PDA

View Full Version : Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?


88charlie
02-09-2015, 12:20
Fikk denne gjennom VIA nytt i dag:

http://premium-economy.lufthansa.com/bb#area/comfort

Noen som har testet dette og/eller har kontroll på hvilke ruter det er tilgjengelig?

Det er ikke Thai premium og det spørs vel hvor godt man kan sove i de men alt slår 3-4-3 i vanlig economy fra en av GCC'ene...

Strominho
02-09-2015, 12:32
Testet dette fra Tokyo-Frankfurt i B747-8i.
Det var helt greit. litt bedre plass. I disse flyene er premium economy plassert ca. midt i vanlig eco (om jeg husker riktig), så det er masse folk og støy i nærheten. Styr for guds skyld unna fremste rad hvor toalettene befinner seg. Vi satt på rad 2 fra toalettene og fikk se hvor uendelig plagsomt dette var for de som satt foran oss.

I A380 er Premium economy helt fremst på nedre dekk. Vil anta at dette området er roligere enn midt i B747'en.
"Dessverre" fikk vi ikke prøvd dette på A380 da vi ble oppgradert til Business. Jeg tror mulighetene for oppgradering er forholdsvis store da Premium Eco er veldig begrenset (bare fire rader eller der omkring), ergo så kan disse overbookes nokså ofte, vil jeg anta.

simenjw
04-09-2015, 07:27
Fløy FRA-JNB-FRA med Lufthansa i PE i august (A380-rute) og syns produktet jevnt over leverer bra. Mulig det bare er meg som syns Lufthansa jevnt over er ganske traust og kjedelig, men du vet hva du får. Kvaliteten på service er helt ok, mat og underholdning er ok+. Selve komforten i setet er god, du får temmelig bra med benplass, og det fins smarte lagringsløsninger rundt setet. Sov helt greit både opp og ned.

Nå er det allerede nevnt at PE er plassert helt foran på 380, og det har mye å si. Støymessig er det optimalt, da de andre passasjerene og motorene er bak i flyet og det er så og si null gjennomgangstrafikk. Bare ikke velg seterad 52 da det er der de lagrer masse stæsj og det er lett å få vansker med plass til bagasje.

hifiman
04-09-2015, 07:59
Nå har det vært ganske gode priser i business den siste tiden så jeg vil heller ha lagt til noen kr å valgt det istendenfor.

Bergern
04-09-2015, 08:43
Nå har det vært ganske gode priser i business den siste tiden så jeg vil heller ha lagt til noen kr å valgt det istendenfor.

Javel, men nå dreier denne tråden seg om erfaringer med Lufthansas Premium Economy.

88charlie
07-09-2015, 07:55
Nå har det vært ganske gode priser i business den siste tiden så jeg vil heller ha lagt til noen kr å valgt det istendenfor.

Business er bannet per definisjon, regardless of price.

Dette er bestemt av vår CEO som selv flyr "private class" og lederne i nivåene under flyr J etter eget forgåttbefinnende...

Man kan bli kommunist av mindre...

BårdK
08-09-2015, 15:42
Kan du ikke bare skrive ut pris på pluss og sende det med reiseregningen og selv betale for mellomlegget opp til business? Det gjør jeg på konferansereiser interkontinentalt, mens min arbeidsgiver betaler for Z når jeg underviser i Kina - selv om konferansene ikke er noe mindre slitsomme enn undervisning.

Chriscross
08-09-2015, 17:33
Kan du ikke bare skrive ut pris på pluss og sende det med reiseregningen og selv betale for mellomlegget opp til business? Det gjør jeg på konferansereiser interkontinentalt, mens min arbeidsgiver betaler for Z når jeg underviser i Kina - selv om konferansene ikke er noe mindre slitsomme enn undervisning.


Mange har nok et teisebyrå de må bruke, og de har fått streng beskjed om bare eco.

BårdK
08-09-2015, 19:07
Vi må også bestille via reisebyrå. For organisasjonen min, som etterhvert har akseptert at vi får dekket eco plus på interkontinentale konferansereiser, betyr det ikke noe rent økonomisk om jeg betaler differansen mellom eco plus og biz.

