jestraveller
24-08-2015, 21:24
http://photos.marinetraffic.com/ais/showphoto.aspx?photoid=92407
Kilde: marinetraffic.com
Hej alle.
Da jeg fik en masse god feedback og mange positive tilbagemeldinger på min sidste rapport, vil jeg bidrage med en ny, dog væsentligt kortere og på dansk.
Mandag d. 17. August
Kl. 14 fik vi tilbagemelding fra kunden om at vi kunne komme om bord på skibet Ficaria Seaways i Rotterdam om tirsdagen. Billetterne blev bestilt til KLM's morgen afgang kl. 06:00. Der var kun plads på business Class, hvilket jeg ikke brokkede mig over. Det ville være min første gang i Business, men jeg havde ikke synderligt store forventninger på den 1½ time korte flyvetur.
Tirsdag d. 18. August
Vækkeuret ringede 03:45, og taxaen hentede mig kl. 04:10. Jeg har siden turen til Canada været en tur i München på ferie, på en Point-billet med SAS hvilket betød at jeg kunne komme i SAS loungen og tage min kæreste med. Denne gang fik jeg dog muligheden for at afprøve Aviators lounge i CPH, som KLM tilbyder sine Business Class og status medlemmer.
Jeg ankom til CPH omkring 04:30. Der var ikke mange mennesker i terminal 2 udover chartergæster og 5-7 personer der stod ved check in til netop KLM. En dame spurgte om jeg havde priority og henviste mig derpå til den ledige skranke udenom de få der ventede.
https://farm1.staticflickr.com/690/20822614926_01b84989e3_b.jpg
https://farm6.staticflickr.com/5647/20822614356_dbbe4445c3_b.jpg
Fast-track eller CPH Express som det hedder, var ikke åbent så tidligt, men det betød heller intet da der ingen kø var. Jeg havde heller ikke travlt da loungen først åbnede kl. 05.
https://farm6.staticflickr.com/5636/20839324952_3c46de8310_b.jpg
https://farm6.staticflickr.com/5785/20822613176_0dfcf023c5_b.jpg
Loungen var meget lille og udvalget tilsvarende småt, men det blev til en kop kaffe, lidt juice og nogle skiver franskbrød. Ganske udmærket og med udsigten til solen der stod op og en stigende aktivitet i lufthavnen var det faktisk et fint alternativ terminalens opholdsområder. Faktisk syntes jeg det er ærgerligt at der ikke er udsigt til flyene fra SAS loungen, da jeg personligt holder meget af at følge det liv der altid er i en lufthavn. Nå ja, og så flyene i sig selv.
Kl. 05:30 gik jeg mod gaten, hvor boarding allerede var startet da jeg nåede frem.
https://farm1.staticflickr.com/717/20660909648_7d9f9608f5_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/698/20839322802_9420b50fba_b.jpg
Route: KL1124 København - Amsterdam
Aircraft: Boeing 737-700 #PH-BGO
Gate: A20
Class: Business (C)
Seat: 4A
Hvis I læste min sidste rapport, vil I vide at jeg har et begrænset kendskab til det at rejse på andet end economy. Jeg var derfor overrasket over at sædeafstanden var væsentlig større end bag gardinerne. Måske fordi jeg er vandt til at passere SAS Plus kabinen, som blot er et pap-skilt påsat med velcro og de samme stole som alle andre sidder i, men jeg blev positivt overrasket over at jeg kunne strække min 1.95m lange krop, og at der faktisk var forskel på business og economy.
https://farm1.staticflickr.com/781/20839322342_c24ebed65d_b.jpg
https://farm6.staticflickr.com/5752/20856053471_64f72b2a85_b.jpg
Boarding var overstået hurtigt og vi kørte mod banen omkring 10 minutter før planlagt tid. Fuldt fly i begge klasser (Så vidt jeg kunne se) og jeg kunne strække benene og nyde solopgangen imens vi startede i en østlig retning parallelt med Øresundsbroen. Der skulle blive omkring 25°C i København den dag.
