PDA

View Full Version : Skal ut å reise med Ryanair for første gang


Tarzan
22-08-2015, 23:19
Hei.

Trenger noen tips om hvordan det er å fly med Ryanair.

Jeg og venn har bestilt en ferie til London 1uke.

Vi har bestilt tur/retur, Moss Rygge Lufthavn- London Stansted Airport.

Vi har booket med Ryanair og lest Ryanair`s regler osv.
Skrive ut boarding pass osv. Gyldig ID.
Gå til gaten i god tid.

Er det flere ting vi burde vite???
Noen som har reist med Ryanair ofte.

imm
22-08-2015, 23:47
Prins boardingkort eller ha det på mobilen (kun app aksepteres). Ta med pass. Hold deg innenfor grensene på håndbagsje og eventuelt sendt bagasje. Møt opp ved gate senest 30 minutter før avgang. Værre en det er det ikke. Ryanair er langt fra så galt som mange skal ha det til, synes ihvertfall jeg. Og jeg har flydd med de en del.

God tur!

Tarzan
22-08-2015, 23:55
Takk.

Joda vi har lest Ryanair`s bagasje regler, og det skal vi holde oss innenfor.
Vi betalte jo 89kr for billetten hver vei og litt mer for våre kofferter osv.

Må sei at min venn var skeptisk til å reise med Ryanair.
Siden min venn har lest så mye rart om flyselskapet.
Det har jo jeg å.
Men la oss prøve det, fant vi ut.

mcduck
23-08-2015, 00:42
Må sei at min venn var skeptisk til å reise med Ryanair.
Siden min venn har lest så mye rart om flyselskapet.
Det har jo jeg å.
Men la oss prøve det, fant vi ut.

Så lenge man forholder seg til reglene så er Ryanair helt greie. Kabinbagasje blir nokså strengt håndhevet i utlandet og man får ikke mange grammene i overvekt før de reagerer. Stolene har ikke recline. De jeg har sendt med Ryanair ble positivt overrasket.

God tur! :)

carla
23-08-2015, 02:01
Det er noe som er galt naar en billett koster 89 kr hver vei, men nok om det.

Folg reglene og det skal gaa fint.

robertaas
23-08-2015, 02:35
Det er noe som er galt naar en billett koster 89 kr hver vei, men nok om det.
De som må booke dagen de reiser betaler gjerne 3000 og de som glermmer å printe ut boardingkort må betale dyrt for det. Det er derfor aldri et fly hvor alle kun har betalt 89 kroner.

Jeg reiste en billig tur hvor et hyggelig par satte seg ved siden av meg. Det viste seg at de ikke hadde reist med Ryanair før. De klarte møte opp uten boardingkort og i tillegg møtte de opp på flyplassen med hver sin lille koffert for innsjekking som ikke var betalt på forhånd. Ja, de trodde Ryanair var som "alle vanlige flyselskap" på den tiden og hadde å overse det som Ryanair skriver med all caps gjentatte ganger gjennom bookingprosessen og i påminningsmail de sender etterpå.

Jeg takket paret for at de sponset min billige billett. :cool:

Strominho
23-08-2015, 09:43
Jeg takket paret for at de sponset min billige billett. :cool:

LOL.

Til trådstarter: et lite tips; jeg bruker alltid å bla opp en hundrelappish for å reservere sete fremme i flyet et par dager i forveien. Da får man også priority boarding og kan gå ombord på flyet mens resten av flyet står i kø. Men den store gulroten er egentlig at man er sikret å ta med seg trillekofferten i flyet. Ca halve flyet må levere kofferten til Bakke mannskapet ved boarding da det ikke er plass. Dette koster ingenting, men er kjedelig å vente x antall minutter på bagasjebåndet. Pluss at du kommer først ut av flyet og til passkontrollen på STN.

Ellers vil du nok oppleve mye value for de 89 kronene. God tur ☺

Everest
25-08-2015, 22:15
Ditto her, første FR-flygning på fredag, ser på mange måter frem til det som generell fan av industrien :)

imm
03-09-2015, 19:41
Åssen gikk det for dere som reiste?