SudCaravelle
17-08-2016, 12:05
Hei - to spørsmål om LH Premium.

Er det "verdt" 3.750 kroner mer for en t/r billett til Dubai? (B744)

Det står Premium på OSL-FRA også - betyr dette noe på en A320?

Er det lounge osv?

Shukran.

Chriscross
17-08-2016, 12:39
Hei - to spørsmål om LH Premium.

Er det "verdt" 3.750 kroner mer for en t/r billett til Dubai? (B744)

Det står Premium på OSL-FRA også - betyr dette noe på en A320?

Er det lounge osv?

Shukran.

Mener du kan betale for tilgang til lounge I FRA når du flyr I Prem Eco med LH, mener det var så mye som 35 Eur.

Gjør litt research angående sete for mener den tredje bakerste raden eller noe hadde "leg rest" slik som den første raden har. Hadde jeg reist alene hadde jeg garantert gått for å betale ekstra, litt mer usikker om jeg skulle ha fire billetter.

Er du borte minst seks netter koster vel billetten med LH under 10000 om du broker SK flight nummer.

oy-viv
18-08-2016, 03:25
Hei - to spørsmål om LH Premium.

Er det "verdt" 3.750 kroner mer for en t/r billett til Dubai? (B744)

Det står Premium på OSL-FRA også - betyr dette noe på en A320?

Er det lounge osv?

Shukran.

PE er i orden på B744, hvor der ikke er gennemrend som på B748.
Der er ingen særlig ground service, og du betaler for loungeadgang
(€ 25).
PE på LH er på ingen måde et luksusprodukt; det drejer sig om bedre
benplads og en mere komfortabel stol!
Selv ville jeg betale differencen alene for stolens skyld!

JoeW
10-01-2017, 18:55
Hei - to spørsmål om LH Premium.

Er det "verdt" 3.750 kroner mer for en t/r billett til Dubai? (B744)

Det står Premium på OSL-FRA også - betyr dette noe på en A320?

Er det lounge osv?

Shukran.

Sitter nå med samme spørsmål - verdt 1850 kr ekstra for premium per vei FRA-DXB? (Har EBG)

MountainDew
10-01-2017, 22:22
Kontra verdens trangeste eco - JA! "there is no better way to fly...." :baeh

Kanon
10-01-2017, 23:49
Har akkurat lidd meg gjennom 13 timer i økonomiklasse på Lufthansa Boeing 747-8 fra EZE til FRA. DEt er de vondeste flysetene jeg noen gang har sittet i. Føltes som om jeg satt nede på metallet og setet hadde nedsittet rumpe form. Er det samme setene i ECO premium? Vil iallfall anbefale å ta med pute.

Starling
11-01-2017, 00:54
Jeg ble oppgradert til premium eco nylig, og merket ikke noe særlig forskjell.. Litt bedre legroom kanskje. Dessuten serverte de papp-pizza i eco, mot noe sære greier i premium economy. Fikk heldivis byttet da :-)

SudCaravelle
11-01-2017, 08:19
Vi booket to turer til Dubai med LH 747 hvorav den vi hadde i julen er på Eco og den vi skal ha nå i Påsken er på Eco Premium.

Vi hadde i julen rad 31 som er bakerst i den lille kupeen hvor Premium er (tre rader bak) og fikk faktisk akkurat samme mat, drikke og service (servicen var faktisk til tide bedre og Gunther hentet faktisk noen edle brune varer fra C til meg i ekte glass). Plassen er selvfølgelig noe bedre men det var lite å merke av premium.

Jeg fortalte dragen at jeg hadde brukt 9000 kroner på å oppgradere oss fire rader frem for påsken hvor vi ble enige om at det er vel bare å avbestille.

Oppgraderingen kan dessverre ikke avbestilles og den N klassen du har blitt oppgradert til gjør det fremdeles ikke mulig å oppgradere til C på poeng.

At 747en er trang og jævlig kjenner jeg meg ikke igjen i… Jeg synes plassen var god, setene gode og skjermen meget bra.

Kanon
11-01-2017, 13:05
Jeg satt på rad 46 3 rader fra bakerst, muligens dårligere beinplass der? Uansett det værste flysetet jeg har sittet i. 13 timer alt for mye, kunne klart ett par. Samme typen tynne seter som Norwegian bruker på sine 737.
Setene på Lufthansa sin A320 fra FRA til OSL var betydelig bedre.