https://farm6.staticflickr.com/5724/20226292334_a13f99bae7_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/708/20660843720_22772680c3_b.jpg
https://farm6.staticflickr.com/5724/20660906088_24c09788cc_b.jpg
Kort tid efter skiltet med sikkerhedsbæltet var slukket kom vognen rundt og uddelte mad og drikkevare. Jeg blev tiltalt ved navn hvilket jeg syntes er en rigtig fin detalje.
https://farm6.staticflickr.com/5744/20822608586_399cd76dc5_b.jpg
Maden var fin og med den og min evne til at strække benene blev tankerne ledt hen på de gode 90'er hvor dette var en standard economy morgenservering hos Maersk Air og jeg endnu ikke var lang nok til at kunne nå gulvet fra stolen.
https://farm1.staticflickr.com/720/20856050681_e3d1802aba_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/738/20226289584_b54368d151_b.jpg
Det blev tid for nedstigning mod Amsterdam og bakken blev fjernet. Inden vi gik igennem skyerne kom kaptajnen på og fortalte at "The weather in Amsterdam is pretty nasty this morning…) og det fik han ret i.
https://farm1.staticflickr.com/691/20227908803_7ff8e0be7e_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/632/20660840240_2971435659_b.jpg
Vi tog toget til Rotterdam hvor vi ankom omkring kl. 09:30. Regnen var stoppet men det var stadig koldt. Rotterdam fremstår som en meget ny og morderne by, med massere af vækst som ikke mindst skyldes at de har Europas største havn. Sidst jeg var der var vejret tilsvarende koldt, blæsende og vådt så det var ikke noget specielt glædeligt gensyn. (Havnen er dog et besøg i sig selv hvis man er interesseret i den slags)
https://farm1.staticflickr.com/741/20839326772_1fd28eede4_b.jpg
Vi tog en taxa ud til terminalen hvor DFDS betjener deres RO/RO skibe fra. Flere personer kommenterede til min forrige rapport at jeg skulle passe på med at ligge ud af informationer omkring mit arbejde. Dette har jeg taget til mig og vil derfor ikke beskrive i detaljer hvad jeg foretager mig ombord.
Det som jeg troede skulle være en én-dags tur med KLM hjem kl. 21:00 samme dag, blev til en sejltur til Immingham i England og tilbage til Rotterdam.
Kilde: marinetraffic.com
Hej alle.
Da jeg fik en masse god feedback og mange positive tilbagemeldinger på min sidste rapport, vil jeg bidrage med en ny, dog væsentligt kortere og på dansk.
Mandag d. 17. August
Kl. 14 fik vi tilbagemelding fra kunden om at vi kunne komme om bord på skibet Ficaria Seaways i Rotterdam om tirsdagen. Billetterne blev bestilt til KLM's morgen afgang kl. 06:00. Der var kun plads på business Class, hvilket jeg ikke brokkede mig over. Det ville være min første gang i Business, men jeg havde ikke synderligt store forventninger på den 1½ time korte flyvetur.
Tirsdag d. 18. August
Vækkeuret ringede 03:45, og taxaen hentede mig kl. 04:10. Jeg har siden turen til Canada været en tur i München på ferie, på en Point-billet med SAS hvilket betød at jeg kunne komme i SAS loungen og tage min kæreste med. Denne gang fik jeg dog muligheden for at afprøve Aviators lounge i CPH, som KLM tilbyder sine Business Class og status medlemmer.
Jeg ankom til CPH omkring 04:30. Der var ikke mange mennesker i terminal 2 udover chartergæster og 5-7 personer der stod ved check in til netop KLM. En dame spurgte om jeg havde priority og henviste mig derpå til den ledige skranke udenom de få der ventede.
https://farm1.staticflickr.com/690/20822614926_01b84989e3_b.jpg
https://farm6.staticflickr.com/5647/20822614356_dbbe4445c3_b.jpg
Fast-track eller CPH Express som det hedder, var ikke åbent så tidligt, men det betød heller intet da der ingen kø var. Jeg havde heller ikke travlt da loungen først åbnede kl. 05.
https://farm6.staticflickr.com/5636/20839324952_3c46de8310_b.jpg
https://farm6.staticflickr.com/5785/20822613176_0dfcf023c5_b.jpg
Loungen var meget lille og udvalget tilsvarende småt, men det blev til en kop kaffe, lidt juice og nogle skiver franskbrød. Ganske udmærket og med udsigten til solen der stod op og en stigende aktivitet i lufthavnen var det faktisk et fint alternativ terminalens opholdsområder. Faktisk syntes jeg det er ærgerligt at der ikke er udsigt til flyene fra SAS loungen, da jeg personligt holder meget af at følge det liv der altid er i en lufthavn. Nå ja, og så flyene i sig selv.
