...
I Norge, nord for Trondheim kan i sove roligt,,,Ryanair kommer aldrig...Og heldigvis har vi AAL i Danmark...Der kommer de heller ikke, for de vil ikke betale det, som alle de andre selskaber GERNE vil betale...
Hilsen Ole

robertaas
05-09-2015, 15:04
Nei, takk. Vi trenger ikke lavere priser.
Tror ikke du har så mange passasjerer med deg på den. Ryanair er jo allerede det selskapet som flyr flest passasjerer i Europa. (om man ikke teller samlet for selskapene Lufthansa, Austrian, Swiss, Edelweiss, Air Dolomit, German Wings, Eurowings, SunExpress og TUI)

Vr
06-09-2015, 17:56
Tror ikke du har så mange passasjerer med deg på den. Ryanair er jo allerede det selskapet som flyr flest passasjerer i Europa. (om man ikke teller samlet for selskapene Lufthansa, Austrian, Swiss, Edelweiss, Air Dolomit, German Wings, Eurowings, SunExpress og TUI)


So what? Man kan ikke degenerere hele bransjen. In the race to the bottom, there are no winners.

Bergern
06-09-2015, 20:53
So what? Man kan ikke degenerere hele bransjen. In the race to the bottom, there are no winners.

Det er helt riktig. Og da må bransjen selv ta tak og slutte å skylde på gjerrige kunder. Det er bransjen som setter prisen.

robertaas
06-09-2015, 21:48
So what? Man kan ikke degenerere hele bransjen. In the race to the bottom, there are no winners.
Det er bare de som som får reisene betalt av arbeidsgiver eller spesielt interesserte (les, de på dette forumet) som er villige til å betale mere for å få lounge/status og opptjening til bonusturer, resten er bare interessert i å komme seg billigst mulig fra A til B. De tradisjonelle selskapene mister derfor kunder til de som klarer tilby turene billigere og er derfor nødt til å endre seg. Nesten samtlige flyselskaper i Europa kopierer stadig mer av konseptet til Ryanair på samme måte som de andre kopierer Southwest i USA.

Jeg vet ikke om degenerering er det riktige ordet. Flyreiser er ikke det samme som før da disponent Fredriksen betalte en halv månedslønn for en tur til Oslo og møtte opp i dress. Idag er turen mer å sammenligne med en busstur, turen er tilgjengelig for alle og det man har mistet i eksklusivitet har man vunnet i effektivitet. For de fleste passasjerer som kun ønsker komme seg billigst mulig fra A til B betyr dette en forbedring av flybransjen.

Var det en degenerering av databransjen at man gikk fra noen få sentrale stormaskiner i verden til flere billige datamaskiner i hvert hjem?