JoeW
11-01-2017, 13:34
Så kanskje seteplassering på rad 29 med såkalt bedre benplass til kr 400 (første av de tre radene eco i samme kabin som premium)er en bedre deal enn premium economy til kr 1850?

SudCaravelle
11-01-2017, 14:40
Så kanskje seteplassering på rad 29 med såkalt bedre benplass til kr 400 (første av de tre radene eco i samme kabin som premium)er en bedre deal enn premium economy til kr 1850?

Spør du meg så definitivt.. Jeg skal gi en kort tilbakemelding etter påsken. De plassene har nesten bedre benplass enn Premium setene.

dc-8-63
11-01-2017, 16:29
Så kanskje seteplassering på rad 29 med såkalt bedre benplass til kr 400 (første av de tre radene eco i samme kabin som premium)er en bedre deal enn premium economy til kr 1850?
Det kommer litt an på om du velger et sete på "3 seter" eller "4 seter" (i midten) 3 seter sidene er litt klønete bak 2 setere i Premium, med tanke på bord og skjerm. Jeg "bor" i samme kabinen, har 31A som fast sete (min variant av Fnates 62K) og lurte på å bytte til 29A - men det så ikke helt kurant ut. Selv med 190cm synes jeg plassen på 31A er helt fin. Hadde inntil 1 Januar samme oppfatning som Sudcaravelle at det var liten forskjell på maten, men da jeg ble oppgradert fra Vancouver til Frankfurt ble det klart at det faktisk var større forskjell på maten en jeg hadde trodd. Presentasjonen var betydelig bedre, større forrett og hovedrett og varmrettene ble ikke servert i aluminiums "tallerken". Jeg liker også ekte glass ikke plast, men det er en smak sak. Setet var betydelig bedre, det lener seg meget godt bakover, rad 24 er best da du ikke får setet foran deg. Men neste tur er jeg nok tilbake på 31A da til Seattle / Vancouver koster det fort NOK 4000++ ekstra for Premium envei, det er 2/3 av en ny tur/retur.

SudCaravelle
11-01-2017, 16:38
Det kommer litt an på om du velger et sete på "3 seter" eller "4 seter" (i midten) 3 seter sidene er litt klønete bak 2 setere i Premium, med tanke på bord og skjerm. Jeg "bor" i samme kabinen, har 31A som fast sete (min variant av Fnates 62K) og lurte på å bytte til 29A - men det så ikke helt kurant ut. Selv med 190cm synes jeg plassen på 31A er helt fin. Hadde inntil 1 Januar samme oppfatning som Sudcaravelle at det var liten forskjell på maten, men da jeg ble oppgradert fra Vancouver til Frankfurt ble det klart at det faktisk var større forskjell på maten en jeg hadde trodd. Presentasjonen var betydelig bedre, større forrett og hovedrett og varmrettene ble ikke servert i aluminiums "tallerken". Jeg liker også ekte glass ikke plast, men det er en smak sak. Setet var betydelig bedre, det lener seg meget godt bakover, rad 24 er best da du ikke får setet foran deg. Men neste tur er jeg nok tilbake på 31A da til Seattle / Vancouver koster det fort NOK 4000++ ekstra for Premium envei, det er 2/3 av en ny tur/retur.

Godt å høre - jeg har blitt informert om at maten er 100% den samme som øko, samme viner etc. men litt annen packing. Selve serveringen var også det samme.

dc-8-63
11-01-2017, 18:50
Godt å høre - jeg har blitt informert om at maten er 100% den samme som øko, samme viner etc. men litt annen packing. Selve serveringen var også det samme.
Mellom US West Coast / Canada og Europa er det 100% sikkert at maten ikke er det samme, har tatt med meg noen menyer fra Premium når jeg selv har sittet på Øko og når kyllingen på Øko til Vancouver servert med en tomat basert ragu, var det med "Ginger Braised Vegetables" det samme med Pastarettene, Ravioli på Premium, Tagliatelle på Øko. Drikkevarene er de samme.