Kl. 05:30 gik jeg mod gaten, hvor boarding allerede var startet da jeg nåede frem.
https://farm1.staticflickr.com/717/20660909648_7d9f9608f5_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/698/20839322802_9420b50fba_b.jpg
Route: KL1124 København - Amsterdam
Aircraft: Boeing 737-700 #PH-BGO
Gate: A20
Class: Business (C)
Seat: 4A
Hvis I læste min sidste rapport, vil I vide at jeg har et begrænset kendskab til det at rejse på andet end economy. Jeg var derfor overrasket over at sædeafstanden var væsentlig større end bag gardinerne. Måske fordi jeg er vandt til at passere SAS Plus kabinen, som blot er et pap-skilt påsat med velcro og de samme stole som alle andre sidder i, men jeg blev positivt overrasket over at jeg kunne strække min 1.95m lange krop, og at der faktisk var forskel på business og economy.
https://farm1.staticflickr.com/781/20839322342_c24ebed65d_b.jpg
https://farm6.staticflickr.com/5752/20856053471_64f72b2a85_b.jpg
Boarding var overstået hurtigt og vi kørte mod banen omkring 10 minutter før planlagt tid. Fuldt fly i begge klasser (Så vidt jeg kunne se) og jeg kunne strække benene og nyde solopgangen imens vi startede i en østlig retning parallelt med Øresundsbroen. Der skulle blive omkring 25°C i København den dag.
https://farm6.staticflickr.com/5724/20226292334_a13f99bae7_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/708/20660843720_22772680c3_b.jpg
https://farm6.staticflickr.com/5724/20660906088_24c09788cc_b.jpg
Kort tid efter skiltet med sikkerhedsbæltet var slukket kom vognen rundt og uddelte mad og drikkevare. Jeg blev tiltalt ved navn hvilket jeg syntes er en rigtig fin detalje.
https://farm6.staticflickr.com/5744/20822608586_399cd76dc5_b.jpg
Maden var fin og med den og min evne til at strække benene blev tankerne ledt hen på de gode 90'er hvor dette var en standard economy morgenservering hos Maersk Air og jeg endnu ikke var lang nok til at kunne nå gulvet fra stolen.
https://farm1.staticflickr.com/720/20856050681_e3d1802aba_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/738/20226289584_b54368d151_b.jpg
Det blev tid for nedstigning mod Amsterdam og bakken blev fjernet. Inden vi gik igennem skyerne kom kaptajnen på og fortalte at "The weather in Amsterdam is pretty nasty this morning…) og det fik han ret i.
https://farm1.staticflickr.com/691/20227908803_7ff8e0be7e_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/632/20660840240_2971435659_b.jpg
Vi tog toget til Rotterdam hvor vi ankom omkring kl. 09:30. Regnen var stoppet men det var stadig koldt. Rotterdam fremstår som en meget ny og morderne by, med massere af vækst som ikke mindst skyldes at de har Europas største havn. Sidst jeg var der var vejret tilsvarende koldt, blæsende og vådt så det var ikke noget specielt glædeligt gensyn. (Havnen er dog et besøg i sig selv hvis man er interesseret i den slags)
https://farm1.staticflickr.com/741/20839326772_1fd28eede4_b.jpg
Vi tog en taxa ud til terminalen hvor DFDS betjener deres RO/RO skibe fra. Flere personer kommenterede til min forrige rapport at jeg skulle passe på med at ligge ud af informationer omkring mit arbejde. Dette har jeg taget til mig og vil derfor ikke beskrive i detaljer hvad jeg foretager mig ombord.
Det som jeg troede skulle være en én-dags tur med KLM hjem kl. 21:00 samme dag, blev til en sejltur til Immingham i England og tilbage til Rotterdam.